• Despre
  • Contact
  • Echipa
  • Parteneri
Raftul cu idei
  • Literatura
    Leviatanul Hobbes recenzie carte

    Leviatanul lui Thomas Hobbes. O capodopera de filosofie politica.

    100 carti fundamentale - Vechiul Testament

    100 carti fundamentale: #2 Vechiul Testament – c. 1500 i.e.n.

    100 carti fundamentale - I CHING

    100 carti fundamentale: #1 I CHING c. 1500 i.e.n.

    Honore de Balzac - Mos Goriot - recenzie de carte

    Mos Goriot, de Honore de Balzac

    Crima si pedeapsa - F.M. Dostoievski

    Crima si pedeapsa, F.M. Dostoievski. Varstele omului.

  • Recenzii
    • All
    • Carte
    • Film
    • Teatru
    Star Wars The Rise of Skywalker cronica de film

    The Rise of Skywalker – cronica de film

    Incepe cu DE CE Simon Sinek recenzie de carte

    Simon Sinek – Incepe cu DE CE. Recenzie de carte

    Padurea spanzuratilor, de Radu Afrim, cronica de teatru

    Padurea spanzuratilor, de Radu Afrim. v. 2.0 – cronica de teatru

    Micul rege Decembrie - Axel Hacke. Recenzie de carte

    Micul rege Decembrie – Axel Hacke. Recenzie de carte

    Trending Tags

    • Cafenea
      Coronavirus COVID-19 stiinta

      Istoria pandemiilor – coronavirus COVID-19

      Orheiul Vechi Moldova calatorii

      Puțin cunoscuta comoară a Moldovei – Orheiul Vechi

      pictura in acuarela

      Vrei să pictezi în acuarelă. Care sunt pensulele de care ai nevoie?

      Raftul cu idei Napoleon curiozitati istorice

      7 adevaruri despre Napoleon Bonaparte, pe care probabil ca nu le stiai

      stan lee omagiu raftul cu idei film benzi desenate marvel

      Stan Lee is dead. Long live Stan Lee!

    • Psihologie
      Nihilofobia – frica de nimic. Realitate si fictiune

      Nihilofobia – frica de nimic. Realitate si fictiune

      Fricile copilariei in viata de adult. Intunericul si alte fobii. Psihologie

      Fricile copilariei in viata de adult. Intunericul si alte fobii.

      Atacurile de panica si fobiile. Cum sa le stapanesti. Psihologie

      Atacurile de panica si fobiile. Cum sa le stapanesti.

      recenzie de carte - Gandire rapida gandire lenta. Daniel Kahneman

      Gandire rapida gandire lenta. Daniel Kahneman

    • Stiinta
      • All
      • Biologie
      • Chimie
      • Fizica
      Coronavirus COVID-19 stiinta

      Istoria pandemiilor – coronavirus COVID-19

      fizica stiinta educatie

      Matematică vectorială de bază

      stiinta fizica educatie

      Scalari și vectori

      biologie stiinta educatie

      Ochiul și vederea

    • Fotografie
      Jocuri de lumina si umbra in fotografia stradala a lui Dimitri Keungueu

      Jocuri de lumina si umbra in fotografia stradala a lui Dimitri Keungueu

      MINUNILE DIN CARPATI – UN TIMELAPSE SUPERB

      Minunile din Carpati – un timelapse superb al vajnicilor munti

      Copiii cosmarului - fotografie

      Copiii cosmarului

      Fotografie. Ramayana in fotografii

      Ramayana in fotografii – in cautarea spiritului antic

    • Raftul verde
      Ce s-ar intampla daca albinele ar disparea

      Ce s-ar intampla daca albinele ar disparea?

      Dezastre ecologice, in istorie. Si consecintele acestora.

      Dezastre ecologice, in istorie. Si consecintele acestora.

      Sculptura in lemn reciclat

      Uriasi prietenosi, ascunsi in padurile din Copenhaga

      comunicarea intre plante ecologie raftul verde

      Plantele trag cu urechea?

