);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Lansarea romanului Maria Magdalena de Ioana Duda

Publicat

pe

Maria Magdalena

Comunicat de presă: Lansarea romanului Maria Magdalena de Ioana Duda

   Editura Herg Benet vă invită vineri, 24 martie, de la ora 19.00, la Enotecha Amphora (str. Hector nr. 4 – Bastion), Timișoara, pentru lansarea celei de a treia cărți semnate Ioana Duda, romanul „Maria Magdalena”. Invitat este Bogdan Munteanu.

Despre romanul „Maria Magdalena”

   Atunci am aflat ce înseamnă să crezi. Lumea ta se prăbușește zi după zi, în jurul tău, dar simți în străfundurile ființei tale că într-o zi va fi bine și nu renunți. Logic, rațional, totul îți spune că ești nebun. Și tu te încăpățânezi și mergi mai departe. E o scânteie acolo, în suflet, o voce timidă, care îți șoptește să nu te lași bătut, că totu-i cu un rost. Totul are sens. Pentru că am vrut să dau un sens la tot ceea ce se întâmplă. Am ales să cred. Pentru că, din momentul în care te-am văzut, am știut că nu mai am ce să aștept, în afară de tine.

   „Maria Magdalena îți vorbește despre pierdere, alegeri, împăcare cu sine, descoperiri și mai ales despre iubirea câștigată. Pentru că iubirea, odată ce există, nu se înstrăinează niciodată. Nici măcar atunci când se îndepărtează, se acoperă și pare pierdută definitiv. Ea există mai departe, pentru că iubirea ne schimbă. Toate iubirile care ne trec prin viață rămân în noi și cresc mai departe acolo.

   Ioana Duda știe că nu-i poți iubi pe ceilalți dacă nu te iubești pe tine. Că nu-i poți ierta pe alții până nu te ierți pe tine și că nu te poți lăsa iertat de alții până nu te-ai iertat tu, cu adevărat, până la ultima cută a sufletului. Știe că iubirea nu înseamnă mereu să-l ai pe celălalt alături. Iubirea e completă și dacă e numai o stare, o plajă, un cântec, un copil. Ioana știe.” (Cristina Nemerovschi)

   „Cu aceeași sinceritate dureroasă cu care ne-a obișnuit din cărțile ei anterioare, Ioana Duda scrie în Maria Magdalena despre o iubire matură, așadar complicată, și despre pierderea ei, în aparență. Dar, când vine vorba despre iubire, oare chiar o putem asocia cu maturitatea? Sau, cumva, fiecare descoperire a iubirii este un drum de-a lungul căruia îți dai la o parte tot mai multe straturi ale ființei și, în final, ajungi să te înțelegi cu alți ochi? Până la urmă, iubirea îți arată o lume cu totul nouă, pe care o descoperi asemeni unui copil.

   Personajul principal al romanului înțelege multe despre iubire, de-a lungul cărții, dar mai ales se înțelege pe sine. Se redescoperă și se repoziționează în centrul propriului univers. Cartea Ioanei Duda ne vorbește despre dragostea care este mai presus de ființele pe care le leagă, dragostea ca mod de autocunoaștere.” (Alexandru Voicescu)

Despre Ioana Duda

   Aș fi vrut să studiez teatru. M-am hotărât prea târziu. Așa că am dat examen la Jurnalism. În 2002. În 2006 eram absolventă a Facultații de Jurnalism și Limba Engleză din cadrul Universității de Vest din Timișoara. Am lucrat mulți ani în presă. Apoi m-am îndrăgostit și am renunțat la tot. Am plecat peste o mare și câteva țări. Mai precis în Italia. M-am reîntors după trei ani. Nu mai voiam presă scrisă. Știam că nu se poate trăi decent din asta. Așa că m-am angajat într-o multinațională. După vreo șapte luni, am avut o tentativă de suicid. Cu pastile și alcool. Prea slab. Alcoolul. Când m-am trezit, după vreo două zile, m-am uitat pe geam. Și mi-am dat seama cât de norocoasă sunt că încă pot să văd soarele, copacii, să o pup pe mama și să îi spun că o iubesc. Prietena mea cea mai bună mi-a dat numărul unui psihoterapeut. El m-a «deblocat». Mi-a spus, acum aproape patru ani: «Scrie». Și am început. De atunci nu m-am mai oprit. A fost ca și când am început să curg din mine. Am explodat. Și o fac în fiecare zi. Respir. Mănânc. Iubesc. Rănesc. Părăsesc. Fac sex. Fumez. Beau. Ca să scriu. E cauza mea finală. Mă scriu. Și sper să mă opresc doar când o să mor. Și asta pentru că nu știu dacă dincolo ne dau ăștia laptop, sau telefon, sau hârtie și pix ca să putem scrie. Dacă o fi dincolo.

