);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Premiile Creativitatii ARCUB UNATC 2016

Publicat

pe

Premiile Creativitatii ARCUB UNATC 2016

   A mai trecut un an, al patrulea la numar… Asta pentru ca tot e toamna si lumina galben-aurie cu reflexii rosietice invita la visare, nostalgie si melancolie.

   Este al patrulea an de cand ARCUB si UNATC se incapataneaza sa premieze CREATIVITATEA in toate formele, din diferite domenii, de la mai multe universitati. Si asta pentru a saluta un spirit tanar, incapatanat, creator, visator cu ochii larg deschisi, inventiv si indraznet.

   Intr-o seara de duminica, 13 noiembrie, decani, profesori universitari, fotografi, studenti, masteranzi si doctoranzi, prieteni de sprijin s-au adunat cu totii pentru a spune “Bravo! Felicitari!” spiritului creativ.

   Seara a inceput frumos, cu prezentarea domnului Adrian Titieni, o prefata la eveniment, in care s-a remarcat clar motto-ul “Daca Dumnezeu este Creator, noi suntem creativi”.

Premiile Creativitatii ARCUB UNATC 2016   Au urmat premiile:

Emanuela Balint – masterand anul I la Universitatea Nationala de de Arte din Bucuresti. S-a remarcat prin lucrarea de Licenta „Fals ierbar” elaborata din dragostea pentru natura si ingeniozitatea de a conserva efemerul lumii vegetale.

Megumi Okuda – propusa pentru Premiul Creativitatii de Universitatea Nationala de Muzica din Bucuresti. Este studenta in anul IV, specializarea Compozitie, Facultatea de Compozitie, Muzicologie si Pedagogie Muzicala. A demonstrat o creativitate deosebita in compozitiile sale muzicale, combinand elementele specifice din cultura japoneza si din cea romaneasca, atat in muzica pentru instrumente solo cat si in muzica de camera.

Premiile Creativitatii ARCUB UNATC 2016Andreea Luciana Coveianu – doctorand la Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti, autoare a tezei de doctorat intitulate „Cercetari de hidraulica marina”, sub coordonarea prof. em. dr. ing. Gabriel Tatu. Premianta a dovedit calitati de cercetator, facand fata cu brio cerintelor cu totul speciale atat ale modelarilor matematice si mai ales, a celor fizice.

Ileana Mariana Mates – doctorand la Universitatea Politehnica din Bucuresti si-a facut remarcata creativitatea in domeniul Biomateriale si aplicatiile lor in chirurgia ortopedica – traumatologie si neurologie. Este co-autor al unor inventii si brevete in neuro-chirurgie si ortopedie-traumatologie. A castigat numeroase premii de specialitate si diplome de excelenta.

Alexandra-Elena Ilina– doctorand la Facultatea de Limbi si Literaturi Straine, Departamentul de Limba si Literatura Franceza, Universitatea din Bucuresti. Titlul lucrarii: „La hiérarchie entre texte et image dans le Tristan en prose”. A publicat numeroase articole in limba franceza pe tema tezei de doctorat; este Presedinta a Juriului Goncourt bucurestean si, din pasiunea pentru grafica, a realizat numeroase materiale promotionale pentru evenimentele Universitatii din Bucuresti.

Theodor Georgian Badea – student anul V la Universitatea de Medicina si Farmacie „Carol Davila”. Primeste Premiul Creativitatii pentru pentru dezvoltarea unei proteze bionice de mana. Este implicat in proiecte de inventare a unor dispozitive medicale.

Mihai Frincu – Masterand la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti – Facultatea de Imbunatatiri Funciare si Ingineria Mediului. In prezent, lucreaza si ca tehnician in biochimie. Are experienta in procese fermentative la nivel de laborator si pilot, in domeniul ingineria Mediului, calitatea apei, a solului si a aerului.

Andrei Cotarcea – absolvent al sectiei de Regie film si TV Facultatea de Arte a Universitatii Hyperion. Prin scenariile scrise si filmele realizate a dovedit o abordare personala a realitatilor scurtmetrajului contemporan. Portofoliul sau cuprinde atat scenarii de film de scurtmetraj cat si de lungmetraj, dar si piese de teatru.

Anca Oana Abalaru – doctorand Universitatea de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu”. Teza de doctorat: „„Intre” timp si spatiu. Interventii in situri arheologice urbane”; domeniul de cercetare: arta si logica spatiului arhitectural – o „experienta” in continua metamorfozare. Pe baza unei cercetari interdisciplinare, doctoranda analizeaza idei performante, prin care subliniaza faptul ca inchiderea arhitecturii intr-un spatiu construit, deschide limitele mentale, limitele imaginatiei, care vor dezvolta o societate incatusata in propria ei eliberare.

