);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Noutatile editurilor Nemira si Nemi la Gaudeamus 2016

Publicat

pe

Noutatile editurilor Nemira si Nemi

Comunicat de presa

   Editura Nemira participă la târgul de carte Gaudeamus 2016 cu o mulțime de noutăți editoriale de excepție și oferte speciale pentru vizitatori.

   Cel mai recent roman al lui Julian Barnes, câștigător al Man Booker Prize, Zgomotul timpului, este o biografie ficțională a compozitorului Dmitri Șostacovici, care se află în postura ingrată a celor mai mulți dintre intelectualii și artiștii din blocul sovietic: aceea de a colabora cu un regim opresiv sau de a fi o victimă a lui.  Julian Barnes prezintă cu lumini și umbre destinul unui mare muzician, dar și drumul parcurs de Uniunea Sovietică, într-o strălucită explorare a sensului și a locului artei în societate.

   La Gaudeamus se lansează colecția de poezie, coordonată de Svetlana Cârstean – VORPAL. Primele 2 volume publicate sunt Dodii, de Florin Dumitrescu și Sisteme de fixare și prindere, de Ștefania Mihalache.  Vorpalul e arma absurdă, dar eficientă și impecabilă, care apare în poemul Jabberwocky din Alice în Țara oglinzilor. Armă uneori jucăușă și periculos de inteligentă. Dodiide Florin Dumitrescu e cea mai potrivită carte pentru a deschide o colecție precum Vorpal. A vorbi în dodii atunci cînd stăpînești perfect vorbirea, a răsuci limbajul și a-l întoarce pe toate părțile atunci cînd îi cunoști în detaliu mecanismele, a genera un absurd jucăuș din aceeași materie cu ajutorul căreia ai creat sensuri limpezi ani de zile.  În Sisteme de fixare și prindere,  Ștefania Mihalache fixează în limbaj o aventură greu de formulat, cea a maternității, cu simțuri înzecite și puteri nefirești, neînfricată, cinică și hiperprotectivă, așa cum toate fetele devin atunci cînd se transformă în mame. (Svetlana Cârstean)

   Un proiect editorial special este și traducerea volumului TRADO, scris la patru mâini de Svetlana Cârstean și poeta suedeză Athena Farrokzhad, apărut la începutul anului trecut și care s-a bucurat de un succes imens în Suedia.  Ceea ce este aparte la colaborarea dintre cele două poete este munca lor de traducere reciprocă, „Trado” este și ea o carte „altfel”, o carte – obiect, alcătuită din trei volume: unul conține poemele Svetlanei Cârstean, celălalt pe ale Athenei Farrokhzad, iar cel din mijloc un eseu poematic despre traducere, scris în colaborare de ambele autoare.

   Noutățile din colecția Nautilus SF&Fantasy: Pacea eternă, de Joe Haldeman, continuarea romanului Războiul etern, despre ororile războiului și despre aparenta incapacitate a omenirii de a-și învinge impulsurile violente. 2043 A.D.: În plin război, soldații manevrează mașinării de luptă de la sute de kilometri distanță. Julian Class este unul dintre acești luptători și pentru el războiul e iadul. Tensiunea psihologică și violența devin de nesuportat. Dar chiar în astfel de momente face o descoperire științifică ce poate schimba traiectoria universului.

   Cu volumul Jumătate de război se încheie trilogia fantasy Marea sfărâmată, de Joe Abercrombie, o poveste epică despre răzbunare și curaj, apreciată de George R.R. Martin.

   Arhanghelul Raul, de Ovidiu Eftimie, primul debut românesc în colecția Nautilus după mai bine de 10 ani, e un science fiction în care spații banale : cartierul Pantelimon, gara din Brașov, Ministerul Transporturilor sau trenul spre Teiuș sunt scene pentru discuții despre călătorii în timp și lupte cu ființe multidimensionale – toate pentru a preveni Apocalipsa.

   În colecția Young Adult apar romanele Panica, de la autoarea bestseller-ului Delirium, Lauren Oliver, despre un oraș micuț, unde tinerii suferă de claustrofobie, jocul Panica e singurul care le dă sentimentul libertății, prin probele absurd de periculoase și Vrăjitoarea adevărului, de Susan Dennard, prima carte din seria Tărâmul vrăjitorilor, unde magia e de multe feluri și peripețiile la fel.  Safiya e Vrăjitoare a Adevărului și poate deosebi minciuna de adevăr. Magia ei are această capacitate, pentru care mulți nobili ar fi în stare să ucidă. Așa că ea trebuie să-și țină ascuns acest har pentru a nu fi un pion în lupta dintre imperii.

