);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

SPECTACOLUL FUGATO LABILE: CAMILLE CLAUDEL, LA INSTITUTUL FRANCEZ DIN BUCURESTI

Publicat

pe

FUGATO LABILE

FUGATO LABILE: CAMILLE CLAUDEL, de Georgette Garbès Putzel

Comunicat de presa

   Camille despre Camille

   “Tout ce qui m’est arrivé est plus qu’un roman c’est une épopée, l’Illiade et l’Odysse et il faudrait un Homère pour la raconter. Je ne l’entreprendrai pas aujourd’hui et je ne veux pas vous attrister. Je suis dans un gouffre. Je vis dans un monde si curieux, si estrange. Du rêve que fut ma vie, ceci est le cauchemar.” (Camille à Eugene Blot, Asile de Montdevergues)

   ,,Camille Claudel. Femeia artist cunoscută mai mult pentru relaţia ei cu Rodin (căruia i-a fost elevă, confidentă, amantă şi muză) şi-a depăşit timpul şi a fost dată uitării chiar de oamenii cei mai apropiaţi ei. Un destin remarcabil, atât prin forţa cu care a pătruns şi a reuşit în lumea artistică, cât şi prin tragismul care i-a marcat sfârşitul. Paul Claudel fratele ei mai mic, spunea că ar fi fost înzestrată cu toate darurile ; considerată genială, inteligentă, cultivată, de o frumuseţe izbitoarea – a fost dăruită acestei lumi pentru a revela frumosul. Camille Claudel a adus sculptura într-un punct în care echilibrul sfida zborul. Nu a fost insă lăsată să zboare. Nu o permiteau prejudecăţile timpului, Nu se cădea, Nu era voie… Camille Claudel a luptat cu fiecare NU al timpului ei… devenind ea însăşi un NU, refuzând să mai lucreze, să mai existe. A trebuit să treacă aproape un secol pentru a se i se recunoaşte geniul.“ (Liana Ceterchi)

   ,,Dragă Camille, sculptura ta a devenit manifestul sculpturii moderne. Acolo ai devenit … tu însăţi, eliberată de influenţa lui Rodin, la fel de talentată în inspiraţie şi în măiestrie artistică. Cu tine părăsim falsele aparenţe în favoarea lumii ideale a gândirii. Eşti genială! Cum de ne-ai putut lipsi de atâta frumuseţe?“ (Eugene Blot/Georgette Garbès Putzel)

   ,,Camille Claudel s-a născut purtând în ea povara genialităţii, iar geniile sunt victimele timpului în care trăiesc. Camille a fost o deschizătoare de drumuri in arta sculpturală a sfâşitului secolului XIX şi a începutului secolului XX. Într-o societate profund patriarhală, în care femeia era înghesuită în roluri limitative de soţie, mamă şi eventual amantă, Camille a îndrăznit să spună NU! Ea îşi dorea să sculpteze!

   Camille Claudel: la sculpture à la folie!

    Camille Claudel şi Auguste Rodin: pasiunea la patru mâini!

   Cine pe cine a influenţat?

   Cine de la cine a ,,furat idei?

   Cine s-a folosit de celălalt mai mult?!(Edith Negulici)

    DE CE CAMILLE CLAUDEL?

   După Anne Frank, Rose, Charlotte Salmon, Zelda Fitzgerald, Mata Hari, Vivien Leigh, Camille Claudel mi se pare în ordinea firească a lucrurilor. Mă fascinează să urmăresc destinul acestor femei artist înfruntând normele impuse de epoca şi de societatea în care trăiau, înfruntând prejudecăţile, având o viziune care depăşea timpul lor. Până la un punct traiectoria lor se aseamănă şi Dragostea este de fiecare dată o mare răscruce şi un factor determinant în carierele lor. Îmi dau seama că vorbind despre ele, vorbesc de fapt despre cuplu. Se spune că în spatele unui bărbat mare stă o femeie deosebită şi cred că şi reciproca este cel puţin la fel de valabilă.

