Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 1 februarie 2019, ora 18:30 spectacolul Bal Mascat de Giuseppe Verdi. Regia este semnata de Grischa Asagaroff (Germania), secenografia îi apartine lui Luigi Perego (Italia), iar design-ul luminilor e realizat de Gigi Saccomandi(Italia). Coregrafia poarta semnatura lui Renato Zanella, coordonatorul artistic al baletului Operei Nationale Bucuresti. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.
Pentru acest spectacol, regizorul Grischa Asagaroff a propus o conceptie încarcata de simboluri, dupa cum însusi marturiseste:
Spectacolul Bal Mascat pe care îl montam acum la Bucuresti este la congruenta modernului cu traditionalul. Ne folosim de foarte multa simbolistica pe scena, însa povestea este în esenta aceeasi. Am ales împreuna cu Luigi Perego, scenograful si colaboratorul meu de aproape 20 de ani, sa mutam actiunea în anii ’30, fapt reflectat mai degraba în costume, dar ca localizare, ea poate fi practic oriunde în lume – câteva scurte referinte din text o plaseaza în America, dar scenografia este valabila pentru orice loc, pentru ca povestea este universala, transcede timpurile si locurile.
Premiera operei Bal Mascat a avut loc pe 17 februarie 1859 si s-a bucurat de un success rasunator. Exista în libretul operei o serie de efecte melodramatic în maniera „grand opera” precum: fatalismul prezicerii vrajitoarei, asasinul mascat în plin bal, eroul nobil care moare iertându-si ucigasii. Dar la fel ca multe alte opere din repertoriul clasic ale caror librete au mai mult caracterul unui pretext, opera „Bal Mascat” traieste în primul rând prin frumusetea muzicii, fiind o creatie demna de pana marelui ei autor.
Costumele realizate de scenograful Luigi Perego reflecta anii ’30, perioada în care a decis regizorul sa plaseze actiunea, însa nu sunt legate atât de mult de stil. Cât mai degraba de personaje. Conceptul scenografiei este încarcat de simboluri, concentrat în jurul oniricului si al destinului care se împlineste, indiferent daca personajele îsi doresc sau nu asta. În viziunea sa, în montarea de pe scena Operei Nationale Bucuresti „timpul este protagonist, timpul este destinul, iar ceasul reprezinta un simbol al acestuia. Ceasul este viziunea viitorului, iar culoarea albastra, dominanta, simbolizeaza visul. Apoi, odata cu aparitia vrajitoarei Ulrica, totul se îndreapta spre paranormal: ochiul priveste catre ceea ce se adevereste.”
Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).