);
COnecteaza-te cu noi

Carte

De ce capacele de canal sunt rotunde? Sau Jeff Bezos si Epoca Amazon – The Everything store de Brad Stone

Publicat

pe

brad stone recenzie de carte jeff bezos si epoca amazon

   Brad Stone este jurnalist american si senior executive editor la Bloomberg News. Este autorul best-sellerului despre imperiul Amazon – magazinul pentru orice.  Ne deschide o pespectiva catre viata si dezvoltarea  lui Jeff Bezos dar si a site-ului Amazon, cu momente de cumpana si altele de victorie.

   Pentru domeniul e-commerce Jeff Bezos este arhitectul principal care a proiectat si realizat o companie care sa nu fie una  doar comerciala ci si una tehnologica.

   Amazon a fost la inceput un site de unde puteai cumpara carti din orice domeniu , de la aproape toate editurile si din cele mai diversificate genuri. Dar aceasta a fost doar structura de start, viziunea liui Bezos era un magazin de unde sa se poata cumpara orice. Aceasta se intampla intr-un timp in care site-urile erau specizalizate pe o singura categorie de produse sau  cel mult cateva categorii de marfa.

Jeff Bezon si Epoca Amazon Brad Stone recenzie de carte   Bezos si-a urmarit cu meticulozitate scopul si in tot acest timp a avut un singur stapan care i-a dictat miscarile si strategia  – clientul. El a intuit ca “ nu facem bani cand vindem lucruri. Facem bani cand ii ajutam pe client sa ia decizii de cumparare.”

   De aceea a adus diverse inovatii la inceputurile Amazon, pe site existau recenzii la cartile vandute, exista posibilitatea si sa citesti cateva pagini din cartea pe care doreai sa o cumperi, fara nici un fel de costuri suplimentare.

   De ce Amazon? Pentru ca este cel mai mare fluviu de pe Pamant, deci “cea mai mare librarie de pe pamant”. Iar acum in anul 2018 (Amazon a luat fiinta in 1994) vedem ca exact asa este, nu doar pentru carti.

   Bezos a avut in vedere la inceput cinci valori fundamentale care aveau sa fie respectate de toti cei care lucrau pentru Amazon si care apoi au fost dezvoltate in 17 principii fundamentale.

Cele cinci valori erau: obsesia  pentru client, austeritatea, inclinatia pentru actiune, proprietatea, standarde inalte la angajare.

   Clientul era cel care dicta mersul si dezvoltarea companiei, la sedintele pe care le facea Bezos lasa intotdeauna un scaun gol, pentru client.

   Chiar si in momente tensionate pentru companie Bezos ii aducea pe toti la ordine “Dar sa nu va framantati in cee ace priveste concurenta, pentru ca, oricum, nu ne va da nici un ban. Haideti sa ne facem griji in legatura cu clientii nostrii si sa nu ne pierdem concentrarea”

   Cat de auster este Bezos? Angajatii companiei isi plateau locurile de parcare din apropierea sediului companiei, calatoreau la clasa economic, in timpul campaniei pentru Craciun aproape dormeau la seviciu, Bezos nu accepta nici o intarziere in livrari sau amanarea rezolvarii vreunei probleme a  clientilor, mai ales in acea perioada.

   Amazon insa nu este un loc de munca comod pentru angajati, standardele inalte la angajare au fost impuse din primii ani. Intrebarea din titlu a fost pusa unui potential director de marketing pe care Bezos dorea sa il angajeze si care venea de la concurenta.

   “De fiecare data cand angajam pe cineva, respectivul trebuie sa ridice stacheta pentru urmatorii angajati, astfel incat bazinul de talente sa fie permanent alimentat si imbunatatit.

   Iar daca potentialii angajati faceau greseala de a vorbi despre dorinta de a avea un echilibru intre serviciu si viata particulara, Bezos ii respingea.”

   Au fost chiar apropiati  colaboratori , care nu au rezistat la ritmul impus de el, pentru ca actiunea era cuvantul cheie, indiferent de zi a saptamanii sau moment al anului. Bezos considera ca cei care alegeau sa plece nu aveau Amazon-ul in ADN si de aceea era mai bine sa se indrepte catre alte companii.