Marian Olteanu – absolvent UNATC, Facultatea de Teatru. Premiat pentru rolurile Astrov si Teleghin din spectacolul de teatru „Unchiul Vania” de A.P. Cehov, productie UNATC 2016 Master, clasa prof.univ.dr. Tania Filip.

   Nume frumoase, oameni tineri, idei noi, multa munca, visuri, sperante, un fel de carusel universitar manat ca de o forta divin-creatoare. Si, ca sa demonstreze toate astea, seara s-a incheiat cu un moment Commedia Dell’Arte, o reprezentatie teatrala a Visului lui Ariel in care Caliban, Prospero si, respectiv, Ariel, au fost interpretati superb de trei tineri actori: Marian Olteanu, Florin Craciun si Tudor Moraru.

Premiile Creativitatii ARCUB UNATC 2016     Asadar, sa retinem: Ce? Premiile Creativitatii. Unde? UNATC Bucuresti. Cum? Cu talent/ munca/ inovatie/ spirit creativ plus ceva impulsuri profesorale si familiale. De ce? Pentru ca exista Oameni Deosebiti care Merita Recunoastere/ Promovare/ Incurajare.

   Concluzie: Felicitari premiantilor! Bravo organizatorilor!

Discutii pe Facebook
books-express.ro

Hello! Eu sunt Ioana si in timpul liber fac ceea ce ar trebui sa faca multi: ma relaxez. Adica citesc(ce imi cade in mana si are "lipici" la public, adica eu), ma uit la filme(mai noi si mai vechi), ascult muzica si, din cand in cand, dau fuga intr-o excursie(ca sa schimb atmosfera si sa-mi eliberez mintea). Imi plac oamenii care nu isi fac un crez si un mod de a fi in a se vaita(de norii de afara, de pisica vecinului, de salariu etc) si iubesc acei oameni care " iubesc pletele si ploaia si camasile-nflorate", vorba cantecului. In rest, om bun.

Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

NUNTA LUI FIGARO în programul lunii aprilie de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Nunta lui Figaro Mozart ONB opera

   Opera Nationala Bucuresti prezinta joi, 18 aprilie 2019, începand cu ora 18:30 spectacolul Nunta lui Figaro de Wolfgang Amadeus Mozart. Regia poarta semnatura lui Alexander Radulescu, scenografia a fost realizata de catre Adriana Urmuzescu, maestru de cor Daniel Jinga, asistent de regie Ştefan Neagrau. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorascu.

(Video: Opera Nationala Bucuresti)

     Opera Nunta lui Figaro a fost compusa în lunile martie si aprilie ale anului 1786. Ideea unei opere inspirata de piesa lui Pierre Beaumarchais, care crease scandal în Franta, a apartinut atat compozitorului cat si libretistului Lorenzo Da Ponte. Acesta a povestit într-o scrisoare adresata unui prieten: „Nu ispravesc sa scriu cuvintele si Mozart le si concepe muzica”.

    Nunta lui Figaro este prima opera la care au colaborat Mozart cu libretistul Lorenzo Da Ponte. Cei doi au mai realizat împreuna operele „Don Giovanni” si „Così fan tutte”. Mozart a fost cel care i-a adus lui Da Ponte o copie a piesei lui Beaumarchais, iar acesta a transpus-o într-un libret în numai 6 saptamani, traducand textul în italiana, punandu-l în versuri si excluzand toate trimiterile politice. Libretul a primit în final aprobarea Împaratului Joseph al II-lea, iar premiera a avut loc pe 1 Mai 1786 la Burghtheater Wien. În pofida succesului, s-au jucat doar 9 reprezentatii. Acestea aveau o durata de 4 ore, iar publicul entuziasmat solicita deseori bis-uri care dublau acest timp. Se pare ca, Împaratul a emis o hotarare în legatura cu numarul de bis-uri ce puteau fi acordate în cadrul unei reprezentatii cu „Nunta lui Figaro”. În 1789 spectacolul a fost reluat, Mozart si Da Ponte au adus mici modificari muzicale, adaptand partitura pentru interpretarea rolului Susanna. Una dintre marile iubiri ale lui Mozart se spune ca a fost interpreta de la premiera a rolului Susanna din „Nunta lui Figaro”, Nancy Storace.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Dirijorul Mihnea Ignat, invitat la pupitrul dirijoral pentru ELIXIRUL DRAGOSTEI de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Elixirul Dragostei Raftul cu idei opera ONB Gaetano Donizetti

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 19 aprilie 2019, ora 18:30 spectacolul Elixirul dragostei de Gaetano Donizetti. Regia poarta semnatura lui Marco Gandini, scenografia a fost realizata de Adriana Urmuzescu, iar lighting design- ul de catre Virginio Levrio. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Mihnea Ignat – invitat.

