In fiecare zi moare un celebru, de Alex Petre Popescu. Recenzie de carte

In fiecare zi moare un celebru, de Alex Petre Popescu

M-au cotropit romanele scriitorilor romani. Conform zicalei „de ce ti-e frica nu scapi”, iata-ma devorand roman dupa roman. Sau român dupa român (scriitor. si-l devorez metaforic. cum altfel?). Nota catre scriitor: sa stii ca n-am cumparat cartea taIn fiecare zi moare un celebru; am castigat-o la un concurs (de blogging). Dar acum, dupa ce am citit-o, as cumpara-o oricand si nu m-as uita la pret. Pentru ca merita! Aproape c-as da-o cadou si as cumpara alta, dar nu ma-ndur pentru ca am si autograful tau si e mai pretioasa asa.

In fiecare zi moare un celebru a stat cateva luni la rand, pe raft, ca alte romane aveau prioritate. Si cand ma gandesc cate aiureli am citit intre timp… Cartea asta merita citita oricand, oriunde, de oricine e alfabetizat. Pentru ca este excelenta. Are inteligenta, are umor, are realism, are personaje aproape palpabile si, cel mai mult, are subtilitate. Toate, intr-o Chinta Royala. Iar Alex P. Popescu nu-i deloc strain de combinatia asta, el fiind fondatorul primei publicatii romanesti dedicata jocului de poker. Un motiv serios pentru ca tipul care m-a luat de nevasta sa-l vrea pe autor ca prieten. Sau ca adversar la masa de joc. Mai bine, nu!

In fiecare zi moare un celebru, de Alex Petre Popescu   Dar sa revin la povestea cartii. Dinu e personajul principal, iar pe langa el se invart: Irina – prietena oficiala si un pic infidela, Luca – prietenul confident si cinic, Andrei – fratele cuminte si sfatos, Cezar – seful antipatic si stupid, Simona – colega simpatica si evaziva. Dinu – un tanar de 25 de ani – este jurnalist declarat, scriitor nedeclarat, inteligent, usor blazat, oarecum dezorientat in viata lui haotica. Nu-i chiar haotica, dar asa i se pare lui. Nemultumit de job, nepublicat ca scriitor, banuitor ca-l insala iubita (aici a nimerit-o!), Dinu incearca sa-si aseze viata mai bine, dorindu-si ca realizarile lui sa fie durabile si remarcabile.

In cele 230 de pagini ale romanului si intr-o saptamana de actiune, Dinu chiar reuseste sa se „limpezeasca” – gratie astrelor sau poate unor conjuncturi favorabile mai pamantene. In fiecare zi moare un celebru n-are happy-end pentru ca nu exista un „end”. Dinu este printre noi, unul dintre tinerii ce-si cauta drumul cel mai bun pe care sa mearga catre o viata implinita. Nu povestesc actiunea cartii. Spun doar ca e interesanta, captivanta, amuzanta si reflecta realitatea noastra. Romanul are o sumedenie de fraze spumoase, replici haioase si situatii amuzante – marca Alex Petre Popescu.

Vorba lui (scrisa pe Facebook, incurajand cumpararea cartii): „La banii astia, intr-un moment de nebunie, puteti incerca chiar si literatura romana!” … Am incercat In fiecare zi moare un celebru si a meritat! Chiar de la primele paragrafe din care redau un fragment:

„- Dumnezeu ma uraste! declara Dinu, fara sa-si ridice privirea din farfuria de platistic subtire […]

– Exagerezi! E clar ca nu prea te place, dar nu m-as duce atat de departe. E cel mult o antipatie… Excelent puiul! continua Luca […] Oricum, parca erai agnostic ultima oara. Sau te intorci la religie in clipe grele? […]

– Bine, reformulez. In cazul in care exista Dumnezeu, ma uraste. E singura explicatie logica. Am cea mai nenorocita meserie din lume, cartea n-o sa mi se publice niciodata, Irina sigur ma insala… Acum ca ai adus vorba de religie, pot sa adaug si-un frate care si-a pierdut mintile.”

___________________________________

Cartea poate fi achizionata cu reducere aici.

?n loc sa stau la cratita, buchisesc literatura, absorb filme, schingiuiesc sudoku si detest televiziunea. ?ntre o omleta si un sandvis, scriu. Pentru ca n-am talent de scriitor, scriu despre ce-au scris altii, cu talent. Si dupa ce-mi obosesc capul, trec la picioare: dansez salsa.