);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Spectacole ARCUB 10 – 19 februarie

Publicat

pe

Spectacole ARCUB 10 - 19 februarie

Comunicat de presă: Spectacole ARCUB 10 – 19 februarie

10 februarie, ora 19.00 / IDOLUL ȘI ION ANAPODA, după G.M. Zamfirescu, adaptare de Mariana Cămărășan
   Cu: Oana Pellea, Richard Bovnoczki, Florina Gleznea, Cristina Casian, Istvan Teglas;Regia: Mariana Cămărășan și Toma Dănilă; Scenografia: Vladimir Turturica; Light-design-ul: Ștefan Vasilescu

   Idolul și Ion Anapoda este o producție dramaturgică al cărei text păstrează atmosfera boemă a epocii interbelice. Actorii Oana Pellea, Florina Gleznea, Cristina Casian, Richard Bovnoczki și Istvan Teglas vor da viață unor personaje ce trăiesc relații marcate de pasiunea dezlănțuită și plină de contradicții din anii frumoși ai Bucureștiului interbelic.

   Idolul și Ion ANAPODA, după George Mihail Zamfirescu, este o comedie romantică și total anapoda. Oana Pellea este Stavăroaia – o doamnă plină de viață. Richard Bovnoczki este Ion – un om anapoda, Florina Gleznea, Frusinel – idolul din vis,Cristina Casian, Mioara – o fată frumoasă, dar proastă și Istvan Teglas, Valter – un băiat tânăr și deștept.

   ANAPODA… un joc de-a teatrul, un joc de-a iubirea, un joc de-a viața – toate în amintirea unei doamne minunate care s-a îndrăgostit cândva de bărbat prea tânăr, prea gentil, prea vorbăreț… un om total, dar total ANAPODA.

   Durata spectacolului: 120 minute, cu pauză; Prețul biletelor: 50 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)

11 februarie, ora 20:00/ SCHNEIDER & SCHUSTER, de Joshua Sobol, traducerea Ada Maria Ichim

   Cu: Mihai Călin, Richard Bovnoczki; Regia: Lucian Pavel; Scenografia: Mihai Păcurar; Coregrafie: Silvia Călin

   Schneider & Schuster prezintă într-un cadru dramatic, înțesat cu momente umoristice, povestea a doi actori evrei ce decid să înființeze, la Lodz, în Polonia, un teatru care își dorește să atingă, prin intermediul spectacolelor, toate problemele de natură socială, umană și artistică ale timpului lor, neștiind că acest plan îi va conduce ușor către capcana lagărelor de concentrare. Cei doi evrei își trăiesc o bună parte din viață închiși, urmând ca apoi să fie deportați în Siberia iar după Perestroika-Glasnost, se trezesc în sălbatica lume capitalistă de astăzi.

   Piesa de teatru, scrisă în anul 1993 de Joshua Sobol și jucată cu succes în teatre din Elveția, Germania sau Suedia, este regizată și ilustrată muzical de actorul Lucian Pavel, cunoscut pentru rolurile din „Și veni barbatul la femeie” si din recenta productie a Teatrului de Comedie – „Nina”. Textul lui Joshua Sobol, în traducerea Adei Maria Ichim, exploatează intens talentul, experiența și disponibiliatea artistică a doi actori, aflați într-un punct înalt al maturității artistice și al forței creative, care își utilizează toate mijloacele artistice de care dispun: Mihai Călin și Richard Bovnoczki. Costumele și decorurile sunt realizate de scenograful Mihai Păcurar, iar mișcarea scenică poartă semnătura coregrafei Silvia Călin.

   Durată spectacol: 75 minute; Preț bilet: 35 lei , 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

12 februarie, ora 19:00/ OBSESII, de Claudiu Sfirschi-Lăudat, după texte de Margarita Karapanou

   Cu: Cerasela Iosifescu; Regia: Yannis Paraskevopoulos; Asistent regie: Claudiu Sfirschi-Lăudat; Scenografie & costume: Lia Dogaru

   Ea are o mamă cu personalitate. Poate cu prea multă personalitate. Mai are și un cățel de care se îngrijește ca de un copil. Împreună, urmează un program riguros, pe care îl respectă cu sfințenie. Trăiește fiecare sentiment la intensitatea maximă. Luptă cu depresia și nu se lasă învinsă. Are mult umor, uneori cam cinic, dar el o ajută să meargă mai departe.

   Ea scrie un roman. Vorbește despre boala ei ca despre un iubit, care o ține în brațe prea strâns, care o sufocă din prea multă pasiune. Este senzuală, inteligentă, spirituală. Iese la agățat, la shopping, în parc. Merge deseori la clinică. Și scrie. Scrie cu pasiune. Își pune întrebări despre sensul vieții, despre rostul suferințelor îndurate, despre Dumnezeu.

