);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

SPECTACOLE DE TEATRU ARCUB 21 – 27 SEPTEMBRIE 2017

Publicat

pe

SPECTACOLE DE TEATRU ARCUB 21 – 27 SEPTEMBRIE 2017

Comunicat de presă: SPECTACOLE DE TEATRU ARCUB 21 – 27 SEPTEMBRIE 2017

21 și 22 septembrie, ora 20:00/ ARTISTS TALK, un spectacol de Gianina Cărbunariu

* Nominalizat la UNITER pentru Cel mai bun spectacol al anului 2016

*Inclus de yorick.ro în topul celor mai bune spectacole ale Stagiunii 2016-2017

   „Discuțiile echipelor artistice cu spectatorii ocupă un loc important în festivaluri, turnee, în spațiul public în general. Se întîmplă să fim fie spectatori, fie personaje în astfel de situații. De obicei artist’s talk au rolul de a conecta discursul artistic cu publicul căruia i se adresează. În ultimii doi ani am asistat la situații interesante, în care contextul social și politic și-a pus amprenta într-un mod foarte puternic asupra felului în care discursul artistic a fost livrat și receptat. De la ‘canibalizarea refugiaților’ la discursuri conservatoare, chiar ultranaționaliste avem de a face cu artiști care propun în spațiul public diferite tipuri de discurs. Un artist este un formator de opinie și are responsabilitate. Într-o lume din ce în ce mai puțin dispusă la dialog, cu ce instrumente artistice operăm?

   Folosind convenția artist’s talk (discuții ale artiștilor cu publicul) am încercat să aducem împreună poziționări diferite: situații în care etica, deși clamată la nivel discursiv, e lăsată în plan secund, uneori din rea voință, alteori pur și simplu din ignoranță, din neglijență sau din vanitate, precum și cazuri în care etica nici măcar nu intră în discuție pentru adepții artei pentru artă. Cele 6 scene ale spectacolului sunt inspirate fie din discuții cu publicul la care am asistat în ultimii doi ani în țară și în străinătate, fie din interviuri, însă, deși asemănările cu persoane reale nu sunt întîmplătoare, identificarea unui anume artist cu un anume discurs nu este miza acestei ficțiuni. Ceea ce ne-a interesat a fost să înțelegem, noi înșine parte din acest sistem, felul în care (i)responsabilitatea artistului transpare din discursul despre propriul demers și despre lumea în care trăiește.

   Spectacolul se joacă în limba engleză – acea engleză aproximativă în care se duc astfel de discuții la festivaluri internaționale, în limba română și în limba franceză. Pentru toate scenele există subtitrare în română și în engleză.

   Echipa spectacolului este formată din artiști din România, precum și din artiști care activează în străinătate: scenografa germană Dorothee Curio și actorul Bogdan Zamfir care a studiat și și-a început cariera în Belgia și în Franța.” Gianina Cărbunariu

Cu: Ruxandra Maniu, Ilinca Manolache, Alexandru Potocean, Gabriel Răuță, Bogdan Zamfir

Scenografia: Dorothee Curio; Video: Mihai Păcurar; Muzica: Bobo Burlăcianu

Producător: ARCUB; Co-producător: Asociația Piese Refractare

Cu sprijinul: Institutului Goethe, Ambasadei Franței la București și a Institutului Francez

Durata spectacolului: 95 minute, fără pauză

Prețul biletelor: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)

 

23 septembrie, ora 20:00/ FATA DIN CURCUBEU de Lia Bugnar

   Fata din Curcubeu este o pledoarie pentru păstrarea convingerii ca totul pe lume are un sens, chiar dacă acesta se prezintă aparent indescifrabil. Nu contează mizeria, decăderea, atâta timp cât sufletul ramâne curat, translucid, asemenea unei lacrimi de gheață.

   Se vinde ieftin, își duce clienții la cinema și acolo le oferă serviciile sale, în timpul filmului. Nu are o casă, nu își permite nici să închirieze o cameră la hotel. Ceea ce își permite sunt locurile 13 si 14 de pe ultimul rând din cinematograful Curcubeu.

