);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Piano Marathon – cronica unei morti neanuntate

Publicat

pe

Piano Marathon - Bucuresti

   Sambata, 7 iunie 2014, in gradina de vara a Parcului Herastrau din Bucuresti, s-a desfasurat festivalul Piano Marathon. Nu va pot descrie entuziasmul ce m-a napadit cand am aflat de acest eveniment. La acel moment, nimic nu prevestea ce avea sa urmeze, interfata paginii web a festivalului era mai mult decat incantatoare, ba de-a dreptul promitatoare. Pianul imi este foarte drag, l-am studiat intensiv timp de 8 ani de zile, dupa care am continuat sa cant pentru sufletul meu.

Piano Marathon Bucuresti

    Asadar, m-am imbracat si accesorizat corespunzator unui asemenea eveniment si am pornit spre Herastrau. Intrucat in aceeasi zi am avut de indeplinit ceva sarcini familiale, in afara Bucurestiului (o distanta de 100 km) si m-am intors in capitala la ora 16.50 (evenimentul trebuia sa inceapa la ora 18.00) nu am apucat sa-mi aranjez parul intr-o maniera eleganta si tot drumul spre parc mi-am reprosat in gand acest aspect, deoarece consider ca respectul fata de artisti se reflecta si in tinuta pe care o adopti in fata lor. Si consider ca aceste rigori se aplica si atunci cand mergem la teatru, unde nu trebuie sa mancam chips-uri sau floricele, dar asta este o alta problema pe care o s-o dezbatem cu alta ocazie.

Piano Marahon - Bucuresti

sursa foto: www.pianomarathon.org

   Deci, dichisita nevoie mare si entuziasmata tare ajung, alaturi de sotul meu si inca un cuplu de prieteni, in Herastrau. Ar fi trebuit sa-mi pun un  semn de mirare inca de cand am observat ca nu exista indicatoare catre festival, dar eram prea grabita ca sa mai iau in seama detaliile, caci era deja ora 18.15 si ma mustram din nou c-o sa pierd inceputul programului. Asa ca mare mi-a fost mirarea cand am descoperit ca nici macar nu incepuse partea a treia a festivalului, singura pentru care luasem bilete, dar si mai mare cand am observat ca din cele 2.500 de locuri disponibile erau ocupate maxim…30 de locuri!!! Da, doar 30 si nu exagerez cu nimic…

   M-am simtit rusinata de parca eu as fi fost responsabila de proasta organizare pentru simplul fapt ca stiu cata munca e in spatele unei interpretari impecabile a unei partituri, iar pianistii (de talie internationala) au acceptat sa-si aduca contributia pro bono la un eveniment ce se vroia a fi caritabil. Festivalul a celebrat Ziua Nationala a Adoptiei, precum si spiritual adoptiei promovat de organizatie “Ador Copiii”, dorind sa atraga atentia asupra dreptului copiilor parasiti la o familie permanenta. Nu-l pot denumi caritabil atata timp cat nu si-a indeplinit target-ul.

PIano Marathon - Bucuresti

sursa foto: www.pianomarathon.org

   Acela a fost momentul in care am simtit ca realismul magic imi joaca o festa. Dezamagirile au continuat: programul se schimbase. Programul initial, cel facut public o data cu promovarea evenimentului, continea partituri accesibile publicului larg.Nu inteleg ce rationament au urmat organizatorii sau chiar pianistii cand au schimbat programul, alegand partituri grele si pentru o ureche cunoscatoare. Dupa un inceput mai mult decat agreabil, s-a trecut la partituri dramatice, apasatoare, in total dezacord cu placuta seara de vara.

   Trecand peste acest aspect, contracarat de interpretarile fara cusur, dezamagirea majora a venit din partea prezentatoarei evenimentului, fosta membra a “Scolii Vedetelor”, Nadine. Pe langa faptul ca le-a pocit numele pianistilor de alta nationalitate decat cea romana, a mai incurcat pe ici pe colo  numele partiturilor si i-au mai scapat si cateva greseli gramaticale. Despre atitudine nici nu vreau sa mai comentez…oricum nici cu privire la acest aspect n-am inteles alegerea organizatorilor.

