);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Program In Culise 19 – 21 aprilie 2016

Publicat

pe

Program In Culise 19 - 21 aprilie 2016

Program In Culise 19 – 21 aprilie 2016

Comunicat de Presa

Marti, 19 Aprilie, ora 20:00 – CLINICA SINUCIGASILOR

De Gabriela Mihalache

Cu: Maria Popovici, Gratiela Popa, Paul Alexandru, Stefan Nistor, Alex Vlad, Alexandru Banciu, Andreea Stafie

Regia: Cristian Bajora

Tehnic: Bogdan Ionescu

Bilet: 30 lei

   MOTTO: Nu poti muri decat atunci cand ai trait cu adevarat – asa ca traieste-ti clipa!

   Un spectacol care doreste sa-ti reaminteasca ca speranta nu moare niciodata. O comedie despre realitatea gri care ne acapareaza uneori vietile, o expunere sincera a celor mai intime ganduri.. chiar de pe marginea prapastiei.

   Cine-ar fi crezut ca sinuciderea poate fi motiv de comedie?

   Clinica Sinucigasilor este locul care iti garanteaza ca vei scapa de toate nelinistile, problemele si angoasele existentiale prin plecarea spre o lume mai buna. In sala de asteptare a clinicii se reunesc patru personaje savuroase, care ajung sa vorbeasca despre iubire si absolut, limite interioare, cautarea fericirii si nevoia de a fi apreciat. Astfel se naste aceasta comedie senzationala a actualitatii, un teatru al sperantei care scoate in evidenta faptul ca oricat de insignifianta si ratata ar fi viata cuiva, aceasta merita traita pana la capat!

   In ciuda titlului dur, Clinica Sinucigasilor este un spectacol vesel care stoarce din spectatorii sai sperante, ganduri pozitive si buna dispozitie. Pana la urma… nu e dracul chiar atat de negru!

 

Miercuri, 20 Aprilie, ora 20:00 – THE BLUE ROOM

de David Hare

Cu: Florin Fratila, Laura Voicu, Miruna Bilei, Paul Alexandru, Cosmina Soare, Stefan Nistor, Ioana Chelmus, Alex Vlad, Ioana Soroiu/Bianca Mateescu, Cristian Bajora

Regia: Cristian Bajora

Bilet: 40 lei

   Cel mai bun spectacol din 2015, o productie indrazneata aflata pe primul loc in topul acestei stagiuni – The Blue Room de David Hare.

   In Camera Albastra vei intalni 10 actori: 5 barbati si 5 femei, fiecare jucand cate un rol diferit. Nicole Kidman si Iain Glen au fost primii actori care s-au aventurat in The Blue Room in 1998. Sigrid Thorton si Marcus Graham s-au bucurat de aprecieri critice cand au jucat spectacolul in 2002. De data aceasta, pe scena vor fi 10 actori care au avut curaj sa imbratiseze aceste roluri ambitioase si sa dea viata unei productii controversate si foarte apropiata de natura umana.

   In scaunul regizorului sta Cristian Bajora, cunoscut pentru montarile sale indraznete in care erotismul joaca un rol central (cei care au vazut Scrisori catre Rita: The Show sunt familiarizati cu stilul sau nonconformist).

   Povestea incepe in 1900, cand Arthur Schnitzler a scris Reigen, un text pentru care a fost acuzat de obscenitate si a carui punere in scena nu a mai avut loc, spectacolul fiind anulat chiar in seara premierei de politia din Viena. 77 de ani mai tarziu, David Hare a readaptat Reigen pentru a scrie The Blue Room / Camera Albastra.

   The Blue Room este un spectacol despre sex. O prostituata a facut sex cu un sofer, care a sedus o fata care avea grija de casa, care s-a inteles cu un student, care a inselat-o cu o femeie casatorita, care a facut dragoste cu un politician, care s-a indragostit de un model, care a cedat unui scriitor, care a ravnit la o actrita, care s-a lasat sedusa de un aristocrat, care a fost tintuit chiar de prostituata de la inceput.

   In cele 10 scene, cele 10 personaje fac schimb de parteneri intr-un dans al sexului in care asteptarile si experientele nu sunt niciodata la fel.

   ”Un text superb si un spectacol pe masura, care intr-un mod foarte sincer expune traseul urmat de fiecare dintre noi – fara sa murdareasca si fara sa adauge dulcegarii neverosimile acestui schimb pe care-l facem inconstient unii cu ceilalti. Te lasa sa-ti tragi singur concluziile. Si este chiar sexy…”

   ”Spectacolul a mai fost numit ”viagra teatrului” si a atras foarte tare atentia, chiar si din motive grestie – spre exemplu, fundul lui Nicole Kidman. Dar in esenta sa, spectacolul este captivant si surprinde exact acea parte a vietii care alimenteaza existenta umana”

 

Joi, 21 Aprilie, ora 20:00 – LUV – MENAGE A TROIS

de Murray Schisgal

Cu: Alexandru Minculescu, Maria Popovici, Alexandru Banciu

Regia: Iulia Grigoriu

Bilet: 30 lei

   O comedie sclipitoare despre oameni dezorientati.

