Interviu cu actrita Raluca Gheorghiu

0
322
Interviu cu actrita Raluca Gheorghiu

Comunicat de presă: Interviu cu actrița Raluca Gheorghiu

   Un scurt dialog cu actriţa Teatrului Nottara, Raluca Gheorghiu despre DADAnoNON (mai multe detalii aici), un spectacol aparte cu un decor revoluţionar. În opinia sa, publicul se va regăsi în atmosfera din DADAnoNON, un spectacol ce explorează şi detaliază problemele actuale cu care se confruntă  individul modern(revolte populare, dezrădăcinarea ca fenomen psihologic al emigraţiei, instabilitatea socială care determină şi insecuritatea individuală şi nu în ultimul rând, dominarea exclusivă a raţiunii în toate deciziile de zi cu zi paralizând emoţia şi capacitatea emoţională a omului etc. )

   Ce este DADAnoNON pentru tine? Cum te regăseşti, cum ţi se pare personajul tău?

   DADAnoNON este tot zgomotul pe care îl trăim acum. Spectacolul reflectă stridenţa zilei de astăzi destul de încărcată, apăsătoare. Personajul meu sau prezenţa mea mai degrabă ar trebui să aducă lumină, să îmblânzească şi să aseze respiraţia spectatorului într-un ritm uman. La ce mă refer? Dacă stai în zgomot de sirene îţi creşte brusc tensiunea. Devii automat tensionat. Misiunea mea în acest spectacol este să detensionez şi să ajut omul să capete o oarecare detaşare care să-l facă să înţeleagă în ce lume trăieşte.

   Este o poveste foarte duioasă, de o tandreţe incredibilă. Aş mi se pare mie. Un om care trăieşte în străinătate, un emigrant, resimte altfel luma din jur. Din această perspectivă vorbim despre o poveste foarte actuală. Un om care este la limita atacului de panică tot timpul sau ar putea să fie pentru că nu ştie dacă mai are lumină, dacă mai are ce mânca, unde doarme. Ea nu mai are siguranţa zilei de mâine. Cu toate aceste lucruri, nevoia de a crede în om şi în iubire poate să fie salvatoare. Altfel e foarte uşor să cazi pradă zgomotului. Imaginaţia poate fi salvatoare! Sunt foarte mulţi oameni care se refugiază în vis pentru a depăşi nişte situaţii de criză.

   Nevoia de a crede în destin te salvează. Chiar dacă este greu acum pentru tine, binele te aşteaptă la orice pas. Acest lucru îi face pe românii din străinătate să reziste.

Raluca Gheorghiu

   Ceea ce o caracterizează pe Raluca este apariţia diafană, care umple scena cu lumină şi delicateţe. Personajele sale sunt adesea conturate cu sensibilitate şi o feminitate candidă, inconfundabilă, încununate de o privire melancolică. A fost distribuită în spectacole precum: „Amintiri despre mine” sau „Ultimele zile ale trecutei mele vieţi” (regia Mihai Lungeanu), „Blues” de Arthur Miller (regia Petre Bokor), „Deformaţii”, un text colectiv şi „Jacques şi stăpânul său” de Milan Kundera (regia Marcel Ţop).

   Prezenţa sa plăcută, aparent fragilă, a ajutat-o în construirea unor personaje feminine ingenue, dar cu o viaţă interioară fascinantă. Femeile construite de Raluca Gheorghiu poartă un zâmbet visător pe chip şi o tristeţe neliniştită în privire.

   Dintre rolurile pe care le-a interpretat de-a lungul timpului, amintim: Logodnica din „Nunta însângerată” de Frederico García Lorca (regia Andreea Vulpe), Ileana Cosânzeana din „Înşir-te, mărgărite!” de Victor Eftimiu (regia Alexandru Dabija), Nataşa Rostova din „Război şi pace” după romanul omonim al lui Lev Tolstoi (regia Petre Bokor), Nina Zarecinaia din „Pescăruşul” de A.P.Cehov (regia Corina Oprea), Hanna şi Femeia din tripticul „De trei ori dragoste” (regia Ulrike Döpfer), Tatiana din „Bătrânul” de Maxim Gorky (regia Catrinel Dumitrescu), Mingming din „Rinocerul îndrăgostit” de Liao Yimei (regia Mihai Lungeanu). Bineînţeles că trăsăturile ei au recomandat-o pentru rolul de Albă-ca-Zăpada din montarea „Albă-ca-Zăpada şi cei şapte pitici”, o adaptare a basmului Fraţilor Grimm, în regia lui Cornel Todea, la Teatrul Ion Creangă.

   Pe Raluca Gheorghiu o puteți vedea în stagiunea curentă a Teatrului Nottara, în următoarele spectacole: „Ultimul Don Juan” de Neil Simon, în regia lui Petre Bokor, „Titanic Vals” de Tudor Muşatescu, în regia lui Dinu Cernescu, „Aniversarea” de Thomas Vinterberg și Mogens Rukov, în regia lui Vlad Massaci, „Fazanul” de Georges Feydeau, în regia lui Alexandru Mâzgăreanu, „Tango, monsieur?” de Aldo Lo Castro, în regia Ancăi Maria Colţeanu.

„DADANONON” prinde viaţă în inima şi mintea spectatorului

   DADAnoNON, cea mai provocatoare producţie a Teatrului Nottara, care a deschis cu succes Festivalul Culturii Române la Cracovia, la invitaţia ICR Varşovia, pe 12 mai, la Cricoteka (legendarul spaţiu teatral din Cracovia, înfiinţat de regizorul Tadeusz Kantor), este în esenţă o invitaţie către inefabilul zilelor noastre care de multe ori se ascunde sau este obnubilat de grija noastră constantă către concret şi pragmatism lipsit de emotivitate.

   Scenariul pentru DADAnoNON îi aparţine Ilincăi Stihi – care a semnat şi regia spectacolului – şi are în construcţia sa texte de Tristan Tzara, Antonin Artaud, V.I. Lenin. Din distribuţie fac parte îndrăgiţii actori Cristina Florea, Cristian Nicolaie și Dan Bordeianu.

   Scenografia a fost concepută de Imelda Manu. În viziunea sa, istoria nu este o succesiune logică de evenimente fixe ci un univers pluristratificat format din imagini în oglindă şi din personaje ce se reflectă în istorie în mod holografic sau fantomatic.

Discutii pe Facebook
books-express.ro

LEAVE A REPLY

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.