   Am fost cuprinsă de mândrie aflând că există la Muzeul Naţional de Artă al României două lucrări ale lui Camille Claudel, Sculptorul Rodin (gips patinat) şi Tors de femeie (bronz) şi mi-aş dori ca prin acest spectacol să fac cunoscut publicului şi acest lucru. Mi-aş dori astfel ca publicul român să aibă ocazia să descopere viaţa acestei artiste excepţionale care s-a luptat pentru promovarea femeii artist.

   Camille! De ce Camille Claudel?! Pentru că am simţit că nu se poate fără Camille Claudel. A fost proiectul cu care am întâmpinat cele mai “ciudate” obstacole, de la actriţe care au refuzat partitura, la directori de teatru care ne-au abandonat … Destinul real al lui Camille s-a prelungit într-un fel straniu şi asupra spectacolului nostru: aşa cum în viaţă, ea nu a avut o casă a ei…mama ei refuzând s-o reprimească în casa părintească, Paul Claudel fratele ei care avea un castel, nu i-a oferit o camăruţă acolo…şi până la un mormânt…de care nu a avut parte –Camille are o groapă comună. Sper ca acest spectacol să fie un „remember” mai  puternic decât toate coroanele funerare. Singurele mărturii ale vieţii ei de artistă genială sunt lucrările ei superbe, sfidând TIMPUL! (Liana Ceterchi)

   În distribuţie: LIANA CETERCHI, TEODORA TOADER, CEZARA MUNTEANU

   Traducerea: Edith Negulici

   Un spectacol al Asociaţiei Femeilor din Teatru IF…/DACĂ …PENTRU FEMEI realizat cu sprijinul UNITER

    Premiera: 1 noiembrie, ora 19.30, la sala Elvire Popesco, Institutul Francez din București, bd. Dacia 77

   Biletele se găsesc online, în rețeaua Eventbook şi la casieria Cinema Elvire Popesco.

Discutii pe Facebook
Litera.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Spectacolul O scrisoare pierduta revine pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

O scrisoare pierduta Caragiale opera Raftul cu idei

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 22 iunie, ora 18:30 O scrisoare pierduta opera în doua acte de Dan Dediu. Regia poarta semnatura lui Stefan Neagrau, scenografia a fost realizata de catre Viorica Petrovici, iar lighting design-ul de Cornel Dume. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

   Opera O scrisoare pierduta de Dan Dediu a avut premiera absoluta la Opera Nationala Bucuresti în anul 2012 si este o transpunere în genul teatrului liric a celebrei piese omonime de I.L. Caragiale. Compusa cu mijloace moderne, cu un libret adaptat care nu afecteaza actiunea si limbajul specific dramaturgului, opera reda intentiile din comedia lui Caragiale.

   Compozitorul Dan Dediu despre spectacolul O scrisoare pierduta de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Mi-a luat mult timp sa reusesc conectarea la lumea lui Caragiale. Dupa primirea libretului de la Stefan Neagrau a durat cam un an pâna ce am reusit sa gasesc stecherul potrivit care sa intre în priza atât de speciala a „scrisorii pierdute”.

   Declicul s-a întâmplat în cel mai prozaic mod: eram pierdut în traficul bucurestean si ascultam Radio România Muzical, care transmitea aranjamente dupa tango-uri de Gardel si Piazzolla. Atunci am exclamat: asta e Tipatescu! Restul a venit aproape de la sine: Trahanache, uns cu alifiile ritmurilor si inflexiunilor melodice balcanice; Catavencu, versatil si alunecos într-un  registru ce trece de la hora lunga si romanta la habanera si french can-can; Farfuridi, cu dublura sa în palimpsest Brânzovenescu, pendulând între bossa nova si pesrev turcesc;

   Cetateanul turmentat, luând în piept talazurile fanfarei moldovenesti; Pristanda, fante de cartier cu naduf de musical hollywoodian; Dandanache, un OZN politic arhetipal muiat în sos de vin folcloric, cu un iz suspect de manea, dar cu pretentii si reusita de simfonie; Multimea – o oaste de zevzeci chiuind si chefuind de zor. Si, bineînteles, Zoe: platosa mândra de bolero, ascunzând însa o oaza de omenesc, de iubire si suferinta sub chipul unui vals trist.”