   Ea este Lora. Iar Lora este personajul principal al piesei Obsesii, inspirate de scrierile Margaritei Karapanou, care s-a luptat întreaga sa viață cu tulburarea maniaco-depresivă. Pornind de la fragmente răzlețe din romanele lui Karapanou, Claudiu Sfirschi-Lăudat a improvizat pe marginea lor, le-a dat un suflu nou și a creat un scenariu teatral. Cerasela Iosifescu, aflată la a patra colaborare cu regizorul grec Yannis Paraskevopoulos, trece natural de la un registru la altul, conturând un personaj deopotrivă sensibil și puternic, copilăros și înfricoșat, atrăgător și distant.

   Un prilej de a o cunoaște pe Lora, de a ne pune întrebări, de a căpăta încredere în viață și de a face  cunoștință cu o echipă de artiști de prim rang.

    Durată spectacol: 75 minute; Preț bilet: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

16 februarie, ora 19:30 / BUTOIUL CU FERICIRE

   Cu: Magda Catone și Tiberiu Păun; Scenariu și regie: Ivona Boitan; Scenografie: Ileana Zirra; Sound design: Iulian Olteanu

   Butoiul cu fericire povestește întâlnirea dintre doi oameni complet diferiți și aparent incompatibili. Ea, Sanda, o chelneriță trăsnită și amuzantă, care ia totul în glumă, deși nu are o viață prea roz. E trecută de prima tinerețe, are cazier, a văzut multe la viața ei, trăiește într-un oraș minier, obscur, are un bărbat gelos și singura perspectivă e să participe la Vocea Romaniei, unde să își spună povestea.

   El este un profesor universitar, matematician, statistician, scorțos, și narcoleptic. Consideră că totul în viață poate fi calculat. Ajunge în barul de mâna a doua în care lucrează Sanda,  momit de o studentă blondă, care seamană izbitor cu Marlyn Monroe și de care el este foarte atras. În ciuda tuturor calculelor lui, profesorul face o criză de față cu Sanda și zidul de scorțoșenie se dărâmă. Între profesor și chelneriță se creează o relație ciudată de prietenie, bazată pe o sinceritate câteodată amuzantă, alteori dureroasă. Cei doi trec împreună printr-un carusel de stări și emoții.

   Durată spectacol: 65 minute; Preț bilete: 30 lei

17 și 19 februarie, ora 20:00 /ARTISTS TALK, un spectacol de Gianina Cărbunariu

   Cu: Ruxandra Maniu, Ilinca Manolache, Alexandru Potocean, Gabriel Răuță, Bogdan Zamfir;  Scenografia: Dorothee Curio; Video: Mihai Păcurar; Muzica: Bobo Burlăcianu; Producător: ARCUB; Co-producător: Asociația Piese Refractare; Cu sprijinul: Institutului Goethe, Ambasadei Franței la București și a Institutului Francez

   „Discuțiile echipelor artistice cu spectatorii ocupă un loc important în festivaluri, turnee, în spațiul public în general. Se întîmplă să fim fie spectatori, fie personaje în astfel de situații. De obicei artist’s talk au rolul de a conecta discursul artistic cu publicul căruia i se adresează. În ultimii doi ani am asistat la situații interesante, în care contextul social și politic și-a pus amprenta într-un mod foarte puternic asupra felului în care discursul artistic a fost livrat și receptat. De la ‘canibalizarea refugiaților’ la discursuri conservatoare, chiar ultranaționaliste avem de a face cu artiști care propun în spațiul public diferite tipuri de discurs. Un artist este un formator de opinie și are responsabilitate. Într-o lume din ce în ce mai puțin dispusă la dialog, cu ce instrumente artistice operăm?

   Folosind convenția artist’s talk (discuții ale artiștilor cu publicul) am încercat să aducem împreună poziționări diferite: situații în care etica, deși clamată la nivel discursiv, e lăsată în plan secund, uneori din rea voință, alteori pur și simplu din ignoranță, din neglijență sau din vanitate, precum și cazuri în care etica nici măcar nu intră în discuție pentru adepții artei pentru artă. Cele 6 scene ale spectacolului sunt inspirate fie din discuții cu publicul la care am asistat în ultimii doi ani în țară și în străinătate, fie din interviuri, însă, deși asemănările cu persoane reale nu sunt întîmplătoare, identificarea unui anume artist cu un anume discurs nu este miza acestei ficțiuni. Ceea ce ne-a interesat a fost să înțelegem, noi înșine parte din acest sistem, felul în care (i)responsabilitatea artistului transpare din discursul despre propriul demers și despre lumea în care trăiește.

