);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Noutati editoriale Nemira

Publicat

pe

Noutati editoriale Nemira

Comunicat de presă: Noutăți editoriale Nemira

   Greva păcătoșilor, de Florin Chirculescu – un roman polifonic în care prezentul românesc, sinonim cu criza și corupția, se îmbină cu trecutul oriental și începuturile medicinei moderne.

   Anul 632. Profetul Mahomed e pe moarte, chinuit de o boală misterioasă. Sahib, tabib-ul în care își pune toată încrederea, membrul comunității de evrei din Madīnat al-Nabī, scrie o poveste dictată de forțe necunoscute. Eroii ei, doi frați gemeni dintr-un alt timp, plănuiesc o escaladă.

   Anul 2013. Sahib și Mesneraș trăiesc în București și visează să urce pe Nanga Parbat. Unul e un medic, prins în lanțul nemilos al sistemului medical corupt. Celălalt e un agent secret cu misiuni bizare, printre care și una vizându-l pe propriul frate. Comunică între ei mai ales „pe calea blestemului“ și îi unesc un corb, o carte și un vis.

   Istoria veche se întâlnește cu istoria recentă, faptele și timpurile se amestecă, identitățile se fac și se desfac, ficțiunea cuprinde totul. Greva păcătoșilor sau apocrifa unui evreu de Florin Chirculescu își plimbă cititorii prin labirinturi fără ieșire, provocându-i la o lectură neliniștitoare și la descoperirea propriilor drumuri.

   Florin Chirculescu (de profesie medic chirurg) s-a născut la București pe 26 martie 1960. A debutat cu proză scurtă în anul 1993, în revista sf JSF. A câștigat Premiul pentru Debut European la Euroconul de la Glasgow din 1995, după care Marele Premiu al Editurii Nemira din 1997 pentru romanul Să mă tai cu tăișul bisturiului tău, scrise Josephine, tipărit la aceeași editură. De-a lungul anilor, au urmat alte distincții. A colaborat cu reviste de specialitate, unde a publicat nuvele și povestiri, și a fost redactor-șef al revistei Nautilus. Cu pseudonimul Sebastian A. Corn a semnat volumele: 2484 Quirinal Ave (Nemira, 1996), Să mă tai cu tăișul bisturiului tău, scrise Josephine (Nemira, 1998), Cel mai înalt turn din Babylon (Nemira, 2002), Imperiul Marelui Graal (Nemira, 2006), câștigător al Premiului Vladimir Colin în 2006, Vindecătorul (Cartea Românească, 2008), Skipper de interzonă (Millenium, 2012), Ne vom întoarce în Muribecca (Nemira, 2014), Iovik (Millenium, 2014), Eucronoza și alte nuvele (Millenium, 2017). Greva păcătoșilor sau apocrifa unui evreu este prima operă de ficțiune pe care o semnează cu numele său real.

   Un nou roman scris de Iulian Tănase – Melciclopedia, o carte plină de jocuri de cuvinte și cu numeroase trimiteri culturale, o aventură a imaginației, a erudiției și a spiritului ludic. Povestea este însoțită de ilustrațiile lui Mircea Pop. 

   Într-o dimineață de toamnă, Melcul Prinț și-a dat seama că nu știe cine este. Convins că fiecare dintre noi este mai mult decât un simplu nume, pornește în aventura vieții sale, cea mai mare aventură a oricărui erou: descoperirea de sine. Călare pe un melcteorit ajunge în Melxopotamia, o țară a cărei formă de guvernământ este anarhia constituțională și a cărei economie se bazează pe industria melcalurgică, pe industria constructoare de melcomotive, dar și pe ploile de melcteoriți. Aici se întâlnește cu Melc Capone, cel mai mare gangsteropod, cu Melcduza Zuza și Melca Sirenă, dar și cu Melcfisto, și descoperă că există nenumărate și nebănuite feluri de melci (melci de apă dulce și melci de apă minerală, melci de limonadă, melci marini și melci submarini, melcâini și melhiene, și chiar și niște melci maramureșeni, originari din nordul României, care au pe partea din față a cochiliei, ca semn distinctiv, sigla Ferrari). Melcredo quia absurdum, cum ar veni.

