);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Atelier demonstrativ UNATC – „Teatrul in educatie”

Publicat

pe

Atelier demonstrativ UNATC - „Teatrul in educatie”

Atelier demonstrativ UNATC  – „Teatrul in educatie”

Comunicat de Presa

   UNATC „I.L.Caragiale” Bucuresti, Facultatea de Teatru, Master Pedagogie Teatrala organizeaza primul atelier demonstrativ„Teatrul in educatie”

   Sambata si duminica, 9-10 aprilie 2016, programul masteral de Pedagogie Teatrala de la Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica „I. L. Caragiale” Bucuresti organizeaza primul atelier demonstrativ „Teatrul in educatie”, la Sala Atelier din incinta UNATC.

   Evenimentul promoveaza una dintre activitatile distincte ale masteratului: pregatirea de formatori in domeniul artei teatrului, cu speciala privire asupra artei actorului. Pedagogul de arta teatrala este necesar in conditiile in care Arta Actorului, transpusa in educatia si viata fiecarui individ, poate dezvolta aptitudini elementare pentru evolutia personalitatii umane, inca de la varste fragede.

   „Arta Actorului presupune activarea si potentarea unor aptitudini specifice, cum ar fi: observarea, atentia, coordonarea si altele. Proces util oricui, dar mai ales copiilor: invata sa fie mai atenti la ceea ce ii inconjoara, se orienteaza mai bine, devin mai relaxati in interactiunea cu ceilalti, pe scurt, mai pregatiti pentru viata. Este nevoie de oameni formati in aceasta directie, care sa stie sa lucreze cu tinerii, si sa conduca acest proces. Initiativa organizarii acestui atelier este binevenita in contextul social actual, ceea ce poate constitui premisa transformarii ei in traditie”, Conf. univ. dr. Nicolae Mandea, Rector UNATC.

   Sambata si duminica, intre orele 10-12.30, se vor desfasura ateliere de aproximativ 30 de minute, structurate pe diferite grupe de varsta, de la prescolari la adolescenti. Coordonatorii fiecarei sesiuni sunt masteranzii de la Pedagogie Teatrala, condusi de lector univ. dr. Bogdana Darie-Cretu. Ei vor prezenta exercitii concepute sub forma de joc, care urmaresc dezvoltarea unor aptitudini specifice folosite in arta actorului, necesare in dezvoltarea copilului. De la ora 12.30, grupe de tineri vor prezenta momente artistice lucrate sub indrumarea studentilor. In fiecare zi, activitatile se incheie la ora 14, cu un moment surpriza, coordonat de masteranzi.

   Cadrele didactice si personalul care activeaza in domeniul preuniversitar, interesate de colaborare pentru introducerea mijloacelor teatrale in mediul educational, sunt asteptate la atelierul demonstrativ „Teatrul in educatie” organizat de Masterul de Pedagogie Teatrala de la UNATC, in zilele de 9 si 10 aprilie 2016, intre orele 10-14, la Sala Atelier din incinta UNATC.

***

   Masteratul de Pedagogie Teatrala formeaza specialisti in domeniul artelor spectacolului, capabili sa transfere in procesul educational practici si proceduri specifice actului artistic. Conceptul central este artistul-pedagog, un artist pregatit sa sustina ateliere de formare si sa realizeze spectacole pedagogice cu rol formativ, destinate in special tinerilor (pre-adolescenti si adolescenti).

   Puteti accesa aici informatii despre programul de Master. Adresa U.N.A.T.C. „I.L. Caragiale”: Strada Matei Voievod, nr. 75-77, sector 2, Bucuresti.