   Bezos este nemilos atunci cand este vorba de a infrange un competitor sau de a achiztiona o alta companie la pretul pe care il doreste el, si nu la cel cerut, nu se da in laturi de a forta mana celor pe care vrea sa ii cucereasca uneori cu metode nu neaparat corecte, mai degraba opresive.

   Si in cee ace priveste politica companiei fata de plata impozitelor la stat, Amazon nu este tocmai un model, Bezos utilizeaza toate artificiile posibile pentru a evita pe cat posibil asta, sau pentru a minimiza costurile cu impozitele.

   “Amazon e o companie misionara nu una mercenara  Misionarii urmaresc obiective nobile si incearca sa construiasca o lume mai buna. Mercenarii cauta bani si putere si sunt dispusi sa treaca peste  orice le sta in cale.”, spune el.

   Amazon isi permite acum sa fie o companie misionara, se doreste a fi nu doar un magazin unde se vand de toate, dar si un centru de tehnologie care sa dezvolte noi  abordari pentru e-commerce si nu numai.

   Jeff Bezos este un personaj fascinant, o forta care a tras societatea inainte cu sau fara voia ei.

   Un om contradictoriu, impulsiv, de multe ori aproape agresiv, de aceea isi si angajeaza un “consilier in stiinta conducerii”.

   Pe de alta parte, un om care traieste modest, simplu, si capabil de gesturi frumoase pentru cei pe care ii apreciaza.

   “Am realizat ca sunt motivat de oamenii care se bazeaza pe mine.” spune el, iar acum sunt multi oameni care se bazeaza pe el din intreaga lume.

   Intrebarea cu care inchidem aceasta carte este – ce se va intampla cu Amazon dupa disparitia lui Jeff Bezos?

Discutii pe Facebook

As vrea ca sa nu mai aud in jurul meu ca orice carte e literatura. As vrea sa vorbim mereu corect si frumos romaneste. As vrea ca toti copiii sa citeasca povesti si basme pentru a deveni oameni mari cu imaginatie. Pentru ca toate acestea sa devina fapte si sa nu ramana dorinte, sunt aici, o carte necitita pe raft.

Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Carte

Simon Sinek – Incepe cu DE CE. Recenzie de carte

Publicat

pe

Incepe cu DE CE Simon Sinek recenzie de carte

   Incepe cu DE CE este o carte care vorbeste despre „cum ne inspira marii lideri sa trecem la actiune”. Incepe cu DE CE este o lectura obligatorie pentru toti cei care isi doresc sa reuseasca in afaceri, natural, totodata construindu-si unicitatea de brand.

   Simon Sinek este un binecunoscut speaker motivational si consultant organizational. Sinek preda cursuri de Comunicare Strategica la Universitatea din Columbia. Episodul de Ted Talk – „Cum ne inspira marii lideri sa trecem la actiune” este intre primele cele mai vizionate clipuri din toate timpurile de pe TED.com, cu peste 43 de milioane de vizualizari, aspecte care il confirma pe Simon Sinek ca fiind un speaker motivational sclipitor.

   Pe de o parte, Incepe cu DE CE ofera o perspectiva interesanta asupra notiunii de leadership, din punct de vedere ideologic si de marketing. Cartea ofera si o patrundere provocatoare in creierul uman si ne vorbeste despre motivatiile si psihologia din spatele deciziilor pe care le luam. „Oamenii nu cumpara CE faci tu; oamenii cumpara DE CE faci tu ceea ce faci„, scrie Sinek. Valorile companiei trebuie sa se alinieze cu valorile clientilor, pentru a aduce in interior loialitate si pentru a spori vanzarile. Aceasta este singura cale pentru o crestere sustenabila.

