);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Agenda spectacolelor de teatru de la ARCUB | Martie 2017

Publicat

pe

Agenda spectacolelor de teatru de la ARCUB | Martie 2017

Comunicat de presă: Agenda spectacolelor de teatru de la ARCUB | Martie 2017

10, 11 martie, ora 20.00 /THE FEVER, de Wallace Shawn

* Spectacolul se va juca în limba engleză și va avea supratitrare în română

   Cu: Simona Măicănescu; Regie: Lars Norén; Adaptare: Simona Măicănescu, Lars Norén; Costum: Chatoon; Lumini: Jean Poisson; Sunet: Sophie Buisson; Colaborare artistică: Nelly Bonnafous, Anne Seiller, Bob Meyer; Colaborare tehnică: Radu Barbu

   Spectacol produs de: Le Nouvel Olympia – CDN de Tours, Théâtre de l’Espace – Scène Nationale de Besançon / Apocryphe Tendance.

   One-woman show-ul Simonei Măicănescu este realizat după un text de Wallace Shawn, în regia lui Lars Norén. Acest monolog dramatic de mare forță, scris între 1985 și 1990, dar mai relevant acum decât oricând, este o examinare profundă și îndârjită a inegalității sociale și a legăturilor dintre bogăția pe care mulți o iau drept firească și sărăcia și suferința care bântuie milioane de vieți.

   O femeie înstărită din New York își părăsește orașul și călătorește dintr-o țară săracă în alta, urmărită mereu de paradoxul nedreptății economice: unii au totul, iar alții – nimic. Și de fiecare dată când se reîntoarce acasă, începe să se îndoiască de toate convingerile pe care le-a moștenit.

   Monologul Febra dezvăluie subiecte incomode despre injustiția în lume. Răspunsuri clare nu veti primi, dar adevărul și umorul textului nu vă vor lăsa indiferenți. Vă vor rămâne în minte și în ziua următoare, când vă veți lua cafeaua de dimineață!

   Durata spectacol: 80 minute; Pret bilete: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenti si pensionari)

18 martie, ora 20.00 /AM IUBIT, AM PURTAT, AM PIERDUT, adaptare după Love, loss and what I wore de Nora & Delia Ephron, traducerea Bianca Oana

   Cu: Elvira Deatcu, Laura Creț, Anca Androne, Iulia Lumânare, Ioana Abur; Regia: Emil Hoștină; Coregrafia: Florin Fieroiu; Costume: Cristina Milea

   Am iubit, am purtat, am pierdut este o intimă colecție de povești feminine. Ce iubim, ce pierdem, toate emoțiile, trăirile, durerea, bucuria, toate se leagă cu fire nevăzute de obiecte, parfumuri, rochii, pantofi, genți și ne regăsim bătrâne și obosite, înconjurate de o pânză ca de păianjen, dar atât de bogată și plină de culori, istorii ce merită, probabil să fie publicate pentru fiecare în parte…; poveștile prind viață aproape de spectator, senzația de acum și aici e copleșitoare, nu poți rămâne indiferent sau rece, pentru că ce se întâmplă la un metru de tine arde, amuză, bântuie, atrage, tulbură. Spectacolul se foloseste de elemente de vestimentație, de accesorii și de amintirile pe care le stârnesc acestea fiecăreia dintre personajele feminine, pentru a picta o imagine a unei feminități vii, amuzante și puternice, reușind să creeze astfel o experiență teatrală solidă și memorabilă.

