);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

They Will Have to Kill Us First – un FILM eveniment in cadrul POVESTI(lor) la REPLIKA

Publicat

pe

They Will Have to Kill Us First

Comunicat de presă: They Will Have to Kill Us First – un FILM eveniment în cadrul POVEȘTI(lor) la REPLIKA

   Asociația Culturală Replika vă invită LUNI, 27 martie, ora 21.00 la CENTRUL DE TEATRU EDUCAȚIONAL REPLIKA, Str. Lânăriei 95, sector 4, să vizionați They Will Have to Kill Us First (r. Johanna Schwartz, 1h 40min, United Kingdom, 2015), un documentar despre muzicienii din Mali care trăiesc în exil.

   În 2012, trei grupuri extremiste au ocupat cea mai mare parte din nordul țării africane Mali, punând stăpânire pe un teritoriu cât Marea Britanie și Franța la un loc. Orașele au fost închise, legea islamică (sharia) a fost reinstituită, iar muzica, element definitoriu al culturii malineze, a fost interzisă. Filmul documentar They Will Have To Kill Us First, realizat de regizoarea de origine americană, stabilită în Marea Britanie, Johanna Schwartz, reflectă realitatea muzicienilor malinezi care au ripostat în timpul conflictelor armate, și s-au opus cenzurii impuse de grupurile extremsite islamice. Timp de trei ani, Johanna Schwartz a filmat în taberele de refugiați din Burkina Faso, pe străzile din Timbuktu sau Gao, în comunitățile de muzicieni care împreună cu familiile lor și-au părăsit locuințele din nordul țării de teama extremismului islamic.

   ”Urmăream informațiile care apăreau și nu-mi puteam imagina cum este posibil așa ceva, cum e posibil să fie interzisă muzica? Mi-am spus că trebuie să fiu acolo și m-am organizat să ajung cât de repede în Mali. Mi-aș dori ca filmul să ajute la schimbarea perspectivei asupra comunității musulmane, mai ales în țări precum Franța sau Statele Unite, unde în prezent asistăm la o exacerbare a sentimentelor anti-islamice. Fiecare artist, fiecare persoană care apare în acest film este de religie musulmană precum 98% din populația malineză. Ceea ce nu înțeleg foarte mulți este că în Mali grupurile extremiste au atacat comunități musulmane.” (Johanna Schwartz)

”Când un film debutează cu o lecție de istorie, redată în stilul de rap franțuzesc, poți fi sigur că vei vedea ceva unic.” (Slackerwood)

”Unul dintre cele mai importante documentare.” (The Guardian)

”Răvășitor și inspirațional… un documentar extraordinar! Filmat și editat cu măiestrie.” (CBC Radio)

   Seara de 27 MARTIE – POVEȘTI MUZICALE debutează la ora 19.00 cu TEATRU – ”Piazzolla 21g”

Producător Centrul de Teatru Educațional Replika

Un spectacol muzical de Mihaela Rădescu și Radu Apostol; cu concursul Trio Elite: Cristian Balaș – vioară, Mladen Spasinovici – violoncel, Mădălina Florescu – pian; după texte de Jorge Luis Borges, Laura Esquivel, Alain de Botton; în distribuţie: Mihaela Rădescu

Durata: 1h 15min / limita de vârstă: 14+

O călătorie muzicală în Buenos Aires. Un spectacol dedicat memoriei muzicianului de scenă Dorina Crişan Rusu.