      Securitatea hranei in pericol. Mit sau certitudine

      Securitatea hranei in pericol. Mit sau certitudine?

      sprout eco

      Sprout. Creionul care ofera o noua viata atunci cand se termina

      Cele mai singuratice lucruri de pe pamant

      Cele mai singuratice lucruri de pe pamant

      copacii dorm studiu stiinta ecologie

      Copacii dorm? Aproape, spun cercetatorii

      À VÉLO AU CINÉMA – Pedaleaza spre cinema

      À VÉLO AU CINÉMA – Pedaleaza spre cinema

    • Personalitati
      edith piaf SOUS LE CIEL DE PARIS

      Sous le ciel de Paris. EDITH PIAF

      Alexei Mateevici – 100 de ani de la moarte

      Alexei Mateevici – 100 de ani de la moarte

      Bogdan al III-lea Musat

      Bogdan al III-lea Musat

      Parintele Sinesie

      Parintele Sinesie

    • Promotii si evenimente
      Tosca ONB Raftul cu idei opera

      TOSCA, cea mai puternică operă a lui Puccini, pe scena Operei Naționale București

      Nunta lui Figaro opera ONB Raftul cu idei

      NUNTA LUI FIGARO, în programul lunii decembrie pe scena Operei Naționale București

      magazinul de păpuși balet ONB Raftul cu idei

      MAGAZINUL DE PĂPUȘI, spectacol pentru copii cu ocazia sărbătorilor de iarnă pe scena Operei Naționale București

      Lacul Lebedelor balet ONB Raftul cu idei

      LACUL LEBEDELOR, cel mai vizionat balet al tuturor timpurilor, pe scena Operei Naționale București

    No Result
    View All Result
    • Literatura
      Leviatanul Hobbes recenzie carte

      Leviatanul lui Thomas Hobbes. O capodopera de filosofie politica.

      100 carti fundamentale - Vechiul Testament

      100 carti fundamentale: #2 Vechiul Testament – c. 1500 i.e.n.

      100 carti fundamentale - I CHING

      100 carti fundamentale: #1 I CHING c. 1500 i.e.n.

      Honore de Balzac - Mos Goriot - recenzie de carte

      Mos Goriot, de Honore de Balzac

      Crima si pedeapsa - F.M. Dostoievski

      Crima si pedeapsa, F.M. Dostoievski. Varstele omului.

    • Recenzii
      • All
      • Carte
      • Film
      • Teatru
      Star Wars The Rise of Skywalker cronica de film

      The Rise of Skywalker – cronica de film

      Incepe cu DE CE Simon Sinek recenzie de carte

      Simon Sinek – Incepe cu DE CE. Recenzie de carte

      Padurea spanzuratilor, de Radu Afrim, cronica de teatru

      Padurea spanzuratilor, de Radu Afrim. v. 2.0 – cronica de teatru

      Micul rege Decembrie - Axel Hacke. Recenzie de carte

      Micul rege Decembrie – Axel Hacke. Recenzie de carte

      Trending Tags

      • Cafenea
        Coronavirus COVID-19 stiinta

        Istoria pandemiilor – coronavirus COVID-19

        Orheiul Vechi Moldova calatorii

        Puțin cunoscuta comoară a Moldovei – Orheiul Vechi

        pictura in acuarela

        Vrei să pictezi în acuarelă. Care sunt pensulele de care ai nevoie?

        Raftul cu idei Napoleon curiozitati istorice

        7 adevaruri despre Napoleon Bonaparte, pe care probabil ca nu le stiai

        stan lee omagiu raftul cu idei film benzi desenate marvel

        Stan Lee is dead. Long live Stan Lee!

      • Psihologie
        Nihilofobia – frica de nimic. Realitate si fictiune

        Nihilofobia – frica de nimic. Realitate si fictiune

        Fricile copilariei in viata de adult. Intunericul si alte fobii. Psihologie

        Fricile copilariei in viata de adult. Intunericul si alte fobii.

