);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Agenda spectacolelor de teatru de la ARCUB | Martie 2017

Publicat

pe

Agenda spectacolelor de teatru de la ARCUB | Martie 2017

Comunicat de presă: Agenda spectacolelor de teatru de la ARCUB | Martie 2017

10, 11 martie, ora 20.00 /THE FEVER, de Wallace Shawn

* Spectacolul se va juca în limba engleză și va avea supratitrare în română

   Cu: Simona Măicănescu; Regie: Lars Norén; Adaptare: Simona Măicănescu, Lars Norén; Costum: Chatoon; Lumini: Jean Poisson; Sunet: Sophie Buisson; Colaborare artistică: Nelly Bonnafous, Anne Seiller, Bob Meyer; Colaborare tehnică: Radu Barbu

   Spectacol produs de: Le Nouvel Olympia – CDN de Tours, Théâtre de l’Espace – Scène Nationale de Besançon / Apocryphe Tendance.

   One-woman show-ul Simonei Măicănescu este realizat după un text de Wallace Shawn, în regia lui Lars Norén. Acest monolog dramatic de mare forță, scris între 1985 și 1990, dar mai relevant acum decât oricând, este o examinare profundă și îndârjită a inegalității sociale și a legăturilor dintre bogăția pe care mulți o iau drept firească și sărăcia și suferința care bântuie milioane de vieți.

   O femeie înstărită din New York își părăsește orașul și călătorește dintr-o țară săracă în alta, urmărită mereu de paradoxul nedreptății economice: unii au totul, iar alții – nimic. Și de fiecare dată când se reîntoarce acasă, începe să se îndoiască de toate convingerile pe care le-a moștenit.

   Monologul Febra dezvăluie subiecte incomode despre injustiția în lume. Răspunsuri clare nu veti primi, dar adevărul și umorul textului nu vă vor lăsa indiferenți. Vă vor rămâne în minte și în ziua următoare, când vă veți lua cafeaua de dimineață!

   Durata spectacol: 80 minute; Pret bilete: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenti si pensionari)

18 martie, ora 20.00 /AM IUBIT, AM PURTAT, AM PIERDUT, adaptare după Love, loss and what I wore de Nora & Delia Ephron, traducerea Bianca Oana

   Cu: Elvira Deatcu, Laura Creț, Anca Androne, Iulia Lumânare, Ioana Abur; Regia: Emil Hoștină; Coregrafia: Florin Fieroiu; Costume: Cristina Milea

   Am iubit, am purtat, am pierdut este o intimă colecție de povești feminine. Ce iubim, ce pierdem, toate emoțiile, trăirile, durerea, bucuria, toate se leagă cu fire nevăzute de obiecte, parfumuri, rochii, pantofi, genți și ne regăsim bătrâne și obosite, înconjurate de o pânză ca de păianjen, dar atât de bogată și plină de culori, istorii ce merită, probabil să fie publicate pentru fiecare în parte…; poveștile prind viață aproape de spectator, senzația de acum și aici e copleșitoare, nu poți rămâne indiferent sau rece, pentru că ce se întâmplă la un metru de tine arde, amuză, bântuie, atrage, tulbură. Spectacolul se foloseste de elemente de vestimentație, de accesorii și de amintirile pe care le stârnesc acestea fiecăreia dintre personajele feminine, pentru a picta o imagine a unei feminități vii, amuzante și puternice, reușind să creeze astfel o experiență teatrală solidă și memorabilă.