   Își spune povestea cu un zâmbet amar, e sfâșiată de durere, dar niciodată doborâtă. Singură pe lume, fără de cei pe care i-a iubit – tata, mama, sora geamană – toți duși în altă lume. Merge pe firul vieții ei, de la copilărie la adolescență, la tinerețe, dar parcă viața pe care o trăiește nu e binecuvântată de Cel de Sus. Il iubește pe Dumnezeu, dar nu-L întelege…

   „Franceza și româna au făcut un cuplu inedit în spectacolul „La fille de l’arc en ciel” ce s-a jucat în 2013 la Teatrul de l’Orme, în arondismentul 19 al Parisului, cartier în care au locuit cândva Jacques Brel și Edith Piaf. Secvențele-monolog din viața prostituatei au fost performate în franceză, în alternanță cu melodii celebre românești – „Cine iubește și lasă”, „Mi-am pus busuioc în păr”- interpretate de actriță pe limba Mariei Tănase.

   Văzut la Paris, spectacolul La fille de l’arc en ciel mi-a revelat și un alt aspect care ține de oferta culturii române dincolo de granițele ei: melosul vechilor cântece românești face parte din acele elemente care au un intens potențial poetic și o încărcătură sporită de autenticitate prea puțin exploatate totuși de creatorii în căutare de recunoaștere și de originalitate pe scenele lumii. Intr-o capitală europeană saturată de oferte artistice, original nu mai este sinonim cu nou, ci cu autentic.” (fragmente din articolul jurnalistei Cristina Hermeziu din 2013)

   Fata din Curcubeu  e ca un pumn în stomac, e ca un borcan de iaurt pe spatele ars al unui rătăcit în Sahara, e ca o pană de păun picată în sleaul înnoroiat lăsat de roata unui tractor, e ca numărul de pe brațul unui evreu supraviețuitor, e ca un hohot de râs când încă nu ți-a trecut tristețea de adineauri”. (Lia Bugnar)

Text și regie: Lia Bugnar; Cu: Marcela Motoc

Producător: Teatrul de Artă București și Asociația Cortina

Preț bilet: 35 lei. Elevii, studenţii și pensionarii care se prezintă la Casa de Bilete ARCUB cu legitimaţiile pot achiziţiona bilete la preţul de 25 lei.

24 septembrie, ora 19:00/ OBSESII de Claudiu Sfirschi-Lăudat, după texte de Margarita Karapanou

   Ea are o mamă cu personalitate. Poate cu prea multă personalitate. Mai are și un cățel de care se îngrijește ca de un copil. Împreună, urmează un program riguros, pe care îl respectă cu sfințenie. Trăiește fiecare sentiment la intensitatea maximă. Luptă cu depresia și nu se lasă învinsă. Are mult umor, uneori cam cinic, dar el o ajută să meargă mai departe.

   Ea scrie un roman. Vorbește despre boala ei ca despre un iubit, care o ține în brațe prea strâns, care o sufocă din prea multă pasiune. Este senzuală, inteligentă, spirituală. Iese la agățat, la shopping, în parc. Merge deseori la clinică. Și scrie. Scrie cu pasiune. Își pune întrebări despre sensul vieții, despre rostul suferințelor îndurate, despre Dumnezeu.

   Ea este Lora, personajul principal al piesei Obsesii, inspirate de scrierile Margaritei Karapanou, care s-a luptat întreaga sa viață cu tulburarea maniaco-depresivă. Pornind de la fragmente răzlețe din romanele scriitoarei, Claudiu Sfirschi-Lăudat a improvizat pe marginea lor, le-a dat un suflu nou și a creat un scenariu teatral. Cerasela Iosifescu, aflată la a patra colaborare cu regizorul grec Yannis Paraskevopoulos, trece natural de la un registru la altul, conturând un personaj deopotrivă sensibil și puternic, copilăros și înfricoșat, atrăgător și distant.

   Acest recital actoricesc de înaltă tinută este un prilej de a o cunoaște pe Lora, de a ne pune întrebări, de a căpăta încredere în viață și de a face cunoștință cu o echipă de artiști de prim rang.

Cu: Cerasela Iosifescu; Regia: Yannis Paraskevopoulos; Asistent regie: Claudiu Sfirschi-Lăudat; Scenografie & costume: Lia Dogaru

Durată spectacol: 75 minute

Preț bilet: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

 

27 septembrie, ora 19.00 /BUCUREȘTI. INSTALAȚIE UMANĂ

   București. Instalație Umană este o oglindă mozaicată a tuturor celor care au contribuit la el. Arată Bucureștiul așa cum îl percepe acest grup de artiști, fără a-și propune să fie politically correct. Îți arată imaginea unui oraș pe care o poți recunoaște sau pe care o poți contesta, dar care, cu siguranță, nu te va lăsa indiferent. Spiritul acestui oraș, cu contrastele lui violente, cu energia lui adesea debordantă și agresivă, cu umorul său coroziv, dar și cu candoarea și frumusețea lui surprinzătoare, este punctul de pornire a unui spectacol de teatru. Un spectacol sincretic, care îmbină dansul, muzica, arta plastică și video, teatrul, performance-ul într-un mixaj original, care reprezintă oglinda fidelă și democratică a întâlnirii dintre mai mulți artiști. O instalație teatrală, un spectacol ofensiv, secvențial, frontal, angajat politic.