        Atacurile de panica si fobiile. Cum sa le stapanesti. Psihologie

        Atacurile de panica si fobiile. Cum sa le stapanesti.

        recenzie de carte - Gandire rapida gandire lenta. Daniel Kahneman

        Gandire rapida gandire lenta. Daniel Kahneman

      • Stiinta
        • All
        • Biologie
        • Chimie
        • Fizica
        Coronavirus COVID-19 stiinta

        Istoria pandemiilor – coronavirus COVID-19

        fizica stiinta educatie

        Matematică vectorială de bază

        stiinta fizica educatie

        Scalari și vectori

        biologie stiinta educatie

        Ochiul și vederea

      • Fotografie
        Jocuri de lumina si umbra in fotografia stradala a lui Dimitri Keungueu

        Jocuri de lumina si umbra in fotografia stradala a lui Dimitri Keungueu

        MINUNILE DIN CARPATI – UN TIMELAPSE SUPERB

        Minunile din Carpati – un timelapse superb al vajnicilor munti

        Copiii cosmarului - fotografie

        Copiii cosmarului

        Fotografie. Ramayana in fotografii

        Ramayana in fotografii – in cautarea spiritului antic

      • Raftul verde
        Ce s-ar intampla daca albinele ar disparea

        Ce s-ar intampla daca albinele ar disparea?

        Dezastre ecologice, in istorie. Si consecintele acestora.

        Dezastre ecologice, in istorie. Si consecintele acestora.

        Sculptura in lemn reciclat

        Uriasi prietenosi, ascunsi in padurile din Copenhaga

        comunicarea intre plante ecologie raftul verde

        Plantele trag cu urechea?

        Securitatea hranei in pericol. Mit sau certitudine

        Securitatea hranei in pericol. Mit sau certitudine?

        sprout eco

        Sprout. Creionul care ofera o noua viata atunci cand se termina

        Cele mai singuratice lucruri de pe pamant

        Cele mai singuratice lucruri de pe pamant

        copacii dorm studiu stiinta ecologie

        Copacii dorm? Aproape, spun cercetatorii

        À VÉLO AU CINÉMA – Pedaleaza spre cinema

        À VÉLO AU CINÉMA – Pedaleaza spre cinema

      • Personalitati
        edith piaf SOUS LE CIEL DE PARIS

        Sous le ciel de Paris. EDITH PIAF

        Alexei Mateevici – 100 de ani de la moarte

        Alexei Mateevici – 100 de ani de la moarte

        Bogdan al III-lea Musat

        Bogdan al III-lea Musat

        Parintele Sinesie

        Parintele Sinesie

      • Promotii si evenimente
        Tosca ONB Raftul cu idei opera

        TOSCA, cea mai puternică operă a lui Puccini, pe scena Operei Naționale București

        Nunta lui Figaro opera ONB Raftul cu idei

        NUNTA LUI FIGARO, în programul lunii decembrie pe scena Operei Naționale București

        magazinul de păpuși balet ONB Raftul cu idei

        MAGAZINUL DE PĂPUȘI, spectacol pentru copii cu ocazia sărbătorilor de iarnă pe scena Operei Naționale București

        Lacul Lebedelor balet ONB Raftul cu idei

        LACUL LEBEDELOR, cel mai vizionat balet al tuturor timpurilor, pe scena Operei Naționale București

      No Result
      View All Result
      Raftul cu idei
      No Result
      View All Result
      Home Recenzii Carte

      Oameni de treaba, de Mugur Burcescu

      by Ruxandra Burcescu
      06 mai, 2019
      in Carte, Recenzii
      0 0
      0
      Recenzie Oameni de treaba, de Mugur Burcescu
      0
      SHARES
      39
      VIEWS
      Share on FacebookShare on TwitterShare on Pinterest

      Si asta pentru ca traim intr-o lume care nu-i iarta pe cei carora nu are ce sa le ierte!

         Oameni de treaba este un roman cu si despre oameni. De treaba. Pentru care, asadar, nu exista o iertare. Pusi in fata Raului distructiv, cel care irumpe, ireversibil, implacabil si fara nicio logica in vietile lor, acesti oameni se afla in fata unei alegeri imposibile: fie nu raspund acestui Rau, lipsa de reactie echivaland cu acceptarea si, implicit, perpetuarea lui, fie, pentru a putea lupta impotriva lui, sunt nevoiti sa ii adopte mastile, devenind, la randul lor, aparenti apostoli ai Raului.

