);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Spectacole de teatru la ARCUB in ianuarie

Publicat

pe

Spectacole de teatru la ARCUB in ianuarie

Comunicat de presă: Spectacole de teatru la ARCUB in ianuarie

13 ianuarie, ora 19:00 / BARAJUL, de Conor McPherson, traducerea Andreea Vulpe

Cu: Marian Râlea, Alexandru Voicu, Gabi Costin, Romeo Pop, Simona Pop; Regia: Andreea Vulpe; Scenografie: Daniel Titza; Light Design: Vlad Lăzărescu

   Piesa Barajul aparține autorului irlandez Conor McPherson, considerat ca fiind unul dintre cei mai importanți dramaturgi contemporani europeni. Barajul, pus în scenă pentru prima oară în România, prezintă povestea a cinci personaje aflate într-o mică localitate din apropierea unui baraj, în

   Irlanda,care se întâlnesc într-un bar, în jurul unor povești. Si la fel cum apele râului se adună în lacul de acumulare, povestile lor spuse la ceas de seară topesc vorbele celor cinci personaje cu istorii de viață extrem de diferite, într-o atmosferă bizară. În încercarea de a se apropia, ei vorbesc despre relații: legături strânse, legături pierdute, amprente definitive pe care le lasă ceilalți în viețile noastre. Spun lucruri grave, fantomatice, pe care nu le pot vorbi cu cei apropiați. Vorbesc unor străini pentru a se simți mai puțin singuri.

Durată spectacol: 120 minute; Preț bilet: 35 lei , 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

15 ianuarie, ora 20.00 /AM IUBIT, AM PURTAT, AM PIERDUT, adaptare după Love, loss and what I wore de Nora & Delia Ephron, traducerea Bianca Oana

Cu: Elvira Deatcu, Laura Creț, Anca Androne, Iulia Lumânare, Ioana Abur; Regia: Emil Hoștină; Coregrafia: Florin Fieroiu; Costume: Cristina Milea

   Am iubit, am purtat, am pierdut este o intimă colecție de povești feminine. Ce iubim, ce pierdem, toate emoțiile, trăirile, durerea, bucuria, toate se leagă cu fire nevăzute de obiecte, parfumuri, rochii, pantofi, genți și ne regăsim bătrâne și obosite, înconjurate de o pânză ca de păianjen, dar atât de bogată și plină de culori, istorii ce merită, probabil să fie publicate pentru fiecare în parte…; poveștile prind viață aproape de spectator, senzația de acum și aici e copleșitoare, nu poți rămâne indiferent sau rece, pentru că ce se întâmplă la un metru de tine arde, amuză, bântuie, atrage, tulbură. Spectacolul se foloseste de elemente de vestimentație, de accesorii și de amintirile pe care le stârnesc acestea fiecăreia dintre personajele feminine, pentru a picta o imagine a unei feminități vii, amuzante și puternice, reușind să creeze astfel o experiență teatrală solidă și memorabilă.

Durata spectacol: 90 minute; Pret bilete: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenti si pensionari)

21 ianuarie, ora 20:00/ SCHNEIDER & SCHUSTER, de Joshua Sobol, traducerea Ada Maria Ichim

Cu: Mihai Călin, Richard Bovnoczki; Regia: Lucian Pavel; Scenografia: Mihai Păcurar; Coregrafie: Silvia Călin

   Schneider & Schuster prezintă într-un cadru dramatic, înțesat cu momente umoristice, povestea a doi actori evrei ce decid să înființeze, la Lodz, în Polonia, un teatru care își dorește să atingă, prin intermediul spectacolelor, toate problemele de natură socială, umană și artistică ale timpului lor, neștiind că acest plan îi va conduce ușor către capcana lagărelor de concentrare. Cei doi evrei își trăiesc o bună parte din viață închiși, urmând ca apoi să fie deportați în Siberia iar după Perestroika-Glasnost, se trezesc în sălbatica lume capitalistă de astăzi.

   Piesa de teatru, scrisă în anul 1993 de Joshua Sobol și jucată cu succes în teatre din Elveția, Germania sau Suedia, este regizată și ilustrată muzical de actorul Lucian Pavel, cunoscut pentru rolurile din „Și veni barbatul la femeie” si din recenta productie a Teatrului de Comedie – „Nina”. Textul lui Joshua Sobol, în traducerea Adei Maria Ichim, exploatează intens talentul, experiența și disponibiliatea artistică a doi actori, aflați într-un punct înalt al maturității artistice și al forței creative, care își utilizează toate mijloacele artistice de care dispun: Mihai Călin și Richard Bovnoczki. Costumele și decorurile sunt realizate de scenograful Mihai Păcurar, iar mișcarea scenică poartă semnătura coregrafei Silvia Călin.