Cu: Nicholas Cațianis, Ada Galeș, Dumitru Georgescu, Flavia Giurgiu, Denis Hanganu, Ilinca Manolache, Ioana Marchidan, Dana Marineci, Ciprian Nicula

Un spectacol coordonat de Radu-Alexandru Nica după un concept de Florin Fieroiu

Dramaturgia: Ada Lupu, Florin Fieroiu, Radu-Alexandru Nica

Concept și realizare instalație video / obiect / deformance intro: Andu Dumitrescu

Mișcare scenică: Florin Fieroiu

Muzică originală și sound design: Vlaicu Golcea

Asistent regie: Irina Crăiță-Mândră

Durată spectacol: 65 minute

Preț bilet: 50 lei / 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

Bilete pe site  sau la Casa de Bilete ARCUB.

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

CONVERSION, colectia de foto-pictura a artistului Daniel Zlota, expusa la QREATOR

Publicat

pe

Daniel Zlota Conversion Raftul cu idei pictura vernisaj

   Artistul Daniel Zlota îsi prezinta colectia CONVERSION, proiect inedit de pictura si colaj fotografic, la QREATOR BY IQOS. Cei interesati o pot vizita în perioada 21-28 iunie 2018.

   Colectia este realizata în colaborare cu 12 cunoscuti fotografi români: Vlad Eftenie, Miluta Flueras, Radu Gasler, Zoltan Marton, Dan Mirica, Ruxandra Ana Mirica, Sorin Onisor, Adrian Petrisor, Crina Popescu, Catalin Urdoi, Liviu Octavian Vasile, Mihnea Turcu.

   ”Totul a plecat de la o idee inedita: sa îmbin pictura si colajul fotografic. Parea o nebunie, dar nu m-am lasat pâna nu am pus-o în practica. Conversion înseamna o reinterpretare a unor povesti surprinse de colegii fotografi, pe care le-am preluat, le-am prelucrat si am reusit sa le reintrepretez într-o maniera proprie, rezultatul fiind de fapt o noua poveste. Va invit sa o descoperiti” – artistul Daniel Zlota.

   ”Iata ca acum pictura si fotografia, doua lumi aparent diferite, se regasesc împeuna într-o sinergie, într-o comuniune adusa prin felul în care Daniel întelege sa le concilieze. Pe de o parte, vedem experienta fotografica prin care artistii s-au dedicat pasiunii lor de a explora lumea, iar pe de alta parte simtim pasiunea pictorului care redescopera lumea prin prisma proprie, cu ajutorul acestui suport de inspiratie pe care îl reprezinta fotografia. Rezulta ceva complet nou. Nu mai sunt nici fotografii, este pictura, dar parca nu e doar pictura, parca sunt lumi întrepatrunse ca într-un vis. Eu ma uit la ele si îmi pare ca ma simt ca într-un vis: exista decupaje, exista tranzitii, exista treceri, exista o contiguitate vizuala. Va invit sa le priviti cu grija, cu atentie, cu admiratie pentru artist, cu curiozitate pentru fotografi si cu încântare”, a declarat fotograful Vlad Eftenie, în cadrul vernisajului de la QREATOR.

Despre Daniel Zlota

   Prins între doua mari pasiuni, dupa mai multi ani de arhitectura, tânarul artist Daniel Zlota a hotarât sa se dedice primei sale pasiuni, pictura. Daniel experimenteaza tehnici mixte, precum vopsea acrilica, acuarela, creionul, carbunele, pastel si colaj. O sursa de inspiratie o constrituie peisajele si temele marine ale pictorului si scenaristului Virgil Moise, dar si lucrarile artistilor internationali precum Castagnet, Zbugvic, Pekel etc. Lucrarile sale se regasesc în colectii personale din S.U.A., Mexic, Anglia, Italia, Spania, Franta, Bulgaria, Cehia si România.