      Oameni de treaba - Mugur Burcescu   Romanul lui Mugur Burcescu aduce in prim plan doua problematici foarte controversate si sensibile: justita personala si exista unei justificari pentru prezenta Raului. Dinamitand, rand pe rand, cu un spirit critic extrem de lucid si radical, fiecare institutie a societatii si damnand fara ehcivoc o societate care permite perpetuarea Raului, care pleaca ochii si capul in pamant si care, mai mult, ascunde in nucleul sau un fundament pestilential si bolnav, Oameni de treaba este un joc al sperantelor si al deziluziilor, al anihilarii si al creatiei, un manifest si totodata o sentinta dura data unei lumi pentru care inocenta e imposibil de suportat. Lumea romanului lui Mugur Burcescu este o lume care pledeaza pentru dreptul sacru la viata al criminalului, pentru dreptul sau de a fi iertat si de a continua sa ucida, o lume care se complace, intr-un soi de complicitate hada, cu mizeria umana, cu prostia, cu rautatea si cu nedreptatea. Intrebarea pe care autorul si-o pune, inca din debutul romanului, este cine are dreptul de a ierta? Cine poate oferi iertarea celui care a facut un rau monstruos si definitiv? Cine are dreptul sa decida ca acel rau poate fi iertat? Si, oferind exemplul unui copil care este torturat, violat si ucis, autorul condamna vehement ceea ce numeste relativismul imbecil al actului de justitie, care, sub masca unor norme legislative pe care le numeste Dreptul Omului, ajunge, intr-un final, sa pledeze pentru iertarea asasinului, pentru dreptul acestuia la viata. In aceste conditii, intrebarea logica pe care si-o pune autorul este daca o institutie creata pentru a proteja, in definitiv, asasinul, are dreptul moral de a ierta? Si daca da, cine ii ofera acest drept si ce fel de societate bolnava poate rapi dreptul victimei la o justitie?

         Dincolo de problematica sociala, autorul aduce in prim-plan si problematica religioasa, aruncand in aer cliseele si tabuurile religioase. O religie care accepta Raul, un Dumnezeu care justifica Raul fata de victima prin pacatele acesteia dintr-o viata anterioara sau, mai rau, prin pacatele stramosilor, este un Dumnezeu care e insusi spiritul Raului, intrucat o forta benefica nu accepta complicitatea cu maleficul. Continuand in acelasi stil, autorul da nastere ideii conform careia fiinta umana este obligata, in esenta, la un soi de crucificare zilnica, condamnata sa refaca zilnic, traseul Celui rastignit pe Cruce. In acesta lume, intr-o stare apocaliptica incremenita, aflata la metastaza si care se devoreaza pe sine, hranindu-se cu organele ei sanatoase, autorul isi plaseaza personajele, oamenii de treaba, condamnati sa fie si ei, mai devreme sau mai tarziu, devorati, intocmai precum un Cronos ancestral care se hraneste cu propriile creatii intr-un ritual demonic, invers unei exorcizari. Intrucat societatea romanului lui Mugur Burcescu nu este o societate demonizata care incearca sa expluzeze Raul; este o societate in proces de demonizare, care incearca sa expulzeze Binele, iar instrumentele prin care realizeaza acest lucru sunt instituiile sale.