   Durata spectacol: 90 minute; Pret bilete: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenti si pensionari)

19 martie, ora 19.30 /BUCUREȘTI. INSTALAȚIE UMANĂ

* În cadrul Festivalului de dans contemporan LIKE CNDB

   Cu: Nicholas Cațianis, Ada Galeș, Dumitru Georgescu, Flavia Giurgiu, Denis Hanganu, Ilinca Manolache, Ioana Marchidan, Dana Marineci, Ciprian Nicula

   Un spectacol coordonat de Radu-Alexandru Nica după un concept de Florin Fieroiu; Dramaturgia: Ada Lupu, Florin Fieroiu, Radu-Alexandru Nica; Concept și realizare instalație video / obiect / deformance intro: Andu Dumitrescu; Mișcare scenică: Florin Fieroiu; Muzică originală și sound design: Vlaicu Golcea; Asistent regie: Irina Crăiță-Mândră

   București. Instalație Umană este o oglindă mozaicată a tuturor celor care au contribuit la el. Arată Bucureștiul așa cum îl percepe acest grup de artiști, fără a-și propune să fie politically correct. Îți arată imaginea unui oraș pe care o poți recunoaște sau pe care o poți contesta, dar care, cu siguranță, nu te va lăsa indiferent. Spiritul acestui oraș, cu contrastele lui violente, cu energia lui adesea debordantă și agresivă, cu umorul său coroziv, dar și cu candoarea și frumusețea lui surprinzătoare, este punctul de pornire a unui spectacol de teatru. Un spectacol sincretic, care îmbină dansul, muzica, arta plastică și video, teatrul, performance-ul într-un mixaj original, care reprezintă oglinda fidelă și democratică a întâlnirii dintre mai mulți artiști. O instalație teatrală, un spectacol ofensiv, secvențial, frontal, angajat politic.

   Durată spectacol: 65 minute; Preț bilet: 50 lei / 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

21 martie, ora 19.00 / IDOLUL ȘI ION ANAPODA, după G.M. Zamfirescu, adaptare de Mariana Cămărășan

   Cu: Oana Pellea, Richard Bovnoczki, Florina Gleznea, Cristina Casian, Istvan Teglas

   Regia: Mariana Cămărășan și Toma Dănilă; Scenografia: Vladimir Turturica; Light-design-ul: Ștefan Vasilescu

   Idolul și Ion Anapoda este o producție dramaturgică al cărei text păstrează atmosfera boemă a epocii interbelice. Actorii Oana Pellea, Florina Gleznea, Cristina Casian, Richard Bovnoczki și Istvan Teglas vor da viață unor personaje ce trăiesc relații marcate de pasiunea dezlănțuită și plină de contradicții din anii frumoși ai Bucureștiului interbelic.

   Idolul și Ion ANAPODA, după George Mihail Zamfirescu, este o comedie romantică și total anapoda. Oana Pellea este Stavăroaia – o doamnă plină de viață. Richard Bovnoczki este Ion – un om anapoda, Florina Gleznea, Frusinel – idolul din vis,Cristina Casian, Mioara – o fată frumoasă, dar proastă și Istvan Teglas, Valter – un băiat tânăr și deștept.

   ANAPODA… un joc de-a teatrul, un joc de-a iubirea, un joc de-a viața – toate în amintirea unei doamne minunate care s-a îndrăgostit cândva de bărbat prea tânăr, prea gentil, prea vorbăreț… un om total, dar total ANAPODA.

   Durata spectacolului: 120 minute, cu pauză; Prețul biletelor: 50 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)

25 martie, ora 16:00 și ora 19:30/ PLASTIC, de Marius von Mayenburg, traducerea Elise Wilk

*PREMIERĂ OFICIALĂ

   Cu: Bogdan Dumitrache, Cristina Toma, Istvan Teglas, Ciprian Nicula, Nicoleta Lefter / Ioana Mărcoiu; Regia: Theodor-Cristian Popescu; Scenografia: Velica Panduru; Muzica: Lucian Ban; Light-design: Alexandros Raptis; Video și graphic design: Ioana Bodale

   „Presiuni de tot felul: să avem succes, să acumulăm material, să rămânem tineri, să fim părinți perfecți, să fim curajoși, să ne ascultăm și înțelegem partenerul și copilul, să călătorim peste tot, să-i ajutăm pe cei defavorizați. Să fim cool.