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Opera Nationala Bucuresti prezinta premiera spectacolului SPARGATORUL DE NUCI

Publicat

pe

balet ONB Spargatorul de nuci premiera Raftul cu idei eveniment cultural

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sâmbata, 10 noiembrie, duminica, 11 noiembrie si miercuri, 14 noiembrie, începând cu ora 18:30 premiera spectacolului de balet Spargatorul de nuci de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia lui Oleg Danovski, adaptarea regizorala si coregrafica poarta semnatura lui Oleg Danovski Jr., scenografia a fost realizata de catre Andreea Koch. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.

(Imagine si montaj: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Coregraful Oleg Danovski Jr., despre spectacolul Spargatorul de nuci de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Spargatorul de nuci prezinta o poveste între realitate si visul Clarei în noaptea de Craciun, un balet plin de magie, culoare, fascinatie, dinamism si, totodata, cel mai asteptat  spectacol de balet din preajma sarbatorilor de iarna. Ma bucur foarte mult ca în an centenar am reusit sa colaborez cu Opera Nationala Bucuresti, oferind din tot sufletul acest minunat spectacol, care, din pacate, lipsea din repertoriu de mai multi ani.

   Am descoperit aici balerini si maestri talentati, profesionisti si dedicati, asa cum este necesar sa avem pe prima scena a tarii. Timpul a fost scurt, dar am reusit împreuna în doar doua luni sa realizam un spectacol pe care cu siguranta publicul îl asteapta cu nerabdare si entuziasm.

   Invit cu drag publicul Operei Nationale Bucuresti sa descopere tarâmurile magiei, sa traiasca povestea alaturi de personaje si sa fie martori ai acestui balet feeric, original montat de Oleg Danovski .”

   Ceaikovski a început lucrul asupra creatiei sale, Spargatorul de nuci, în luna ianuarie a anului 1892, iar în martie lucrarea a fost terminata, dând dovada de o ireala forta inspirationala ce a creat o capodopera, în care muzica si dansul se împletesc într-o perfectiune desavârsita.

   Celebrul balet Spargatorul de nuci a cucerit publicul spectator de toate vârstele chiar de la premiera mondiala de pe scena Teatrului Imperial Mariinski, Sankt Petersburg, ce a avut loc pe 6 decembrie 1892. Piotr Ilici Ceaikovski a devenit astfel compozitorul care a bucurat inimile copiilor de pretutindeni în prag de sarbatoare, oferindu-le cel mai frumos cadou: o poveste de basm cu o traditie lirica ce continua sa anunte si astazi sarbatorile de iarna, cu exaltare si pe partituri fermecatoare.

   Datorita succesului de care s-a bucurat, celebrul balet a fost transpus de-a lungul anilor cu succes  în filme artistice, desene animate sau balet pe gheata, partitura compozitorului rus având la baza basmul omonim semnat de Alexandre Dumas. Povestea de iarna ne aduce în atmosfera de basm în care dansul, emotia si simfonia se întregesc într-un vals de vis.

Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Litera.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Cea mai noua productie a primei scene lirice, – Otello -, se joaca pe 31 octombrie pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei Otello Opera eveniment cultural

   Opera Nationala Bucuresti prezinta miercuri, 31 octombrie, începând cu ora 18:30 cea mai noua productie a stagiunii, Otello de Giuseppe Verdi. Regia artistica, decorul si luminile poarta semnatura maestrului Giancarlo del Monaco, costumele sunt realizate de Stella del Monaco. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Mihnea Ignat – invitat. Maestru de cor, Daniel Jinga. Asistent de costume este Ricardo Coelho, iar asistent de regie Alex Nagy.

(Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Creatia verdiana a reprezentat prin excelenta o împletire perfecta a artei dramatice cu muzica. De-a lungul secolelor, Otello s-a dovedit a fi o capodopera care s-a evidentiat nu doar prin simbolurile filosofice, ci si prin trairile  tulburatoare si puternice ale personajelor, din punct de vedere teatral.

   Regizorul Giancarlo del Monaco, despre montarea de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Eu fac o cercetare minimalista scenografica, în sensul ca spatiile nu mai sunt definite de un realism primitiv care reprezinta Ciprul, care poate reprezenta Venetia si tot ceea ce este; e o cercetare care vrea sa se sublimeze si sa se înalte în inima personajelor, lucru mult mai important decât faptul de a nara o poveste. Este necesar sa povestim situatii umane, situatii foarte dificile, complicate, ca gelozia, rasismul, raul, binele… Spre exemplu, raul si binele se confruntaîn aceasta opera între Desdemona si Iago, de acord ? Otello este o victima, o victima a raului; chiar si Desdemona este o victima a raului,dar confruntarea dintre binesi rau este reprezentata de Iago-Desdemona. În aceasta confruntare, eu vreau sa centrez atentia publicului pe actiunea scenica si pe drama, mai mult, pe psiho-drama acestei povesti.”

Biletele se gasesc pe tickets.operanb.ro si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Spectacolul coupé de dans contemporan Tango. Radio and Juliet, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

ango. Romeo & Juliet Raftul cu idei balet cultura

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 28 octombrie 2018, începând cu ora 18:30 Tango. Radio and Juliet spectacol coupé de dans contemporan de Edward Clug.

   Tango. Radio and Juliet este un spectacol ce uneste doua coregrafii create de Edward Clug – artist de origine româna recunoscut pe plan international – în care se regasesc elemente de teatru si dans contemporan si fragmente muzicale extrem de diverse ca gen – de la Astor Piazzolla si pâna la Goran Bregovic si Radiohead.

(Imagine si montaj: Sebastian Bucur / Opera Nationala Bucuresti)

   Ambele lucrari ale coregrafului reprezinta un poem coregrafic, fiecare în parte fiind structurate ca poezie de stare. Miscarile dansatorilor, atent elaborate, spectaculoase, sunt încarcate de forta, atât în „Tango”, cât si în „Radio and Juliet”. În „Tango”, Clug împrumuta pasi de tango argentinian, iar în „Romeo si Juliet” miscari contemporane, rapide, uneori asemanatoare cu figuri breakdance.

   Tangoul, unul dintre cele mai pasionale dansuri din lume, si opusul povestii eternilor îndragostiti (Romeo si Julieta) se întâlnesc astfel, într-un mod inedit,  în spectacolul Tango. Radio and Juliet pentru a da viata celor mai puternice si contradictorii stari: pasiune, iubire, deziluzie, singuratate. Spectacolul se adreseaza în mare parte publicului tânar, dar si spectatorilor dorinic sa încerce o experienta speciala, o noua formula de dans contemporan.

   Edward Clug, despre spectacolul coupé de dans contemporan ce se va desfasura joi, 8 martie 2018,  pe scena Operei Nationale Bucuresti :„Tango si Radio and Juliet sunt spectacole care au lasat o amprenta în viata mea si mi-au marcat adânc drumul si evolutia mea ca artist. Tango este primul meu spectacol, pe care l-am realizat la o vârsta relativ frageda, la numai 23 ani. Acest lucru se reflecta în spectacol, printr-o comunicare directa, sincera, fara compromisuri conceptuale. Este un spectacol care pe undeva ma intimideaza prin puterea lui emotionala si îl retraiesc, nu usor, ca pe o oglinda a acelei tinereti.”

Biletele se pot achizitiona de la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti sau online, la http://tickets.operanb.ro

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

noiembrie, 2018

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X