   Pentru mai multe informatii: Bogdana Darie-Cretu, 0723.011.276, bogdana.darie@yahoo.com; Andreea Jicman, 0723.296.054, andreea.jicman@gmail.com

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

TOSCA, cea mai puternica opera a lui Puccini, într-o noua premiera pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei opera Tosca ONB

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sambata, 30 martie 2019, si duminica, 31 martie 2019, premiera spectacolului Tosca de Giacomo Puccini. Regia, decorul, costumele si light design-ul poarta semnatura lui Mario De Carlo. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul tiberiu soare. Corul Operei Nationale Bucuresti va fi pregatit de catre Daniel Jinga, iar corul de copii de catre smaranda Morgovan. asistenti de regie Claudia Machedon si Paula Gherghe.  

   Pentru premiera de pe scena Operei Nationale Bucuresti, regizorul Mario De Carlo a pregatit o punere în scena ambitioasa, dupa cum însusi declara: „Tosca este cea mai tragica opera a lui Puccini. Covarsitoarea sa teatralitate se regaseste în totalitatepe scena, în situatii si în muzica. Un regizor sensibil are cu Tosca o sarcina usoara: trebuie sa închida ochii si… sa se lase purtat. Puccini nu e un compozitor asociat verismului, dar e indubitabil ca în „tosca” autorul insista pe detalii realiste si ca este în cautare de efecte scenice în nuante puternice. tocmai exacerbarea aspectelor de cruzime si morbiditate constituie un trait d’union cu coduri reprezetantive ale unui teatru care pleaca din trucurile lui seneca si, de-a lungul executiei în scena teatrului Elisabetan, ajunge pana la raurile de sange specifice teatrului Grand Guignol. toti trei protagonistii mor, si au parte de o moarte violenta. suntem la ani lumina departare de mortile languroase ale eroilor si eroinelor din melodrame. aici este nimicirea care învinge sentimentele, impulsurile si pasiunile. supliciul este adevaratul protagonist al operei. supliciul arhetipal care are în el însusi ratiunea si se impune ca unic element decisiv, prin ritual, exhibitie si spectacularizare. am gasit inspiratia în ceea ce Michael Foucalt numea – splendoarea chinului.”

   Impresionanta opera, care a avut la baza o piesa de teatru a dramaturgului francez Victorien sardou, „tosca” este, fara doar si poate, o drama puternica, asemenea vietii din care a fost eliminata orice scena plictisitoare; o drama a unei mari iubiri – cea dintre o diva a muzicii de opera, Floria Tosca, si un tanar pictor talentat, Cavaradossi -, cu realitati istorice precum domnia Maria Carolina, fiica Mariei terezia si sora Mariei Antoaneta, precum si de înfrangerea în final a Austriei asupra lui Napoleon în batalia de la Marengo, cu actiuni încarcate de sadism, cu sentimente extrem de puternice precum gelozia, ura, teama.

   Aceasta lucrare complexa, a carei forta Puccini a intuit-o înca dinainte de a o compune – „o opera de care am nevoie”, spunea el pe atunci – nu înceteaza sa-si reverbereze vraja nici dupa mai bine de un secol de la premiera mondiala. Ceea ce înseamna ca spectatorii oricarei generatii au nevoie, asa cum a avut si Puccini, de aceasta opera. Tosca ramane asadar o oglinda în care ne privim cu totii, din cand în cand, culmile si coborasurile sufletului.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Mikheil Sheshaberidze, invitat în Cavalleria Rusticana & Pagliacci, în regia lui Ion Caramitru, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei opera Cavalleria Rusticana & Pagliacci

   Opera Nationala Bucuresti prezinta joi, 21 martie 2019, începand cu ora 18:30 spectacolul Cavalleria Rusticana & Pagliacci de Pietro Mascagni – Ruggiero Leoncavallo.  Regia poarta semnatura lui Ion Caramitru, scenografia a fost creata de Viorica Petrovici, iar conceptul light design-ului îi apartine lui Chris Jaeger. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta. Corul Operei Nationale Bucuresti va fi pregatit de catre Daniel Jinga.

