);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

SPECTACOLUL FUGATO LABILE: CAMILLE CLAUDEL, LA INSTITUTUL FRANCEZ DIN BUCURESTI

Publicat

pe

FUGATO LABILE

FUGATO LABILE: CAMILLE CLAUDEL, de Georgette Garbès Putzel

Comunicat de presa

   Camille despre Camille

   “Tout ce qui m’est arrivé est plus qu’un roman c’est une épopée, l’Illiade et l’Odysse et il faudrait un Homère pour la raconter. Je ne l’entreprendrai pas aujourd’hui et je ne veux pas vous attrister. Je suis dans un gouffre. Je vis dans un monde si curieux, si estrange. Du rêve que fut ma vie, ceci est le cauchemar.” (Camille à Eugene Blot, Asile de Montdevergues)

   ,,Camille Claudel. Femeia artist cunoscută mai mult pentru relaţia ei cu Rodin (căruia i-a fost elevă, confidentă, amantă şi muză) şi-a depăşit timpul şi a fost dată uitării chiar de oamenii cei mai apropiaţi ei. Un destin remarcabil, atât prin forţa cu care a pătruns şi a reuşit în lumea artistică, cât şi prin tragismul care i-a marcat sfârşitul. Paul Claudel fratele ei mai mic, spunea că ar fi fost înzestrată cu toate darurile ; considerată genială, inteligentă, cultivată, de o frumuseţe izbitoarea – a fost dăruită acestei lumi pentru a revela frumosul. Camille Claudel a adus sculptura într-un punct în care echilibrul sfida zborul. Nu a fost insă lăsată să zboare. Nu o permiteau prejudecăţile timpului, Nu se cădea, Nu era voie… Camille Claudel a luptat cu fiecare NU al timpului ei… devenind ea însăşi un NU, refuzând să mai lucreze, să mai existe. A trebuit să treacă aproape un secol pentru a se i se recunoaşte geniul.“ (Liana Ceterchi)

   ,,Dragă Camille, sculptura ta a devenit manifestul sculpturii moderne. Acolo ai devenit … tu însăţi, eliberată de influenţa lui Rodin, la fel de talentată în inspiraţie şi în măiestrie artistică. Cu tine părăsim falsele aparenţe în favoarea lumii ideale a gândirii. Eşti genială! Cum de ne-ai putut lipsi de atâta frumuseţe?“ (Eugene Blot/Georgette Garbès Putzel)

   ,,Camille Claudel s-a născut purtând în ea povara genialităţii, iar geniile sunt victimele timpului în care trăiesc. Camille a fost o deschizătoare de drumuri in arta sculpturală a sfâşitului secolului XIX şi a începutului secolului XX. Într-o societate profund patriarhală, în care femeia era înghesuită în roluri limitative de soţie, mamă şi eventual amantă, Camille a îndrăznit să spună NU! Ea îşi dorea să sculpteze!

   Camille Claudel: la sculpture à la folie!

    Camille Claudel şi Auguste Rodin: pasiunea la patru mâini!

   Cine pe cine a influenţat?

   Cine de la cine a ,,furat idei?

   Cine s-a folosit de celălalt mai mult?!(Edith Negulici)

    DE CE CAMILLE CLAUDEL?

   După Anne Frank, Rose, Charlotte Salmon, Zelda Fitzgerald, Mata Hari, Vivien Leigh, Camille Claudel mi se pare în ordinea firească a lucrurilor. Mă fascinează să urmăresc destinul acestor femei artist înfruntând normele impuse de epoca şi de societatea în care trăiau, înfruntând prejudecăţile, având o viziune care depăşea timpul lor. Până la un punct traiectoria lor se aseamănă şi Dragostea este de fiecare dată o mare răscruce şi un factor determinant în carierele lor. Îmi dau seama că vorbind despre ele, vorbesc de fapt despre cuplu. Se spune că în spatele unui bărbat mare stă o femeie deosebită şi cred că şi reciproca este cel puţin la fel de valabilă.

   Am fost cuprinsă de mândrie aflând că există la Muzeul Naţional de Artă al României două lucrări ale lui Camille Claudel, Sculptorul Rodin (gips patinat) şi Tors de femeie (bronz) şi mi-aş dori ca prin acest spectacol să fac cunoscut publicului şi acest lucru. Mi-aş dori astfel ca publicul român să aibă ocazia să descopere viaţa acestei artiste excepţionale care s-a luptat pentru promovarea femeii artist.

