Domnisoara C. moare si ajunge in Iad, unde diavolul ii propune un joc al sansei. Daca il va juca astazi, are 1/2 sanse de a castiga; daca il joaca maine, sansele vor fi 2/3; si tot asa. Daca va castiga, poate sa mearga in Rai, insa daca pierde, domnisoara trebuie sa ramana in Iad pentru eternitate. Cand ar trebui domnisoara C. sa joace?
Raspunsul nu e clar. Daca asteapta un an intreg, probabilitatea ei de a castiga se va imbunatati cu aproximativ 0.997268. In acel punct, daca mai asteapta o zi in plus, sansele se vor imbunatati cu doar aproximativ 0.000007. Insa in premiu sta fericirea infinita, iar 0.000007 multiplicat la o infinitate este infinit. Si ziua aditionala cheltuita in asteptare va contine (prezumtiv), doar o doza finita de chinuri. Asadar, pare ca beneficiul asteptat si prelungirea cat mai mult a asteptarii pentru imbunatatirea sanselor de castig va cantari mereu mai mult decat costurile.
“Aceasta logica poate sugera ca Domnisoara C. ar trebui sa astepte o eternitate, insa e clar ca o asemenea strategie ar fi transforma-o in perdant”, a scris Edward J. Gracely, atunci cand a propus aceasta ghicitoare in lucrarea Analysis, in 1988. “De ce sa stea pentru totdeauna intr-un loc pentru a-si creste sansele de a-l parasi? Asadar, intrebarea ramane: Ce-ar trebui Domnisoara C. sa faca?”