Cronica de teatru

Doua liniute egal love?! – cronica de teatru

Dupa ce afli ca cele “doua liniute” i s-au mai aratat personajului Cami de saisprezece ori, fiecare pereche de liniute fiind urmata de cate un avort, te gandesti ca ori e “love” la mijloc, ori multa ignoranta. Cand afli ca responsabil pentru fiecare pereche de liniute este Tavi si tot din cauza lui Tavi, Cami “s-a sinucis de trei ori”, chiar cazi pe ganduri. In cazul de fata, e vorba si de “love”, si de ignoranta. Piesa “Doua liniute” a Liei Bugnar aduce in atentia spectatorului realitati dure, dar universale, precum avortul, violul sau minciuna, vrand sa traga un semnal de alarma asupra modului in care le ignoram atat existenta, cat si efectele. Ai zice ca vei asista la o drama, insa scenariul, punerea in scena si, cu precadere jocul actorilor te vor fermeca si vei rade cu lacrimi,  iti garantez.

Cu o distributie extrem de reusita, respectiv Marius Manole, Medeea Marinescu, Irina Antonie, Anghel Damian, Ilinca Manolache, Istvan Teglas si Catalin Babliuc, piesa Liei Bugnar, intitulata o comedie dulce-amara,  a debutat in luna noiembrie a anului trecut. Din pacate, am reusit s-o urmaresc abia de curand. Spun “din pacate”, pentru ca de mult nu am mai plecat cu asa o stare de bine de la o piesa de teatru precum mi s-a intamplat de data aceasta.

doua liniute

Imagine din piesa „Doua liniute”, de Lia Bugnar. sursa foto: www.revistatango.ro

Cel mai mult mi-a placut felul in care li s-a dat viata unor obiecte, respectiv banca din parc pe care s-au cunoscut Cami si Tavi, rochia cea scumpa a Crinei si prezervativul expirat al lui Robert, precum si gandului unic, obsesiv al lui Cami de a se vedea mireasa. Atat banca din parc, rochia, prezervativul si gandul unic sunt personaje cheie si dezvaluie spectatorului detalii intime despre personajele animate, pe care nici macar acestea nu le-ar putea descrie atat de bine, pentru ca asta ar presupune sinceritate in comunicarea cu ceilalti, precum si cu ei insisi. Insa personajele noastre sunt prinse intr-un joc de minciuni nevinovate care dau startul unui efect de domino captivant, marcat de trairi care mai de care mai emotionante. De altfel, emotia titulara, cea a dragostei la prima vedere, va insoti itinerarul scenaristic de la inceput pana la sfarsit prin povestea Crinei, care, dupa ce a corespondat virtual timp de doi ani cu Robert, prin intermediul unui binecunoscut site de socializare, se intalneste cu acesta pentru prima oara. Dar nu are rost sa va dezvalui mai mult decat am facut-o deja, pentru ca trebuie sa vedeti piesa “Doua liniute” si sa va bucurati pe deplin de ea.

Piesa Doua Liniute de Lia Bugnar