);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Editura Spandugino la Gaudeamus 2016

Publicat

pe

Editura Spandugino la Gaudeamus 2016

Comunicat de presa

LANSĂRI DE CARTE ÎN CADRUL TÂRGULUI INTERNAȚIONAL GAUDEAMUS – CARTE DE ÎNVĂȚĂTURĂ

   Joi, 17 noiembrie 2016, ora 17.00, la standul Editurii Spandugino: Scrieri 5 – Principesa Elena Bibescu, marea pianistă, născută Kostaki Epureanu și începuturile carierei pariziene a lui George Enescu, de C.D. Zeletin. Invitați: C. D. Zeletin, Viorel Cosma, Georgeta Filitti

   Cartea aceasta e operă de evlavie faţă de amintirea unei mari artiste de altădată, virtuoz al pianului, iubitoare a neamului ei. Arta i s-a risipit pentru totdeauna în eter, pe atunci tehnicile discografice aflându-se abia la începutul lor… Ideea cercetării vieţii ei scurte, strălucitoare şi tragice mi-a încolţit încă din episodul bârlădean al adolescenţei mele. Era un legământ, îndeplinit însă, după cum se vede, mult mai târziu. A fost, aşadar, o făgăduinţă spontană – un voeu, cum bine spun francezii – a unui tânăr. Nu-i fusese nici sugerată, nici cerută de cineva.

   În mod obişnuit, plătim în viaţă datoriile contractate de maturii ce suntem, obosiţi ai cărturăriei, consumaţi în împliniri sau în eşecuri, hârşiţi în bolovănişurile vieţii ori sleiţi de felurite extaze. De data aceasta însă, eu mă achit nu faţă de adultul încheiat ce sunt, ci faţă de rămăşiţa sacră a copilului din el, care aşteaptă înainte de a călători nu se ştie unde… Sper ca această carte să trezească amintirea unei artiste care a străbătut cerul vieţii ca un fulger: nu l-a înregistrat argintul prea multor pelicule, acul niciunui fonograf, peniţa niciunei sârguinţe erudite. A rămas o abstracţie.

   Vineri, 18 noiembrie 2016, ora 14.00, la Ceainăria Bernschultz&Co – Gaudeamus: Constantin Brăiloiu sau despre globalizarea etnomuzicologiei, de Sanda Golopenția. Invitați: Sanda Golopenția, Iordan Datcu, Zoltán Rostás, Alina Ledeanu

   Volumul acesta, reunind articole scrise între 1979 şi 2006 îşi păstrează actualitatea nu numai prin situarea lui Constantin Brăiloiu în contextul mai puţin cunoscut al campaniilor monografice gustiene şi al exilului românesc şi est-european, cu ramificaţiile lor in Statele Unite, ci şi prin discutarea relevanţei pragmatice şi general semiotice a demersului lui în ansamblu. Aspectele acestea, ca şi procesul de globalizare a etnomuzicologiei iniţiat instituţional şi prin cercetări de către C. Brăiloiu nu au facut până acum obiect de studiu.

   Vineri, 18 noiembrie 2016, ora 18.00, la standul Editurii Spandugino: Sinele ca un altul, de Paul Ricœur. Invitați: Paul Marinescu (traducator), Cristian Ciocan, Bogdan Mincă

   Scrisă de Paul Ricoeur la venerabila varstă de 77 de ani şi publicată în Franţa în 1990, lucrarea Sinele ca un altul poartă în mod inconfundabil toate semnele unei maturităţi intelectuale depline şi concentrează bogăţia unui parcurs filosofic exemplar care, de-a lungul unui secol traversat de diverse mode intelectuale, a reuşit să dezvolte o adevărată şcoală de gandire – hermeneutica filosofică.

   Pentru cititorul roman care a avut ocazia să se familiarizeze încă din 1984 cu diverse traduceri ale lucrărilor lui Ricoeur (începând cu Metafora vie, trecand prin volumul de eseuri De la text la acţiune şi încheind cu Memoria, istoria, uitarea – pentru a fixa câteva repere esenţiale), Sinele ca un altul nu este doar o piesă care lipsea din portretul în mozaic al acestei gândiri de o curiozitate debordantă, aflată în dialog constant cu mai toate ştiinţele umaniste, ci însăşi cheia de boltă care dă sens intregului.

   Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, ora 14.00, la Ceainăria Bernschultz&Co – Gaudeamus – „Copiii sub agresiune” și „Odiseea limbii Latine” de Solomon Marcus și „Un decalog sau mai multe?”, de Liviu Papadima. Invitați: Sanda Golopenția, Ana Blandiana, Mina-Maria Rusu, Ioan-Aurel Pop, Theodor Georgescu, Liviu Papadima, Mircea Martin

   „Copiii sub agresiune”. Apariţia postumă a acestei cărţi, prima dintre cele încredinţate spre publicare de către Solomon Marcus editurii Spandugino la începutul acestui an, adaugă încă o mărturie privind lupta cea bună, pe care acesta a purtat-o neobosit, până în ultima clipă a vieţii sale, pentru o educaţie de calitate.