   Trei actori si un hit de pe Broadway. In 1967 LUV, piesa scrisa de Murray Schisgal, facea furori pe Broadway si se juca intr-un spatiu total neconvetional – pe pasarela pietonala a unui pod din New York. Aceasta comedie a alinearii a fost prima oara regizata de Mike Nichols, iar actorul castigator de Oscar Alan Arkin juca rolul lui barbatului care dorea sa scape de oboseala vietii si sa se arunce de pe pod.

   De data aceasta, LUV se joaca pe un alt pod, intr-o casa cu aer interbelic, iar comedia se construieste pe masura ce dramele celor trei ”neintelesi” aflati pe pod devin din ce in ce mai puternice.

   LUV este un spectacol despre oameni dezorientati si modul lor de a trai totul din plin.

   Pe podul unde oamenii vin sa-si incheie socotelile cu viata se reintalnesc doi vechi colegi de liceu, Harry – un ratat si Milt – un om ”de succes”, carora li se alatura sotia celui din urma, Ellen – o femeie obosita de o casnicie consumata. Astfel se naste un triunghi conjugal bolnavicios, in care Milt isi aranjeaza sotia ca sa i-o ofere cadou acestui vechi prieten. Cert e ca oricum se nasc sau se destrama relatiile de iubire, cei trei ajung sa fie foare nefericiti, iar odata cu agonia lor creste si bucuria ta, a spectatorului, pentru ca totul devine delicios de amuzant.

   Un triunghi al cautarilor, o farsa absurda si comica a vietii, care te delecteaza cu un spectacol realizat dupa reteta americana.

Discutii pe Facebook
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

NUNTA LUI FIGARO în programul lunii aprilie de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Nunta lui Figaro Mozart ONB opera

   Opera Nationala Bucuresti prezinta joi, 18 aprilie 2019, începand cu ora 18:30 spectacolul Nunta lui Figaro de Wolfgang Amadeus Mozart. Regia poarta semnatura lui Alexander Radulescu, scenografia a fost realizata de catre Adriana Urmuzescu, maestru de cor Daniel Jinga, asistent de regie Ştefan Neagrau. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorascu.

(Video: Opera Nationala Bucuresti)

     Opera Nunta lui Figaro a fost compusa în lunile martie si aprilie ale anului 1786. Ideea unei opere inspirata de piesa lui Pierre Beaumarchais, care crease scandal în Franta, a apartinut atat compozitorului cat si libretistului Lorenzo Da Ponte. Acesta a povestit într-o scrisoare adresata unui prieten: „Nu ispravesc sa scriu cuvintele si Mozart le si concepe muzica”.

    Nunta lui Figaro este prima opera la care au colaborat Mozart cu libretistul Lorenzo Da Ponte. Cei doi au mai realizat împreuna operele „Don Giovanni” si „Così fan tutte”. Mozart a fost cel care i-a adus lui Da Ponte o copie a piesei lui Beaumarchais, iar acesta a transpus-o într-un libret în numai 6 saptamani, traducand textul în italiana, punandu-l în versuri si excluzand toate trimiterile politice. Libretul a primit în final aprobarea Împaratului Joseph al II-lea, iar premiera a avut loc pe 1 Mai 1786 la Burghtheater Wien. În pofida succesului, s-au jucat doar 9 reprezentatii. Acestea aveau o durata de 4 ore, iar publicul entuziasmat solicita deseori bis-uri care dublau acest timp. Se pare ca, Împaratul a emis o hotarare în legatura cu numarul de bis-uri ce puteau fi acordate în cadrul unei reprezentatii cu „Nunta lui Figaro”. În 1789 spectacolul a fost reluat, Mozart si Da Ponte au adus mici modificari muzicale, adaptand partitura pentru interpretarea rolului Susanna. Una dintre marile iubiri ale lui Mozart se spune ca a fost interpreta de la premiera a rolului Susanna din „Nunta lui Figaro”, Nancy Storace.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Litera.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Dirijorul Mihnea Ignat, invitat la pupitrul dirijoral pentru ELIXIRUL DRAGOSTEI de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Elixirul Dragostei Raftul cu idei opera ONB Gaetano Donizetti

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 19 aprilie 2019, ora 18:30 spectacolul Elixirul dragostei de Gaetano Donizetti. Regia poarta semnatura lui Marco Gandini, scenografia a fost realizata de Adriana Urmuzescu, iar lighting design- ul de catre Virginio Levrio. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Mihnea Ignat – invitat.