   Exemplu tipic de opera bufa, Elixirul Dragostei este una dintre capodoperele donizettiene, alaturi de Don Pasquale. Partitura este fermecatoare, extrem de gratioasa, farsa fiind deopotriva extrem de comica si sentimentala. Dintre momentele superbe ale operei se remarca, în actul I, aria lui Nemorino ,,Quanto è bella”, apoi prezentarea lui Dulcamara ,,Udite, udite” si aria lui Nemorino ,,Una furtiva lagrima”. Actuala montare a operei ,,Elixirul dragostei” la Opera Nationala Bucuresti a avut premiera la data de 20 mai 2012.

   Regizorul Marco Gandini despre Elixirul dragostei de Gaetano Donizetti: ,,Astazi, pentru a pune în scena o opera, ca si în cazul unei piese de teatru, daca vorbim despre lucrari ale trecutului, poarta cu sine întrebarea daca subiectul are sau în ce masura poate avea o semnificatie pentru publicul contemporan. Povestea si muzica din Elixirul dragostei  sunt într-un anume sens contemporane, deoarece nu gasim în ele elemente arhaice, referinte la o anume epoca. Întelegem în schimb modelul unui tanar adolescent îndragostit, cu putina experienta de viata, care crede în iluzia unui medicament în stare sa-i rezolve problemele în dragoste. De asemenea, întelegem tema dorintei de dragoste, diferita la fiecare dintre personajele principale, trio-ul amoros Adina-Nemorino- Belcore. Montarea respecta raporturile dintre personaje, dinamica lor, relatiile de dependenta si influenta dintre ele, care definesc dezvoltarea povestii într-un spatiu atemporal, în care dinamica actiunii, a bucuriei, a dezamagirii, a sperantei, a jocului pot sa fie conturate mai bine, fara constrangerea specifica unui timp istoric sau a unui spatiu care sa le forteze între limite.

   Nemorino si Adina sunt perechea perfecta, asa cum afirma Donizetti, daca nu în mod direct, prin libret, cel putin prin dinamica muzicii de la sfarsitul actului I.”

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Dragoljub Bajic invitat în spectacolul DON CARLO de de Giuseppe Verdi de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Don Carlo Raftul cu idei opera ONB

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sambata, 20 aprilie  2019, începand cu ora 18:30 Don Carlo, opera în patru acte de Giuseppe Verdi.  Regia, decorul, costumele si luminile spectacolului poarta semnatura lui Mario De Carlo. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare. Corul Operei Nationale Bucuresti va fi pregatit de catre Daniel Jinga.

(Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Mario de Carlo despre spectacolul Don Carlo de Giuseppe Verdi ce se va desfasura pe prima scena lirica a tarii: ,,Rolul de regizor (si decoruri, costume si lumini) în cazul <Don Carlo> este ca si cum te-ai arunca de pe stanca din Acapulco. Chiar daca stii ca vei scapa cu viata – pentru ca altii au facut asta înaintea ta – riscul de a fi ranit este mare; si, mai presus de toate, tensiunea adrenalinei se ridica la niveluri critice. Emotiile atat de puternice si pline de satisfactii un sunt usor de demonstrat, în fata altor titluri. În Don Carlo ne aflam fata în fata cu personaje enorme. Este adevarat ca acest lucru se întampla în multe lucrari de Verdi (sa ne gandim la Violetta, la Rigoletto, Azucena, dar nu numai), însa aici toti sunt giganti si se misca toti împreuna!

   Cu un libret în limba franceza semnat de Joseph Méry si Camille du Locle, dupa tragedia lui Friedrich Schiller, opera Don Carlos i-a fost solicitata lui Verdi de catre Opera din Paris – unde a avut loc si premiera la data de 11 martie 1867. Compozitorul a revenit apoi asupra lucrarii sale, daruind contemporanilor si o versiune în limba italiana care a fost prezentata la Teatro alla Scala din Milano la 10 ianuarie 1884. Astfel, opera Don Carlos comandata de francezi va fi denumita în tara lui Verdi Don Carlo, versiune reprezentata frecvent în paralel cu cea originala, în limba franceza.  

   Povestea lucrarii are ca punct incipient situatia politica si sociala din Europa secolului al XVI-lea. Posibila casatorie a tanarului Carlo, fiul regelui Filip al II-lea, cu printesa Elisabeta de Valois, fiica regelui Henri al II-lea, are ca scop aducerea pacii între Franta si Spania, tari aflate în razboi la acea vreme. În ciuda asteptarilor, cei doi se îndragostesc, însa regele Spaniei se împotriveste dorintei celor doi, casatorindu-se el însusi cu tanara printesa. Istoria, politica, religia si dragostea se împletesc ingenios într-un subiect ce contine si o mare parte de fictiune, acuratetea istorica e relativa de dragul povestii.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

aprilie, 2019

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X