);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

SPECTACOLE DE TEATRU ARCUB 21 – 27 SEPTEMBRIE 2017

Publicat

pe

SPECTACOLE DE TEATRU ARCUB 21 – 27 SEPTEMBRIE 2017

Comunicat de presă: SPECTACOLE DE TEATRU ARCUB 21 – 27 SEPTEMBRIE 2017

21 și 22 septembrie, ora 20:00/ ARTISTS TALK, un spectacol de Gianina Cărbunariu

* Nominalizat la UNITER pentru Cel mai bun spectacol al anului 2016

*Inclus de yorick.ro în topul celor mai bune spectacole ale Stagiunii 2016-2017

   „Discuțiile echipelor artistice cu spectatorii ocupă un loc important în festivaluri, turnee, în spațiul public în general. Se întîmplă să fim fie spectatori, fie personaje în astfel de situații. De obicei artist’s talk au rolul de a conecta discursul artistic cu publicul căruia i se adresează. În ultimii doi ani am asistat la situații interesante, în care contextul social și politic și-a pus amprenta într-un mod foarte puternic asupra felului în care discursul artistic a fost livrat și receptat. De la ‘canibalizarea refugiaților’ la discursuri conservatoare, chiar ultranaționaliste avem de a face cu artiști care propun în spațiul public diferite tipuri de discurs. Un artist este un formator de opinie și are responsabilitate. Într-o lume din ce în ce mai puțin dispusă la dialog, cu ce instrumente artistice operăm?

   Folosind convenția artist’s talk (discuții ale artiștilor cu publicul) am încercat să aducem împreună poziționări diferite: situații în care etica, deși clamată la nivel discursiv, e lăsată în plan secund, uneori din rea voință, alteori pur și simplu din ignoranță, din neglijență sau din vanitate, precum și cazuri în care etica nici măcar nu intră în discuție pentru adepții artei pentru artă. Cele 6 scene ale spectacolului sunt inspirate fie din discuții cu publicul la care am asistat în ultimii doi ani în țară și în străinătate, fie din interviuri, însă, deși asemănările cu persoane reale nu sunt întîmplătoare, identificarea unui anume artist cu un anume discurs nu este miza acestei ficțiuni. Ceea ce ne-a interesat a fost să înțelegem, noi înșine parte din acest sistem, felul în care (i)responsabilitatea artistului transpare din discursul despre propriul demers și despre lumea în care trăiește.

   Spectacolul se joacă în limba engleză – acea engleză aproximativă în care se duc astfel de discuții la festivaluri internaționale, în limba română și în limba franceză. Pentru toate scenele există subtitrare în română și în engleză.

   Echipa spectacolului este formată din artiști din România, precum și din artiști care activează în străinătate: scenografa germană Dorothee Curio și actorul Bogdan Zamfir care a studiat și și-a început cariera în Belgia și în Franța.” Gianina Cărbunariu

Cu: Ruxandra Maniu, Ilinca Manolache, Alexandru Potocean, Gabriel Răuță, Bogdan Zamfir

Scenografia: Dorothee Curio; Video: Mihai Păcurar; Muzica: Bobo Burlăcianu

Producător: ARCUB; Co-producător: Asociația Piese Refractare

Cu sprijinul: Institutului Goethe, Ambasadei Franței la București și a Institutului Francez

Durata spectacolului: 95 minute, fără pauză

Prețul biletelor: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)

 

23 septembrie, ora 20:00/ FATA DIN CURCUBEU de Lia Bugnar

   Fata din Curcubeu este o pledoarie pentru păstrarea convingerii ca totul pe lume are un sens, chiar dacă acesta se prezintă aparent indescifrabil. Nu contează mizeria, decăderea, atâta timp cât sufletul ramâne curat, translucid, asemenea unei lacrimi de gheață.

   Se vinde ieftin, își duce clienții la cinema și acolo le oferă serviciile sale, în timpul filmului. Nu are o casă, nu își permite nici să închirieze o cameră la hotel. Ceea ce își permite sunt locurile 13 si 14 de pe ultimul rând din cinematograful Curcubeu.

   Își spune povestea cu un zâmbet amar, e sfâșiată de durere, dar niciodată doborâtă. Singură pe lume, fără de cei pe care i-a iubit – tata, mama, sora geamană – toți duși în altă lume. Merge pe firul vieții ei, de la copilărie la adolescență, la tinerețe, dar parcă viața pe care o trăiește nu e binecuvântată de Cel de Sus. Il iubește pe Dumnezeu, dar nu-L întelege…

   „Franceza și româna au făcut un cuplu inedit în spectacolul „La fille de l’arc en ciel” ce s-a jucat în 2013 la Teatrul de l’Orme, în arondismentul 19 al Parisului, cartier în care au locuit cândva Jacques Brel și Edith Piaf. Secvențele-monolog din viața prostituatei au fost performate în franceză, în alternanță cu melodii celebre românești – „Cine iubește și lasă”, „Mi-am pus busuioc în păr”- interpretate de actriță pe limba Mariei Tănase.

