);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Incepe Festivalul Filmului Francez din România – a 22-a editie! „Fiti realisti, cereti imposibilul!”

Publicat

pe

Festivalul Filmului Francez din România - Raftul cu idei

   La filme, cetateni! Între 24 aprilie si 6 mai, Festivalul Filmului Francez face o mica revolutie pe marile ecrane din 9 orase din România (Arad, Brasov, Bucuresti, Buzau, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Sfântu Gheorghe, Timisoara) cu cea de a 22-a sa editie al carei cuvânt de ordine este „schimbare” – schimbare de idei, de idealuri, de perspectiva, de viata, de societate.

   Inspirat de întreaga simbolistica a protestelor din Mai 1968, de la care a preluat una dintre devizele cele mai cunoscute – Fiti realisti, cereti imposibilul! -, începând din acest an, Festivalul Filmului Francez (FFF) alege primavara, care devine anotimpul sau oficial, împrospatându-si si regândindu-si sectiunile deja binecunoscute. Tocmai despre transformare vorbeste si nelinistitorul MADAME HYDE de Serge Bozon (2017), povestea neobisnuita a metamorfozei personale si sociale a unei profesoare de fizica timide si retrase. Aceasta creatie mult apreciata în cadrul Saptamânii criticii de la Berlin 2018 si pentru care Isabelle Huppert a primit Premiul pentru cea mai buna interpretare feminina la Festivalul de la Locarno (Elvetia) va deschide cea de a 22-a editie a FFF (pe 24 aprilie, ora 20.30, Cinema Elvire Popesco, Bd. Dacia 77).

   Cu ocazia aniversarii a 50 de ani de la marile proteste care au provocat o serie de mutatii intelectuale si sociale în Franta si, prin ricoseu, în toata Europa occidentala, FFF propune un Focus Mai 68. Filme de fictiune importante (ca de exemplu MILOU EN MAI/MILOU ÎN MAI de Louis Malle) precum si documentare inedite în România (MOURIR À 30 ANS/SA MORI LA 30 DE ANI de Romain Goupil sau celebrul LE FOND DE L’AIR EST ROUGE/REVOLUTIA PLUTESTE ÎN AER de Chris Marker) vor ajuta publicul român, care nu cunoaste prea multe despre aceste evenimente, sa le înteleaga mai bine contextul si mizele.

   Nu mai putin rebela, sectiunea Competitie propune 6 filme – de debut sau a doua creatie – foarte diferite unele de altele din toate punctele de vedere, dar având ca numitor comun îndrazneala, impertinenta chiar, dar si poezia. Publicul este cel care face jocurile acestei sectiuni – el va cântari, va vota si va premia filmul preferat. Acestuia i se va decerna «Premiul publicului TV5MONDE», care consta într-un ajutor financiar national pentru operatorul care va distribui filmul în cinematografele din România. Pe de alta parte, FFF va acorda mai mult spatiu discutiilor pe fond – mai multi tineri regizori si actori francezi se vor întâlni cu publicul român pentru a dezbate despre ideile si demersurile lor artistice (Marine Francen, regizoarea filmului LE SEMEUR/SEMINTE – 24-27 aprilie, Bucuresti; Vincent Macaigne, regizorul peliculei POUR LE RÉCONFORT/CONFORT SI CONSOLARE, Bucuresti; Mona Walravens, actrita în COMME DES GARÇONS/ECHIPA DE FETE de Julien Hallard, 3-6 mai, Cluj si Timisoara).

   Cu privirea sa patrunzatoare, Saptamâna Cahiers du cinéma, realizata în colaborare cu cea mai importanta revista de film din Franta, se apleaca asupra relatiei ambigue pe care opera filmata o întretine cu teatrul. Prieten vechi al Festivalului Filmului Francez din România, Joachim Lepastier, critic la Cahiers du cinéma si autorul selectiei acestui program, exploreaza jocul între „a fi” si „a parea” în viata de zi cu zi, pe scena si în film, dar si limitele, complicitatile si divergentele între realitate, teatru si marele ecran.

   În acelasi spirit analitic si contestatar, Panorama expune câteva din cele mai bune creatii cinematografice franceze de ultima ora, filme care s-au impus atât în salile de cinema cât si în marile festivaluri internationale. Dupa cum este si cazul lui JUSQU’À LA GARDE/CUSTODIA de Xavier Legrand (2017), filmul care va închide, la Bucuresti, cea de a 22-a editie a Festivalului Filmului Francez, si care a fost distins, în 2017, atât cu Leul de argint pentru cel mai bun regizor la „Mostra”, Festivalul de film de la Venetia, cât si cu Premiul publicului la Festivalul de la San Sebastian. Pelicula surprinde existenta unei familii ai carei membri se sfâsie între ei din cauza procedurilor legale de acordare a custodiei fiului unic, aratând, ca într-o oglinda, imaginea unei societati în pragul exploziei, sufocata de propriile conventii si lasitati (2 mai, ora 21.00, Cinema Elvire Popesco).