   Durata spectacol: 90 minute; Pret bilete: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenti si pensionari)

19 martie, ora 19.30 /BUCUREȘTI. INSTALAȚIE UMANĂ

* În cadrul Festivalului de dans contemporan LIKE CNDB

   Cu: Nicholas Cațianis, Ada Galeș, Dumitru Georgescu, Flavia Giurgiu, Denis Hanganu, Ilinca Manolache, Ioana Marchidan, Dana Marineci, Ciprian Nicula

   Un spectacol coordonat de Radu-Alexandru Nica după un concept de Florin Fieroiu; Dramaturgia: Ada Lupu, Florin Fieroiu, Radu-Alexandru Nica; Concept și realizare instalație video / obiect / deformance intro: Andu Dumitrescu; Mișcare scenică: Florin Fieroiu; Muzică originală și sound design: Vlaicu Golcea; Asistent regie: Irina Crăiță-Mândră

   București. Instalație Umană este o oglindă mozaicată a tuturor celor care au contribuit la el. Arată Bucureștiul așa cum îl percepe acest grup de artiști, fără a-și propune să fie politically correct. Îți arată imaginea unui oraș pe care o poți recunoaște sau pe care o poți contesta, dar care, cu siguranță, nu te va lăsa indiferent. Spiritul acestui oraș, cu contrastele lui violente, cu energia lui adesea debordantă și agresivă, cu umorul său coroziv, dar și cu candoarea și frumusețea lui surprinzătoare, este punctul de pornire a unui spectacol de teatru. Un spectacol sincretic, care îmbină dansul, muzica, arta plastică și video, teatrul, performance-ul într-un mixaj original, care reprezintă oglinda fidelă și democratică a întâlnirii dintre mai mulți artiști. O instalație teatrală, un spectacol ofensiv, secvențial, frontal, angajat politic.

   Durată spectacol: 65 minute; Preț bilet: 50 lei / 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

21 martie, ora 19.00 / IDOLUL ȘI ION ANAPODA, după G.M. Zamfirescu, adaptare de Mariana Cămărășan

   Cu: Oana Pellea, Richard Bovnoczki, Florina Gleznea, Cristina Casian, Istvan Teglas

   Regia: Mariana Cămărășan și Toma Dănilă; Scenografia: Vladimir Turturica; Light-design-ul: Ștefan Vasilescu

   Idolul și Ion Anapoda este o producție dramaturgică al cărei text păstrează atmosfera boemă a epocii interbelice. Actorii Oana Pellea, Florina Gleznea, Cristina Casian, Richard Bovnoczki și Istvan Teglas vor da viață unor personaje ce trăiesc relații marcate de pasiunea dezlănțuită și plină de contradicții din anii frumoși ai Bucureștiului interbelic.

   Idolul și Ion ANAPODA, după George Mihail Zamfirescu, este o comedie romantică și total anapoda. Oana Pellea este Stavăroaia – o doamnă plină de viață. Richard Bovnoczki este Ion – un om anapoda, Florina Gleznea, Frusinel – idolul din vis,Cristina Casian, Mioara – o fată frumoasă, dar proastă și Istvan Teglas, Valter – un băiat tânăr și deștept.

   ANAPODA… un joc de-a teatrul, un joc de-a iubirea, un joc de-a viața – toate în amintirea unei doamne minunate care s-a îndrăgostit cândva de bărbat prea tânăr, prea gentil, prea vorbăreț… un om total, dar total ANAPODA.

   Durata spectacolului: 120 minute, cu pauză; Prețul biletelor: 50 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)

25 martie, ora 16:00 și ora 19:30/ PLASTIC, de Marius von Mayenburg, traducerea Elise Wilk

*PREMIERĂ OFICIALĂ

   Cu: Bogdan Dumitrache, Cristina Toma, Istvan Teglas, Ciprian Nicula, Nicoleta Lefter / Ioana Mărcoiu; Regia: Theodor-Cristian Popescu; Scenografia: Velica Panduru; Muzica: Lucian Ban; Light-design: Alexandros Raptis; Video și graphic design: Ioana Bodale

   „Presiuni de tot felul: să avem succes, să acumulăm material, să rămânem tineri, să fim părinți perfecți, să fim curajoși, să ne ascultăm și înțelegem partenerul și copilul, să călătorim peste tot, să-i ajutăm pe cei defavorizați. Să fim cool.