   Camille! De ce Camille Claudel?! Pentru că am simţit că nu se poate fără Camille Claudel. A fost proiectul cu care am întâmpinat cele mai “ciudate” obstacole, de la actriţe care au refuzat partitura, la directori de teatru care ne-au abandonat … Destinul real al lui Camille s-a prelungit într-un fel straniu şi asupra spectacolului nostru: aşa cum în viaţă, ea nu a avut o casă a ei…mama ei refuzând s-o reprimească în casa părintească, Paul Claudel fratele ei care avea un castel, nu i-a oferit o camăruţă acolo…şi până la un mormânt…de care nu a avut parte –Camille are o groapă comună. Sper ca acest spectacol să fie un „remember” mai  puternic decât toate coroanele funerare. Singurele mărturii ale vieţii ei de artistă genială sunt lucrările ei superbe, sfidând TIMPUL! (Liana Ceterchi)

   În distribuţie: LIANA CETERCHI, TEODORA TOADER, CEZARA MUNTEANU

   Traducerea: Edith Negulici

   Un spectacol al Asociaţiei Femeilor din Teatru IF…/DACĂ …PENTRU FEMEI realizat cu sprijinul UNITER

    Premiera: 1 noiembrie, ora 19.30, la sala Elvire Popesco, Institutul Francez din București, bd. Dacia 77

   Biletele se găsesc online, în rețeaua Eventbook şi la casieria Cinema Elvire Popesco.

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Mikheil Sheshaberidze, invitat în Cavalleria Rusticana & Pagliacci, în regia lui Ion Caramitru, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei opera Cavalleria Rusticana & Pagliacci

   Opera Nationala Bucuresti prezinta joi, 21 martie 2019, începand cu ora 18:30 spectacolul Cavalleria Rusticana & Pagliacci de Pietro Mascagni – Ruggiero Leoncavallo.  Regia poarta semnatura lui Ion Caramitru, scenografia a fost creata de Viorica Petrovici, iar conceptul light design-ului îi apartine lui Chris Jaeger. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta. Corul Operei Nationale Bucuresti va fi pregatit de catre Daniel Jinga.

(Video: sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Pentru acest spectacol regizorul Ion Caramitru vine cu o conceptie noua, ambele intrigi tratand gelozia umana si consecintele ei transpuse într-un realism puternic, dupa cum însusi declara: „Exista în spectacolul de opera subordonat pana la perfectiune muzicii (note, masuri, arii, balet, cor) un spatiu foarte generos pentru un soi de realism magic al spectacolului. Cu cat este mai mare conventia, cu atat mai mare libertatea.  Este vorba despre realism de la început pana la sfarsit. Nu va lasati înselati de iluzia artei artistului. Cavalleria Rusticana se desfasoara în culori de alb si negru, Pagliacci se petrece într-un decor colorat; costume, scena, decor palpabil, dar ambele ascund o crima din gelozie.

   Fiind unul din cele mai aplaudate titluri ale curentului verist, „Cavalleria rusticana” justifica prezenta sa în repertoriul teatrelor din întreaga lume. Inspiratia cu care compozitorul a gasit textul literar, corespondentul muzical, plasticitatea imaginilor si caracterul pasionat al melodiei, tipic italiene, justifica gloria acestui titlu, cu care nu a rivalizat nicio alta creatie a lui Pietro Mascagni.

   Pagliacci este o opera în doua acte compusa de Ruggiero Leoncavallo pe un libret propriu. Opera este una din lucrarile care figureaza în repertoriul permanent al teatrelor lirice de pretutindeni.

   Cele doua opere portretizeaza comunitatea muncitoareasca, modesta din sudul Italiei într-o zi de sarbatoare romano-catolica, concentrandu-se pe triunghiuri amoroase ce se dovedesc a se sfarsi violent si mortal. Limbajul muzical franc, intens, rapid si economic al acestor povesti tulburatoare asezate în lumea oamenilor ordinari au contribuit la nasterea stilului de opera verist.