   Un cuplu, Ulrike și Michael, încearcă toate astea, dar se simt depășiți. Așa că angajează o fată în casă, Jessica. Să strângă mizeria (care se tot adună), să igienizeze, să aseptizeze. Efectul ei în această familie va fi de catalizator al conflictelor latente, de revelator al impulsurilor secrete, de generator involuntar de situații jenante. Copilul aflat la pubertate, Vincent și un excentric artist contemporan, Haulupa intră și ei, din motive diferite, în sfera ei de atracție.

   Plastic e o satiră ce trage din toate pozițiile în toate direcțiile. Marius von Mayenburg dezvoltă și amplifică procedeele din Urâtul și Perplex, parcă nevrând să mai rateze nimic. Viața unor oameni bine intenționați din clasa mijlocie, acest acvariu frumos/kitchos pare un tăvălug ce nivelează fără să vrea orice relație ce ar trebui, în teorie, să funcționeze. Căci ei au renunțat la orice raport de forță în familie, în profesie, în artă.

   E omul capabil să-și creeze un mediu funcțional, nedestructiv? De ce nu merge nimic din ceea ce încercăm decât parțial, chinuit, ridicol?” Theodor-Cristian Popescu

   Durată spectacol: 135 minute; Preț bilet: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

26 martie, ora 20:00 și 27 martie, ora 20:00 /ARTISTS TALK, un spectacol de Gianina Cărbunariu

* În cadrul Lunii Francofoniei; * Nominalizat la UNITER pentru Cel mai bun spectacol al anului 2016

   Cu: Ruxandra Maniu, Ilinca Manolache, Alexandru Potocean, Gabriel Răuță, Bogdan Zamfir; Scenografia: Dorothee Curio; Video: Mihai Păcurar; Muzica: Bobo Burlăcianu

   Producător: ARCUB; Co-producător: Asociația Piese Refractare; Cu sprijinul: Institutului Goethe, Ambasadei Franței la București și a Institutului Francez

   „Discuțiile echipelor artistice cu spectatorii ocupă un loc important în festivaluri, turnee, în spațiul public în general. Se întîmplă să fim fie spectatori, fie personaje în astfel de situații. De obicei artist’s talk au rolul de a conecta discursul artistic cu publicul căruia i se adresează. În ultimii doi ani am asistat la situații interesante, în care contextul social și politic și-a pus amprenta într-un mod foarte puternic asupra felului în care discursul artistic a fost livrat și receptat. De la ‘canibalizarea refugiaților’ la discursuri conservatoare, chiar ultranaționaliste avem de a face cu artiști care propun în spațiul public diferite tipuri de discurs. Un artist este un formator de opinie și are responsabilitate. Într-o lume din ce în ce mai puțin dispusă la dialog, cu ce instrumente artistice operăm?

   Folosind convenția artist’s talk (discuții ale artiștilor cu publicul) am încercat să aducem împreună poziționări diferite: situații în care etica, deși clamată la nivel discursiv, e lăsată în plan secund, uneori din rea voință, alteori pur și simplu din ignoranță, din neglijență sau din vanitate, precum și cazuri în care etica nici măcar nu intră în discuție pentru adepții artei pentru artă. Cele 6 scene ale spectacolului sunt inspirate fie din discuții cu publicul la care am asistat în ultimii doi ani în țară și în străinătate, fie din interviuri, însă, deși asemănările cu persoane reale nu sunt întîmplătoare, identificarea unui anume artist cu un anume discurs nu este miza acestei ficțiuni. Ceea ce ne-a interesat a fost să înțelegem, noi înșine parte din acest sistem, felul în care (i)responsabilitatea artistului transpare din discursul despre propriul demers și despre lumea în care trăiește.

   Spectacolul se joacă în limba engleză – acea engleză aproximativă în care se duc astfel de discuții la festivaluri internaționale, în limba română și în limba franceză. Pentru toate scenele există subtitrare în română și în engleză.