         Romanul debuteaza cu un prolog in care personajele principale se afla in munti, la un gratar, glumind relaxati. Atmosfera este una joviala, lipsita de orice fel de presiune, o atmosfera specifica unui grup de prieteni care se cunosc demult, se simt bine impreuna si se accepta asa cum sunt. Ceea ce schimba subit atmofera este gasirea unei grenade vechi de catre unul dintre personaje (Cristian). In timp ce toti ceilalti, speriati, ii cer lui Cristian sa lase grenada acolo unde a gasit-o, in mintea lui se naste urmatoarea problematica: gasind grenada, el este pus fata in fata cu un mecanism al distrugerii; asadar, existenta acestui mecanism devine parte din viata lui si, odata creata, ea nu mai poate reveni la stadiul de neexistenta. In cazul in care ar lasa grenada acolo, exista posibilitatea ca cineva sa calce pe ea si sa fie omorat. Pentru Cristian, a lasa grenada in locul in care a gasit-o este echivalent cu a inchide ochii si a deveni complice si responsabil in distrugere. Metafora este superba si rezuma perfect ideea romanului conform careia lipsa de revolta in fata Raului este echivalenta cu integrarea fiintei in mecanismul Raului. Ulterior, asigurandu-si prietenii ca a lasat grenada in locul in care a gasit-o, Cristian o ascunde in rucsac si o ia cu sine. Urmarind o logica subtila, grenada devine un element-cheie al actiunii romanului si metafora perfecta pentru a sugera problematica esentiala.

         Revenind la actiunea romanului, aceasta este una dinamica si total imprevizibila, avand in centrul sau acest grup de prieteni care duc o viata placuta, lipsita de mari drame si griji, pana in punctul in care, intocmai precum piesele unui joc de domino, vietile lor urmeaza o traiectorie tragica si lipsita de orice speranta de salvare. Personajul central al romanului, profesorul Rafael Ionescu, este un om radical, vehement, rebel si revoltat, cu un simt al umorului extraordinar, ale carui arme sunt ironia, cinismul si sistemul de filosofii personal, exprimat printr-o retorica pasionala, care nu tine cont de barierele sociale sau de cutumele afectate ale „omului civilizat”. Asemanator unui Gelu Ruscanu conemporan in radicalism si in setea sa pentru dreptate, Rafael Ionescu este un personaj extrem de complex, un paradox care imbina sensibilitatea unui om dedicat literaturii cu agresivitatea si rebeliunea unui om care nu inceteaza sa fie revoltat de mizeria umana si cu umorul extrem al unui om jovial care isi distreaza prietenii cu diferite povestiri si istorioare, fiind mereu in centru atentiei grupului. Sotia sa, Elena, este un personaj enigmatic, o femeie care, in ciuda mastii sociale de raceala pe care o poarta, este condusa de un soi de pasiune distructiva si autodistructiva in tot ceea ce face. Este femeia absoluta, care iubeste la un nivel absolut si care, desi aparent indestructibila, este, in realitate, extrem de fragila. Elena este unul dintre cele mai bine construite personaje ale romanului, aflata mereu intr-o stare de conflict interior, aflata mereu la extreme, dar constanta in iubirea pentru sotul si pentru fiica ei. Cristian, personajul tacut si timid al romanului, cel care este doar tolerat in grupul de prieteni si ale carui pareri nu sunt niciodata luate in serios, este un personaj depresiv, singur, extrem de nesigur si care nu isi mai poate gasi resursele interioare pentru a fi fericit. Mereu victima, inca din copilarie, Cristian este, la randului sau, un revoltat care detesta, chiar mai mult decat Rafael, societatea in care traieste. Diferenta dintre cei doi este ca Rafael isi exprima aceasta revolta vehement, in timp ce Cristian o aduna in sine, ajungand la paroxism. Tacut si timid, Cristian este cel mai capabil dintre ei de a adopta masca Raului, de a aduce in planul realitatii conceptul de justitie personala. Doctorul Claudiu Zarnescu (numit Claudio de catre prieteni) este un personaj simpatic, echilibrat si care pare in afara oricarei drame. Este, de asemenea, personajul care sufera cea mai profunda metamorfoza si care, alaturi de Cristian, devine el insusi, arma justitiei personale. Alte personaje ale grupului de prieteni sunt Amanda, iubita lui Claudio si prietena cea mai buna a Elenei, Amalia, care devine amanta lui Rafael, Corneliu, Dudu si Clara, un personaj mediocru care ilustreaza perfect ipocrizia feminina.