   Spectacolul se joacă în limba engleză – acea engleză aproximativă în care se duc astfel de discuții la festivaluri internaționale, în limba română și în limba franceză. Pentru toate scenele există subtitrare în română și în engleză.

   Echipa spectacolului este formată din artiști din România, precum și din artiști care activează în străinătate: scenografa germană Dorothee Curio și actorul Bogdan Zamfir care a studiat și și-a început cariera în Belgia și în Franța.”

   Durata spectacolului: 95 minute, fără pauză; Prețul biletelor: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)

18 februarie, ora 19:00 / BARAJUL, de Conor McPherson, traducerea Andreea Vulpe

   Cu: Marian Râlea, Alexandru Voicu, Gabi Costin, Romeo Pop, Simona Pop; Regia: Andreea Vulpe; Scenografie: Daniel Titza; Light Design: Vlad Lăzărescu

   Piesa Barajul aparține autorului irlandez Conor McPherson, considerat ca fiind unul dintre cei mai importanți dramaturgi contemporani europeni. Barajul, pus în scenă pentru prima oară în România, prezintă povestea a cinci personaje aflate într-o mică localitate din apropierea unui baraj, în

   Irlanda,care se întâlnesc într-un bar, în jurul unor povești. Si la fel cum apele râului se adună în lacul de acumulare, povestile lor spuse la ceas de seară topesc vorbele celor cinci personaje cu istorii de viață extrem de diferite, într-o atmosferă bizară. În încercarea de a se apropia, ei vorbesc despre relații: legături strânse, legături pierdute, amprente definitive pe care le lasă ceilalți în viețile noastre. Spun lucruri grave, fantomatice, pe care nu le pot vorbi cu cei apropiați. Vorbesc unor străini pentru a se simți mai puțin singuri.

   Durată spectacol: 120 minute; Preț bilet: 35 lei , 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

   Bilete pe www.arcub.ro sau la Casa de Bilete ARCUB.

Discutii pe Facebook
Litera.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Opera Nationala Bucuresti prezinta premiera spectacolului SPARGATORUL DE NUCI

Publicat

pe

balet ONB Spargatorul de nuci premiera Raftul cu idei eveniment cultural

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sâmbata, 10 noiembrie, duminica, 11 noiembrie si miercuri, 14 noiembrie, începând cu ora 18:30 premiera spectacolului de balet Spargatorul de nuci de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia lui Oleg Danovski, adaptarea regizorala si coregrafica poarta semnatura lui Oleg Danovski Jr., scenografia a fost realizata de catre Andreea Koch. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.

(Imagine si montaj: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Coregraful Oleg Danovski Jr., despre spectacolul Spargatorul de nuci de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Spargatorul de nuci prezinta o poveste între realitate si visul Clarei în noaptea de Craciun, un balet plin de magie, culoare, fascinatie, dinamism si, totodata, cel mai asteptat  spectacol de balet din preajma sarbatorilor de iarna. Ma bucur foarte mult ca în an centenar am reusit sa colaborez cu Opera Nationala Bucuresti, oferind din tot sufletul acest minunat spectacol, care, din pacate, lipsea din repertoriu de mai multi ani.

   Am descoperit aici balerini si maestri talentati, profesionisti si dedicati, asa cum este necesar sa avem pe prima scena a tarii. Timpul a fost scurt, dar am reusit împreuna în doar doua luni sa realizam un spectacol pe care cu siguranta publicul îl asteapta cu nerabdare si entuziasm.

   Invit cu drag publicul Operei Nationale Bucuresti sa descopere tarâmurile magiei, sa traiasca povestea alaturi de personaje si sa fie martori ai acestui balet feeric, original montat de Oleg Danovski .”

   Ceaikovski a început lucrul asupra creatiei sale, Spargatorul de nuci, în luna ianuarie a anului 1892, iar în martie lucrarea a fost terminata, dând dovada de o ireala forta inspirationala ce a creat o capodopera, în care muzica si dansul se împletesc într-o perfectiune desavârsita.

   Celebrul balet Spargatorul de nuci a cucerit publicul spectator de toate vârstele chiar de la premiera mondiala de pe scena Teatrului Imperial Mariinski, Sankt Petersburg, ce a avut loc pe 6 decembrie 1892. Piotr Ilici Ceaikovski a devenit astfel compozitorul care a bucurat inimile copiilor de pretutindeni în prag de sarbatoare, oferindu-le cel mai frumos cadou: o poveste de basm cu o traditie lirica ce continua sa anunte si astazi sarbatorile de iarna, cu exaltare si pe partituri fermecatoare.