Durată spectacol: 75 minute; Preț bilet: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

22 ianuarie, ora 19:00/ OBSESII, de Claudiu Sfirschi-Lăudat, după texte de Margarita Karapanou

Cu: Cerasela Iosifescu; Regia: Yannis Paraskevopoulos; Asistent regie: Claudiu Sfirschi-Lăudat; Scenografie & costume: Lia Dogaru

   Ea are o mamă cu personalitate. Poate cu prea multă personalitate. Mai are și un cățel de care se îngrijește ca de un copil. Împreună, urmează un program riguros, pe care îl respectă cu sfințenie. Trăiește fiecare sentiment la intensitatea maximă. Luptă cu depresia și nu se lasă învinsă. Are mult umor, uneori cam cinic, dar el o ajută să meargă mai departe.

   Ea scrie un roman. Vorbește despre boala ei ca despre un iubit, care o ține în brațe prea strâns, care o sufocă din prea multă pasiune. Este senzuală, inteligentă, spirituală. Iese la agățat, la shopping, în parc. Merge deseori la clinică. Și scrie. Scrie cu pasiune. Își pune întrebări despre sensul vieții, despre rostul suferințelor îndurate, despre Dumnezeu.

   Ea este Lora. Iar Lora este personajul principal al piesei Obsesii, inspirate de scrierile Margaritei Karapanou, care s-a luptat întreaga sa viață cu tulburarea maniaco-depresivă. Pornind de la fragmente răzlețe din romanele lui Karapanou, Claudiu Sfirschi-Lăudat a improvizat pe marginea lor, le-a dat un suflu nou și a creat un scenariu teatral. Cerasela Iosifescu, aflată la a patra colaborare cu regizorul grec Yannis Paraskevopoulos, trece natural de la un registru la altul, conturând un personaj deopotrivă sensibil și puternic, copilăros și înfricoșat, atrăgător și distant.

   Un prilej de a o cunoaște pe Lora, de a ne pune întrebări, de a căpăta încredere în viață și de a face  cunoștință cu o echipă de artiști de prim rang.

Durată spectacol: 75 minute; Preț bilet: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

25, 26 ianuarie, ora 20:00 /ARTISTS TALK, un spectacol de Gianina Cărbunariu

Cu: Ruxandra Maniu, Ilinca Manolache, Alexandru Potocean, Gabriel Răuță, Bogdan Zamfir;  Scenografia: Dorothee Curio; Video: Mihai Păcurar; Muzica: Bobo Burlăcianu; Producător: ARCUB; Co-producător: Asociația Piese Refractare; Cu sprijinul: Institutului Goethe, Ambasadei Franței la București și a Institutului Francez

   Gianina Cărbunariu, un nume important în dramaturgia și regia românească, prezintă la ARCUB cel mai recent spectacol al său: Artists Talk.  Gianina Cărbunariu este unul dintre cei mai montați dramaturgi români la nivel internațional și singura regizoare din România prezentă în selecția oficială a celebrului Festival Avignon cu spectacolul ”Solitaritate”.

   Spectacolele sale, inspirate din realitățile societății contemporane, din temele controversate ale prezentului ori ale trecutului recent, au fost întâmpinate cu căldură de către public și criticii de specialitate, având un ecou puternic pe plan internațional. Textele sale au fost publicate și montate în Marea Britanie, Franța, Germania și Italia. Spectacolele ei au făcut parte din selecția unor importante festivaluri de dramaturgie contemporană, precum Biennale of New Plays from Europe, Wiesbaden, TransAmerique – Montreal, LIFT Londra, Dialog Wroclav, Divadelna Nitra, New Drama Moscow, New Drama Budapesta, Best from East Vienna ș.a.

   A obţinut premiul european „Noi realităţi teatrale”, iar spectacolul său, ”De vânzare”, a fost desemnat „Cel mai bun spectacol” în cadrul premiilor UNITER în 2014.