   DAR, trecand peste toate, lipsa de promovare nu le poate fi iertata si este pacat ca pianistii internationali vor pleca de aici cu o asemenea carte de vizita a Romaniei. Sper din tot sufletul sa se mai tina acest festival, sa nu se mai repete multiplele greseli de anul acesta, iar cronica unei morti neanuntate sa ramana in urma…

Discutii pe Facebook

Pentru ca lucrez in domeniul juridic, un domeniu mult prea pragmatic pentru firea mea romantica, evadez cat de des pot in lumea artelor: citesc neaparat inainte de culcare, ador cinematografia non-hollywoodiana si fotografiez secvente de frumos. In lumea pianului evadez prea rar, din pacate, pianul ramanand in casa parinteasca, dar muzica ma insoteste non-stop. Sufletul mi-e ca o carte deschisa, dar scrisa codificat, cu coperte frumoase si scriitura melodioasa.

Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Alberto Verones, invitat la pupitrul dirijoral al Operei Nationale Bucuresti pentru spectacolul La Bohème de Giacomo Puccini

Publicat

pe

Raftul cu idei opera La Bohème Puccini

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 20 ianuarie  2019, începând cu ora 18:30 spectacolul La Bohème de Giacomo Puccini, în regia lui Ionel Pantea. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

 

(Video: Opera Nationala Bucuresti)

   Spectacolul de pe scena Operei Nationale Bucuresti este construit ca o fresca de epoca, dar fara a respecta perioada în care au plasat actiunea libretistii, adica prima jumatate a secolului XIX- lea. Convins de faptul ca, pentru aceasta opera, Puccini s-a inspirat din propriile experiente ale anilor sai de studentie, regizorul Ionel Pantea si echipa sa de creatie au mutat actiunea peste câteva decenii, catre finalul secolului, în Parisul anilor 1880-1890.

   Astfel, scenografii Stefan Caragiu si Liliana Cenean au recreat cu fidelitatea atmosfera Cartierului Latin din aceasta perioada, cu celebra cafeanea „Momus” si vânzatorii ambulanti de pe strazile orasului, imaginea unei mansarde întunecate, adapost pentru artistii vremii, zorii unei zile aproape de bariera Parisului etc. Practic, spectacolul este o productie traditionala de opera, cu accent pe adevarul istoric si pe interpretarea personajelor, asa cum le-au dorit autorii. Personajele din La Bohème retraiesc astfel pe scena Operei Nationale Bucuresti realitatea cruda data de statutul tinerilor artisti în epoca lui Puccini, dar din care ei reusesc sa evadeze uneori prin creatie, iubire si vis.

   Regizorul Ionel Pantea despre productia La Bohème de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Cred ca este opera cea mai iubita si mai des reprezentata din creatia pucciniana. Am dorit o opera pe bune, convingatoare si vie, facuta cu noima si armonie, cultivând spontaneitatea, naturalul ca valoarea, care sa puna în fapt visele echipei. Doresc acestui spectacol sa-i bucure pe bucuresteni si nu numai, astfel încât sa savureze timp îndelungat aceasta productie.”

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Faust – impunatoarea opera a lui Charles Gounod, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei opera Faust ONB

   Opera Nationala Bucuresti prezinta joi, 17 ianuarie, începând cu ora 18:30 spectacolul Faust de Charles Gounod. Regia poarta semnatura lui Alexandru Tocilescu, scenografia a fost creata de Catalin Ionescu Arbore, coregrafia de catre Alexa Mezincescu, iar miscarea scenica de catre Roxana Colceag. Maestru de cor Daniel Jinga. La pupitrul dirijoral se va afla Tiberiu Soare.

   Legenda lui Faust, aparuta în Evul Mediu, este germana prin atmosefra si spirit. Ea trateaza tema pacatosului care, pentru un scop pamântean, face un pact cu diavolul. De la prima scriere devenita celebra pe acest subiect eroul este un încurca-lume vulgar. Apoi, o data cu reforma lui Martin Luther, legenda capata si unele  influente anticatolice. Temperamentul sentimental al compozitorului Charles Gounod a luat din capodopera lui Goethe subiectul, dar i-a imprimat caracteristici noi, îndepartându-se astfel de semnificatia poemului german. Persoanjele compozitorului simt mai mult decât gândesc, sunt personificari ale sentimentelor, nu ale ideilor sau aspiratiilor. Faust este un sarman batrân, chinuit de dorinta de a obtine dragostea. El recurge la pactul cu diavolul pentru a se bucura din nou, prin tinerete, de placere. Pe de alta parte, Faust nu este nici macar protagonistul principal, cid oar o cauza a desfasurarii dramei, a carei eroina este Margareta. Libretistii, Jules Barbier si Michel Carre au înteles sa adune toate sau aproape toate scenele poemului lui Goethe care se refera la iubirea Margaretei într-o sinteza. La aceste scene, ei au adaugat un personaj nou, cu caracter liric, Siebel.