   Ora 20.20 – Prezentarea cărții ”Vise” de Walter Benjamin, Editura ART, București, 2013, traducere din limba germană şi note de Andrei Anastasescu

   Visul despre floarea albastră nu prea mai e de actualitate. Istoria visului aşteaptă încă să fie scrisă, iar a o elucida înseamnă a spulbera în mod decisiv, graţie iluminării istorice, credinţa superstiţioasă într-o determinare naturală a viselor. Visul participă la istorie. Visele au ordonat războaie, iar în vremuri străvechi războaiele au instituit dreptul şi nedreptatea, ba chiar au fixat graniţe visului. Visul nu se mai deschide asupra unei zări albastre. A devenit cenuşiu. Stratul cenuşiu de praf aşternut pe lucruri e partea lui cea mai bună. Visele sunt acum o cale mai scurtă spre banal. (Walter Benjamin)

    Platforma de Artă Educațională 2017-2018 este un proiect de explorare și cercetare pedagogică a unor teme de maximă relevanță socială și politică, prin intermediul spectacolelor de teatru, cărților, filmelor, dezbaterilor și atelierelor teatrale.

În cadrul POVEȘTILOR la REPLIKA sunt invitate spectacole de la Cluj – via negativa (Reactor de creație și experiment), Inutil/cOLD (Colectiv A & ARENA, în parteneriat cu Centrul de Teatru Educațional Replika), Botoșani – Charoom (Atelierul de Teatru), Galați – Privacy Settings (Social Act Theatre în parteneriat cu Teatrul „Fani Tardini” din Galați), și spectacole realizate și prezentate la Centrul de Teatru Educațional Replika: În cuvintele tale, Maskar (Între), Aminiri din epoca de școală, Cunthate (Ură) etc.

   Printre cărțile care vor fi prezentate se numără: Simpatizantul de Viet Thanh Nguyen (Editura ART), Umilirea publică în epoca internetului de Jon Ronson (Editura ART), Pasăre Cântătoare de Kathryn Erskine (Editura ART), Caliban și vrăjitoarea. Femeile, corpul și acumularea primitivă de Silvia Federici (Editura Hecate), Mamă, sunt tachinat! de Michael Thompson, Lawrence J. Cohen, Catherine O’Neill Grace (Editura TREI), Scrisori de dragoste pentru cei plecați de Ava Dellaira (Editura TREI).

   Dintre filmele care vor putea fi vizionate menționăm: The Wounded Angel / Ranenyy Angel (r. Emir Baigazin, Kazahstan / Germania / Franța, 2016); They Will Have to Kill Us First (r. Johanna Schwartz, Marea Britanie, 2015); Strike a Pose (r. Ester Gould, Reijer Zwaan , 2016); Amateur Teens (r. Niklaus Hilber, Elveția / Germania / Australia, 2015); Just the Wind (r. Benedek Fliegauf, Franța / Germania / Ungaria, 2012) etc.

   Perspectiva intersecțională și interdisciplinară propusă în cadrul Platformei de Artă Educațională – teatru, film, carte – facilitează înțelegerea complexă a artei contemporane, anulând limitele dintre domenii și concepte stric determinate, care devin din ce în ce mai flexibile și modelabile.

   POVEȘTI la REPLIKA – Platforma de artă educațională 2017-2018 este un proiect cultural finanţat de AFCN.

   Centrul de Teatru Educaţional Replika reprezintă un spaţiu cultural interdisciplinar, dedicat explorării şi prezentării publice a creaţiilor artistice performative, concepute de artişti activişti într-o strânsă relaţie cu comunitatea. Artiştii şi cetăţenii activi dau replică problemelor comunităţilor.

   Centrul REPLIKA își propune să devină o platformă de creație pedagogică și artă participativă prin care categorii de public marginalizate să se poată autoreprezenta și să-și poată crea arta care le definește nevoile și așteptările. Credem că accesul la orice manifestare culturală trebuie să fie gratuit, susţinut de întreaga comunitate.

    În 2016, Centrul de Teatru Educaţional Replika a obținut premiul AFCN pentru incluziune socială și dialog intercultural și a fost nominalizat la Premiile Radio România Cultural, secțiunea “Proiecte culturale şi festivaluri”.

   Toate spectacolele încep la ora 19.00. După fiecare spectacol are loc o prezentare de carte, urmată de o proiecție de film. Programul complet al Platformei aici.