   Văzut la Paris, spectacolul La fille de l’arc en ciel mi-a revelat și un alt aspect care ține de oferta culturii române dincolo de granițele ei: melosul vechilor cântece românești face parte din acele elemente care au un intens potențial poetic și o încărcătură sporită de autenticitate prea puțin exploatate totuși de creatorii în căutare de recunoaștere și de originalitate pe scenele lumii. Intr-o capitală europeană saturată de oferte artistice, original nu mai este sinonim cu nou, ci cu autentic.” (fragmente din articolul jurnalistei Cristina Hermeziu din 2013)

   Fata din Curcubeu  e ca un pumn în stomac, e ca un borcan de iaurt pe spatele ars al unui rătăcit în Sahara, e ca o pană de păun picată în sleaul înnoroiat lăsat de roata unui tractor, e ca numărul de pe brațul unui evreu supraviețuitor, e ca un hohot de râs când încă nu ți-a trecut tristețea de adineauri”. (Lia Bugnar)

Text și regie: Lia Bugnar; Cu: Marcela Motoc

Producător: Teatrul de Artă București și Asociația Cortina

Preț bilet: 35 lei. Elevii, studenţii și pensionarii care se prezintă la Casa de Bilete ARCUB cu legitimaţiile pot achiziţiona bilete la preţul de 25 lei.

24 septembrie, ora 19:00/ OBSESII de Claudiu Sfirschi-Lăudat, după texte de Margarita Karapanou

   Ea are o mamă cu personalitate. Poate cu prea multă personalitate. Mai are și un cățel de care se îngrijește ca de un copil. Împreună, urmează un program riguros, pe care îl respectă cu sfințenie. Trăiește fiecare sentiment la intensitatea maximă. Luptă cu depresia și nu se lasă învinsă. Are mult umor, uneori cam cinic, dar el o ajută să meargă mai departe.

   Ea scrie un roman. Vorbește despre boala ei ca despre un iubit, care o ține în brațe prea strâns, care o sufocă din prea multă pasiune. Este senzuală, inteligentă, spirituală. Iese la agățat, la shopping, în parc. Merge deseori la clinică. Și scrie. Scrie cu pasiune. Își pune întrebări despre sensul vieții, despre rostul suferințelor îndurate, despre Dumnezeu.

   Ea este Lora, personajul principal al piesei Obsesii, inspirate de scrierile Margaritei Karapanou, care s-a luptat întreaga sa viață cu tulburarea maniaco-depresivă. Pornind de la fragmente răzlețe din romanele scriitoarei, Claudiu Sfirschi-Lăudat a improvizat pe marginea lor, le-a dat un suflu nou și a creat un scenariu teatral. Cerasela Iosifescu, aflată la a patra colaborare cu regizorul grec Yannis Paraskevopoulos, trece natural de la un registru la altul, conturând un personaj deopotrivă sensibil și puternic, copilăros și înfricoșat, atrăgător și distant.

   Acest recital actoricesc de înaltă tinută este un prilej de a o cunoaște pe Lora, de a ne pune întrebări, de a căpăta încredere în viață și de a face cunoștință cu o echipă de artiști de prim rang.

Cu: Cerasela Iosifescu; Regia: Yannis Paraskevopoulos; Asistent regie: Claudiu Sfirschi-Lăudat; Scenografie & costume: Lia Dogaru

Durată spectacol: 75 minute

Preț bilet: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

 

27 septembrie, ora 19.00 /BUCUREȘTI. INSTALAȚIE UMANĂ

   București. Instalație Umană este o oglindă mozaicată a tuturor celor care au contribuit la el. Arată Bucureștiul așa cum îl percepe acest grup de artiști, fără a-și propune să fie politically correct. Îți arată imaginea unui oraș pe care o poți recunoaște sau pe care o poți contesta, dar care, cu siguranță, nu te va lăsa indiferent. Spiritul acestui oraș, cu contrastele lui violente, cu energia lui adesea debordantă și agresivă, cu umorul său coroziv, dar și cu candoarea și frumusețea lui surprinzătoare, este punctul de pornire a unui spectacol de teatru. Un spectacol sincretic, care îmbină dansul, muzica, arta plastică și video, teatrul, performance-ul într-un mixaj original, care reprezintă oglinda fidelă și democratică a întâlnirii dintre mai mulți artiști. O instalație teatrală, un spectacol ofensiv, secvențial, frontal, angajat politic.

