);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Spectacole de teatru la ARCUB in ianuarie

Publicat

pe

Spectacole de teatru la ARCUB in ianuarie

Comunicat de presă: Spectacole de teatru la ARCUB in ianuarie

13 ianuarie, ora 19:00 / BARAJUL, de Conor McPherson, traducerea Andreea Vulpe

Cu: Marian Râlea, Alexandru Voicu, Gabi Costin, Romeo Pop, Simona Pop; Regia: Andreea Vulpe; Scenografie: Daniel Titza; Light Design: Vlad Lăzărescu

   Piesa Barajul aparține autorului irlandez Conor McPherson, considerat ca fiind unul dintre cei mai importanți dramaturgi contemporani europeni. Barajul, pus în scenă pentru prima oară în România, prezintă povestea a cinci personaje aflate într-o mică localitate din apropierea unui baraj, în

   Irlanda,care se întâlnesc într-un bar, în jurul unor povești. Si la fel cum apele râului se adună în lacul de acumulare, povestile lor spuse la ceas de seară topesc vorbele celor cinci personaje cu istorii de viață extrem de diferite, într-o atmosferă bizară. În încercarea de a se apropia, ei vorbesc despre relații: legături strânse, legături pierdute, amprente definitive pe care le lasă ceilalți în viețile noastre. Spun lucruri grave, fantomatice, pe care nu le pot vorbi cu cei apropiați. Vorbesc unor străini pentru a se simți mai puțin singuri.

Durată spectacol: 120 minute; Preț bilet: 35 lei , 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

15 ianuarie, ora 20.00 /AM IUBIT, AM PURTAT, AM PIERDUT, adaptare după Love, loss and what I wore de Nora & Delia Ephron, traducerea Bianca Oana

Cu: Elvira Deatcu, Laura Creț, Anca Androne, Iulia Lumânare, Ioana Abur; Regia: Emil Hoștină; Coregrafia: Florin Fieroiu; Costume: Cristina Milea

   Am iubit, am purtat, am pierdut este o intimă colecție de povești feminine. Ce iubim, ce pierdem, toate emoțiile, trăirile, durerea, bucuria, toate se leagă cu fire nevăzute de obiecte, parfumuri, rochii, pantofi, genți și ne regăsim bătrâne și obosite, înconjurate de o pânză ca de păianjen, dar atât de bogată și plină de culori, istorii ce merită, probabil să fie publicate pentru fiecare în parte…; poveștile prind viață aproape de spectator, senzația de acum și aici e copleșitoare, nu poți rămâne indiferent sau rece, pentru că ce se întâmplă la un metru de tine arde, amuză, bântuie, atrage, tulbură. Spectacolul se foloseste de elemente de vestimentație, de accesorii și de amintirile pe care le stârnesc acestea fiecăreia dintre personajele feminine, pentru a picta o imagine a unei feminități vii, amuzante și puternice, reușind să creeze astfel o experiență teatrală solidă și memorabilă.

Durata spectacol: 90 minute; Pret bilete: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenti si pensionari)

21 ianuarie, ora 20:00/ SCHNEIDER & SCHUSTER, de Joshua Sobol, traducerea Ada Maria Ichim

Cu: Mihai Călin, Richard Bovnoczki; Regia: Lucian Pavel; Scenografia: Mihai Păcurar; Coregrafie: Silvia Călin

   Schneider & Schuster prezintă într-un cadru dramatic, înțesat cu momente umoristice, povestea a doi actori evrei ce decid să înființeze, la Lodz, în Polonia, un teatru care își dorește să atingă, prin intermediul spectacolelor, toate problemele de natură socială, umană și artistică ale timpului lor, neștiind că acest plan îi va conduce ușor către capcana lagărelor de concentrare. Cei doi evrei își trăiesc o bună parte din viață închiși, urmând ca apoi să fie deportați în Siberia iar după Perestroika-Glasnost, se trezesc în sălbatica lume capitalistă de astăzi.

   Piesa de teatru, scrisă în anul 1993 de Joshua Sobol și jucată cu succes în teatre din Elveția, Germania sau Suedia, este regizată și ilustrată muzical de actorul Lucian Pavel, cunoscut pentru rolurile din „Și veni barbatul la femeie” si din recenta productie a Teatrului de Comedie – „Nina”. Textul lui Joshua Sobol, în traducerea Adei Maria Ichim, exploatează intens talentul, experiența și disponibiliatea artistică a doi actori, aflați într-un punct înalt al maturității artistice și al forței creative, care își utilizează toate mijloacele artistice de care dispun: Mihai Călin și Richard Bovnoczki. Costumele și decorurile sunt realizate de scenograful Mihai Păcurar, iar mișcarea scenică poartă semnătura coregrafei Silvia Călin.

