Multumim pentru vizita! Incercam pe cat posibil sa ajutam la crearea de continut din arii precum cultura, educatie, stiinta. literatura si altele. Orice distribuire este binevenita, asadar va invitam cu drag sa folositi butoanele de Social Media.

Raftul cu idei opera Bal Mascat Verdi

BAL MASCAT de Giuseppe Verdi, o montare plina de simboluri, în aprilie pe scena Operei Nationale Bucuresti

   Opera Nationala Bucuresti prezinta miercuri, 17 aprilie 2019, ora 18:30 spectacolul Bal Mascat de Giuseppe Verdi. Regia este semnata de Grischa Asagaroff (Germania), secenografia îi apartine lui Luigi Perego (Italia), iar design-ul luminilor e realizat de Gigi Saccomandi (Italia). Coregrafia poarta semnatura lui Renato Zanella, coordonatorul artistic al baletului Operei Nationale Bucuresti. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.

(Video: Opera Nationala Bucuresti)

   Pentru acest spectacol, regizorul Grischa Asagaroff a propus o conceptie încarcata de simboluri, dupa cum însusi marturiseste:

   `Spectacolul Bal Mascat pe care îl montam acum la Bucuresti este la congruenta modernului cu traditionalul. Ne folosim de foarte multa simbolistica pe scena, însa povestea este în esenta aceeasi. Am ales împreuna cu Luigi Perego, scenograful si colaboratorul meu de aproape 20 de ani, sa mutam actiunea în anii ’30, fapt reflectat mai degraba în costume, dar ca localizare, ea poate fi practic oriunde în lume – cateva scurte referinte din text o plaseaza în America, dar scenografia este valabila pentru orice loc, pentru ca povestea este universala, transcede timpurile si locurile`.

   Premiera operei Bal Mascat a avut loc pe 17 februarie 1859 si s-a bucurat de un success rasunator. Exista în libretul operei o serie de efecte melodramatice în maniera „grand opera” precum: fatalismul prezicerii vrajitoarei,  asasinul mascat în plin bal, eroul nobil care moare iertandu-si ucigasii. Dar la fel ca multe alte opere din repertoriul clasic ale caror librete au mai mult caracterul unui pretext, opera Bal Mascat traieste în primul rand prin frumusetea muzicii, fiind o creatie demna de pana marelui ei autor.

  Costumele realizate de scenograful Luigi Perego reflecta anii ’30, perioada în care a decis regizorul sa plaseze actiunea, însa nu sunt legate atat de mult de stil. Cat mai degraba de personaje. Conceptul scenografiei este încarcat de simboluri, concentrat în jurul oniricului si al destinului care se împlineste, indiferent daca personajele îsi doresc sau nu asta. În viziunea sa, în montarea de pe scena Operei Nationale Bucuresti „timpul este protagonist, timpul este destinul, iar ceasul reprezinta un simbol al acestuia. Ceasul este viziunea viitorului, iar culoarea albastra, dominanta, simbolizeaza visul. Apoi, odata cu aparitia vrajitoarei Ulrica, totul se îndreapta spre paranormal: ochiul priveste catre ceea ce se adevereste.”

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook

Raftul cu idei - cronica de teatru, recenzie de carte, evenimente culturale, educatie, psihologie.

Post a Comment

You don't have permission to register