   Aventura sa este un parcurs inițiatic, o odisee a spiritului ludic și imaginativ, a acelei părți din noi care trebuie să învețe din nou să viseze, să zâmbească, să privească și să înțeleagă, să trăiască pe îndelete și fără grabă.

   Melc-avertisment: indiferent cum alegeți să vă trăiți aventura personală – cu viteza melcului sau cu viteza amețitoare a secolului în care trăim – trebuie să țineți minte un lucru: cele mai lungi și mai dificile călătorii le avem înăuntrul, nu în afara noastră.

   Iulian Tănase s-a născut pe 3 septembrie 1973 la Moinești, Bacău. A absolvit Academia de Studii Economice Bucureşti în 1999, și Facultatea de Filosofie, Universitatea București, în 2010. A fost redactor la revistele satirice Academia Cațavencu (1997-2010) și Kamikaze(2010-2011). Din 2004 este realizator de programe la Radio Guerrilla, fiind în prezent gazda unui matinal de weekend intitulat Războiul Sfârșitului Săptămânii.

   Este profesor de creative writing și antrenor de storytelling pentru copii și adulți. A publicat numeroase volume, atât în România cât și în străinătate, iar dupa textele sale s-au făcut și câteva spectacole de teatru. A coordonat volumul colectiv Pentru Gellu Naum / For Gellu Naum, Editura Vinea/ICARE, 2002. Împreună cu Dan Stanciu și Sebastian Reichmann, coordonează publicaţia Athanor. Caietele Fundaţiei Gellu Naum.

   A participat ca visiting writer la programul International Writers Workshop, Hong Kong (2008) și, cu lucrări, la London International Festival of Surrealism (2007, 2008). Este prezent cu texte în reviste și antologii din România, Germania, Austria, Anglia, Statele Unite, Hong Kong, Slovenia, Cehia, Franța. A susținut lecturi publice în China, Hong Kong, Germania, Austria, Italia, Slovenia, România.

În 2009 a primit Premiul Hubert Burda pentru tineri poeți din Europa de Est (Offenburg, Germania), iar în 2011 Premiul 1+1+1=1 Trinitate / Literatură (Graz, Austria).

   Mircea Pop a studiat grafica la Universitatea Națională de Arte. A ilustrat peste 20 de cărți, câștigând premiul pentru ilustrație de carte la concursul Cele mai frumoase cărți din România pentru volumul Lecții de dans pentru vârstnici și avansați, de Bohumil Hrabal. Din motivația juriului: „Simple, dar curajoase, cu o notă personală puternică, ilustraţiile lui Mircea Pop îl reprezintă ca pe o voce unică în peisajul ilustratorilor tineri din România. Desenele lui sunt migăloase, cu un aport de acurateţe, simplitate – acestea «se epurează» prin haşurare şi devin, totodată, vibrante”. Mircea spune despre sine că este workaholic, îi plac animalele, își dorește să fie pace în lume și nu suportă politicienii.

Discutii pe Facebook
Nemira
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Concert Extraordinar cu ocazia Sarbatorilor de Paste pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei concert Paste Opera Nationala Bucuresti

   Opera Nationala Bucuresti prezinta miercuri, 24 aprilie, începand cu ora 18:30 Concertul Extraordinar cu ocazia Sarbatorilor de Paste. Orchestra va fi consuda de catre maestrul Mihanea Ignat, în calitate de invitat al primei scene lirice.  Corul Operei Nationale Bucuresti va fi pregatit de catre Daniel Jinga, iar conceptul regizoral al concertului poarta semnatura Claudiei Machedon.

   Pe scena vor evolua solistii casei, soprana Cristina Maria Oltean si baritonul Lucian Petrean, iar la pian Ioana Maria Lupascu în calitate de  invitata a Operei Nationale Bucuresti. Programul serii include Uvertura „Marele Paste rus” de Nikolai Rimsky-Korsakov si „Requiem” de Gabriel Fauré.