   Prin opera Faust, Charles Gounod reuseste sa impuna si un nou gen de opera, practicat mai ales în Franta, numit „Grand opera”. El introduce în opera si un divertisment, fragment de balet introdus în opera, „Noaptea Valpurgiei”, devenit un pretext pentru sinteza tematica a unei fantastice calatorii în lumea tenebrelor, a iluziilor si simbolurilor. Includerea tabloului coregrafic nu a facut decât sa sporeasca faima acestei opera, deoarece adauga un plus de spectaculozitate si înlesneste, totodata, accesul publicului la o problematica ermetica în viziunea lui Goethe.

   Urmatoarea reprezentatie va avea loc sâmbata, 16 martie 2019, începând cu ora 18:30.

Biletele se pot achizitiona de la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti sau online, la http://tickets.operanb.ro.

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

DESTINE. O serie de documentare biografice despre puterea de a reusi în viata

Publicat

pe

Raftul cu idei documentar Destine Cristiana Grigore

   Documentarul biografic DESTINE, difuzat în premiera nationala la KANAL D, în data de 2 decembrie 2018, la ora 13:00, prezinta incredibila poveste de viata a Cristianei Grigore, o tânara de etnie roma care a copilarit într-un mic sat din Olt, si care din dorinta de a-si depasi conditia si prin multa munca, a ajuns sa fie astazi cercetator în drepturile omului la Universitatea Columbia, din New York, Statele Unite ale Americii.

   Cristiana Grigore deschide, astfel, primul capitol dintr-o serie de filme inspirationale ce prezinta povestile unor oameni deosebiti care au triumfat în viata în ciuda faptului ca destinul nu parea sa le ofere vreo sansa.

   Filmat în stil cinematografic, în acest episod urmarim calatoria Cristianei catre Columbia University si noua ei viata în New York, aflam cum a plecat din România, într-o vara, ca student cu viza de Work &Travel, si cum America a fost tara unde ea a recunoscut pentru prima data ca este de etnie roma.

    „Ma gândesc la destin si, legat de chemarea pe care o ai tu pe lume, la oamenii pe care ajungi sa îi cunosti, poate de la celalalt capat al lumii, poate dintr-o alta clasa sociala. Si toate acestea au ceva magic, ceva ce e dincolo de tine. A vorbi despre identitatea mea roma si experientele care mi s-au întâmplat în State si în România face parte din destinul meu. Uneori ma gândesc oare cum am reusit sa fac toate lucrurile astea, cum am avut puterea sa trec prin multe situatii complicate…  E ca o forta, care uneori îti arata drumul”, povesteste Cristina Grigore.

   Care erau sansele ca aceasta fata, care îsi neaga radacinile, sa ajunga sa scrie pentru The New York Times? Aproape zero! Si, cu toate astea, Cristiana reuseste si este aici sa ne inspire pe toti, ca tot ce trebuie sa facem este sa credem în sansa noastra si sa nu ne abandonam drumul catre împlinirea visului, indiferent de piedicile aparute în cale.

    „Cristiana Grigore are o personalitate extrem de interesanta si are o poveste de viata care poate inspira orice tânar sa îsi urmeze visul. În documentarul <DESTINE> veti vedea cum o fetita, dintr-un sat de lânga Slatina, ajunge sa aiba propriul program la una dintre cele mai prestigioase universitati din Statele Unite ale Americii. Un adevarat exemplu de ambitie si perseverenta”, explica Cristina Dobritoiu si Titi Radoaie, regizorii acestui documentar.

 

   DESTINE face parte dintr-o serie de documentare care prezinta povestile unor români care au dovedit ca succesul poate fi obtinut în pofida celor mai dificile medii sociale si care vor fi difuzate în curând la Kanal D. Documentarul este o productie Oblique Media Film si Movie Production Entertainment, producatori Adela Vrînceanu Celebidachi, Titi Radoaie, Dan Iancau, Cristina Dobritoiu si este regizat de Cristina Dobritoiu si Titi Radoaie.

   Filmul este premiat international la LAIFFA – Los Angeles Independent Film Festival Awards, 2018, pentru Best First Time Filmaker: Adela Vrînceanu Celebidachi, Dan Iancau, Titi Radoaie, Cristina Dobritoiu si a primit OUTSTANDING ACHIEVEMENT AWARD CATEGORY WOMEN’S FILM &  FINALIS DEBUT FILMMAKER & Selectie oficiala & FINALIS DOCUMENTARY FILM & OUTSTANDING ACHIEVEMENT AWARD CATEGORY FILM ON WOMEN, la Calcutta International Cult Film Festival 2018.

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

ianuarie, 2019

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X