   Datorita succesului de care s-a bucurat, celebrul balet a fost transpus de-a lungul anilor cu succes  în filme artistice, desene animate sau balet pe gheata, partitura compozitorului rus având la baza basmul omonim semnat de Alexandre Dumas. Povestea de iarna ne aduce în atmosfera de basm în care dansul, emotia si simfonia se întregesc într-un vals de vis.

Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Cea mai noua productie a primei scene lirice, – Otello -, se joaca pe 31 octombrie pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei Otello Opera eveniment cultural

   Opera Nationala Bucuresti prezinta miercuri, 31 octombrie, începând cu ora 18:30 cea mai noua productie a stagiunii, Otello de Giuseppe Verdi. Regia artistica, decorul si luminile poarta semnatura maestrului Giancarlo del Monaco, costumele sunt realizate de Stella del Monaco. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Mihnea Ignat – invitat. Maestru de cor, Daniel Jinga. Asistent de costume este Ricardo Coelho, iar asistent de regie Alex Nagy.

(Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Creatia verdiana a reprezentat prin excelenta o împletire perfecta a artei dramatice cu muzica. De-a lungul secolelor, Otello s-a dovedit a fi o capodopera care s-a evidentiat nu doar prin simbolurile filosofice, ci si prin trairile  tulburatoare si puternice ale personajelor, din punct de vedere teatral.

   Regizorul Giancarlo del Monaco, despre montarea de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Eu fac o cercetare minimalista scenografica, în sensul ca spatiile nu mai sunt definite de un realism primitiv care reprezinta Ciprul, care poate reprezenta Venetia si tot ceea ce este; e o cercetare care vrea sa se sublimeze si sa se înalte în inima personajelor, lucru mult mai important decât faptul de a nara o poveste. Este necesar sa povestim situatii umane, situatii foarte dificile, complicate, ca gelozia, rasismul, raul, binele… Spre exemplu, raul si binele se confruntaîn aceasta opera între Desdemona si Iago, de acord ? Otello este o victima, o victima a raului; chiar si Desdemona este o victima a raului,dar confruntarea dintre binesi rau este reprezentata de Iago-Desdemona. În aceasta confruntare, eu vreau sa centrez atentia publicului pe actiunea scenica si pe drama, mai mult, pe psiho-drama acestei povesti.”

Biletele se gasesc pe tickets.operanb.ro si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Spectacolul coupé de dans contemporan Tango. Radio and Juliet, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

ango. Romeo & Juliet Raftul cu idei balet cultura

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 28 octombrie 2018, începând cu ora 18:30 Tango. Radio and Juliet spectacol coupé de dans contemporan de Edward Clug.

   Tango. Radio and Juliet este un spectacol ce uneste doua coregrafii create de Edward Clug – artist de origine româna recunoscut pe plan international – în care se regasesc elemente de teatru si dans contemporan si fragmente muzicale extrem de diverse ca gen – de la Astor Piazzolla si pâna la Goran Bregovic si Radiohead.

(Imagine si montaj: Sebastian Bucur / Opera Nationala Bucuresti)

   Ambele lucrari ale coregrafului reprezinta un poem coregrafic, fiecare în parte fiind structurate ca poezie de stare. Miscarile dansatorilor, atent elaborate, spectaculoase, sunt încarcate de forta, atât în „Tango”, cât si în „Radio and Juliet”. În „Tango”, Clug împrumuta pasi de tango argentinian, iar în „Romeo si Juliet” miscari contemporane, rapide, uneori asemanatoare cu figuri breakdance.

   Tangoul, unul dintre cele mai pasionale dansuri din lume, si opusul povestii eternilor îndragostiti (Romeo si Julieta) se întâlnesc astfel, într-un mod inedit,  în spectacolul Tango. Radio and Juliet pentru a da viata celor mai puternice si contradictorii stari: pasiune, iubire, deziluzie, singuratate. Spectacolul se adreseaza în mare parte publicului tânar, dar si spectatorilor dorinic sa încerce o experienta speciala, o noua formula de dans contemporan.

   Edward Clug, despre spectacolul coupé de dans contemporan ce se va desfasura joi, 8 martie 2018,  pe scena Operei Nationale Bucuresti :„Tango si Radio and Juliet sunt spectacole care au lasat o amprenta în viata mea si mi-au marcat adânc drumul si evolutia mea ca artist. Tango este primul meu spectacol, pe care l-am realizat la o vârsta relativ frageda, la numai 23 ani. Acest lucru se reflecta în spectacol, printr-o comunicare directa, sincera, fara compromisuri conceptuale. Este un spectacol care pe undeva ma intimideaza prin puterea lui emotionala si îl retraiesc, nu usor, ca pe o oglinda a acelei tinereti.”

Biletele se pot achizitiona de la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti sau online, la http://tickets.operanb.ro

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

noiembrie, 2018

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X