   Regizorul evenimentului, Claudia Machedon, despre Concertul de pe scena Operei Nationale Bucuresti organizat cu ocazia sarbatorilor pascale: „Concertul de Paste cuprinde 3 lucrari. Ce au în comun, în afara faptului ca sunt compuse în a doua jumatate a secolului XIX, este vitalitatea, forta mesajului. Rimsky-Korsakov preia teme liturgice rusesti si reuseste sa transpuna în muzica sa atat caracterul lugubru, cat si bucuria sarbatorii. Concertul pentru pian si orchestra al lui Liszt este nu doar plin de patos, prin definitia pateticului, ci si eroic. În Requiem, Fauré are o viziune senina asupra mortii, reprezentand mai degraba o eliberare, prin efectul cathartic al muzicii, decat o experienta dureroasa. Ca propunere regizorala, spectacolul-concert sustine aceste teme si devoaleaza o atmosfera ecleziastica, în care Lumina este motorul principal. Speram ca evenimentul sa ofere o întelegere mai profunda, senzoriala, a tainei Sfintei Învieri si sa multumeasca sufletul spectatorilor nostri.”

   Dirijorul Mihnea Ignat, despre Concertul primei scene lirice a tarii: „Este pentru mine o deosebita onoare sa ma aflu la pupitrul Orchestrei si Corului Operei Nationale Bucuresti cu ocazia Concertului Pascal, onoare întrecuta doar de bucuria de a împartasi cu dumneavoastra muzica pe care am pregatit-o cu drag împreuna cu colegii mei. Programul din aceasta seara cuprinde, pe de o parte, doua lucrari din repertoriul tipic pentru aceasta perioada a anului, Uvertura Marele Paste Rusesc de N. Rimsky-Korsakov si Recviem-ul de G. Fauré iar pe de alta parte, Concertul Pathetique pentru pian si orchestra de F. Liszt, o lucrare necunoscuta, dar care completeaza în acelasi spirit de sarbatoare programul nostru. Speram ca prin intermediul muzicii sa va aducem în suflet bucuria unui nou început, dorinta de a fi mai buni cu aproapele si mai sinceri cu noi însine. Sarbatori Fericite si linistite!”   

   Ioana Maria Lupescu este unul dintre cei mai buni pianisti din Romania. Din anul 2007 este solista al Filarmonicii „Paul Constantinescu” din Ploiesti. Un artist complet si o pianista de exceptie, Ioana Maria Lupascu detine nenumarate trofee si premii si a fost numita de presa “noua vedeta a generatiei sale”.

   Soprana Cristina-Maria Oltean, solista a Operei Nationale Bucuresti, este o prezenta constanta pe scenele teatrelor si a mai multor filarmonici din tara: Opera Romana Craiova, Opera Nationala Romana Cluj-Napoca, Sala Radio Bucuresti, Teatrul Regina Maria Oradea, Teatrul Maria Filotti Braila, Filarmonicile din Targu Mures, Arad, Oradea, Ramnicu Valcea, Brasov, etc. Pe scena Operei Nationale Bucuresti publicul spectator o poate aplauda la scena deschisa în spectacolele precum La Traviata de Giuseppe Verdi sau Elixirul dragostei de Gaetano Donizetti.

   Lucian Petrean, bariton al Operei Nationale Bucuresti, a absolvit Academia de Muzica „Gh. Dima” din Cluj-Napoca, sectia Canto. În august 2014 la Verona-Italia a studiat cu maestrul Giorgio Zancanaro  cursuri de maiestrie vocala, iar în iunie 2016 la Milano-Italia s-a perfectionat cu maestrul Bonaldo Giaiotti. Pe scena Operei Nationale Bucuresti publicul spectator îl poate aplauda la scena deschisa în spectacolele precum Rigoletto de Giuseppe Verdi, Pagliacci de Ruggero Leoncavallo sau Nabucco de Giuseppe Verdi.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

CAVALLERIA RUSTICANA & PAGLIACCI în regia lui Ion Caramitru, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei Cavalleria Rusticana & Pagliacci Opera

   Opera Nationala Bucuresti prezinta joi, 25 aprilie 2019, începand cu ora 18:30 spectacolul Cavalleria Rusticana & Pagliacci de Pietro Mascagni – Ruggiero Leoncavallo. Regia poarta semnatura lui Ion Caramitru, scenografia a fost creata de Viorica Petrovici, iar conceptul light design-ului îi apartine lui Chris Jaeger. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta. Corul Operei Nationale Bucuresti va fi pregatit de catre Daniel Jinga.