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Lacul Lebedelor, cel mai apreciat balet al tuturor timpurilor pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Lacul Lebedelor balet Raftul cu idei ONB Ceaikovski

Opera Nationala Bucuresti prezinta miercuri, 20 iunie 2018, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet Lacul Lebedelor de Piotr Ilici Ceaikovski. Regia si coregrafia poarta semnatura lui Gheorghe Iancu, scenografia a fost realizata de catre Luisa Spinatelli, iar lighting design-ul de catre Camilla Piccioni.

Coregraful Gheorghe Iancu, despre spectacolul de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Am crescut si am visat cu Lacul lebedelor. Nu stiu ce ma fascina… poate maiestria coregrafului Oleg Danovski, dansatorii sau toate împreuna.

   Cred ca traditia atrage foarte tare publicul fiindca ce am ales sa mentin din versiunea clasica este capodopera, deci nemuritoare. Am considerat ca este foarte bine sa plasez spectacolul în epoca în care a trait Ceaikovski. Este o epoca foarte eleganta, dupa parerea mea. Am fost foarte interesat de istoria ultimului tar rus si am gasit ca este o legatura foarte buna din punct de vedere muzical.

   Putem sa-i spunem balet neoclasic, dar are si zone moderne. Niciodata nu am dorit sa pun o stampila stilistica. Pentru mine stilul trebuie sa fie subjugat ideii. Ideea primeaza. Stilul se definitiveaza din mers.

   Erotismul este ceva ce îmi apartine. Este greu sa vorbesti despre sine, dar întotdeauna senzualitatea si erotismul au facut parte din expresia mea artistica, ca om si ca dansator, si au un mare impact în viata mea, în tot ce am facut, însa cu precadere în teatru.”

Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Litera.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Frumoasa din Padurea Adormita, spectacol de balet pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Frumoasa din Padurea Adormita Ceaikovski balet Raftul cu idei

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sâmbata, 16 iunie 2018, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet Frumoasa din Padurea Adormita de Piotr Ilici Ceaikovski.

   Regia si coregrafia poarta semnatura lui Vasily Medvedev si Stanislav Fečo, decorul, costumele si light design-ul sunt realizate de Pavol Juráš. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorascu.

(Imagine si montaj: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Coregrafii Vasily Medvedev si Stanislav Fečo promit publicului o experienta unica precum însisi declara: „Este o onoare sa montam spectacolul Frumoasa din Padurea Adormita alaturi de corpul de balet al Operei Nationale Bucuresti, un tribut adus marelui coregraf Marius Petipa cu prilejul împlinirii a 200 de ani de la nasterea artistului.

   Geniul muzicii lui Piotr Ilici Ceaikovski reda cu finete celebrul basm bazat pe contrastele dintre bine si rau. Dupa traversarea a trei secole, acest spectacol de balet înca stârneste curiozitatea audientei de toate vârstele.

   Întrucât am crescut cu acest titlu legendar si am evoluat într-un numar considerabil de productii ale spectacolului Frumoasa din Padurea Adormita, am încercat sa conservam cele mai semnificative traditii din patrimoniul baletului clasic si, alaturi de un scenariu inedit si costume de poveste, sa oferim o emotie de neuitat audientei.”

Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

iunie, 2018

Filtreaza evenimente culturale

09mai(mai 9)17:30:s30iun(iun 30)17:30:sMemory Clouds.Galeria Anca Poterasu, Strada Plantelor nr. 58, Bucuresti Organizator: Institutul Francez din Bucuresti Tip eveniment cultural 2:Expozitie,Vernisaj Etichete eveniment culturalDecebal Scriba,expozitie,Institutul Francez din Bucuresti,Memory Clouds,vernisaj

Facebook

Trending

X