Cu: Nicholas Cațianis, Ada Galeș, Dumitru Georgescu, Flavia Giurgiu, Denis Hanganu, Ilinca Manolache, Ioana Marchidan, Dana Marineci, Ciprian Nicula

Un spectacol coordonat de Radu-Alexandru Nica după un concept de Florin Fieroiu

Dramaturgia: Ada Lupu, Florin Fieroiu, Radu-Alexandru Nica

Concept și realizare instalație video / obiect / deformance intro: Andu Dumitrescu

Mișcare scenică: Florin Fieroiu

Muzică originală și sound design: Vlaicu Golcea

Asistent regie: Irina Crăiță-Mândră

Durată spectacol: 65 minute

Preț bilet: 50 lei / 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

Bilete pe site  sau la Casa de Bilete ARCUB.

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Alberto Verones, invitat la pupitrul dirijoral al Operei Nationale Bucuresti pentru spectacolul La Bohème de Giacomo Puccini

Publicat

pe

Raftul cu idei opera La Bohème Puccini

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 20 ianuarie  2019, începând cu ora 18:30 spectacolul La Bohème de Giacomo Puccini, în regia lui Ionel Pantea. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

 

(Video: Opera Nationala Bucuresti)

   Spectacolul de pe scena Operei Nationale Bucuresti este construit ca o fresca de epoca, dar fara a respecta perioada în care au plasat actiunea libretistii, adica prima jumatate a secolului XIX- lea. Convins de faptul ca, pentru aceasta opera, Puccini s-a inspirat din propriile experiente ale anilor sai de studentie, regizorul Ionel Pantea si echipa sa de creatie au mutat actiunea peste câteva decenii, catre finalul secolului, în Parisul anilor 1880-1890.

   Astfel, scenografii Stefan Caragiu si Liliana Cenean au recreat cu fidelitatea atmosfera Cartierului Latin din aceasta perioada, cu celebra cafeanea „Momus” si vânzatorii ambulanti de pe strazile orasului, imaginea unei mansarde întunecate, adapost pentru artistii vremii, zorii unei zile aproape de bariera Parisului etc. Practic, spectacolul este o productie traditionala de opera, cu accent pe adevarul istoric si pe interpretarea personajelor, asa cum le-au dorit autorii. Personajele din La Bohème retraiesc astfel pe scena Operei Nationale Bucuresti realitatea cruda data de statutul tinerilor artisti în epoca lui Puccini, dar din care ei reusesc sa evadeze uneori prin creatie, iubire si vis.

   Regizorul Ionel Pantea despre productia La Bohème de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Cred ca este opera cea mai iubita si mai des reprezentata din creatia pucciniana. Am dorit o opera pe bune, convingatoare si vie, facuta cu noima si armonie, cultivând spontaneitatea, naturalul ca valoarea, care sa puna în fapt visele echipei. Doresc acestui spectacol sa-i bucure pe bucuresteni si nu numai, astfel încât sa savureze timp îndelungat aceasta productie.”

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Faust – impunatoarea opera a lui Charles Gounod, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei opera Faust ONB

   Opera Nationala Bucuresti prezinta joi, 17 ianuarie, începând cu ora 18:30 spectacolul Faust de Charles Gounod. Regia poarta semnatura lui Alexandru Tocilescu, scenografia a fost creata de Catalin Ionescu Arbore, coregrafia de catre Alexa Mezincescu, iar miscarea scenica de catre Roxana Colceag. Maestru de cor Daniel Jinga. La pupitrul dirijoral se va afla Tiberiu Soare.

   Legenda lui Faust, aparuta în Evul Mediu, este germana prin atmosefra si spirit. Ea trateaza tema pacatosului care, pentru un scop pamântean, face un pact cu diavolul. De la prima scriere devenita celebra pe acest subiect eroul este un încurca-lume vulgar. Apoi, o data cu reforma lui Martin Luther, legenda capata si unele  influente anticatolice. Temperamentul sentimental al compozitorului Charles Gounod a luat din capodopera lui Goethe subiectul, dar i-a imprimat caracteristici noi, îndepartându-se astfel de semnificatia poemului german. Persoanjele compozitorului simt mai mult decât gândesc, sunt personificari ale sentimentelor, nu ale ideilor sau aspiratiilor. Faust este un sarman batrân, chinuit de dorinta de a obtine dragostea. El recurge la pactul cu diavolul pentru a se bucura din nou, prin tinerete, de placere. Pe de alta parte, Faust nu este nici macar protagonistul principal, cid oar o cauza a desfasurarii dramei, a carei eroina este Margareta. Libretistii, Jules Barbier si Michel Carre au înteles sa adune toate sau aproape toate scenele poemului lui Goethe care se refera la iubirea Margaretei într-o sinteza. La aceste scene, ei au adaugat un personaj nou, cu caracter liric, Siebel.