   Pe de alta parte, Incepe cu DE CE devine repetitiva foarte repede. Primul sfert al cartii este impresionant, iar prima jumatate este foarte buna, insa a doua jumatate incepe sa plictiseasca. Reiterarea conceptului de „Oamenii nu cumpara CE faci tu; oamenii cumpara DE CE faci tu ceea ce faci”, obsesiv, in a doua jumatate, supara putin, pentru a fi bland in exprimare. De asemenea, exemplul companiei Apple drept o companie care inspira si care se bucura de loialitatea consumatorilor spus in mod repetat de atatea ori devine iarasi suparator.

Incepe cu DE CE recenzie de carte Simon Sinek   In Incepe cu DE CE, Sinek ofera multe exemple pentru a-si ilustra punctele de vedere: Apple, Microsoft, Samsung, Starbucks, Walmart, Motorola, Martin Luther King samd. Pentru o analiza usoara a cazurilor de succes prezentate, ne este prezentat Cercul de Aur. Acesta infatiseaza, in esenta, cum comunicam mesajul catre consumatori. In cele mai multe cazuri, oamenii si companiile comunica mesajele lor din exterior in interior. Exemplificat, in acest mod: Cand intalnesti o persoana si o intrebi cu ce se ocupa, sau ce reprezinta, de obicei iti spun CE fac ei, sau CE face compania in care lucreaza/o reprezinta. Cateodata iti spun si CUM fac ceea ce fac, insa foarte rar iti vor spune DE CE fac ceea ce fac.

   Exemplul pe care Simon il foloseste in carte cel mai des, asa cum spuneam, este Apple Computer. Stim cu totii ca Apple a facut un lucru extraordinar in a-si dezvolta marca. Totusi, cum ar suna daca Apple ar incepe sa se promoveze cam asa: Facem computere grozave… Au un design frumos, sunt simplu de folosit si-s prietenoase cu utilizatorii. Vrei sa cumperi unul? Cam greu sa iti imaginezi un astfel de mesaj cand te gandesti la Apple. Te-ar inspira un astfel de mesaj? Te-ar captiva acest mesaj incat sa devii un fan desavarsit al companiei? Cu certitudine, nu!

   Acum, hai sa disecam putin un mesaj din interior catre exterior si sa incepem cu DE CE. Cand incepi cu DE CE-ul tau, comunici un scop, o cauza, un crez care ii inspira pe altii. Daca urmezi sa explici CUM o faci, acest CUM completeaza DE CE-ul. Cand ajungi la CE faci tu sau compania ta, consumatorul este deja interesat.

   Inca o data, sa ne uitam la cum Apple Computer comunica mesajul din interior catre exterior: „In tot ceea ce facem, credem in provocari. Credem in gandirea diferita. Punem sub semnul intrebarii status quo-ul prin faptul ca produsele noastre au un design minunat, sunt simplu de folosit si [sunt] prietenoase cu utilizatorul. Si producem niste computere extraordinare. Nu vrei sa cumperi si tu unul?” Te simti oarecum inspirat acum? Cel mai probabil, da!

   Nu este vorba despre CE fac liderii inspirationali si organizatiile. Fiecare si oricare dintre ei, indiferent de dimensiune si industrie, gandeste, actioneaza si comunica din interior in exterior. Oamenii pur si simplu nu cumpara CE faci, cumpara DE CE o faci.

   Ne mai putem gandi la aceasta si astfel: Realizarea vine cand urmezi si atingi telul pe care il vrei. Succesul vine cand urmaresti clar DE CE iti doresti asta. Numai cand iti este clar DE CE-ul si celelalte, CUM si CE, devin clare.

   Martin Luther King a fost un lider inspirational urias. Era CE-ul sau elementul care a determinat atatia oameni de toate rasele si culorile sa-l urmeze, or este meritul DE CE-ului sau? Un lucru demn de analizat…

   Simon Sinek – Incepe cu DE CE este cu siguranta o carte obligatorie pentru companiile care isi doresc inchegarea unei clientele fidele, sedimentarea elementelor de brand si cresterea vanzarilor. Bineinteles, conceptele si informatiile din cartea lui Sinek se potrivesc in contexte diferite si pot fi folosite cu acelasi succes atat in dezvoltare personala, cat si in relatii publice, leadership, micro-origanizatii samd.