 Orase :

  • Arad / Cinema Arta, 4-6 mai
  • Brasov / Cinemateca Patria, 3-6 mai
  • Bucarest / Cinema Elvire Popesco, 24 avril – 6 mai
  • Buzau / Teatrul George Ciprian, 4 mai
  • Cluj-Napoca / Cinema Victoria, 3-6 mai
  • Constanta / Cityplex Tomis Mall, 3-6 mai
  • Iasi / Cinema Ateneu, 2-5 mai
  • Sfântu Gheorghe / Cityplex Arta, 3-6 mai
  • Timisoara / Universitatea de Vest – Aula Magna – 3-6 mai

Toate filmele sunt prezentate în versiune originala, cu subtitrare în limba româna.

   Biletele pot fi achizitionate de la casa Salii Elvire Popesco, cu o ora înainte de fiecare proiectie, de la Libraria Kyralina, de la Libraria Hecate, în reteaua de librarii Humanitas si de pe elvirepopesco.ro (eventbook.ro).

   Eveniment Facebook https://www.facebook.com/events/727856494271082/

   Pentru contacte de presa, programari de interviuri si/sau reportaje, va rugam sa luati legatura cu Andrei Popov, responsabilul de comunicare al Institutului Francez din Bucuresti.

Discutii pe Facebook
Nemira

Iubitor de arta si bun-simt, dispus intotdeauna la flirt cu Social Media, Advertising, Copywriting, Jurnalism si Fotografie. Entuziast Wordpress si SEO, dar cu limita, jurnalist pensionat inainte de termen din pricina dezgustului politic.

Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Opera Nationala Bucuresti prezinta premiera spectacolului SPARGATORUL DE NUCI

Publicat

pe

balet ONB Spargatorul de nuci premiera Raftul cu idei eveniment cultural

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sâmbata, 10 noiembrie, duminica, 11 noiembrie si miercuri, 14 noiembrie, începând cu ora 18:30 premiera spectacolului de balet Spargatorul de nuci de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia lui Oleg Danovski, adaptarea regizorala si coregrafica poarta semnatura lui Oleg Danovski Jr., scenografia a fost realizata de catre Andreea Koch. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.

(Imagine si montaj: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Coregraful Oleg Danovski Jr., despre spectacolul Spargatorul de nuci de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Spargatorul de nuci prezinta o poveste între realitate si visul Clarei în noaptea de Craciun, un balet plin de magie, culoare, fascinatie, dinamism si, totodata, cel mai asteptat  spectacol de balet din preajma sarbatorilor de iarna. Ma bucur foarte mult ca în an centenar am reusit sa colaborez cu Opera Nationala Bucuresti, oferind din tot sufletul acest minunat spectacol, care, din pacate, lipsea din repertoriu de mai multi ani.

   Am descoperit aici balerini si maestri talentati, profesionisti si dedicati, asa cum este necesar sa avem pe prima scena a tarii. Timpul a fost scurt, dar am reusit împreuna în doar doua luni sa realizam un spectacol pe care cu siguranta publicul îl asteapta cu nerabdare si entuziasm.

   Invit cu drag publicul Operei Nationale Bucuresti sa descopere tarâmurile magiei, sa traiasca povestea alaturi de personaje si sa fie martori ai acestui balet feeric, original montat de Oleg Danovski .”

   Ceaikovski a început lucrul asupra creatiei sale, Spargatorul de nuci, în luna ianuarie a anului 1892, iar în martie lucrarea a fost terminata, dând dovada de o ireala forta inspirationala ce a creat o capodopera, în care muzica si dansul se împletesc într-o perfectiune desavârsita.

   Celebrul balet Spargatorul de nuci a cucerit publicul spectator de toate vârstele chiar de la premiera mondiala de pe scena Teatrului Imperial Mariinski, Sankt Petersburg, ce a avut loc pe 6 decembrie 1892. Piotr Ilici Ceaikovski a devenit astfel compozitorul care a bucurat inimile copiilor de pretutindeni în prag de sarbatoare, oferindu-le cel mai frumos cadou: o poveste de basm cu o traditie lirica ce continua sa anunte si astazi sarbatorile de iarna, cu exaltare si pe partituri fermecatoare.

