);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Editura Spandugino la Gaudeamus 2016

Publicat

pe

Editura Spandugino la Gaudeamus 2016

Comunicat de presa

LANSĂRI DE CARTE ÎN CADRUL TÂRGULUI INTERNAȚIONAL GAUDEAMUS – CARTE DE ÎNVĂȚĂTURĂ

   Joi, 17 noiembrie 2016, ora 17.00, la standul Editurii Spandugino: Scrieri 5 – Principesa Elena Bibescu, marea pianistă, născută Kostaki Epureanu și începuturile carierei pariziene a lui George Enescu, de C.D. Zeletin. Invitați: C. D. Zeletin, Viorel Cosma, Georgeta Filitti

   Cartea aceasta e operă de evlavie faţă de amintirea unei mari artiste de altădată, virtuoz al pianului, iubitoare a neamului ei. Arta i s-a risipit pentru totdeauna în eter, pe atunci tehnicile discografice aflându-se abia la începutul lor… Ideea cercetării vieţii ei scurte, strălucitoare şi tragice mi-a încolţit încă din episodul bârlădean al adolescenţei mele. Era un legământ, îndeplinit însă, după cum se vede, mult mai târziu. A fost, aşadar, o făgăduinţă spontană – un voeu, cum bine spun francezii – a unui tânăr. Nu-i fusese nici sugerată, nici cerută de cineva.

   În mod obişnuit, plătim în viaţă datoriile contractate de maturii ce suntem, obosiţi ai cărturăriei, consumaţi în împliniri sau în eşecuri, hârşiţi în bolovănişurile vieţii ori sleiţi de felurite extaze. De data aceasta însă, eu mă achit nu faţă de adultul încheiat ce sunt, ci faţă de rămăşiţa sacră a copilului din el, care aşteaptă înainte de a călători nu se ştie unde… Sper ca această carte să trezească amintirea unei artiste care a străbătut cerul vieţii ca un fulger: nu l-a înregistrat argintul prea multor pelicule, acul niciunui fonograf, peniţa niciunei sârguinţe erudite. A rămas o abstracţie.

   Vineri, 18 noiembrie 2016, ora 14.00, la Ceainăria Bernschultz&Co – Gaudeamus: Constantin Brăiloiu sau despre globalizarea etnomuzicologiei, de Sanda Golopenția. Invitați: Sanda Golopenția, Iordan Datcu, Zoltán Rostás, Alina Ledeanu

   Volumul acesta, reunind articole scrise între 1979 şi 2006 îşi păstrează actualitatea nu numai prin situarea lui Constantin Brăiloiu în contextul mai puţin cunoscut al campaniilor monografice gustiene şi al exilului românesc şi est-european, cu ramificaţiile lor in Statele Unite, ci şi prin discutarea relevanţei pragmatice şi general semiotice a demersului lui în ansamblu. Aspectele acestea, ca şi procesul de globalizare a etnomuzicologiei iniţiat instituţional şi prin cercetări de către C. Brăiloiu nu au facut până acum obiect de studiu.

   Vineri, 18 noiembrie 2016, ora 18.00, la standul Editurii Spandugino: Sinele ca un altul, de Paul Ricœur. Invitați: Paul Marinescu (traducator), Cristian Ciocan, Bogdan Mincă

   Scrisă de Paul Ricoeur la venerabila varstă de 77 de ani şi publicată în Franţa în 1990, lucrarea Sinele ca un altul poartă în mod inconfundabil toate semnele unei maturităţi intelectuale depline şi concentrează bogăţia unui parcurs filosofic exemplar care, de-a lungul unui secol traversat de diverse mode intelectuale, a reuşit să dezvolte o adevărată şcoală de gandire – hermeneutica filosofică.

   Pentru cititorul roman care a avut ocazia să se familiarizeze încă din 1984 cu diverse traduceri ale lucrărilor lui Ricoeur (începând cu Metafora vie, trecand prin volumul de eseuri De la text la acţiune şi încheind cu Memoria, istoria, uitarea – pentru a fixa câteva repere esenţiale), Sinele ca un altul nu este doar o piesă care lipsea din portretul în mozaic al acestei gândiri de o curiozitate debordantă, aflată în dialog constant cu mai toate ştiinţele umaniste, ci însăşi cheia de boltă care dă sens intregului.

   Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, ora 14.00, la Ceainăria Bernschultz&Co – Gaudeamus – „Copiii sub agresiune” și „Odiseea limbii Latine” de Solomon Marcus și „Un decalog sau mai multe?”, de Liviu Papadima. Invitați: Sanda Golopenția, Ana Blandiana, Mina-Maria Rusu, Ioan-Aurel Pop, Theodor Georgescu, Liviu Papadima, Mircea Martin

   „Copiii sub agresiune”. Apariţia postumă a acestei cărţi, prima dintre cele încredinţate spre publicare de către Solomon Marcus editurii Spandugino la începutul acestui an, adaugă încă o mărturie privind lupta cea bună, pe care acesta a purtat-o neobosit, până în ultima clipă a vieţii sale, pentru o educaţie de calitate.

   „Odiseea limbii Latine” este mărturia unui ultim episod din viaţa de luptător al lui Solomon Marcus pentru studiul latinei, o pledoarie pentru cultura română şi pentru identitatea românească.

   „Un decalog sau mai multe?” reuneşte o serie de articole publicate în Dilema Veche, în perioada 24 martie – 19 octombrie 2016, în cadrul rubricii” Invăţătura de minte”, scrieri aflate, explicit sau implicit, în siajul gândirii lui Solomon Marcus despre rosturile educaţiei.

   În aprinsele dezbateri despre educaţie ce brăzdează spaţiul public românesc, cu greu se poate atinge o convergenţă de opinii, măcar minimală – alta decât că stăm rău şi că guvernanţii sunt de vină. Eu cred însă, ca şi Solomon Marcus, că nexul chestiunii nu stă în măsurile administrative care nu se iau sau se iau prost, ci în valorile pe care fiecare dintre noi le asociază actului educaţional – valori pe care le considerăm, inevitabil, definitorii şi pentru modul în care ne-am dori să ne trăim propriile vieţi, sau copiii noştri să şi le trăiască pe ale lor. Aici, cred eu, se deschide marea nebuloasă a societăţii noastre de azi. Aici se deschid marile clivaje ce o fac atât de nesigură şi de tensionată.

   Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, ora 16.00, la standul Editurii Spandugino – Mistificţiuni: falsuri, farse, apocrife, pastișe, parodii, pseudonime şi alte mistificaţii în literatură, de Mircea Anghelescu. Invitați: Mircea Anghelescu, Daniel Cristea-Enache, Eugen Negrici

   Există în toate culturile o zonă de umbră, puţin cunoscută marelui public şi chiar specialiştilor, în care se plasează o categorie de documente, de scrieri greu de definit: pentru unii, cheie secretă a unor episoade oculte, încă neelucidate; pentru alţii, un fel de rebut al istoriei, texte care nu sunt ceea ce par sau au vrut să pară. La prima vedere, ele sunt doar compuneri apocrife, falsuri, „mistificări“.

   Ar fi deci texte cărora cititorul nu le poate acorda nicio încredere pentru că fie nu au fost scrise de persoana căreia i se atribuie, fie nu-i aparţin epocii de la care se reclamă, fie conţin un alt element care alterează şi astfel anulează statutul invocat de regulă în titlu sau pe ceea ce se numeşte „foaia de titlu“ a operei, tipărite sau manuscrise, sau caracterul său legal, dacă este vorba de un document oarecare.

Discutii pe Facebook
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Incepe Festivalul de Teatru OKaua. Trei zile, 12 spectacole, 3 sectiuni diferite.

Publicat

pe

festivalul de teatru okaua raftul cu idei

Festivalul de Teatru OKaua

   Trei zile, 12 spectacole, 3 sectiuni diferite, incluzând expozitie de costume, masti si machete de decor realizate de liceeni si studenti – un singur eveniment, Festivalul de Teatru OKaua, editia a VI-a.  Acesta se desfasoara în perioada 16-18 mai 2018 la Casa de Cultura a Studentilor Bucuresti si UNATC „I. L. Caragiale” – salile: Platoul de Regie „Ion Sava”, Sala „Atelier” si Sala „Cinema”.

