Multumim pentru vizita! Incercam pe cat posibil sa ajutam la crearea de continut din arii precum cultura, educatie, stiinta. literatura si altele. Orice distribuire este binevenita, asadar va invitam cu drag sa folositi butoanele de Social Media.

Tosca opera Raftul cu idei Puccini, ONB

‘ Tosca ‘, cea mai puternica opera a lui Puccini, într-o noua montare pe scena Operei Nationale Bucuresti

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 14 aprilie 2019, spectacolul Tosca de Giacomo Puccini. Regia, decorul, costumele si light design-ul poarta semnatura lui Mario De Carlo. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare. Corul Operei Nationale Bucuresti va fi pregatit de catre Daniel Jinga, iar corul de copii de catre Smaranda Morgovan. Asistenti de regie Claudia Machedon si Paula Gherghe.  

(Montaj: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Pentru premiera de pe scena Operei Nationale Bucuresti, regizorul Mario De Carlo a pregatit o punere în scena ambitioasa, dupa cum însusi declara: „TOSCA este cea mai tragica opera a lui Puccini. Covarsitoarea sa teatralitate se regaseste în totalitatepe scena, în situatii si în muzica. Un regizor sensibil are cu TOSCA o sarcina usoara: trebuie sa închida ochii si… sa se lase purtat. Puccini nu e un compozitor asociat verismului, dar e indubitabil ca în „Tosca” autorul insista pe detalii realiste si ca este în cautare de efecte scenice în nuante puternice. Tocmai exacerbarea aspectelor de cruzime si morbiditate constituie un trait d’union cu coduri reprezetantive ale unui teatru care pleaca din trucurile lui Seneca si, de-a lungul executiei în scena Teatrului Elisabetan, ajunge pana la raurile de sange specifice teatrului Grand Guignol. Toti trei protagonistii mor, si au parte de o moarte violenta. Suntem la ani lumina departare de mortile languroase ale eroilor si eroinelor din melodrame. Aici este nimicirea care învinge sentimentele, impulsurile si pasiunile. Supliciul este adevaratul protagonist al operei. Supliciul arhetipal care are în el însusi ratiunea si se impune ca unic element decisiv, prin ritual, exhibitie si spectacularizare. Am gasit inspiratia în ceea ce Michael Foucalt numea – Splendoarea chinului.”

(Imagine si montaj: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Impresionanta opera, care a avut la baza o piesa de teatru a dramaturgului francez Victorien Sardou, „Tosca” este, fara doar si poate, o drama puternica, asemenea vietii din care a fost eliminata orice scena plictisitoare; o drama a unei mari iubiri – cea dintre o diva a muzicii de opera, Floria Tosca, si un tanar pictor talentat, Cavaradossi -, cu realitati istorice precum domnia Maria Carolina, fiica Mariei Terezia si sora Mariei Antoaneta, precum si de înfrangerea în final a Austriei asupra lui Napoleon în batalia de la Marengo, cu actiuni încarcate de sadism, cu sentimente extrem de puternice precum gelozia, ura, teama.

   Aceasta lucrare complexa, a carei forta Puccini a intuit-o înca dinainte de a o compune – „o opera de care am nevoie”, spunea el pe atunci – nu înceteaza sa-si reverbereze vraja nici dupa mai bine de un secol de la premiera mondiala. Ceea ce înseamna ca spectatorii oricarei generatii au nevoie, asa cum a avut si Puccini, de aceasta opera. „Tosca” ramane asadar o oglinda în care ne privim cu totii, din cand în cand, culmile si coborasurile sufletului.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
books-express.ro

Raftul cu idei - cronica de teatru, recenzie de carte, evenimente culturale, educatie, psihologie.

Post a Comment

You don't have permission to register