);

Imi place sa dezbat orice, oricat, pun pasiune in tot ceea ce fac si nu fac decat ce-mi place. Cred puternic in libertatea de exprimare si dispretuiesc cenzura.

Turnul Intunecat (The Dark Tower, 2017). Cronica de film

Dark Tower Turnul intunecat cronica de film

Un turn sta in centrul universului protejandu-ne de Intuneric.
Se spune ca mintea unui copil il poate darama.

Turnul intunecat este un western science fiction care prezinta o continuare a seriei de 8 romane cu acelasi nume a lui Stephen King. Cu toate ca filmul a dispus de un buget de aproximativ 60 de milioane de dolari recenziile au fost in general negative, iar criticii l-au numit “o dezamagire plictisitoare fara o audienta bine determinata: de neinteles pentru necunoscatori, si infidel si simplist pentru fanii cartilor lui King”.

Actiunea are loc pe doua planuri, in perioada moderna a New Yorkului si in universul paralel western, numit Orasul de Mijloc. Personajul central este Jake Chambers (interpretat de Tom Taylor), un baiat din New York terorizat de cosmaruri de la moartea tatalui sau. Acesta viseaza o alta lume, in care copii de varsta sa sunt rapiti de Omul in Negru si supusi unei procedure dureroase care genereaza o raza energetica care cutremura lumea. Mama lui Jake si psihologul acestuia considera visele ca fiind rezultatul pierderii suferite si decid sa-l trimita la un centru pentru a primi ajutor. Jake fuge si ajunge in o casa care serveste drept portal spre Orasul de Mijloc, unde pleaca in cautarea unui pistolar din visele sale.

Numele pistolarului este Roland Deschain, interpretat de Idris Elba. Acesta este ultimul pistolar ramas in viata, scopul acestuia fiind sa protejeze sub orice forma Turnul Intunecat – o structura mitica care sprijina toate realitatile universului. Acesta este ghidat de razbunarea pe Omul in Negru care i-a decimat poporul si i-a ucis tatal si porneste in cautarea acestuia impreuna cu Jake.

Omul in Negru din visele lui Jake este Walter Padick (Matthew McConaughey), un vrajitor nemilos care doreste sa distruga Turnul si sa conduca universul. Acesta afla de existenta unui copil cu o “lumina” infinta, in persoana lui Jake, cu forta caruia va putea sa distruga Turnul. Walter porneste o vanatoare in ambele lumi pentru a-l gasi pe acesta sip e protectorul lui, Roland.

Turnul intunecat este un film fantasy mediocru, cu cateva scene de actiune bunicele, potrivit pentru o seara de duminica in care nu stii la ce sa te uiti. Stilul lui Stephen King lipseste, dar filmul m-a lasat cu o mare dorinta de a citi seria cu acelasi nume.