   Urmatoarea reprezentatie a spectacolului va avea loc joi, 25 aprilie 2019, începand cu ora 18:30.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Povestea lui Don Quijote, transpusa în balet pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei ONB balet Don Quijote

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 22 martie 2018, începand cu ora 18:30 spectacolul de balet Don Quijote de Ludwig Minkus. Regia si adaptarea coregrafica poarta semnatura lui Jaroslav slavický, scenografia Josef Jelínek. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian teodorascu.

   Mai multe versiuni ale baletului Don Quijote au fost create în întreaga lume. Despre coregrafia ce poarta numele lui Jaroslav slavický, artistul însusi a declarat: „Coregrafia spectacolului se bazeaza pe versiunea Petipa-Gorski, cea mai buna versiune din toate timpurile, deoarece conceptia lor si celebrele scene de dans au facut ca acest balet sa reziste în teatrele din toata lumea de mai bine de 150 de ani. Desigur, am ajustat, am scurtat sau am suprimat anumite fragmente pentru ca spectacolul sa aiba continuitatea dorita, sa aiba viteza si ritm. Mi-am dorit o expunere a actiunii clara si logica, iar regizoral am urmarit un joc convingator, ca si o descriere colorata a personajelor.”

   Ritm, culoare, atmosfera plina de viata a unui orasel din spania, personaje pitoresti inspirate de celebrul roman semnat de Cervantes, o coregrafie spectaculoasa cu numeroase momente de virtuozitate în interpretarea unei distributii de exceptie înseamna împreuna reprezentatia din 18 noiembrie 2018 de pe scena Operei Nationale Bucuresti.

   La Opera Nationala Bucuresti, baletul Don Quijote cunoaste prima varianta în 1970, în coregrafia lui Vasile Marcu si scenografia Ofeliei tutoveanu Draganescu. În anul 2000, Mihai Babuska ofera, în spiritul liniei clasice, o noua adaptare coregrafica a baletului „Don Quijote”, în scenografia adrianei Urmuzescu. Din echipa de realizatori a actualei montari de la Opera Nationala Bucuresti fac parte Katerina slavicka -Elslégrova – asistent coregrafie, scenografia a fost creata de Josef Jelinek, andreia Martinescu este asistent de scenografie.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

OTELLO, în regia lui Giancarlo del Monaco, pe scena Operei Nationale Bucuresti în luna martie

Publicat

pe

Otello Verdi Raftul cu idei ONB

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 23 martie, începând cu ora 18:30 spectacolul Otello de Giuseppe Verdi. Regia artistica, decorul si luminile poarta semnatura maestrului Giancarlo del Monaco, costumele sunt realizate de Stella del Monaco. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Alberto Veronesi – invitat. Cosrul Operei Nationale Bucuresti a fost pregatit de catre Daniel Jinga.

(Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Publicul spectator o va putea urmari pe soprana Lacrimioara Cristescu în rolul Desdemona, în calitate de invitata pe prima scena lirica a tarii.

   Creatia verdiana a reprezentat prin excelenta o împletire perfecta a artei dramatice cu muzica. De-a lungul secolelor, Otello s-a dovedit a fi o capodopera care s-a evidentiat nu doar prin simbolurile filosofice, ci si prin trairile  tulburatoare si puternice ale personajelor, din punct de vedere teatral.

   Regizorul Giancarlo del Monaco, despre montarea de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Eu fac o cercetare minimalista scenografica, în sensul ca spatiile nu mai sunt definite de un realism primitiv care reprezinta Ciprul, care poate reprezenta Venetia si tot ceea ce este ; e o cercetare care vrea sa se sublimeze si sa se înalte în inima personajelor, lucru mult mai important decât faptul de a nara o poveste. Este necesar sa povestim situatii umane, situatii foarte dificile, complicate, ca gelozia, rasismul, raul, binele… Spre exemplu, raul si binele se confruntaîn aceasta opera între Desdemona si Iago, de acord? Otello este o victima, o victima a raului ; chiar si Desdemona este o victima a raului,dar confruntarea dintre binesi rau este reprezentata de Iago-Desdemona. În aceasta confruntare, eu vreau sa centrez atentia publicului pe actiunea scenica si pe drama, mai mult, pe psiho-drama acestei povesti.”

   Biletele se gasesc pe tickets.operanb.ro si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

   Urnatoarea reprezentatie va avea loc vineri, 10 mai, începând cu ora 18:30.

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

martie, 2019

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X