         Firul epic al romanului urmareste doua planuri: cel politico-social al unei Romanii de la 1990, abia iesite de sub tutela comunismului si cel sentimental, in care relatiile dintre personaje evolueaza, dramele personale si cele sentimentale se intrepatrund, totul sub semnul unei zodii a tragicului. Oameni de treaba pare un roman scris de doi autori distincti. Impletind stilul filosofic si intelectual cu un stil colocvial fara perdea, autorul reuseste sa dea nastere unei opere extrem de complexe care imbina, in esenta sa, doua stilul aparent incompatibile. Insa, in romanul lui Mugur Burcescu, cele doua stiluri se completeaza reciproc, intr-o armonie perfecta, fiind ele insele o metafora pentru existenta a doua universuri: universul exterior cercului de prieteni, cel atins ireversibil de maladia Raului, exprimata prin prostie, indolenta, vulgaritate si nedreptate si universul „oamenilor de treaba”, un univers jovial, intelectual, usor elitist, care dezbate problematici filosofice si se hraneste cu idei si viziuni. In permanenta aceste doua universuri se ciocnesc si provoaca scantei, aparent umoristice, dar tragice in esenta lor. Ciocnirea definitiva este ilustrata prin explozia in plan real, metafora a irumperii Raului in vietile acestor oameni intr-un mod care anihileaza complet acest micro-univers, devastandu-l cu forta bruta a urii fata de cei care au naivitatea sa isi imagineze ca, nefacand nimic rau, sunt adapostiti de mecanismele Raului. Intr-un final, victimele devin asasini, iar asasinii sunt ridicati la rang de martiri, intr-un joc de sah in care albul nu are nicio sansa in fata pionilor negri.

      Oameni de treaba - Mugur Burcescu
      Mugur Burcescu

         Rand pe rand, romanul lui Mugur Burcescu damneaza fiecare institutie sociala si o supune unei deconstructii extrem de critice. Incepand cu Armata, care este ilustrata ca forma cea mai acuta a Raului, continuand cu Justita, al carei unic scop este, de fapt, de a proteja si deghiza pionii Raului, cu Statul, reprezentand nucleul acestui Rau, pantecul care il adaposteste si il inveleste in placenta prostiei si a mediocritatii, hranindu-l in permanenta printr-un cordon ombilical al urii si terminand cu Media, ai carei jurnalisti incompetenti si agramati, mereu in cautarea senzationalului, distrag atentia de la problematica reala pentru a comuta atentia publicului asupra scandalurilor mondene. Revolta in fata acestor institutii este vizibila in fiecare fraza, in fiecare cuvant iar condamnarea lor este vehementa. O lume canibala, care isi distruge, rand pe rand, elitele prin intermediul acestor institutii, hranindu-se cu ramasitele lor si devenind, astfel, din ce in ce mai pestilentiala si mai toxica. Acesta este cuvantul care descrie perfect lumea romanului Oameni de treaba. Intr-un univers toxic, ai carui aburi letali se infiltreaza atat in constinta individuala cat si in cea colectiva, exista un micro-univers al oamenilor de treaba. Al oamenilor frumosi, al oamenilor care se revolta, care nu accepta, care lupta si care au imensa naivitate de a crede ca demascarea Raului este suficienta pentru ca acesta sa inceteze sa mai existe. Puterea cuvantului este, insa, insuficienta. Invers fata de legenda golemului, odata adus in planul existentei prin emet (adevar), Raul nu mai poate fi distrus doar prin stergerea primei litere (met, moarte). Golemul lui Mugur Burcescu nu urmeaza regula Cuvantului, Raul transformat in Adevar nu cunoaste Moarte. Investit cu puterea adevarului, el impune o logica a hazardului si dinamiteaza puterea Cuvantului. Numit ca atare, el nu este demascat si nici distrus; continua sa se dezvolte si sa creasca. Singura modalitate prin care poate fi amanat (in niciun caz oprit), singura modalitate prin care individul poate sa refuze a deveni parte din el este, in mod paradoxal, aceea de a-i adopta metodele si mastile si de a-l amana cu propriile arme. Individul care ucide pentru a razbuna uciderea inocentului, pentru a distruge raul care a anihilat binele devine, el insusi, parte a Raului? Se metamorfozeaza esenta sa intr-una malefica? Aparent, da. In esenta, nu. In esenta, prin acest act al Raului care are ca efect suprimarea Raului initial, individul devine un justitiar, si, de aceea, damnat de toate institutile aflate in slujba Raului. Problematica romanului lui Mugur Burcescu este in sensul invers dat de Dostoievski. Ordinea, la autorul rus, inseamna crima si pedeapsa, in timp ce in Oameni de treaba, este intai vorba despre o pedeapsa nejustificata, care devasteaza vietile indivizilor si ii conduce catre crima, ca modalitatea unica de restabilire a unui echilibru justitiar. Intr-un final, nu ramane nicio speranta pentru personajele autorului. Ele sunt condamnate la un martiraj biblic, ilustrand, de fapt, o salvare iluzorie care se destrama in fum.