   Cartea Simon Sinek – Incepe cu DE CEcum ne inspira marii lideri astfel incat sa trecem la actiune poate fi achizitionata de la Editura Publica. Se recomanda si cartea Descopera-ti propriul DE CE, editia care vine in completarea Incepe cu DE CE. Aceasta recomandare iti arata cum poti pune în aplicare cele mai profunde idei ale lui Simon Sinek pentru a avea mai multa inspiratie in ceea ce faci si, prin asta, pentru a-i motiva la rândul tau pe cei din jur.

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Carte

Micul rege Decembrie – Axel Hacke. Recenzie de carte

Publicat

pe

Micul rege Decembrie - Axel Hacke. Recenzie de carte

– Noi ne nastem mici, dar apoi crestem mari si mai mari, uneori la fel de mari cat un jucator de baschet. Si apoi, spre sfarsit, ne mai scofalcim puţin. Si apoi vine moartea, si gata, nu mai suntem.

   Voi dispuneti de o mare putere de imaginatie cand sunteti mici, dar stiti foarte putine lucruri. Si din acest motiv sunteti nevoiti sa va imaginati cum arata totul. […] Si apoi aflati ca nu exista pitici si nici uriasi. Imaginatia voastra devine din ce în ce mai restransa si cunostintele voastre din ce in ce mai vaste. Corect?

   Unde s-au dus visele pe care le-am visat pana acum? Si de unde vin visele pe care le vom visa de acum incolo? Sunt printre noi inchise în cutiute colorate sau vor izvori dintr-un neant neexplorat?

   Micul rege Decembrie ne raspunde in mod nesovaielnic: […] visele raman intotdeauna mari si au nevoie de spatiu. Regele Decembrie al II-lea – impozant si caraghios deopotriva – iese din ascunzisul sau ticsit de cutiute colorate in care sunt pastrate visele pentru a-si ajuta prietenul sa supravietuiasca realitatii.

Micul rege Decembrie - Axel Hacke - Recenzie de carte   Povestea lui Hacke ne trage tandru de maneca pentru a ne aminti ca ii suntem datori copilului din noi de a ne lua o zi liberă de realitate, de a inchide ochii si a trai chiar si pentru cateva secunde viata la care am visat dintotdeauna. Lumea exterioara e un taram strain de visuri, de bucurii sincere, dar Micul rege Decembrie de ofera un resprio indispensabil.

   Descoperim citind ca rutina noastra nu trebuie sa fie o monotonie angoasanta, ci putem trece zilnic prin aventuri nemaintalnite si ca suntem aventurieri in prpriul nostru roman.

   Am uitat, desigur, ca: Viata incepe seara cand adormim si face o pauză dimineaţa, cand ne trezim. Dar nu-i nimic, un rege minuscul – semn ca se apropie de sfarsitul vietii – e aici ca sa ne reaminteasca. Plin de naivitate is intelepciune, regele Decembrie ne da o lectie de sinceritate:

   […]Cred ca exista destul de mulţi oameni carora le lipseate un rege mic, fara ca ei sa stie asta.

   Axel Hacke ne vorbeste despre usurinta de a lasa spriritul nostru ludic sa iasa la suprafata. Sa ne luam alter egoul de mana si sa il plimbam prin realitatea noastra de adulti.

   Coboram din imparatia ludicului si mergem sa ne luptam cu balaurii cotidieni, catarandu-ne printre vise si strecurandu-ne numai printre lucrurile valoroase.

   Viata noastra se scurge intre incinta vietii si cea a mortii, fara sa realizam uneori ca nu va fi intoarsa clepsidra si nu vom lua viata de la capat.

– Şi ce faci la birou?ma intreba el?

– Ma ocup cu realitatea […] Cei mai multi oameni care stau in birouri se ocupă cu realitatea.

   De unde vin si incotro se duc visele? Dar noi? Cum aparem pe lume si unde ne ducem la sfarsitul vietii? Intrebarile inocente, de o profunzime rascolitoare din paginile povestii lui Axel Hacke sunt intrebarile fiecaruia dintre noi.