           

(Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Pentru acest spectacol regizorul Ion Caramitru vine cu o conceptie noua, ambele intrigi tratand gelozia umana si consecintele ei transpuse într-un realism puternic, dupa cum însusi declara: „Exista în spectacolul de opera subordonat pana la perfectiune muzicii (note, masuri, arii, balet, cor) un spatiu foarte generos pentru un soi de realism magic al spectacolului. Cu cat este mai mare conventia, cu atat mai mare libertatea.  Este vorba despre realism de la început pana la sfarsit. Nu va lasati înselati de iluzia artei artistului. Cavalleria Rusticana se desfasoara în culori de alb si negru, Pagliacci se petrece într-un decor colorat; costume, scena, decor palpabil, dar ambele ascund o crima din gelozie.

   Fiind unul din cele mai aplaudate titluri ale curentului verist, „Cavalleria rusticana” justifica prezenta sa în repertoriul teatrelor din întreaga lume. Inspiratia cu care compozitorul a gasit textul literar, corespondentul muzical, plasticitatea imaginilor si caracterul pasionat al melodiei, tipic italiene, justifica gloria acestui titlu, cu care nu a rivalizat nicio alta creatie a lui Pietro Mascagni.

   Pagliacci este o opera în doua acte compusa de Ruggiero Leoncavallo pe un libret propriu. Opera este una din lucrarile care figureaza în repertoriul permanent al teatrelor lirice de pretutindeni.

   Cele doua opere portretizeaza comunitatea muncitoareasca, modesta din sudul Italiei într-o zi de sarbatoare romano-catolica, concentrandu-se pe triunghiuri amoroase ce se dovedesc a se sfarsi violent si mortal. Limbajul muzical franc, intens, rapid si economic al acestor povesti tulburatoare asezate în lumea oamenilor ordinari au contribuit la nasterea stilului de opera verist.

   Urmatoarea reprezentatie a spectacolului va avea loc vineri, 3 mai 2019, începand cu ora 18:30.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

NUNTA LUI FIGARO în programul lunii aprilie de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Nunta lui Figaro Mozart ONB opera

   Opera Nationala Bucuresti prezinta joi, 18 aprilie 2019, începand cu ora 18:30 spectacolul Nunta lui Figaro de Wolfgang Amadeus Mozart. Regia poarta semnatura lui Alexander Radulescu, scenografia a fost realizata de catre Adriana Urmuzescu, maestru de cor Daniel Jinga, asistent de regie Ştefan Neagrau. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorascu.

(Video: Opera Nationala Bucuresti)

     Opera Nunta lui Figaro a fost compusa în lunile martie si aprilie ale anului 1786. Ideea unei opere inspirata de piesa lui Pierre Beaumarchais, care crease scandal în Franta, a apartinut atat compozitorului cat si libretistului Lorenzo Da Ponte. Acesta a povestit într-o scrisoare adresata unui prieten: „Nu ispravesc sa scriu cuvintele si Mozart le si concepe muzica”.

    Nunta lui Figaro este prima opera la care au colaborat Mozart cu libretistul Lorenzo Da Ponte. Cei doi au mai realizat împreuna operele „Don Giovanni” si „Così fan tutte”. Mozart a fost cel care i-a adus lui Da Ponte o copie a piesei lui Beaumarchais, iar acesta a transpus-o într-un libret în numai 6 saptamani, traducand textul în italiana, punandu-l în versuri si excluzand toate trimiterile politice. Libretul a primit în final aprobarea Împaratului Joseph al II-lea, iar premiera a avut loc pe 1 Mai 1786 la Burghtheater Wien. În pofida succesului, s-au jucat doar 9 reprezentatii. Acestea aveau o durata de 4 ore, iar publicul entuziasmat solicita deseori bis-uri care dublau acest timp. Se pare ca, Împaratul a emis o hotarare în legatura cu numarul de bis-uri ce puteau fi acordate în cadrul unei reprezentatii cu „Nunta lui Figaro”. În 1789 spectacolul a fost reluat, Mozart si Da Ponte au adus mici modificari muzicale, adaptand partitura pentru interpretarea rolului Susanna. Una dintre marile iubiri ale lui Mozart se spune ca a fost interpreta de la premiera a rolului Susanna din „Nunta lui Figaro”, Nancy Storace.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Continua sa citesti

Calendar cultural

aprilie, 2019

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X