);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Piano Marathon – cronica unei morti neanuntate

Publicat

pe

Piano Marathon - Bucuresti

   Sambata, 7 iunie 2014, in gradina de vara a Parcului Herastrau din Bucuresti, s-a desfasurat festivalul Piano Marathon. Nu va pot descrie entuziasmul ce m-a napadit cand am aflat de acest eveniment. La acel moment, nimic nu prevestea ce avea sa urmeze, interfata paginii web a festivalului era mai mult decat incantatoare, ba de-a dreptul promitatoare. Pianul imi este foarte drag, l-am studiat intensiv timp de 8 ani de zile, dupa care am continuat sa cant pentru sufletul meu.

Piano Marathon Bucuresti

    Asadar, m-am imbracat si accesorizat corespunzator unui asemenea eveniment si am pornit spre Herastrau. Intrucat in aceeasi zi am avut de indeplinit ceva sarcini familiale, in afara Bucurestiului (o distanta de 100 km) si m-am intors in capitala la ora 16.50 (evenimentul trebuia sa inceapa la ora 18.00) nu am apucat sa-mi aranjez parul intr-o maniera eleganta si tot drumul spre parc mi-am reprosat in gand acest aspect, deoarece consider ca respectul fata de artisti se reflecta si in tinuta pe care o adopti in fata lor. Si consider ca aceste rigori se aplica si atunci cand mergem la teatru, unde nu trebuie sa mancam chips-uri sau floricele, dar asta este o alta problema pe care o s-o dezbatem cu alta ocazie.

Piano Marahon - Bucuresti

sursa foto: www.pianomarathon.org

   Deci, dichisita nevoie mare si entuziasmata tare ajung, alaturi de sotul meu si inca un cuplu de prieteni, in Herastrau. Ar fi trebuit sa-mi pun un  semn de mirare inca de cand am observat ca nu exista indicatoare catre festival, dar eram prea grabita ca sa mai iau in seama detaliile, caci era deja ora 18.15 si ma mustram din nou c-o sa pierd inceputul programului. Asa ca mare mi-a fost mirarea cand am descoperit ca nici macar nu incepuse partea a treia a festivalului, singura pentru care luasem bilete, dar si mai mare cand am observat ca din cele 2.500 de locuri disponibile erau ocupate maxim…30 de locuri!!! Da, doar 30 si nu exagerez cu nimic…

   M-am simtit rusinata de parca eu as fi fost responsabila de proasta organizare pentru simplul fapt ca stiu cata munca e in spatele unei interpretari impecabile a unei partituri, iar pianistii (de talie internationala) au acceptat sa-si aduca contributia pro bono la un eveniment ce se vroia a fi caritabil. Festivalul a celebrat Ziua Nationala a Adoptiei, precum si spiritual adoptiei promovat de organizatie “Ador Copiii”, dorind sa atraga atentia asupra dreptului copiilor parasiti la o familie permanenta. Nu-l pot denumi caritabil atata timp cat nu si-a indeplinit target-ul.

PIano Marathon - Bucuresti

sursa foto: www.pianomarathon.org

   Acela a fost momentul in care am simtit ca realismul magic imi joaca o festa. Dezamagirile au continuat: programul se schimbase. Programul initial, cel facut public o data cu promovarea evenimentului, continea partituri accesibile publicului larg.Nu inteleg ce rationament au urmat organizatorii sau chiar pianistii cand au schimbat programul, alegand partituri grele si pentru o ureche cunoscatoare. Dupa un inceput mai mult decat agreabil, s-a trecut la partituri dramatice, apasatoare, in total dezacord cu placuta seara de vara.

   Trecand peste acest aspect, contracarat de interpretarile fara cusur, dezamagirea majora a venit din partea prezentatoarei evenimentului, fosta membra a “Scolii Vedetelor”, Nadine. Pe langa faptul ca le-a pocit numele pianistilor de alta nationalitate decat cea romana, a mai incurcat pe ici pe colo  numele partiturilor si i-au mai scapat si cateva greseli gramaticale. Despre atitudine nici nu vreau sa mai comentez…oricum nici cu privire la acest aspect n-am inteles alegerea organizatorilor.

   DAR, trecand peste toate, lipsa de promovare nu le poate fi iertata si este pacat ca pianistii internationali vor pleca de aici cu o asemenea carte de vizita a Romaniei. Sper din tot sufletul sa se mai tina acest festival, sa nu se mai repete multiplele greseli de anul acesta, iar cronica unei morti neanuntate sa ramana in urma…

Discutii pe Facebook
Libris.ro

Pentru ca lucrez in domeniul juridic, un domeniu mult prea pragmatic pentru firea mea romantica, evadez cat de des pot in lumea artelor: citesc neaparat inainte de culcare, ador cinematografia non-hollywoodiana si fotografiez secvente de frumos. In lumea pianului evadez prea rar, din pacate, pianul ramanand in casa parinteasca, dar muzica ma insoteste non-stop. Sufletul mi-e ca o carte deschisa, dar scrisa codificat, cu coperte frumoase si scriitura melodioasa.

Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Baletul Don Quijote, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Don Quijote balet la Opera Nationala Bucuresti cultura

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 21 octombrie 2018, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet Don Quijote de Ludwig Minkus. Regia si adaptarea coregrafica poarta semnatura lui Jaroslav Slavický, scenografia Josef Jelínek. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorascu.