   Prin opera Faust, Charles Gounod reuseste sa impuna si un nou gen de opera, practicat mai ales în Franta, numit „Grand opera”. El introduce în opera si un divertisment, fragment de balet introdus în opera, „Noaptea Valpurgiei”, devenit un pretext pentru sinteza tematica a unei fantastice calatorii în lumea tenebrelor, a iluziilor si simbolurilor. Includerea tabloului coregrafic nu a facut decât sa sporeasca faima acestei opera, deoarece adauga un plus de spectaculozitate si înlesneste, totodata, accesul publicului la o problematica ermetica în viziunea lui Goethe.

   Urmatoarea reprezentatie va avea loc sâmbata, 16 martie 2019, începând cu ora 18:30.

Biletele se pot achizitiona de la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti sau online, la http://tickets.operanb.ro.

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

DESTINE. O serie de documentare biografice despre puterea de a reusi în viata

Publicat

pe

Raftul cu idei documentar Destine Cristiana Grigore

   Documentarul biografic DESTINE, difuzat în premiera nationala la KANAL D, în data de 2 decembrie 2018, la ora 13:00, prezinta incredibila poveste de viata a Cristianei Grigore, o tânara de etnie roma care a copilarit într-un mic sat din Olt, si care din dorinta de a-si depasi conditia si prin multa munca, a ajuns sa fie astazi cercetator în drepturile omului la Universitatea Columbia, din New York, Statele Unite ale Americii.

   Cristiana Grigore deschide, astfel, primul capitol dintr-o serie de filme inspirationale ce prezinta povestile unor oameni deosebiti care au triumfat în viata în ciuda faptului ca destinul nu parea sa le ofere vreo sansa.

   Filmat în stil cinematografic, în acest episod urmarim calatoria Cristianei catre Columbia University si noua ei viata în New York, aflam cum a plecat din România, într-o vara, ca student cu viza de Work &Travel, si cum America a fost tara unde ea a recunoscut pentru prima data ca este de etnie roma.

    „Ma gândesc la destin si, legat de chemarea pe care o ai tu pe lume, la oamenii pe care ajungi sa îi cunosti, poate de la celalalt capat al lumii, poate dintr-o alta clasa sociala. Si toate acestea au ceva magic, ceva ce e dincolo de tine. A vorbi despre identitatea mea roma si experientele care mi s-au întâmplat în State si în România face parte din destinul meu. Uneori ma gândesc oare cum am reusit sa fac toate lucrurile astea, cum am avut puterea sa trec prin multe situatii complicate…  E ca o forta, care uneori îti arata drumul”, povesteste Cristina Grigore.

   Care erau sansele ca aceasta fata, care îsi neaga radacinile, sa ajunga sa scrie pentru The New York Times? Aproape zero! Si, cu toate astea, Cristiana reuseste si este aici sa ne inspire pe toti, ca tot ce trebuie sa facem este sa credem în sansa noastra si sa nu ne abandonam drumul catre împlinirea visului, indiferent de piedicile aparute în cale.

    „Cristiana Grigore are o personalitate extrem de interesanta si are o poveste de viata care poate inspira orice tânar sa îsi urmeze visul. În documentarul <DESTINE> veti vedea cum o fetita, dintr-un sat de lânga Slatina, ajunge sa aiba propriul program la una dintre cele mai prestigioase universitati din Statele Unite ale Americii. Un adevarat exemplu de ambitie si perseverenta”, explica Cristina Dobritoiu si Titi Radoaie, regizorii acestui documentar.

 

   DESTINE face parte dintr-o serie de documentare care prezinta povestile unor români care au dovedit ca succesul poate fi obtinut în pofida celor mai dificile medii sociale si care vor fi difuzate în curând la Kanal D. Documentarul este o productie Oblique Media Film si Movie Production Entertainment, producatori Adela Vrînceanu Celebidachi, Titi Radoaie, Dan Iancau, Cristina Dobritoiu si este regizat de Cristina Dobritoiu si Titi Radoaie.

   Filmul este premiat international la LAIFFA – Los Angeles Independent Film Festival Awards, 2018, pentru Best First Time Filmaker: Adela Vrînceanu Celebidachi, Dan Iancau, Titi Radoaie, Cristina Dobritoiu si a primit OUTSTANDING ACHIEVEMENT AWARD CATEGORY WOMEN’S FILM &  FINALIS DEBUT FILMMAKER & Selectie oficiala & FINALIS DOCUMENTARY FILM & OUTSTANDING ACHIEVEMENT AWARD CATEGORY FILM ON WOMEN, la Calcutta International Cult Film Festival 2018.

Discutii pe Facebook
Continua sa citesti

Calendar cultural

ianuarie, 2019

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X