Durată spectacol: 75 minute; Preț bilet: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

22 ianuarie, ora 19:00/ OBSESII, de Claudiu Sfirschi-Lăudat, după texte de Margarita Karapanou

Cu: Cerasela Iosifescu; Regia: Yannis Paraskevopoulos; Asistent regie: Claudiu Sfirschi-Lăudat; Scenografie & costume: Lia Dogaru

   Ea are o mamă cu personalitate. Poate cu prea multă personalitate. Mai are și un cățel de care se îngrijește ca de un copil. Împreună, urmează un program riguros, pe care îl respectă cu sfințenie. Trăiește fiecare sentiment la intensitatea maximă. Luptă cu depresia și nu se lasă învinsă. Are mult umor, uneori cam cinic, dar el o ajută să meargă mai departe.

   Ea scrie un roman. Vorbește despre boala ei ca despre un iubit, care o ține în brațe prea strâns, care o sufocă din prea multă pasiune. Este senzuală, inteligentă, spirituală. Iese la agățat, la shopping, în parc. Merge deseori la clinică. Și scrie. Scrie cu pasiune. Își pune întrebări despre sensul vieții, despre rostul suferințelor îndurate, despre Dumnezeu.

   Ea este Lora. Iar Lora este personajul principal al piesei Obsesii, inspirate de scrierile Margaritei Karapanou, care s-a luptat întreaga sa viață cu tulburarea maniaco-depresivă. Pornind de la fragmente răzlețe din romanele lui Karapanou, Claudiu Sfirschi-Lăudat a improvizat pe marginea lor, le-a dat un suflu nou și a creat un scenariu teatral. Cerasela Iosifescu, aflată la a patra colaborare cu regizorul grec Yannis Paraskevopoulos, trece natural de la un registru la altul, conturând un personaj deopotrivă sensibil și puternic, copilăros și înfricoșat, atrăgător și distant.

   Un prilej de a o cunoaște pe Lora, de a ne pune întrebări, de a căpăta încredere în viață și de a face  cunoștință cu o echipă de artiști de prim rang.

Durată spectacol: 75 minute; Preț bilet: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

25, 26 ianuarie, ora 20:00 /ARTISTS TALK, un spectacol de Gianina Cărbunariu

Cu: Ruxandra Maniu, Ilinca Manolache, Alexandru Potocean, Gabriel Răuță, Bogdan Zamfir;  Scenografia: Dorothee Curio; Video: Mihai Păcurar; Muzica: Bobo Burlăcianu; Producător: ARCUB; Co-producător: Asociația Piese Refractare; Cu sprijinul: Institutului Goethe, Ambasadei Franței la București și a Institutului Francez

   Gianina Cărbunariu, un nume important în dramaturgia și regia românească, prezintă la ARCUB cel mai recent spectacol al său: Artists Talk.  Gianina Cărbunariu este unul dintre cei mai montați dramaturgi români la nivel internațional și singura regizoare din România prezentă în selecția oficială a celebrului Festival Avignon cu spectacolul ”Solitaritate”.

   Spectacolele sale, inspirate din realitățile societății contemporane, din temele controversate ale prezentului ori ale trecutului recent, au fost întâmpinate cu căldură de către public și criticii de specialitate, având un ecou puternic pe plan internațional. Textele sale au fost publicate și montate în Marea Britanie, Franța, Germania și Italia. Spectacolele ei au făcut parte din selecția unor importante festivaluri de dramaturgie contemporană, precum Biennale of New Plays from Europe, Wiesbaden, TransAmerique – Montreal, LIFT Londra, Dialog Wroclav, Divadelna Nitra, New Drama Moscow, New Drama Budapesta, Best from East Vienna ș.a.

   A obţinut premiul european „Noi realităţi teatrale”, iar spectacolul său, ”De vânzare”, a fost desemnat „Cel mai bun spectacol” în cadrul premiilor UNITER în 2014.