   INTRAREA este GRATUITĂ, în limita locurilor disponibile.

Discutii pe Facebook
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

CONVERSION, colectia de foto-pictura a artistului Daniel Zlota, expusa la QREATOR

Publicat

pe

Daniel Zlota Conversion Raftul cu idei pictura vernisaj

   Artistul Daniel Zlota îsi prezinta colectia CONVERSION, proiect inedit de pictura si colaj fotografic, la QREATOR BY IQOS. Cei interesati o pot vizita în perioada 21-28 iunie 2018.

   Colectia este realizata în colaborare cu 12 cunoscuti fotografi români: Vlad Eftenie, Miluta Flueras, Radu Gasler, Zoltan Marton, Dan Mirica, Ruxandra Ana Mirica, Sorin Onisor, Adrian Petrisor, Crina Popescu, Catalin Urdoi, Liviu Octavian Vasile, Mihnea Turcu.

   ”Totul a plecat de la o idee inedita: sa îmbin pictura si colajul fotografic. Parea o nebunie, dar nu m-am lasat pâna nu am pus-o în practica. Conversion înseamna o reinterpretare a unor povesti surprinse de colegii fotografi, pe care le-am preluat, le-am prelucrat si am reusit sa le reintrepretez într-o maniera proprie, rezultatul fiind de fapt o noua poveste. Va invit sa o descoperiti” – artistul Daniel Zlota.

   ”Iata ca acum pictura si fotografia, doua lumi aparent diferite, se regasesc împeuna într-o sinergie, într-o comuniune adusa prin felul în care Daniel întelege sa le concilieze. Pe de o parte, vedem experienta fotografica prin care artistii s-au dedicat pasiunii lor de a explora lumea, iar pe de alta parte simtim pasiunea pictorului care redescopera lumea prin prisma proprie, cu ajutorul acestui suport de inspiratie pe care îl reprezinta fotografia. Rezulta ceva complet nou. Nu mai sunt nici fotografii, este pictura, dar parca nu e doar pictura, parca sunt lumi întrepatrunse ca într-un vis. Eu ma uit la ele si îmi pare ca ma simt ca într-un vis: exista decupaje, exista tranzitii, exista treceri, exista o contiguitate vizuala. Va invit sa le priviti cu grija, cu atentie, cu admiratie pentru artist, cu curiozitate pentru fotografi si cu încântare”, a declarat fotograful Vlad Eftenie, în cadrul vernisajului de la QREATOR.

Despre Daniel Zlota

   Prins între doua mari pasiuni, dupa mai multi ani de arhitectura, tânarul artist Daniel Zlota a hotarât sa se dedice primei sale pasiuni, pictura. Daniel experimenteaza tehnici mixte, precum vopsea acrilica, acuarela, creionul, carbunele, pastel si colaj. O sursa de inspiratie o constrituie peisajele si temele marine ale pictorului si scenaristului Virgil Moise, dar si lucrarile artistilor internationali precum Castagnet, Zbugvic, Pekel etc. Lucrarile sale se regasesc în colectii personale din S.U.A., Mexic, Anglia, Italia, Spania, Franta, Bulgaria, Cehia si România.

artistul Daniel Zlota Conversion Raftul cu idei

artistul Daniel Zlota

Discutii pe Facebook
Nemira
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Mezzosoprana Emanuela Pascu invitata în spectacolul – Carmen – de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei Carmen Bizet opera

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 1 iulie, ora 18:30 spectacolul Carmen de Georges Bizet, în regia Marinei Emandi Tiron. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

   Opera Carmen reprezinta un caz rar în lumea teatrului muzical. Daca în ceea ce priveste alte lucrari parerile pot fi împartite, în legatura cu Carmen, muzicologii si publicul, elita si spectatorii din balcon, specialistii si necunoascatorii sunt toti de acord: este o capodopera. Mai important, aceasta creatie depaseste barierele nationale. Muzicologii au catalogat-o uneori drept cea mai buna opera compusa vreodata în Franta, iar dupa introducerea ei în Rusia, Ceaikovski a prezis ca în zece ani va fi cea mai populara lucrare de opera din lume. Filosoful Friedrich Nietzsche a numit-o una dintre cele mai originale capodopere din literatura de opera.