   Mai multe versiuni ale baletului Don Quijote au fost create în întreaga lume. Despre coregrafia ce poarta numele lui Jaroslav Slavický, artistul însusi a declarat: „Coregrafia spectacolului se bazeaza pe versiunea Petipa-Gorski, cea mai buna versiune din toate timpurile, deoarece conceptia lor si celebrele scene de dans au facut ca acest balet sa reziste în teatrele din toata lumea de mai bine de 150 de ani. Desigur, am ajustat, am scurtat sau am suprimat anumite fragmente pentru ca spectacolul sa aiba continuitatea dorita, sa aiba viteza si ritm. Mi-am dorit o expunere a actiunii clara si logica, iar regizoral am urmarit un joc convingator, ca si o descriere colorata a personajelor.”

   Ritm, culoare, atmosfera plina de viata a unui orasel din Spania, personaje pitoresti inspirate de celebrul roman semnat de Cervantes, o coregrafie spectaculoasa cu numeroase momente de virtuozitate în interpretarea unei distributii de exceptie înseamna împreuna reprezentatia din 23 februarie 2018 de pe scena Operei Nationale Bucuresti.

   La Opera Nationala Bucuresti, baletul Don Quijote cunoaste prima varianta în 1970, în coregrafia lui Vasile Marcu si scenografia Ofeliei Tutoveanu Draganescu. În anul 2000, Mihai Babuska ofera, în spiritul liniei clasice, o noua adaptare coregrafica a baletului „Don Quijote”, în scenografia Adrianei Urmuzescu. Din echipa de realizatori a actualei montari de la Opera Nationala Bucuresti fac parte Katerina Slavicka -Elšlégrovà – asistent coregrafie, scenografia a fost creata de Josef Jelinek, Andreia Martinescu este asistent de scenografie.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Litera.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Don Giovanni al geniului Mozart, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Don Giovanni Mozart Raftul cu idei opera

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sâmbata, 20 octombrie, începând cu ora 18:30 spectacolul Don Giovanni de Wolfgang Amadeus Mozart. Regia poarta semnatura Andei Tabacaru-Hogea, scenografia si efecte video au fost realizate de catre Anca Albani, coregrafia a fost creata de Malina Andrei, iar video-ul si lighting design-ul de Gabriel Kosuth. Maestru de cor Daniel Jinga. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

   Publicul spectator va putea urmari debutul baritonului Ion Dimieru în rolul Leporello.

   Anda Tabacaru-Hogea, despre spectacolul Don Giovanni de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Don Giovanni traieste clipa în mod excesiv si într-o totala libertate de expresie: de la violenta erotica la tandrete fermecatoare, de la un umor spontan la cinism demonic. Fiecare scena si fiecare arie a sa este o degajare de energie fantastica ce depaseste zona realului. Chiar de la primele acorduri ale uverturii ni se releva confruntarea eroului cu metafizicul, cu sufletul si ochiul unui spirit justitiar care urmareste, vede si acuza toate excesele lui Don Giovanni. Ochiul lumii, ochiul omniprezent al lui Dumnezeu, ochiul propriei constiinte doreste întoarcerea la regului si principii. Libertatea de expresie a eroului nu o doreste. De aici decurge aceasta lupta fantastica, plina de voluptate, energie si mister.”

   Într-un mod absolut genial, Wolfgang Amadeus Mozart si Lorenzo da Ponte reunesc în opera Don Giovanni drama, comedia si fantasticul, cei doi creatori realizând în plin clasicism un spectacol total, de o complexitate si o substanta deopotriva shakespeariana si wagneriana. Don Giovanni traieste clipa în mod excesiv si într-o totala libertate de expresie: de la violenta erotica la tandrete fermecatoare, de la umor spontan la cinism demonic. Fiecare scena si fiecare arie a sa este o degajare de energie fantastica ce depaseste zona realului.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Cavalleria Rusticana & Pagliacci în regia lui Ion Caramitru, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Cavalleria Rusticana & Pagliacci opera raftul cu idei

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 19 octombrie 2018, începând cu ora 18:30 spectacolul Cavalleria Rusticana & Pagliacci de Pietro Mascagni – Ruggiero Leoncavallo.  Regia poarta semnatura lui Ion Caramitru, scenografia a fost creata de Viorica Petrovici, iar conceptul light design-ului îi apartine lui Chris Jaeger. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Cristian Sandu – invitat. Corul Operei Nationale Bucuresti va fi pregatit de catre Daniel Jinga.

(Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Pentru acest spectacol regizorul Ion Caramitru vine cu o conceptie noua, ambele intrigi tratând gelozia umana si consecintele ei transpuse într-un realism puternic, dupa cum însusi declara: „Exista în spectacolul de opera subordonat pâna la perfectiune muzicii (note, masuri, arii, balet, cor) un spatiu foarte generos pentru un soi de realism magic al spectacolului. Cu cât este mai mare conventia, cu atât mai mare libertatea.  Este vorba despre realism de la început pâna la sfârsit. Nu va lasati înselati de iluzia artei artistului. Cavalleria Rusticana se desfasoara în culori de alb si negru, Pagliacci se petrece într-un decor colorat; costume, scena, decor palpabil, dar ambele ascund o crima din gelozie.

   Fiind unul din cele mai aplaudate titluri ale curentului verist, „Cavalleria rusticana” justifica prezenta sa în repertoriul teatrelor din întreaga lume. Inspiratia cu care compozitorul a gasit textul literar, corespondentul muzical, plasticitatea imaginilor si caracterul pasionat al melodiei, tipic italiene, justifica gloria acestui titlu, cu care nu a rivalizat nicio alta creatie a lui Pietro Mascagni.

Pagliacci este o opera în doua acte compusa de Ruggiero Leoncavallo pe un libret propriu. Opera este una din lucrarile care figureaza în repertoriul permanent al teatrelor lirice de pretutindeni.

   Urmatoarea reprezentatie a spectacolului va avea loc sâmbata, 3 noiembrie 2018, începând cu ora 18:30.

    Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

octombrie, 2018

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X