Durata spectacolului: 95 minute, fără pauză; Prețul biletelor: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)

28 ianuarie, ora 19.00 / IDOLUL ȘI ION ANAPODA, după G.M. Zamfirescu, adaptare de Mariana Cămărășan

Cu: Oana Pellea, Richard Bovnoczki, Florina Gleznea, Cristina Casian, Istvan Teglas;  Regia: Mariana Cămărășan și Toma Dănilă; Scenografia: Vladimir Turturica; Light-design-ul: Ștefan Vasilescu

   Idolul și Ion Anapoda este o producție dramaturgică al cărei text păstrează atmosfera boemă a epocii interbelice. Actorii Oana Pellea, Florina Gleznea, Cristina Casian, Richard Bovnoczki și Istvan Teglas vor da viață unor personaje ce trăiesc relații marcate de pasiunea dezlănțuită și plină de contradicții din anii frumoși ai Bucureștiului interbelic.

   Idolul și Ion ANAPODA, după George Mihail Zamfirescu, este o comedie romantică și total anapoda. Oana Pellea este Stavăroaia – o doamnă plină de viață. Richard Bovnoczki este Ion – un om anapoda, Florina Gleznea, Frusinel – idolul din vis,Cristina Casian, Mioara – o fată frumoasă, dar proastă și Istvan Teglas, Valter – un băiat tânăr și deștept.

   ANAPODA… un joc de-a teatrul, un joc de-a iubirea, un joc de-a viața – toate în amintirea unei doamne minunate care s-a îndrăgostit cândva de bărbat prea tânăr, prea gentil, prea vorbăreț… un om total, dar total ANAPODA.

Durata spectacolului: 120 minute, cu pauză; Prețul biletelor: 50 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

CONVERSION, colectia de foto-pictura a artistului Daniel Zlota, expusa la QREATOR

Publicat

pe

Daniel Zlota Conversion Raftul cu idei pictura vernisaj

   Artistul Daniel Zlota îsi prezinta colectia CONVERSION, proiect inedit de pictura si colaj fotografic, la QREATOR BY IQOS. Cei interesati o pot vizita în perioada 21-28 iunie 2018.

   Colectia este realizata în colaborare cu 12 cunoscuti fotografi români: Vlad Eftenie, Miluta Flueras, Radu Gasler, Zoltan Marton, Dan Mirica, Ruxandra Ana Mirica, Sorin Onisor, Adrian Petrisor, Crina Popescu, Catalin Urdoi, Liviu Octavian Vasile, Mihnea Turcu.

   ”Totul a plecat de la o idee inedita: sa îmbin pictura si colajul fotografic. Parea o nebunie, dar nu m-am lasat pâna nu am pus-o în practica. Conversion înseamna o reinterpretare a unor povesti surprinse de colegii fotografi, pe care le-am preluat, le-am prelucrat si am reusit sa le reintrepretez într-o maniera proprie, rezultatul fiind de fapt o noua poveste. Va invit sa o descoperiti” – artistul Daniel Zlota.

   ”Iata ca acum pictura si fotografia, doua lumi aparent diferite, se regasesc împeuna într-o sinergie, într-o comuniune adusa prin felul în care Daniel întelege sa le concilieze. Pe de o parte, vedem experienta fotografica prin care artistii s-au dedicat pasiunii lor de a explora lumea, iar pe de alta parte simtim pasiunea pictorului care redescopera lumea prin prisma proprie, cu ajutorul acestui suport de inspiratie pe care îl reprezinta fotografia. Rezulta ceva complet nou. Nu mai sunt nici fotografii, este pictura, dar parca nu e doar pictura, parca sunt lumi întrepatrunse ca într-un vis. Eu ma uit la ele si îmi pare ca ma simt ca într-un vis: exista decupaje, exista tranzitii, exista treceri, exista o contiguitate vizuala. Va invit sa le priviti cu grija, cu atentie, cu admiratie pentru artist, cu curiozitate pentru fotografi si cu încântare”, a declarat fotograful Vlad Eftenie, în cadrul vernisajului de la QREATOR.

Despre Daniel Zlota

   Prins între doua mari pasiuni, dupa mai multi ani de arhitectura, tânarul artist Daniel Zlota a hotarât sa se dedice primei sale pasiuni, pictura. Daniel experimenteaza tehnici mixte, precum vopsea acrilica, acuarela, creionul, carbunele, pastel si colaj. O sursa de inspiratie o constrituie peisajele si temele marine ale pictorului si scenaristului Virgil Moise, dar si lucrarile artistilor internationali precum Castagnet, Zbugvic, Pekel etc. Lucrarile sale se regasesc în colectii personale din S.U.A., Mexic, Anglia, Italia, Spania, Franta, Bulgaria, Cehia si România.