         De remarcat la acest roman este si insertia, la finalul sau, a unui alt manuscris, cel apartinand personajului principal, Rafael Ionescu. Aceasta forma este una extrem de inedita si revolutionara, la finalul romanului, cand cititorul se asteapta sa citeasca ultimele fraze ale acestuia, da pagina si are parte de o surpriza: o coperta identica cu cea a romanului, diferenta fiind ca este alb-negru, semnata de autorul Rafael Ionescu, avand titlul de Breviar pentru profilaxia imbecilitatii. Manuscrisul din roman include articolele profesorului Rafael Ionescu, Adio, prieteni!, Alien, Asasini in alb, Creiere spalate, Latentele fanatismului, Privilegiile damnarii, Scleroza cu drept de vot, si SIDA morala. Aceste articole sunt absolut halucinante, scrise intr-un stil extrem de taios si radical, reprezentand sentinta finala data unei societati care si-a pierdut dreptul moral de a mai exista.

         Halucinant, filosofic, dinamic, alegoric, romanul lui Mugur Burcescu reprezinta o aditie complet inedita pentru literatura romana, un roman care te rascoleste, te bantuie, te revolta si te seduce iremediabil, intr-un joc al contrastelor si al extremelor, in care nimic nu este ceea ce pare, totul este supus damnarii, iar iertarea nu se intrevede pe cerul tulbure si innegrit de fumul toxic al unei societati care a devenit ea insasi expresia Raului.

      Tags: literaturaMugur BurcescuOameni de treabarecenzie carterecenzie cartirecenzii literareroman
      Previous Post

      Milan Kundera – Insuportabila usuratate a scriiturii

      Next Post

      Intriga matrimoniala, de Jeffrey Eugenides

      Next Post
      Recenzie Intriga matrimoniala, de Jeffrey Eugenides

      Intriga matrimoniala, de Jeffrey Eugenides

      Lasă un răspuns Anulează răspunsul

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

      No Result
      View All Result

      Articole recente

      • Istoria pandemiilor – coronavirus COVID-19
      • The Rise of Skywalker – cronica de film
      • TOSCA, cea mai puternică operă a lui Puccini, pe scena Operei Naționale București

      Categorii

      • Biologie
      • Blog
      • Cafenea
      • Carte
      • Chimie
      • Featured
      • Film
      • Filozofie
      • Fizica
      • Fotografie
      • In Memoriam
      • Istorie literara
      • Literatura
      • Literatura universala
      • Personalitati
      • Profil de artist
      • Promotii si evenimente
      • Psihologie
      • Raftul verde
      • Recenzii
      • Stiinta
      • Teatru
      • Teorie si Definitii
      • Teste de cultura generala
      • Despre
      • Contact
      • Echipa
      • Parteneri

      © 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

      No Result
      View All Result
      • Literatura
        • Istorie literara
        • Literatura universala
        • Teorie si Definitii
      • Recenzii
        • Carte
        • Teatru
        • Film
      • Cafenea
      • Psihologie
      • Stiinta
        • Biologie
        • Chimie
        • Fizica
      • Fotografie
      • Raftul verde
      • Mai mult
        • Filozofie
        • Personalitati
        • Blog
        • Teste de cultura generala
        • Promotii si evenimente

      © 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

      Welcome Back!

      Login to your account below

      Forgotten Password?

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.

      Log In