(Video: sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Pentru acest spectacol regizorul Ion Caramitru vine cu o conceptie noua, ambele intrigi tratand gelozia umana si consecintele ei transpuse într-un realism puternic, dupa cum însusi declara: „Exista în spectacolul de opera subordonat pana la perfectiune muzicii (note, masuri, arii, balet, cor) un spatiu foarte generos pentru un soi de realism magic al spectacolului. Cu cat este mai mare conventia, cu atat mai mare libertatea.  Este vorba despre realism de la început pana la sfarsit. Nu va lasati înselati de iluzia artei artistului. Cavalleria Rusticana se desfasoara în culori de alb si negru, Pagliacci se petrece într-un decor colorat; costume, scena, decor palpabil, dar ambele ascund o crima din gelozie.

   Fiind unul din cele mai aplaudate titluri ale curentului verist, „Cavalleria rusticana” justifica prezenta sa în repertoriul teatrelor din întreaga lume. Inspiratia cu care compozitorul a gasit textul literar, corespondentul muzical, plasticitatea imaginilor si caracterul pasionat al melodiei, tipic italiene, justifica gloria acestui titlu, cu care nu a rivalizat nicio alta creatie a lui Pietro Mascagni.

   Pagliacci este o opera în doua acte compusa de Ruggiero Leoncavallo pe un libret propriu. Opera este una din lucrarile care figureaza în repertoriul permanent al teatrelor lirice de pretutindeni.

   Cele doua opere portretizeaza comunitatea muncitoareasca, modesta din sudul Italiei într-o zi de sarbatoare romano-catolica, concentrandu-se pe triunghiuri amoroase ce se dovedesc a se sfarsi violent si mortal. Limbajul muzical franc, intens, rapid si economic al acestor povesti tulburatoare asezate în lumea oamenilor ordinari au contribuit la nasterea stilului de opera verist.

   Urmatoarea reprezentatie a spectacolului va avea loc joi, 25 aprilie 2019, începand cu ora 18:30.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Povestea lui Don Quijote, transpusa în balet pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei ONB balet Don Quijote

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 22 martie 2018, începand cu ora 18:30 spectacolul de balet Don Quijote de Ludwig Minkus. Regia si adaptarea coregrafica poarta semnatura lui Jaroslav slavický, scenografia Josef Jelínek. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian teodorascu.

   Mai multe versiuni ale baletului Don Quijote au fost create în întreaga lume. Despre coregrafia ce poarta numele lui Jaroslav slavický, artistul însusi a declarat: „Coregrafia spectacolului se bazeaza pe versiunea Petipa-Gorski, cea mai buna versiune din toate timpurile, deoarece conceptia lor si celebrele scene de dans au facut ca acest balet sa reziste în teatrele din toata lumea de mai bine de 150 de ani. Desigur, am ajustat, am scurtat sau am suprimat anumite fragmente pentru ca spectacolul sa aiba continuitatea dorita, sa aiba viteza si ritm. Mi-am dorit o expunere a actiunii clara si logica, iar regizoral am urmarit un joc convingator, ca si o descriere colorata a personajelor.”

   Ritm, culoare, atmosfera plina de viata a unui orasel din spania, personaje pitoresti inspirate de celebrul roman semnat de Cervantes, o coregrafie spectaculoasa cu numeroase momente de virtuozitate în interpretarea unei distributii de exceptie înseamna împreuna reprezentatia din 18 noiembrie 2018 de pe scena Operei Nationale Bucuresti.

   La Opera Nationala Bucuresti, baletul Don Quijote cunoaste prima varianta în 1970, în coregrafia lui Vasile Marcu si scenografia Ofeliei tutoveanu Draganescu. În anul 2000, Mihai Babuska ofera, în spiritul liniei clasice, o noua adaptare coregrafica a baletului „Don Quijote”, în scenografia adrianei Urmuzescu. Din echipa de realizatori a actualei montari de la Opera Nationala Bucuresti fac parte Katerina slavicka -Elslégrova – asistent coregrafie, scenografia a fost creata de Josef Jelinek, andreia Martinescu este asistent de scenografie.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

martie, 2019

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X