   Istoria megalomaniei, de Pedro Arturo Aguirre apare în colecția Istoria și ne prezintă cu mult umor faptele și vorbele mărețe  „pregătite” de-a lungul istoriei  de mințile cuprinse de febra cultului personalității. Nero, Napoleon, Hitler, Stalin, Kim Ir-sen, Ceaușescu și mulți alții constituie un inepuizabil material de studiu și o bună provocare de a face haz de necaz.

   Numărul de aur, de Matila C. Ghyka apare pentru prima dată în traducere românească în colecția Porta Magica. Matila Ghyka – nume cu rezonanță istorică în România, a fost un savant, un polimat, preocupat de matematică, inginerie, marină, estetică, literatură, istorie, diplomație, memorialistică – ar răspunde un occidental. Omul care m-a făcut să-l înțeleg pe Leonardo da Vinci – ar răspunde marele Salvador Dalí.

   Editura NEMI de carte pentru copii aduce la târgul de carte de la Gaudeamus cea mai frumoasă carte de sărbători, pentru copii și părinți deopotrivă – Un băiat numit Crăciun de Matt Haig, cu ilustrații de Chris Mould și tradusă de Veronica D. Niculescu. O poveste care le are pe toatezăpadă, aventuri, magie, umor, reni, turtă dulce, elfi, spiriduși și un băiat pe nume Nikolas căruia nu-i e teamă să creadă în magie. Frumos întrețesută printre rânduri, lecția pe care o învață Nikolas și, odată cu el, copiii de toate vârstele care citesc cartea, este că adevărata magie a Crăciunului este magia dăruirii, un dar de care ne putem bucura cu toții.

   Matei se întoarce în cărțile cu Ajutor, Matei! O fatomă! și Crăciun fericit, Matei, de Brigitte Weninger, cu ilustrații ale Evei Tharlet și continuă aventurile iepurașului năzdrăvan cu frații săi.

   Un proiect minunat se lansează tot la târg – Basmul din buzunar ce va cuprinde adaptări ale unor basme și povești românești și universale care au încântat generații întregi de cititori din întreaga lume.

   Formatul cărților a fost gândit pentru generațiile moderne de părinți, mereu în mișcare. Colecția se lansează cu cinci basme populare și culte, atât din folclorul internațional:  Muzicanții din Bremen, de Frații Grimm (Ilustrații de Adriana Oprița-Gheorghe), Aladin și lampa fermecată, din O mie și una de nopți (Ilustrații Marina Plantus), cât și din folclorul românesc: Sarea în bucate, de Petre Ispirescu (Ilustrații de Alexia Udriște), Ursul păcălit de vulpe, de Ion Creangă (Ilustrații Alexandru Ciubotariu), Tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte, de Petre Ispirescu (Ilustrații Bianca Spătariu).

   Textele basmelor au fost adaptate de scriitoarea și traducătoarea Veronica D. Niculescu, iar  ilustrațiile au fost făcute de tineri ilustratori români talentați. Fiecare carte a fost realizată într-un stil diferit, de la culori, la detalii, până la tehnica de ilustrație, pentru a surprinde, astfel, frumusețea unică a fiecărei povești.

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Baletul Don Quijote, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Don Quijote balet la Opera Nationala Bucuresti cultura

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 21 octombrie 2018, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet Don Quijote de Ludwig Minkus. Regia si adaptarea coregrafica poarta semnatura lui Jaroslav Slavický, scenografia Josef Jelínek. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorascu.

   Mai multe versiuni ale baletului Don Quijote au fost create în întreaga lume. Despre coregrafia ce poarta numele lui Jaroslav Slavický, artistul însusi a declarat: „Coregrafia spectacolului se bazeaza pe versiunea Petipa-Gorski, cea mai buna versiune din toate timpurile, deoarece conceptia lor si celebrele scene de dans au facut ca acest balet sa reziste în teatrele din toata lumea de mai bine de 150 de ani. Desigur, am ajustat, am scurtat sau am suprimat anumite fragmente pentru ca spectacolul sa aiba continuitatea dorita, sa aiba viteza si ritm. Mi-am dorit o expunere a actiunii clara si logica, iar regizoral am urmarit un joc convingator, ca si o descriere colorata a personajelor.”

   Ritm, culoare, atmosfera plina de viata a unui orasel din Spania, personaje pitoresti inspirate de celebrul roman semnat de Cervantes, o coregrafie spectaculoasa cu numeroase momente de virtuozitate în interpretarea unei distributii de exceptie înseamna împreuna reprezentatia din 23 februarie 2018 de pe scena Operei Nationale Bucuresti.