artistul Daniel Zlota Conversion Raftul cu idei

artistul Daniel Zlota

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Mezzosoprana Emanuela Pascu invitata în spectacolul – Carmen – de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei Carmen Bizet opera

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 1 iulie, ora 18:30 spectacolul Carmen de Georges Bizet, în regia Marinei Emandi Tiron. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

   Opera Carmen reprezinta un caz rar în lumea teatrului muzical. Daca în ceea ce priveste alte lucrari parerile pot fi împartite, în legatura cu Carmen, muzicologii si publicul, elita si spectatorii din balcon, specialistii si necunoascatorii sunt toti de acord: este o capodopera. Mai important, aceasta creatie depaseste barierele nationale. Muzicologii au catalogat-o uneori drept cea mai buna opera compusa vreodata în Franta, iar dupa introducerea ei în Rusia, Ceaikovski a prezis ca în zece ani va fi cea mai populara lucrare de opera din lume. Filosoful Friedrich Nietzsche a numit-o una dintre cele mai originale capodopere din literatura de opera.

   Întregul spectacol este, de la primul la ultimul act, o lupta în arena, la finalul careia nu exista învingatori, ci numai învinsi, starea continua de conflict fiind întretinuta de prestatia interpretilor, îndrumati de catre regizoarea Marina Emandi Tiron sa redea în forta emotiile personajelor.

   Pentru aceasta reprezentatie publicul spectator o va putea urmari pe mezzosoprana Emanuela Pascu în rolul Carmen.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Romeo si Julieta, spectacol de balet, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Romeo si Julieta balet Raftul cu idei eveniment cultural

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 29 iunie 2018, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet Romeo si Julieta de Serghei Prokofiev. Regia si coregrafia sunt semnate de catre Renato Zanella, decorurile au fost create de Alessandro Camera (Italia), costumele de catre Carla Ricotti (Italia), iar light design-ul de Vinicio Cheli (Italia). La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

 

Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti

   Pentru acest spectacol coregraful si regizorul Renato Zanella a venit cu o conceptie moderna, plasând celebra poveste de dragoste într-un context artistic de avangarda, dupa cum însusi a marturist:

   ,,Romeo si Julieta este povestea nemuritoare a unei iubiri ce are loc într-una dintre cele mai dificile perioade din istorie, în Evul Mediu. Puterea, razboiul si religia par sa conspire împotriva puritatii, a simplitatii vietii si a libertatii: care tabara va învinge?

   Ma tot gândeam cum poate fi spusa aceasta poveste în ziua de azi, dar nu numai din punctul de vedere al coregrafiei. Mai exista aceasta intriga si azi? Cum putem explica asemenea dragoste generatiilor actuale?

   Îmi imaginam cum în Verona de azi, un oras ce pastreaza arhitectura si stralucirea acelor timpuri, totul se întâmpla în continuare între zidurile cetatii. Shakespeare vedea în aceste ziduri granita dintre Rai si Iad, frumusetea si spiritul orasului l-au inspirat pe scriitor peste masura. Dar desi azi pietele orasului nu mai au târguri de animale si nici familiile puternice nu se mai lupta cu spada pe strazi, noua societate a ramas divizata si competitiva, asemanându-se destul de mult cu situatia din vremurile descrise de renumitul dramaturg.

   Competitia din ziua de azi se refera la imagine, sporturile practicate, luxul din viata fiecaruia, toate acestea traducându-se însa în final tot în putere si control. Acesta e contextul actual în care trebuie sa plasam povestea imaginata de Shakespeare la 1597, pastrând în acelasi timp elementele cheie din scenariu: inocenta si simplitatea. E clar ca personajele povestii noastre, Romeo si Julieta, au fost închipuite drept personalitati puternice, de o educatie aleasa, inteligenti, asadar invidia sau frica de competitie le vor fi fost necunoscute.

   A privi pe cineva în ochi si a te îndragosti fulgerator e ceea ce-si doreste toata lumea. Oricine îsi doreste ca puterea dragostei din acest moment de sublima inocenta sa aduca pace si sa uneasca oamenii.. Asadar întrebarea mea si provocarea pe care o adresez acum publicului este daca nu cumva chiar acesta este adevaratul mesaj pe care a vrut sa-l transmita Shakespeare prin aceasta poveste?”

   Biletele se pot achizitiona de la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti sau online, la http://tickets.operanb.ro . Programul casei de bilete: luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00.

Discutii pe Facebook
Nemira
Continua sa citesti

Calendar cultural

iulie, 2018

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Trending

X