Durata spectacolului: 95 minute, fără pauză; Prețul biletelor: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)

28 ianuarie, ora 19.00 / IDOLUL ȘI ION ANAPODA, după G.M. Zamfirescu, adaptare de Mariana Cămărășan

Cu: Oana Pellea, Richard Bovnoczki, Florina Gleznea, Cristina Casian, Istvan Teglas;  Regia: Mariana Cămărășan și Toma Dănilă; Scenografia: Vladimir Turturica; Light-design-ul: Ștefan Vasilescu

   Idolul și Ion Anapoda este o producție dramaturgică al cărei text păstrează atmosfera boemă a epocii interbelice. Actorii Oana Pellea, Florina Gleznea, Cristina Casian, Richard Bovnoczki și Istvan Teglas vor da viață unor personaje ce trăiesc relații marcate de pasiunea dezlănțuită și plină de contradicții din anii frumoși ai Bucureștiului interbelic.

   Idolul și Ion ANAPODA, după George Mihail Zamfirescu, este o comedie romantică și total anapoda. Oana Pellea este Stavăroaia – o doamnă plină de viață. Richard Bovnoczki este Ion – un om anapoda, Florina Gleznea, Frusinel – idolul din vis,Cristina Casian, Mioara – o fată frumoasă, dar proastă și Istvan Teglas, Valter – un băiat tânăr și deștept.

   ANAPODA… un joc de-a teatrul, un joc de-a iubirea, un joc de-a viața – toate în amintirea unei doamne minunate care s-a îndrăgostit cândva de bărbat prea tânăr, prea gentil, prea vorbăreț… un om total, dar total ANAPODA.

Durata spectacolului: 120 minute, cu pauză; Prețul biletelor: 50 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari).

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

NUNTA LUI FIGARO în programul lunii aprilie de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Nunta lui Figaro Mozart ONB opera

   Opera Nationala Bucuresti prezinta joi, 18 aprilie 2019, începand cu ora 18:30 spectacolul Nunta lui Figaro de Wolfgang Amadeus Mozart. Regia poarta semnatura lui Alexander Radulescu, scenografia a fost realizata de catre Adriana Urmuzescu, maestru de cor Daniel Jinga, asistent de regie Ştefan Neagrau. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorascu.

(Video: Opera Nationala Bucuresti)

     Opera Nunta lui Figaro a fost compusa în lunile martie si aprilie ale anului 1786. Ideea unei opere inspirata de piesa lui Pierre Beaumarchais, care crease scandal în Franta, a apartinut atat compozitorului cat si libretistului Lorenzo Da Ponte. Acesta a povestit într-o scrisoare adresata unui prieten: „Nu ispravesc sa scriu cuvintele si Mozart le si concepe muzica”.

    Nunta lui Figaro este prima opera la care au colaborat Mozart cu libretistul Lorenzo Da Ponte. Cei doi au mai realizat împreuna operele „Don Giovanni” si „Così fan tutte”. Mozart a fost cel care i-a adus lui Da Ponte o copie a piesei lui Beaumarchais, iar acesta a transpus-o într-un libret în numai 6 saptamani, traducand textul în italiana, punandu-l în versuri si excluzand toate trimiterile politice. Libretul a primit în final aprobarea Împaratului Joseph al II-lea, iar premiera a avut loc pe 1 Mai 1786 la Burghtheater Wien. În pofida succesului, s-au jucat doar 9 reprezentatii. Acestea aveau o durata de 4 ore, iar publicul entuziasmat solicita deseori bis-uri care dublau acest timp. Se pare ca, Împaratul a emis o hotarare în legatura cu numarul de bis-uri ce puteau fi acordate în cadrul unei reprezentatii cu „Nunta lui Figaro”. În 1789 spectacolul a fost reluat, Mozart si Da Ponte au adus mici modificari muzicale, adaptand partitura pentru interpretarea rolului Susanna. Una dintre marile iubiri ale lui Mozart se spune ca a fost interpreta de la premiera a rolului Susanna din „Nunta lui Figaro”, Nancy Storace.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Nemira
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Dirijorul Mihnea Ignat, invitat la pupitrul dirijoral pentru ELIXIRUL DRAGOSTEI de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Elixirul Dragostei Raftul cu idei opera ONB Gaetano Donizetti

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 19 aprilie 2019, ora 18:30 spectacolul Elixirul dragostei de Gaetano Donizetti. Regia poarta semnatura lui Marco Gandini, scenografia a fost realizata de Adriana Urmuzescu, iar lighting design- ul de catre Virginio Levrio. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Mihnea Ignat – invitat.

   Exemplu tipic de opera bufa, Elixirul Dragostei este una dintre capodoperele donizettiene, alaturi de Don Pasquale. Partitura este fermecatoare, extrem de gratioasa, farsa fiind deopotriva extrem de comica si sentimentala. Dintre momentele superbe ale operei se remarca, în actul I, aria lui Nemorino ,,Quanto è bella”, apoi prezentarea lui Dulcamara ,,Udite, udite” si aria lui Nemorino ,,Una furtiva lagrima”. Actuala montare a operei ,,Elixirul dragostei” la Opera Nationala Bucuresti a avut premiera la data de 20 mai 2012.