artistul Daniel Zlota Conversion Raftul cu idei

artistul Daniel Zlota

Discutii pe Facebook
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Mezzosoprana Emanuela Pascu invitata în spectacolul – Carmen – de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei Carmen Bizet opera

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 1 iulie, ora 18:30 spectacolul Carmen de Georges Bizet, în regia Marinei Emandi Tiron. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

   Opera Carmen reprezinta un caz rar în lumea teatrului muzical. Daca în ceea ce priveste alte lucrari parerile pot fi împartite, în legatura cu Carmen, muzicologii si publicul, elita si spectatorii din balcon, specialistii si necunoascatorii sunt toti de acord: este o capodopera. Mai important, aceasta creatie depaseste barierele nationale. Muzicologii au catalogat-o uneori drept cea mai buna opera compusa vreodata în Franta, iar dupa introducerea ei în Rusia, Ceaikovski a prezis ca în zece ani va fi cea mai populara lucrare de opera din lume. Filosoful Friedrich Nietzsche a numit-o una dintre cele mai originale capodopere din literatura de opera.

   Întregul spectacol este, de la primul la ultimul act, o lupta în arena, la finalul careia nu exista învingatori, ci numai învinsi, starea continua de conflict fiind întretinuta de prestatia interpretilor, îndrumati de catre regizoarea Marina Emandi Tiron sa redea în forta emotiile personajelor.

   Pentru aceasta reprezentatie publicul spectator o va putea urmari pe mezzosoprana Emanuela Pascu în rolul Carmen.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Romeo si Julieta, spectacol de balet, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Romeo si Julieta balet Raftul cu idei eveniment cultural

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 29 iunie 2018, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet Romeo si Julieta de Serghei Prokofiev. Regia si coregrafia sunt semnate de catre Renato Zanella, decorurile au fost create de Alessandro Camera (Italia), costumele de catre Carla Ricotti (Italia), iar light design-ul de Vinicio Cheli (Italia). La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

 

Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti

   Pentru acest spectacol coregraful si regizorul Renato Zanella a venit cu o conceptie moderna, plasând celebra poveste de dragoste într-un context artistic de avangarda, dupa cum însusi a marturist:

   ,,Romeo si Julieta este povestea nemuritoare a unei iubiri ce are loc într-una dintre cele mai dificile perioade din istorie, în Evul Mediu. Puterea, razboiul si religia par sa conspire împotriva puritatii, a simplitatii vietii si a libertatii: care tabara va învinge?

   Ma tot gândeam cum poate fi spusa aceasta poveste în ziua de azi, dar nu numai din punctul de vedere al coregrafiei. Mai exista aceasta intriga si azi? Cum putem explica asemenea dragoste generatiilor actuale?

   Îmi imaginam cum în Verona de azi, un oras ce pastreaza arhitectura si stralucirea acelor timpuri, totul se întâmpla în continuare între zidurile cetatii. Shakespeare vedea în aceste ziduri granita dintre Rai si Iad, frumusetea si spiritul orasului l-au inspirat pe scriitor peste masura. Dar desi azi pietele orasului nu mai au târguri de animale si nici familiile puternice nu se mai lupta cu spada pe strazi, noua societate a ramas divizata si competitiva, asemanându-se destul de mult cu situatia din vremurile descrise de renumitul dramaturg.

   Competitia din ziua de azi se refera la imagine, sporturile practicate, luxul din viata fiecaruia, toate acestea traducându-se însa în final tot în putere si control. Acesta e contextul actual în care trebuie sa plasam povestea imaginata de Shakespeare la 1597, pastrând în acelasi timp elementele cheie din scenariu: inocenta si simplitatea. E clar ca personajele povestii noastre, Romeo si Julieta, au fost închipuite drept personalitati puternice, de o educatie aleasa, inteligenti, asadar invidia sau frica de competitie le vor fi fost necunoscute.

   A privi pe cineva în ochi si a te îndragosti fulgerator e ceea ce-si doreste toata lumea. Oricine îsi doreste ca puterea dragostei din acest moment de sublima inocenta sa aduca pace si sa uneasca oamenii.. Asadar întrebarea mea si provocarea pe care o adresez acum publicului este daca nu cumva chiar acesta este adevaratul mesaj pe care a vrut sa-l transmita Shakespeare prin aceasta poveste?”

   Biletele se pot achizitiona de la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti sau online, la http://tickets.operanb.ro . Programul casei de bilete: luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00.

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

iulie, 2018

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Trending

X