Recenzie Poker si Black Glass de Bogdan Cosa

Poker si Black Glass de Bogdan Cosa. Apropierea si Lunetistul de Marin Malaicu Hondrari

Imparatii Cosa si Hondrari

bogdan cosa Ei bine, nu. Nu mai cumpar si nu mai citesc si a doua carte, aparuta deja in librarii, din ceva ce se anunta o trilogie! (Doamne apara-ma!) sub numele de Poker si e semnata de Bogdan Cosa, tanar scriitor premiat pentru debut de editura Cartea Romaneasca, acu’ vreun an-doi. Am citit-o pe prima. Mi-ajunge. Am dat bani pe ea si, prin urmare, nu datorez nimanui sa o pastrez. O voi folosi sa fac avioane de hartie din paginile ei. Si le voi arunca intr-o prapastie, sa nu cumva sa faca si altcuiva buba la cap cum mi-au facut mie.  Am cumparat-o din curiozitate, pe o filiera personala. Cosa era un cunoscut al unui cunoscut, al unui cunoscut, al unui cunoscut. Habar n-am avut de elogiile aduse de cei legitimati, scoliti, docti in domeniu. Eu, naiva, am dat banii. Si mai grav, am citit-o cap coada. Pentru ca odata ce incepi, trebuie sa vezi cum se termina orice tampenie, ca sa stii despre ce vorbesti. N-as mai stii. Daca asta e douamiismul, daca asta e douamiismul romanesc, spalati-va, voi astia cu premiile, cu el pe creier. Desi, tare am o banuiala ca nimeni nu-l citeste cu adevarat pe Cosa. Nici macar Marin Malaicu-Hondrari, care scrie pe coperta spate a cartii a doua “Bogdan Co?a are ceea ce au foarte pu?ini autori români contemporani: stil

Am mai auzit asta. Tot ce n-are cap si coada, e tras de par, e martian, e fortat inteligent si infantil, se numeste stil. E si stilul lui Hondrari din Lunestistul, alt mare hit literar recent. Ce sa zicem atunci de Apropierea lui Hondrari? Ca n-are stil? Probabil asa crede chiar autorul cata vreme si-a ajustat cartea a doua “stilului”.

Apropierea - Marin Malaicu Hondrari   Eu am cumparat vreo 20 de volume din Apropierea si le-am impartit tuturor celor apropiati. Ba chiar l-am oprit pe strada pe Hondrari, ca-mi venea sa-l pup, de drag ce-mi era, si i-am urat timid sanatate (stiti cat de greu e sa faci asta?) Mi s-a parut ca, datorita cartii lui Hondrari, literatura romaneasca contemporana traieste din nou, pentru prima data de la Mircea Cartarescu incoace. Ei, traieste… A murit de mana unui Lunetist care citeste mizerii ca Poker si le recomanda pentru stil. Sanatate la cap trebuia sa-i urez atunci.

Bine, sa zicem ca n-am eu habar de nimic.

Luati voi de cititi Black Glass, dupa Poker. Adanc titlu. Eu una, zic pas.

Si, cand cititi, aduceti-va aminte cum era povestea aia in care un copil se mira ca  toata lumea aplauda iar “imparatul e dezbracat”.