   La Opera Nationala Bucuresti, baletul Don Quijote cunoaste prima varianta în 1970, în coregrafia lui Vasile Marcu si scenografia Ofeliei Tutoveanu Draganescu. În anul 2000, Mihai Babuska ofera, în spiritul liniei clasice, o noua adaptare coregrafica a baletului „Don Quijote”, în scenografia Adrianei Urmuzescu. Din echipa de realizatori a actualei montari de la Opera Nationala Bucuresti fac parte Katerina Slavicka -Elšlégrovà – asistent coregrafie, scenografia a fost creata de Josef Jelinek, Andreia Martinescu este asistent de scenografie.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Nemira
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Don Giovanni al geniului Mozart, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Don Giovanni Mozart Raftul cu idei opera

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sâmbata, 20 octombrie, începând cu ora 18:30 spectacolul Don Giovanni de Wolfgang Amadeus Mozart. Regia poarta semnatura Andei Tabacaru-Hogea, scenografia si efecte video au fost realizate de catre Anca Albani, coregrafia a fost creata de Malina Andrei, iar video-ul si lighting design-ul de Gabriel Kosuth. Maestru de cor Daniel Jinga. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

   Publicul spectator va putea urmari debutul baritonului Ion Dimieru în rolul Leporello.

   Anda Tabacaru-Hogea, despre spectacolul Don Giovanni de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Don Giovanni traieste clipa în mod excesiv si într-o totala libertate de expresie: de la violenta erotica la tandrete fermecatoare, de la un umor spontan la cinism demonic. Fiecare scena si fiecare arie a sa este o degajare de energie fantastica ce depaseste zona realului. Chiar de la primele acorduri ale uverturii ni se releva confruntarea eroului cu metafizicul, cu sufletul si ochiul unui spirit justitiar care urmareste, vede si acuza toate excesele lui Don Giovanni. Ochiul lumii, ochiul omniprezent al lui Dumnezeu, ochiul propriei constiinte doreste întoarcerea la regului si principii. Libertatea de expresie a eroului nu o doreste. De aici decurge aceasta lupta fantastica, plina de voluptate, energie si mister.”

   Într-un mod absolut genial, Wolfgang Amadeus Mozart si Lorenzo da Ponte reunesc în opera Don Giovanni drama, comedia si fantasticul, cei doi creatori realizând în plin clasicism un spectacol total, de o complexitate si o substanta deopotriva shakespeariana si wagneriana. Don Giovanni traieste clipa în mod excesiv si într-o totala libertate de expresie: de la violenta erotica la tandrete fermecatoare, de la umor spontan la cinism demonic. Fiecare scena si fiecare arie a sa este o degajare de energie fantastica ce depaseste zona realului.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Nemira
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Cavalleria Rusticana & Pagliacci în regia lui Ion Caramitru, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Cavalleria Rusticana & Pagliacci opera raftul cu idei

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 19 octombrie 2018, începând cu ora 18:30 spectacolul Cavalleria Rusticana & Pagliacci de Pietro Mascagni – Ruggiero Leoncavallo.  Regia poarta semnatura lui Ion Caramitru, scenografia a fost creata de Viorica Petrovici, iar conceptul light design-ului îi apartine lui Chris Jaeger. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Cristian Sandu – invitat. Corul Operei Nationale Bucuresti va fi pregatit de catre Daniel Jinga.

(Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Pentru acest spectacol regizorul Ion Caramitru vine cu o conceptie noua, ambele intrigi tratând gelozia umana si consecintele ei transpuse într-un realism puternic, dupa cum însusi declara: „Exista în spectacolul de opera subordonat pâna la perfectiune muzicii (note, masuri, arii, balet, cor) un spatiu foarte generos pentru un soi de realism magic al spectacolului. Cu cât este mai mare conventia, cu atât mai mare libertatea.  Este vorba despre realism de la început pâna la sfârsit. Nu va lasati înselati de iluzia artei artistului. Cavalleria Rusticana se desfasoara în culori de alb si negru, Pagliacci se petrece într-un decor colorat; costume, scena, decor palpabil, dar ambele ascund o crima din gelozie.

   Fiind unul din cele mai aplaudate titluri ale curentului verist, „Cavalleria rusticana” justifica prezenta sa în repertoriul teatrelor din întreaga lume. Inspiratia cu care compozitorul a gasit textul literar, corespondentul muzical, plasticitatea imaginilor si caracterul pasionat al melodiei, tipic italiene, justifica gloria acestui titlu, cu care nu a rivalizat nicio alta creatie a lui Pietro Mascagni.

Pagliacci este o opera în doua acte compusa de Ruggiero Leoncavallo pe un libret propriu. Opera este una din lucrarile care figureaza în repertoriul permanent al teatrelor lirice de pretutindeni.

   Urmatoarea reprezentatie a spectacolului va avea loc sâmbata, 3 noiembrie 2018, începând cu ora 18:30.

    Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

octombrie, 2018

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X