   Datorita succesului de care s-a bucurat, celebrul balet a fost transpus de-a lungul anilor cu succes  în filme artistice, desene animate sau balet pe gheata, partitura compozitorului rus având la baza basmul omonim semnat de Alexandre Dumas. Povestea de iarna ne aduce în atmosfera de basm în care dansul, emotia si simfonia se întregesc într-un vals de vis.

Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Cea mai noua productie a primei scene lirice, – Otello -, se joaca pe 31 octombrie pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei Otello Opera eveniment cultural

   Opera Nationala Bucuresti prezinta miercuri, 31 octombrie, începând cu ora 18:30 cea mai noua productie a stagiunii, Otello de Giuseppe Verdi. Regia artistica, decorul si luminile poarta semnatura maestrului Giancarlo del Monaco, costumele sunt realizate de Stella del Monaco. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Mihnea Ignat – invitat. Maestru de cor, Daniel Jinga. Asistent de costume este Ricardo Coelho, iar asistent de regie Alex Nagy.

(Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Creatia verdiana a reprezentat prin excelenta o împletire perfecta a artei dramatice cu muzica. De-a lungul secolelor, Otello s-a dovedit a fi o capodopera care s-a evidentiat nu doar prin simbolurile filosofice, ci si prin trairile  tulburatoare si puternice ale personajelor, din punct de vedere teatral.

   Regizorul Giancarlo del Monaco, despre montarea de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Eu fac o cercetare minimalista scenografica, în sensul ca spatiile nu mai sunt definite de un realism primitiv care reprezinta Ciprul, care poate reprezenta Venetia si tot ceea ce este; e o cercetare care vrea sa se sublimeze si sa se înalte în inima personajelor, lucru mult mai important decât faptul de a nara o poveste. Este necesar sa povestim situatii umane, situatii foarte dificile, complicate, ca gelozia, rasismul, raul, binele… Spre exemplu, raul si binele se confruntaîn aceasta opera între Desdemona si Iago, de acord ? Otello este o victima, o victima a raului; chiar si Desdemona este o victima a raului,dar confruntarea dintre binesi rau este reprezentata de Iago-Desdemona. În aceasta confruntare, eu vreau sa centrez atentia publicului pe actiunea scenica si pe drama, mai mult, pe psiho-drama acestei povesti.”

Biletele se gasesc pe tickets.operanb.ro si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Litera.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Spectacolul coupé de dans contemporan Tango. Radio and Juliet, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

ango. Romeo & Juliet Raftul cu idei balet cultura

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 28 octombrie 2018, începând cu ora 18:30 Tango. Radio and Juliet spectacol coupé de dans contemporan de Edward Clug.

   Tango. Radio and Juliet este un spectacol ce uneste doua coregrafii create de Edward Clug – artist de origine româna recunoscut pe plan international – în care se regasesc elemente de teatru si dans contemporan si fragmente muzicale extrem de diverse ca gen – de la Astor Piazzolla si pâna la Goran Bregovic si Radiohead.

(Imagine si montaj: Sebastian Bucur / Opera Nationala Bucuresti)

   Ambele lucrari ale coregrafului reprezinta un poem coregrafic, fiecare în parte fiind structurate ca poezie de stare. Miscarile dansatorilor, atent elaborate, spectaculoase, sunt încarcate de forta, atât în „Tango”, cât si în „Radio and Juliet”. În „Tango”, Clug împrumuta pasi de tango argentinian, iar în „Romeo si Juliet” miscari contemporane, rapide, uneori asemanatoare cu figuri breakdance.

   Tangoul, unul dintre cele mai pasionale dansuri din lume, si opusul povestii eternilor îndragostiti (Romeo si Julieta) se întâlnesc astfel, într-un mod inedit,  în spectacolul Tango. Radio and Juliet pentru a da viata celor mai puternice si contradictorii stari: pasiune, iubire, deziluzie, singuratate. Spectacolul se adreseaza în mare parte publicului tânar, dar si spectatorilor dorinic sa încerce o experienta speciala, o noua formula de dans contemporan.

   Edward Clug, despre spectacolul coupé de dans contemporan ce se va desfasura joi, 8 martie 2018,  pe scena Operei Nationale Bucuresti :„Tango si Radio and Juliet sunt spectacole care au lasat o amprenta în viata mea si mi-au marcat adânc drumul si evolutia mea ca artist. Tango este primul meu spectacol, pe care l-am realizat la o vârsta relativ frageda, la numai 23 ani. Acest lucru se reflecta în spectacol, printr-o comunicare directa, sincera, fara compromisuri conceptuale. Este un spectacol care pe undeva ma intimideaza prin puterea lui emotionala si îl retraiesc, nu usor, ca pe o oglinda a acelei tinereti.”

Biletele se pot achizitiona de la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti sau online, la http://tickets.operanb.ro

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

noiembrie, 2018

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X