   Eu exist numai pentru ca tu ai dorit sa ma ai, spune regele plin de incredere. Dupa ce inchidem cartea, ramanem cu un zambet enigmatic si cu un mugure de speranta rasarit din mocirla cotidiana. Pentru asta, ar trebui sa spunem: Multumesc!

Discutii pe Facebook
Litera.ro
Continua sa citesti

Carte

DIN ALTA VIATA – Jurnal de copil. Marius Albert Negut. Recenzie de carte

Publicat

pe

    Cel mai frumos cadou de Craciun din anul 2018 este cartea lui Marius Albert Negut  – Din alta viata – Jurnal de copil.

   Am avut aceeasi senzatie pe care am trait-o in copilarie cand l-am citit pe Creanga cu ale sale amintiri, savoare si farmec, o lume din care nu mai vrei sa pleci.

   Cartea lui Marius Albert Negut  putea la fel de bine sa se numeasca “Amintirile unui decretel” pentru ca acea generatie se regaseste intru totul in jurnalul sau.

Din alta viata - Jurnal de copil - recenzie de carte   Nu intamplator unul dintre capitole se numeste “Singur acasa”, aceasta este impresia pe care o lasa intregul roman – de amuzament, pozne si jocuri povestite intr- o limba romana adecvata timpului descris.

   Sunt cuvinte folosite de autor pe care cei care au trait acele timpuri si le amintesc cu nostalgie  – cracane, invizoace, tevile de cornete.

   Intotdeauna Marius A. Negut foloseste limba romana ca pe cea mai frumoasa si utila metoda de a recreea o atmosfera, de a transpune sentimente si trairi specifice intr-un limbaj pitoresc.

   Am admirat intotdeauna aceasta maiestrie lingvistica.

   Copilul Marius traieste intr-o lume pestrita de la margine de Bucuresti si din Letca si Ciurari, locurile de bastina ale parintilor.

   Fiecare episod povestit este o margica colorata insirata in siragul unor amintiri placute dar si dureroase, pentru ca nu se fereste sa ne povesteasca si despre pedepsele primite pentru tot felul de sotii copilaresti.

   Umorul este o latura pana acum neexploatata de scriitorul Marius Albert Negut, dar pe care il stapaneste magistral. De la umor de situatie – cap.36 “Mai nou, tata gateste….” Sarmale cu cafea, la umorul de limbaj (Tontonel, chiorpec, Halima) si pana la autoironie care ne aduce un zambet pe buze, Marius Albert Negut isi scrie in jurnal intamplari buclucase (se da cu o bicicleta pe o panta cu Vasilica, fratiorul in spate pana aterizeaza dureros) sau de-a binelea romantice cu fetitele care au devenit obiectul pasiunilor sale copilaresti, Luminta, Iulia.

   Vacantele petrecute la tara la bunici la Letca Veche sau Ciurari aduc in pagini alte scene  rurale si alte intamplari uneori potrivnice eroului nostru, care fiind de la Bucuresti o cam incaseaza sau este parat de fratele mai mic si invinuit ca l-ar fi aruncat intr-o garla si din nou, o incaseaza.

   Nu totul este lapte si miere, sunt si capitole amare – `Sticleee goaleee`, in care experienta traita nu este deloc una fericita. Nu voi dezvalui mai mult pentru ca lectura este una savuroasa si cu suspans.

   Surprinde finalul si lasa in acelasi timp o usa deschisa catre urmatoarea carte. Dintr-o data din cititori ne transformam in interlocutori iar dialogul se adreseaza direct sufletului nostru. Fiecare pastreaza in sine copilul care a fost, fiecare a avut un moment de pierdere a inocentei iar Marius Albert Negut ne invita sa meditam la asta.

   Din alta viata – Jurnal de copil este o carte ca un strop de lumina in calea oricarui om care ii deschide paginile si de aceea ar fi o lectura recomandata si copiilor nostri.

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

aprilie, 2019

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X