   Echipa spectacolului este formată din artiști din România, precum și din artiști care activează în străinătate: scenografa germană Dorothee Curio și actorul Bogdan Zamfir care a studiat și și-a început cariera în Belgia și în Franța.”

   Durata spectacolului: 95 minute, fără pauză; Prețul biletelor: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)

   Bilete pe www.arcub.ro sau la Casa de Bilete ARCUB.

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

CONVERSION, colectia de foto-pictura a artistului Daniel Zlota, expusa la QREATOR

Publicat

pe

Daniel Zlota Conversion Raftul cu idei pictura vernisaj

   Artistul Daniel Zlota îsi prezinta colectia CONVERSION, proiect inedit de pictura si colaj fotografic, la QREATOR BY IQOS. Cei interesati o pot vizita în perioada 21-28 iunie 2018.

   Colectia este realizata în colaborare cu 12 cunoscuti fotografi români: Vlad Eftenie, Miluta Flueras, Radu Gasler, Zoltan Marton, Dan Mirica, Ruxandra Ana Mirica, Sorin Onisor, Adrian Petrisor, Crina Popescu, Catalin Urdoi, Liviu Octavian Vasile, Mihnea Turcu.

   ”Totul a plecat de la o idee inedita: sa îmbin pictura si colajul fotografic. Parea o nebunie, dar nu m-am lasat pâna nu am pus-o în practica. Conversion înseamna o reinterpretare a unor povesti surprinse de colegii fotografi, pe care le-am preluat, le-am prelucrat si am reusit sa le reintrepretez într-o maniera proprie, rezultatul fiind de fapt o noua poveste. Va invit sa o descoperiti” – artistul Daniel Zlota.

   ”Iata ca acum pictura si fotografia, doua lumi aparent diferite, se regasesc împeuna într-o sinergie, într-o comuniune adusa prin felul în care Daniel întelege sa le concilieze. Pe de o parte, vedem experienta fotografica prin care artistii s-au dedicat pasiunii lor de a explora lumea, iar pe de alta parte simtim pasiunea pictorului care redescopera lumea prin prisma proprie, cu ajutorul acestui suport de inspiratie pe care îl reprezinta fotografia. Rezulta ceva complet nou. Nu mai sunt nici fotografii, este pictura, dar parca nu e doar pictura, parca sunt lumi întrepatrunse ca într-un vis. Eu ma uit la ele si îmi pare ca ma simt ca într-un vis: exista decupaje, exista tranzitii, exista treceri, exista o contiguitate vizuala. Va invit sa le priviti cu grija, cu atentie, cu admiratie pentru artist, cu curiozitate pentru fotografi si cu încântare”, a declarat fotograful Vlad Eftenie, în cadrul vernisajului de la QREATOR.

Despre Daniel Zlota

   Prins între doua mari pasiuni, dupa mai multi ani de arhitectura, tânarul artist Daniel Zlota a hotarât sa se dedice primei sale pasiuni, pictura. Daniel experimenteaza tehnici mixte, precum vopsea acrilica, acuarela, creionul, carbunele, pastel si colaj. O sursa de inspiratie o constrituie peisajele si temele marine ale pictorului si scenaristului Virgil Moise, dar si lucrarile artistilor internationali precum Castagnet, Zbugvic, Pekel etc. Lucrarile sale se regasesc în colectii personale din S.U.A., Mexic, Anglia, Italia, Spania, Franta, Bulgaria, Cehia si România.

artistul Daniel Zlota Conversion Raftul cu idei

artistul Daniel Zlota

Discutii pe Facebook
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Mezzosoprana Emanuela Pascu invitata în spectacolul – Carmen – de pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei Carmen Bizet opera

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 1 iulie, ora 18:30 spectacolul Carmen de Georges Bizet, în regia Marinei Emandi Tiron. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

   Opera Carmen reprezinta un caz rar în lumea teatrului muzical. Daca în ceea ce priveste alte lucrari parerile pot fi împartite, în legatura cu Carmen, muzicologii si publicul, elita si spectatorii din balcon, specialistii si necunoascatorii sunt toti de acord: este o capodopera. Mai important, aceasta creatie depaseste barierele nationale. Muzicologii au catalogat-o uneori drept cea mai buna opera compusa vreodata în Franta, iar dupa introducerea ei în Rusia, Ceaikovski a prezis ca în zece ani va fi cea mai populara lucrare de opera din lume. Filosoful Friedrich Nietzsche a numit-o una dintre cele mai originale capodopere din literatura de opera.