   „Odiseea limbii Latine” este mărturia unui ultim episod din viaţa de luptător al lui Solomon Marcus pentru studiul latinei, o pledoarie pentru cultura română şi pentru identitatea românească.

   „Un decalog sau mai multe?” reuneşte o serie de articole publicate în Dilema Veche, în perioada 24 martie – 19 octombrie 2016, în cadrul rubricii” Invăţătura de minte”, scrieri aflate, explicit sau implicit, în siajul gândirii lui Solomon Marcus despre rosturile educaţiei.

   În aprinsele dezbateri despre educaţie ce brăzdează spaţiul public românesc, cu greu se poate atinge o convergenţă de opinii, măcar minimală – alta decât că stăm rău şi că guvernanţii sunt de vină. Eu cred însă, ca şi Solomon Marcus, că nexul chestiunii nu stă în măsurile administrative care nu se iau sau se iau prost, ci în valorile pe care fiecare dintre noi le asociază actului educaţional – valori pe care le considerăm, inevitabil, definitorii şi pentru modul în care ne-am dori să ne trăim propriile vieţi, sau copiii noştri să şi le trăiască pe ale lor. Aici, cred eu, se deschide marea nebuloasă a societăţii noastre de azi. Aici se deschid marile clivaje ce o fac atât de nesigură şi de tensionată.

   Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, ora 16.00, la standul Editurii Spandugino – Mistificţiuni: falsuri, farse, apocrife, pastișe, parodii, pseudonime şi alte mistificaţii în literatură, de Mircea Anghelescu. Invitați: Mircea Anghelescu, Daniel Cristea-Enache, Eugen Negrici

   Există în toate culturile o zonă de umbră, puţin cunoscută marelui public şi chiar specialiştilor, în care se plasează o categorie de documente, de scrieri greu de definit: pentru unii, cheie secretă a unor episoade oculte, încă neelucidate; pentru alţii, un fel de rebut al istoriei, texte care nu sunt ceea ce par sau au vrut să pară. La prima vedere, ele sunt doar compuneri apocrife, falsuri, „mistificări“.

   Ar fi deci texte cărora cititorul nu le poate acorda nicio încredere pentru că fie nu au fost scrise de persoana căreia i se atribuie, fie nu-i aparţin epocii de la care se reclamă, fie conţin un alt element care alterează şi astfel anulează statutul invocat de regulă în titlu sau pe ceea ce se numeşte „foaia de titlu“ a operei, tipărite sau manuscrise, sau caracterul său legal, dacă este vorba de un document oarecare.

Discutii pe Facebook
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Opera Nationala Bucuresti prezinta premiera spectacolului SPARGATORUL DE NUCI

Publicat

pe

balet ONB Spargatorul de nuci premiera Raftul cu idei eveniment cultural

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sâmbata, 10 noiembrie, duminica, 11 noiembrie si miercuri, 14 noiembrie, începând cu ora 18:30 premiera spectacolului de balet Spargatorul de nuci de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia lui Oleg Danovski, adaptarea regizorala si coregrafica poarta semnatura lui Oleg Danovski Jr., scenografia a fost realizata de catre Andreea Koch. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.

(Imagine si montaj: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Coregraful Oleg Danovski Jr., despre spectacolul Spargatorul de nuci de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Spargatorul de nuci prezinta o poveste între realitate si visul Clarei în noaptea de Craciun, un balet plin de magie, culoare, fascinatie, dinamism si, totodata, cel mai asteptat  spectacol de balet din preajma sarbatorilor de iarna. Ma bucur foarte mult ca în an centenar am reusit sa colaborez cu Opera Nationala Bucuresti, oferind din tot sufletul acest minunat spectacol, care, din pacate, lipsea din repertoriu de mai multi ani.

   Am descoperit aici balerini si maestri talentati, profesionisti si dedicati, asa cum este necesar sa avem pe prima scena a tarii. Timpul a fost scurt, dar am reusit împreuna în doar doua luni sa realizam un spectacol pe care cu siguranta publicul îl asteapta cu nerabdare si entuziasm.

   Invit cu drag publicul Operei Nationale Bucuresti sa descopere tarâmurile magiei, sa traiasca povestea alaturi de personaje si sa fie martori ai acestui balet feeric, original montat de Oleg Danovski .”

   Ceaikovski a început lucrul asupra creatiei sale, Spargatorul de nuci, în luna ianuarie a anului 1892, iar în martie lucrarea a fost terminata, dând dovada de o ireala forta inspirationala ce a creat o capodopera, în care muzica si dansul se împletesc într-o perfectiune desavârsita.

   Celebrul balet Spargatorul de nuci a cucerit publicul spectator de toate vârstele chiar de la premiera mondiala de pe scena Teatrului Imperial Mariinski, Sankt Petersburg, ce a avut loc pe 6 decembrie 1892. Piotr Ilici Ceaikovski a devenit astfel compozitorul care a bucurat inimile copiilor de pretutindeni în prag de sarbatoare, oferindu-le cel mai frumos cadou: o poveste de basm cu o traditie lirica ce continua sa anunte si astazi sarbatorile de iarna, cu exaltare si pe partituri fermecatoare.