   Cea de-a VI-a editie a Festivalului de Teatru OKaua este organizata de catre Compania de Teatru OKaua si Pink Art Stil, în parteneriat cu Festivalul International de Teatru de la Sibiu, prin Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – departamentul de Arta Teatrala, Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica „I.L. Caragiale”, Fundatia Shakespeare, si UNArte.

   Ne bucuram sa mentionam ca festivalul are ca scop promovarea creativitatii si a varietatii manifestarilor scenice, propunându-si diversificarea proiectelor prin spectacole de teatru-dans, teatru de animatie, teatru-sport, pantomima sau musical.

   Alba Simina Stanciu, lect. univ. dr. Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, va fi prezenta în juriu din partea Festivalului International de Teatru de la Sibiu care a devenit de anul trecut partenerul Festivalului de Teatru OKaua, si va acorda premii speciale de interpretare si va alege dintre spectacolele din concurs, pentru a participa la editia din 2019 a Festivalului International de Teatru de la Sibiu.

     În acest an juriul este format din:

  • Ion Florin Grigoras, Presedintele juriului, Actor, lect. univ. dr. U.N.A.T.C „I.L. Caragiale” Bucuresti;
  • Dimitrii Bogomaz, Actor la Teatrul Odeon Bucuresti;
  • Gabriela Bobes, Actrita, Realizator Radio, coordonatoarea Companiei de Teatru OKaua;
  • Pompilius Onofrei, Realizator de emisiuni culturale la Radio România Actualitati;
  • Alba Simina Stanciu, lect. univ. dr. Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu.

Spectacolele participante în acest an sunt:

Sectiunea Liceeni:

  • Act, Asociatia „Ingenious Drama” Bacau, cu spectacolul „Tara lui Gufi”;
  • Acting Up, Bucuresti, cu spectacolul „Amintiri fantoma”;
  • Aici, Asociatia Cultural Artistica „TEEN TALENT” Constanta, cu spectacolul „Doisprezece”;
  • Arm-Arte, Colegiul Economic Virgil Madgearu Bucuresti, cu spectacolul „Convertirea Soldatului Bromitt”;
  • Brainstorming, Colegiul National Bilingv „George Cosbuc” Bucuresti, cu spectacolul „Povesti de familie”;
  • NANT, Scoala Centrala Bucuresti, cu spectacolul „SXPR PLS”.

Sectiunea Studenti Actorie:

  • Actharsis, Facultatea de Arte Galati, Specializarea Teatru si Artele Spectacolului, cu spectacolul „Ecouri. Un studiu despre impuls”;
  • BCZ, U.N.A.T.C „I.L. Caragiale”, cu spectacolul „Aniversarea”;
  • DA, Universitatea Hyperion, Facultatea de Arte „Geo Saizescu”, cu spectacolul „Goana”;
  • Thalia, U.N.A.T.C „I.L. Caragiale”, cu spectacolul „Lectia”;
  • N.A.T.C „I.L. Caragiale”, Anul III – Actorie, cu spectacolul „A fi sau a nu fi Hamlet!?”;
  • N.A.T.C „I.L. Caragiale”, Anul III – Papusi-marionete, cu spectacolul „La Fantasia (Una storia dei zanni)”.

Premiile din acest an, vor fi cele specifice festivalului si amintim:

  • Premiul de excelenta “Adrian Pintea”;
  • Premiul „Ion Sava” pentru masti si costume de teatru;
  • Premiul „Dan Jitianu” pentru machete de decor;
  • Premiul „Vox-Artis” pentru vorbire de calitate, care în acest an va fi rasplatit de studioul Fast Film Production cu înregistrarea vocii pentru una dintre productiile studioului;
  • Premiul „Improvisso” acordat studentilor la actorie pentru proba de improvizatie;
  • Premiul „Short Play” acordat trupelor de liceu pentru proba capatului de scenariu, care si în acest an va fi rasplatit cu o surpiza din partea Ravensburger;
  • Nu în ultimul rând amintim si premiul ce le va reveni spectatorilor, mai exact premiul pentru cel mai fidel spectator, care va fi rasplatit cu un hoverboard în urma tombolei, premiul fiind oferit de Nova Vento.