   Întregul spectacol este, de la primul la ultimul act, o lupta în arena, la finalul careia nu exista învingatori, ci numai învinsi, starea continua de conflict fiind întretinuta de prestatia interpretilor, îndrumati de catre regizoarea Marina Emandi Tiron sa redea în forta emotiile personajelor.

   Pentru aceasta reprezentatie publicul spectator o va putea urmari pe mezzosoprana Emanuela Pascu în rolul Carmen.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Nemira
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Romeo si Julieta, spectacol de balet, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Romeo si Julieta balet Raftul cu idei eveniment cultural

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 29 iunie 2018, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet Romeo si Julieta de Serghei Prokofiev. Regia si coregrafia sunt semnate de catre Renato Zanella, decorurile au fost create de Alessandro Camera (Italia), costumele de catre Carla Ricotti (Italia), iar light design-ul de Vinicio Cheli (Italia). La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

 

Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti

   Pentru acest spectacol coregraful si regizorul Renato Zanella a venit cu o conceptie moderna, plasând celebra poveste de dragoste într-un context artistic de avangarda, dupa cum însusi a marturist:

   ,,Romeo si Julieta este povestea nemuritoare a unei iubiri ce are loc într-una dintre cele mai dificile perioade din istorie, în Evul Mediu. Puterea, razboiul si religia par sa conspire împotriva puritatii, a simplitatii vietii si a libertatii: care tabara va învinge?

   Ma tot gândeam cum poate fi spusa aceasta poveste în ziua de azi, dar nu numai din punctul de vedere al coregrafiei. Mai exista aceasta intriga si azi? Cum putem explica asemenea dragoste generatiilor actuale?

   Îmi imaginam cum în Verona de azi, un oras ce pastreaza arhitectura si stralucirea acelor timpuri, totul se întâmpla în continuare între zidurile cetatii. Shakespeare vedea în aceste ziduri granita dintre Rai si Iad, frumusetea si spiritul orasului l-au inspirat pe scriitor peste masura. Dar desi azi pietele orasului nu mai au târguri de animale si nici familiile puternice nu se mai lupta cu spada pe strazi, noua societate a ramas divizata si competitiva, asemanându-se destul de mult cu situatia din vremurile descrise de renumitul dramaturg.

   Competitia din ziua de azi se refera la imagine, sporturile practicate, luxul din viata fiecaruia, toate acestea traducându-se însa în final tot în putere si control. Acesta e contextul actual în care trebuie sa plasam povestea imaginata de Shakespeare la 1597, pastrând în acelasi timp elementele cheie din scenariu: inocenta si simplitatea. E clar ca personajele povestii noastre, Romeo si Julieta, au fost închipuite drept personalitati puternice, de o educatie aleasa, inteligenti, asadar invidia sau frica de competitie le vor fi fost necunoscute.

   A privi pe cineva în ochi si a te îndragosti fulgerator e ceea ce-si doreste toata lumea. Oricine îsi doreste ca puterea dragostei din acest moment de sublima inocenta sa aduca pace si sa uneasca oamenii.. Asadar întrebarea mea si provocarea pe care o adresez acum publicului este daca nu cumva chiar acesta este adevaratul mesaj pe care a vrut sa-l transmita Shakespeare prin aceasta poveste?”

   Biletele se pot achizitiona de la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti sau online, la http://tickets.operanb.ro . Programul casei de bilete: luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00.

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

iulie, 2018

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Trending

X