   Exemplu tipic de opera bufa, Elixirul Dragostei este una dintre capodoperele donizettiene, alaturi de Don Pasquale. Partitura este fermecatoare, extrem de gratioasa, farsa fiind deopotriva extrem de comica si sentimentala. Dintre momentele superbe ale operei se remarca, în actul I, aria lui Nemorino ,,Quanto è bella”, apoi prezentarea lui Dulcamara ,,Udite, udite” si aria lui Nemorino ,,Una furtiva lagrima”. Actuala montare a operei ,,Elixirul dragostei” la Opera Nationala Bucuresti a avut premiera la data de 20 mai 2012.

   Regizorul Marco Gandini despre Elixirul dragostei de Gaetano Donizetti: ,,Astazi, pentru a pune în scena o opera, ca si în cazul unei piese de teatru, daca vorbim despre lucrari ale trecutului, poarta cu sine întrebarea daca subiectul are sau în ce masura poate avea o semnificatie pentru publicul contemporan. Povestea si muzica din Elixirul dragostei  sunt într-un anume sens contemporane, deoarece nu gasim în ele elemente arhaice, referinte la o anume epoca. Întelegem în schimb modelul unui tanar adolescent îndragostit, cu putina experienta de viata, care crede în iluzia unui medicament în stare sa-i rezolve problemele în dragoste. De asemenea, întelegem tema dorintei de dragoste, diferita la fiecare dintre personajele principale, trio-ul amoros Adina-Nemorino- Belcore. Montarea respecta raporturile dintre personaje, dinamica lor, relatiile de dependenta si influenta dintre ele, care definesc dezvoltarea povestii într-un spatiu atemporal, în care dinamica actiunii, a bucuriei, a dezamagirii, a sperantei, a jocului pot sa fie conturate mai bine, fara constrangerea specifica unui timp istoric sau a unui spatiu care sa le forteze între limite.

   Nemorino si Adina sunt perechea perfecta, asa cum afirma Donizetti, daca nu în mod direct, prin libret, cel putin prin dinamica muzicii de la sfarsitul actului I.”

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Dragoljub Bajic invitat în spectacolul DON CARLO de de Giuseppe Verdi de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Don Carlo Raftul cu idei opera ONB

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sambata, 20 aprilie  2019, începand cu ora 18:30 Don Carlo, opera în patru acte de Giuseppe Verdi.  Regia, decorul, costumele si luminile spectacolului poarta semnatura lui Mario De Carlo. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare. Corul Operei Nationale Bucuresti va fi pregatit de catre Daniel Jinga.

(Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Mario de Carlo despre spectacolul Don Carlo de Giuseppe Verdi ce se va desfasura pe prima scena lirica a tarii: ,,Rolul de regizor (si decoruri, costume si lumini) în cazul <Don Carlo> este ca si cum te-ai arunca de pe stanca din Acapulco. Chiar daca stii ca vei scapa cu viata – pentru ca altii au facut asta înaintea ta – riscul de a fi ranit este mare; si, mai presus de toate, tensiunea adrenalinei se ridica la niveluri critice. Emotiile atat de puternice si pline de satisfactii un sunt usor de demonstrat, în fata altor titluri. În Don Carlo ne aflam fata în fata cu personaje enorme. Este adevarat ca acest lucru se întampla în multe lucrari de Verdi (sa ne gandim la Violetta, la Rigoletto, Azucena, dar nu numai), însa aici toti sunt giganti si se misca toti împreuna!

   Cu un libret în limba franceza semnat de Joseph Méry si Camille du Locle, dupa tragedia lui Friedrich Schiller, opera Don Carlos i-a fost solicitata lui Verdi de catre Opera din Paris – unde a avut loc si premiera la data de 11 martie 1867. Compozitorul a revenit apoi asupra lucrarii sale, daruind contemporanilor si o versiune în limba italiana care a fost prezentata la Teatro alla Scala din Milano la 10 ianuarie 1884. Astfel, opera Don Carlos comandata de francezi va fi denumita în tara lui Verdi Don Carlo, versiune reprezentata frecvent în paralel cu cea originala, în limba franceza.  

   Povestea lucrarii are ca punct incipient situatia politica si sociala din Europa secolului al XVI-lea. Posibila casatorie a tanarului Carlo, fiul regelui Filip al II-lea, cu printesa Elisabeta de Valois, fiica regelui Henri al II-lea, are ca scop aducerea pacii între Franta si Spania, tari aflate în razboi la acea vreme. În ciuda asteptarilor, cei doi se îndragostesc, însa regele Spaniei se împotriveste dorintei celor doi, casatorindu-se el însusi cu tanara printesa. Istoria, politica, religia si dragostea se împletesc ingenios într-un subiect ce contine si o mare parte de fictiune, acuratetea istorica e relativa de dragul povestii.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

aprilie, 2019

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X