Programul complet al Festivalului si alte informatii despre eveniment puteti gasi pe www.festivalulokaua.ro si pe pagina de facebook a Festivalului de Teatru OKaua.

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Memory Clouds. Expozitie Decebal Scriba

Publicat

pe

Vernisaj Decebal Scriba expozitie Institutul Francez

   In preambul la manifestarile culturale din cadrul Sezonului Franta-România 2018-2019, Galeria Anca Poterasu si Institutul francez din Bucuresti au deosebita placere de a va invita la expozitia-eveniment Memory Clouds Decebal Scriba, curator Ami Barak, care se va deschide miercuri, 9 mai, la ora 17.30 (Galeria Anca Poterasu – Strada Plantelor nr. 58, Bucuresti).

   Expozitia va debuta cu un dublu-eveniment : prezentarea catalogului de artist si vernisajul expozitiei, în prezenta artistului si a curatorului, alaturi de autorii textelor de catalog, Olivia Nitis, Cristian Nae, Alina Serban.

Iata prezentarea realizata de curatorul expozitiei, Ami Barak:

   La începutul anilor 1970 în Bucuresti, Decebal Scriba (n.1944), era una dintre cele mai frapante si mai inovatoare personalitati artistice. Experimentele sale sunt privite astazi ca fiind o parte integranta a traditiei avangardiste al acestui moment-cheie din istoria artei postbelice. Pe parcursul anilor ’70 – ’80, Decebal Scriba este autorul al unui corpus consistent de lucrari elaborate, cu o abordare conceptuala si performativa, tratând probleme de limbaj formal si textual, de analiza a sistemului de reprezentari spatiale sau a unor gesturi si forme simbolice. Prin performance, un mediu care se potrivea contextului underground al Europei de Est, esenta gesturilor si actiunilor  a fost exaltata si dizolvata în „norii memoriei”.

   Din nefericire, regimul s-a înasprit treptat, iar mediul dogmatic si strict a pus punct oricarei împliniri artistice si libertati de creatie. Artistul a reînceput relativ recent sa creeze racordat la prezent, iar expozitia aceasta, o selectie de proiecte din anii ’70-’80, arata o a doua tinerete, cu o abordare actuala, conservându-le forta si prospetimea initiala.

   Titlul expozitiei nu reprezinta o referinta la un proiect ce a avut loc la Trafalgar Square, Londra, când publicul a trimis scurte mesaje, cuvinte ce apareau apoi pe ecrane de fum. Nu este nici o aluzie la stocarea datelor în cloud, atât de raspândita în zilele noastre. Este o tentativa poetica de reabilitare a memoriei unor momente, din care au ramas fragmente, dispersate ici si colo, pentru a le readuce la un loc pentru o expozitie.

Memory Clouds

Artist: Decebal Scriba
Curator: Ami Barak
9 mai –  30 iunie 2018

Vernisaj si prezentare de catalog
Miercuri, 9 mai 2018
17:30 – 22:00

Galeria Anca Poterasu
Strada Plantelor nr. 58, Bucuresti
www.ancapoterasu.com

Context

   Volumul „Decebal Scriba 70s-80s works” a fost coordonat de Olivia Nitis, Bucuresti si de Doina Talmann, Bochum. Publicat la Verlag Kettler, Dortmund, Germania, 2017. Texte de Olivia Nitis, Cristian Nae, Alina Serban.

   Decebal SCRIBA traieste la Fontainebleau-Avon din 1991. Este un artist care abordeaza medii precum fotografia, instalatia, performance-ul si arta video, fiind activ în zona artei conceptuale în care integreaza si preocuparile pentru desen.