   Întregul spectacol este, de la primul la ultimul act, o lupta în arena, la finalul careia nu exista învingatori, ci numai învinsi, starea continua de conflict fiind întretinuta de prestatia interpretilor, îndrumati de catre regizoarea Marina Emandi Tiron sa redea în forta emotiile personajelor.

   Pentru aceasta reprezentatie publicul spectator o va putea urmari pe mezzosoprana Emanuela Pascu în rolul Carmen.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Romeo si Julieta, spectacol de balet, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Romeo si Julieta balet Raftul cu idei eveniment cultural

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 29 iunie 2018, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet Romeo si Julieta de Serghei Prokofiev. Regia si coregrafia sunt semnate de catre Renato Zanella, decorurile au fost create de Alessandro Camera (Italia), costumele de catre Carla Ricotti (Italia), iar light design-ul de Vinicio Cheli (Italia). La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

 

Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti

   Pentru acest spectacol coregraful si regizorul Renato Zanella a venit cu o conceptie moderna, plasând celebra poveste de dragoste într-un context artistic de avangarda, dupa cum însusi a marturist:

   ,,Romeo si Julieta este povestea nemuritoare a unei iubiri ce are loc într-una dintre cele mai dificile perioade din istorie, în Evul Mediu. Puterea, razboiul si religia par sa conspire împotriva puritatii, a simplitatii vietii si a libertatii: care tabara va învinge?

   Ma tot gândeam cum poate fi spusa aceasta poveste în ziua de azi, dar nu numai din punctul de vedere al coregrafiei. Mai exista aceasta intriga si azi? Cum putem explica asemenea dragoste generatiilor actuale?

   Îmi imaginam cum în Verona de azi, un oras ce pastreaza arhitectura si stralucirea acelor timpuri, totul se întâmpla în continuare între zidurile cetatii. Shakespeare vedea în aceste ziduri granita dintre Rai si Iad, frumusetea si spiritul orasului l-au inspirat pe scriitor peste masura. Dar desi azi pietele orasului nu mai au târguri de animale si nici familiile puternice nu se mai lupta cu spada pe strazi, noua societate a ramas divizata si competitiva, asemanându-se destul de mult cu situatia din vremurile descrise de renumitul dramaturg.

   Competitia din ziua de azi se refera la imagine, sporturile practicate, luxul din viata fiecaruia, toate acestea traducându-se însa în final tot în putere si control. Acesta e contextul actual în care trebuie sa plasam povestea imaginata de Shakespeare la 1597, pastrând în acelasi timp elementele cheie din scenariu: inocenta si simplitatea. E clar ca personajele povestii noastre, Romeo si Julieta, au fost închipuite drept personalitati puternice, de o educatie aleasa, inteligenti, asadar invidia sau frica de competitie le vor fi fost necunoscute.

   A privi pe cineva în ochi si a te îndragosti fulgerator e ceea ce-si doreste toata lumea. Oricine îsi doreste ca puterea dragostei din acest moment de sublima inocenta sa aduca pace si sa uneasca oamenii.. Asadar întrebarea mea si provocarea pe care o adresez acum publicului este daca nu cumva chiar acesta este adevaratul mesaj pe care a vrut sa-l transmita Shakespeare prin aceasta poveste?”

   Biletele se pot achizitiona de la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti sau online, la http://tickets.operanb.ro . Programul casei de bilete: luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00.

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

iulie, 2018

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Trending

X