   Datorita succesului de care s-a bucurat, celebrul balet a fost transpus de-a lungul anilor cu succes  în filme artistice, desene animate sau balet pe gheata, partitura compozitorului rus având la baza basmul omonim semnat de Alexandre Dumas. Povestea de iarna ne aduce în atmosfera de basm în care dansul, emotia si simfonia se întregesc într-un vals de vis.

Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Cea mai noua productie a primei scene lirice, – Otello -, se joaca pe 31 octombrie pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei Otello Opera eveniment cultural

   Opera Nationala Bucuresti prezinta miercuri, 31 octombrie, începând cu ora 18:30 cea mai noua productie a stagiunii, Otello de Giuseppe Verdi. Regia artistica, decorul si luminile poarta semnatura maestrului Giancarlo del Monaco, costumele sunt realizate de Stella del Monaco. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Mihnea Ignat – invitat. Maestru de cor, Daniel Jinga. Asistent de costume este Ricardo Coelho, iar asistent de regie Alex Nagy.

(Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Creatia verdiana a reprezentat prin excelenta o împletire perfecta a artei dramatice cu muzica. De-a lungul secolelor, Otello s-a dovedit a fi o capodopera care s-a evidentiat nu doar prin simbolurile filosofice, ci si prin trairile  tulburatoare si puternice ale personajelor, din punct de vedere teatral.

   Regizorul Giancarlo del Monaco, despre montarea de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Eu fac o cercetare minimalista scenografica, în sensul ca spatiile nu mai sunt definite de un realism primitiv care reprezinta Ciprul, care poate reprezenta Venetia si tot ceea ce este; e o cercetare care vrea sa se sublimeze si sa se înalte în inima personajelor, lucru mult mai important decât faptul de a nara o poveste. Este necesar sa povestim situatii umane, situatii foarte dificile, complicate, ca gelozia, rasismul, raul, binele… Spre exemplu, raul si binele se confruntaîn aceasta opera între Desdemona si Iago, de acord ? Otello este o victima, o victima a raului; chiar si Desdemona este o victima a raului,dar confruntarea dintre binesi rau este reprezentata de Iago-Desdemona. În aceasta confruntare, eu vreau sa centrez atentia publicului pe actiunea scenica si pe drama, mai mult, pe psiho-drama acestei povesti.”

Biletele se gasesc pe tickets.operanb.ro si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Nemira
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Spectacolul coupé de dans contemporan Tango. Radio and Juliet, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

ango. Romeo & Juliet Raftul cu idei balet cultura

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 28 octombrie 2018, începând cu ora 18:30 Tango. Radio and Juliet spectacol coupé de dans contemporan de Edward Clug.

   Tango. Radio and Juliet este un spectacol ce uneste doua coregrafii create de Edward Clug – artist de origine româna recunoscut pe plan international – în care se regasesc elemente de teatru si dans contemporan si fragmente muzicale extrem de diverse ca gen – de la Astor Piazzolla si pâna la Goran Bregovic si Radiohead.

(Imagine si montaj: Sebastian Bucur / Opera Nationala Bucuresti)

   Ambele lucrari ale coregrafului reprezinta un poem coregrafic, fiecare în parte fiind structurate ca poezie de stare. Miscarile dansatorilor, atent elaborate, spectaculoase, sunt încarcate de forta, atât în „Tango”, cât si în „Radio and Juliet”. În „Tango”, Clug împrumuta pasi de tango argentinian, iar în „Romeo si Juliet” miscari contemporane, rapide, uneori asemanatoare cu figuri breakdance.

   Tangoul, unul dintre cele mai pasionale dansuri din lume, si opusul povestii eternilor îndragostiti (Romeo si Julieta) se întâlnesc astfel, într-un mod inedit,  în spectacolul Tango. Radio and Juliet pentru a da viata celor mai puternice si contradictorii stari: pasiune, iubire, deziluzie, singuratate. Spectacolul se adreseaza în mare parte publicului tânar, dar si spectatorilor dorinic sa încerce o experienta speciala, o noua formula de dans contemporan.

   Edward Clug, despre spectacolul coupé de dans contemporan ce se va desfasura joi, 8 martie 2018,  pe scena Operei Nationale Bucuresti :„Tango si Radio and Juliet sunt spectacole care au lasat o amprenta în viata mea si mi-au marcat adânc drumul si evolutia mea ca artist. Tango este primul meu spectacol, pe care l-am realizat la o vârsta relativ frageda, la numai 23 ani. Acest lucru se reflecta în spectacol, printr-o comunicare directa, sincera, fara compromisuri conceptuale. Este un spectacol care pe undeva ma intimideaza prin puterea lui emotionala si îl retraiesc, nu usor, ca pe o oglinda a acelei tinereti.”

Biletele se pot achizitiona de la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti sau online, la http://tickets.operanb.ro

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

noiembrie, 2018

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X