   A expus în tara începând cu 1974, participând la importante expozitii de grup: Situatie si concept, Atelier 35, Bucuresti (1974); Fotografie si film experimental, Caminul Artei, Bucuresti (1979); Scrierea, Institutul de Arhitectura, Bucuresti (1980); Spatiu-Obiect, Institutul de Arhitectura, Bucuresti (1982); Spatiul-Oglinda, Institutul de Arhitectura, Bucuresti (1986); Experiment în arta româneasca dupa 1960, Teatrul National, Bucuresti (1996).

   În contextul regimului comunist a luat parte în afara tarii la câteva proiecte în perioada 1973-1988 care au încurajat arta prin corespondenta, asa-numitul mail-art, ca Objeto de Interferencia, Sao Paulo (1985) sau proiectul ecologic Messagio Terra, Milano (1983). A initiat împreuna cu Nadina Scriba proiectul video document House pARTy editiile I-II în anii 1987-1988 la Bucuresti.
Dupa 1990 a participat la expozitiile: When History Comes Knocking : Romanian Art from the 80s and 90s in Close Up, curator Judit Angel, Galeria Plan B, Berlin (2011); The Poetics of Politics, curator Olivia Nitis, Galeria Propaganda, Varsovia (2012).

   În 2015 are prima expozitie personala la Victoria Art Center, Bucuresti, iar în 2016 a doua expozitie personala la Galeria Calina, Timisoara, ambele curatoriate de Olivia Nitis. Este prezent în expozitia Situatii si Concepte, curatoriata de Magda Radu, organizata în 2017 de Salonul de Proiecte în Bucuresti si participa la Bienala Art Encounters – Viata – mod de întrebuintare – Timisoara, 2017, curatoriata de Ami Barak si Diana Marincu.

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Frumoasa din Padurea Adormita, in premiera la Opera Nationala Bucuresti

Publicat

pe

balet Frumoasa din Padurea Adormita ONB premiera

Opera Nationala Bucuresti prezinta premiera de balet Frumoasa din Padurea Adormita

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sâmbata, 12 mai 2018, si duminica, 13 mai 2018, începând cu ora 18:30 premiera de balet Frumoasa din Padurea Adormita de Piotr Ilici Ceaikovski.

   Regia si coregrafia poarta semnatura lui Vasily Medvedev si Stanislav Fečo, decorul, costumele si light design-ul sunt realizate de Pavol Juráš. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorascu.

   Coregrafii Vasily Medvedev si Stanislav Fečo promit publicului o experienta unica precum însisi declara: „Este o onoare sa montam spectacolul Frumoasa din Padurea Adormita alaturi de corpul de balet al Operei Nationale Bucuresti, un tribut adus marelui coregraf Marius Petipa cu prilejul împlinirii a 200 de ani de la nasterea artistului.

   Geniul muzicii lui Piotr Ilici Ceaikovski reda cu finete celebrul basm bazat pe contrastele dintre bine si rau. Dupa traversarea a trei secole, acest spectacol de balet înca stârneste curiozitatea audientei de toate vârstele.

   Întrucât am crescut cu acest titlu legendar si am evoluat într-un numar considerabil de productii ale spectacolului Frumoasa din Padurea Adormita, am încercat sa conservam cele mai semnificative traditii din patrimoniul baletului clasic si, alaturi de un scenariu inedit si costume de poveste, sa oferim o emotie de neuitat audientei.”

   Urmatoarea reprezentatie a spectacolului va avea loc miercuri, 16 mai, începând cu ora 18:30.

Biletele se pot achizitiona de la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti sau online, la http://tickets.operanb.ro

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

mai, 2018

Filtreaza evenimente culturale

09mai(mai 9)17:30:s30iun(iun 30)17:30:sMemory Clouds.Galeria Anca Poterasu, Strada Plantelor nr. 58, Bucuresti Organizator: Institutul Francez din Bucuresti Tip eveniment cultural 2:Expozitie,Vernisaj Etichete eveniment culturalDecebal Scriba,expozitie,Institutul Francez din Bucuresti,Memory Clouds,vernisaj

Facebook

  • {{{ review.rating_post_title }}}
    User Avatar
    {{{ review.rating_title }}}

    {{{review.rating_comment | sstr | nl2br}}}

    Show

Trending

X