   Regizorul Marco Gandini despre Elixirul dragostei de Gaetano Donizetti: ,,Astazi, pentru a pune în scena o opera, ca si în cazul unei piese de teatru, daca vorbim despre lucrari ale trecutului, poarta cu sine întrebarea daca subiectul are sau în ce masura poate avea o semnificatie pentru publicul contemporan. Povestea si muzica din Elixirul dragostei  sunt într-un anume sens contemporane, deoarece nu gasim în ele elemente arhaice, referinte la o anume epoca. Întelegem în schimb modelul unui tanar adolescent îndragostit, cu putina experienta de viata, care crede în iluzia unui medicament în stare sa-i rezolve problemele în dragoste. De asemenea, întelegem tema dorintei de dragoste, diferita la fiecare dintre personajele principale, trio-ul amoros Adina-Nemorino- Belcore. Montarea respecta raporturile dintre personaje, dinamica lor, relatiile de dependenta si influenta dintre ele, care definesc dezvoltarea povestii într-un spatiu atemporal, în care dinamica actiunii, a bucuriei, a dezamagirii, a sperantei, a jocului pot sa fie conturate mai bine, fara constrangerea specifica unui timp istoric sau a unui spatiu care sa le forteze între limite.

   Nemorino si Adina sunt perechea perfecta, asa cum afirma Donizetti, daca nu în mod direct, prin libret, cel putin prin dinamica muzicii de la sfarsitul actului I.”

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Dragoljub Bajic invitat în spectacolul DON CARLO de de Giuseppe Verdi de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Don Carlo Raftul cu idei opera ONB

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sambata, 20 aprilie  2019, începand cu ora 18:30 Don Carlo, opera în patru acte de Giuseppe Verdi.  Regia, decorul, costumele si luminile spectacolului poarta semnatura lui Mario De Carlo. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare. Corul Operei Nationale Bucuresti va fi pregatit de catre Daniel Jinga.

(Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Mario de Carlo despre spectacolul Don Carlo de Giuseppe Verdi ce se va desfasura pe prima scena lirica a tarii: ,,Rolul de regizor (si decoruri, costume si lumini) în cazul <Don Carlo> este ca si cum te-ai arunca de pe stanca din Acapulco. Chiar daca stii ca vei scapa cu viata – pentru ca altii au facut asta înaintea ta – riscul de a fi ranit este mare; si, mai presus de toate, tensiunea adrenalinei se ridica la niveluri critice. Emotiile atat de puternice si pline de satisfactii un sunt usor de demonstrat, în fata altor titluri. În Don Carlo ne aflam fata în fata cu personaje enorme. Este adevarat ca acest lucru se întampla în multe lucrari de Verdi (sa ne gandim la Violetta, la Rigoletto, Azucena, dar nu numai), însa aici toti sunt giganti si se misca toti împreuna!

   Cu un libret în limba franceza semnat de Joseph Méry si Camille du Locle, dupa tragedia lui Friedrich Schiller, opera Don Carlos i-a fost solicitata lui Verdi de catre Opera din Paris – unde a avut loc si premiera la data de 11 martie 1867. Compozitorul a revenit apoi asupra lucrarii sale, daruind contemporanilor si o versiune în limba italiana care a fost prezentata la Teatro alla Scala din Milano la 10 ianuarie 1884. Astfel, opera Don Carlos comandata de francezi va fi denumita în tara lui Verdi Don Carlo, versiune reprezentata frecvent în paralel cu cea originala, în limba franceza.  

   Povestea lucrarii are ca punct incipient situatia politica si sociala din Europa secolului al XVI-lea. Posibila casatorie a tanarului Carlo, fiul regelui Filip al II-lea, cu printesa Elisabeta de Valois, fiica regelui Henri al II-lea, are ca scop aducerea pacii între Franta si Spania, tari aflate în razboi la acea vreme. În ciuda asteptarilor, cei doi se îndragostesc, însa regele Spaniei se împotriveste dorintei celor doi, casatorindu-se el însusi cu tanara printesa. Istoria, politica, religia si dragostea se împletesc ingenios într-un subiect ce contine si o mare parte de fictiune, acuratetea istorica e relativa de dragul povestii.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

aprilie, 2019

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X