   Un cuplu, Ulrike și Michael, încearcă toate astea, dar se simt depășiți. Așa că angajează o fată în casă, Jessica. Să strângă mizeria (care se tot adună), să igienizeze, să aseptizeze. Efectul ei în această familie va fi de catalizator al conflictelor latente, de revelator al impulsurilor secrete, de generator involuntar de situații jenante. Copilul aflat la pubertate, Vincent și un excentric artist contemporan, Haulupa intră și ei, din motive diferite, în sfera ei de atracție.

   Plastic e o satiră ce trage din toate pozițiile în toate direcțiile. Marius von Mayenburg dezvoltă și amplifică procedeele din Urâtul și Perplex, parcă nevrând să mai rateze nimic. Viața unor oameni bine intenționați din clasa mijlocie, acest acvariu frumos/kitchos pare un tăvălug ce nivelează fără să vrea orice relație ce ar trebui, în teorie, să funcționeze. Căci ei au renunțat la orice raport de forță în familie, în profesie, în artă.

   E omul capabil să-și creeze un mediu funcțional, nedestructiv? De ce nu merge nimic din ceea ce încercăm decât parțial, chinuit, ridicol?” Theodor-Cristian Popescu

   Durată spectacol: 135 minute; Preț bilet: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

26 martie, ora 20:00 și 27 martie, ora 20:00 /ARTISTS TALK, un spectacol de Gianina Cărbunariu

* În cadrul Lunii Francofoniei; * Nominalizat la UNITER pentru Cel mai bun spectacol al anului 2016

   Cu: Ruxandra Maniu, Ilinca Manolache, Alexandru Potocean, Gabriel Răuță, Bogdan Zamfir; Scenografia: Dorothee Curio; Video: Mihai Păcurar; Muzica: Bobo Burlăcianu

   Producător: ARCUB; Co-producător: Asociația Piese Refractare; Cu sprijinul: Institutului Goethe, Ambasadei Franței la București și a Institutului Francez

   „Discuțiile echipelor artistice cu spectatorii ocupă un loc important în festivaluri, turnee, în spațiul public în general. Se întîmplă să fim fie spectatori, fie personaje în astfel de situații. De obicei artist’s talk au rolul de a conecta discursul artistic cu publicul căruia i se adresează. În ultimii doi ani am asistat la situații interesante, în care contextul social și politic și-a pus amprenta într-un mod foarte puternic asupra felului în care discursul artistic a fost livrat și receptat. De la ‘canibalizarea refugiaților’ la discursuri conservatoare, chiar ultranaționaliste avem de a face cu artiști care propun în spațiul public diferite tipuri de discurs. Un artist este un formator de opinie și are responsabilitate. Într-o lume din ce în ce mai puțin dispusă la dialog, cu ce instrumente artistice operăm?

   Folosind convenția artist’s talk (discuții ale artiștilor cu publicul) am încercat să aducem împreună poziționări diferite: situații în care etica, deși clamată la nivel discursiv, e lăsată în plan secund, uneori din rea voință, alteori pur și simplu din ignoranță, din neglijență sau din vanitate, precum și cazuri în care etica nici măcar nu intră în discuție pentru adepții artei pentru artă. Cele 6 scene ale spectacolului sunt inspirate fie din discuții cu publicul la care am asistat în ultimii doi ani în țară și în străinătate, fie din interviuri, însă, deși asemănările cu persoane reale nu sunt întîmplătoare, identificarea unui anume artist cu un anume discurs nu este miza acestei ficțiuni. Ceea ce ne-a interesat a fost să înțelegem, noi înșine parte din acest sistem, felul în care (i)responsabilitatea artistului transpare din discursul despre propriul demers și despre lumea în care trăiește.

   Spectacolul se joacă în limba engleză – acea engleză aproximativă în care se duc astfel de discuții la festivaluri internaționale, în limba română și în limba franceză. Pentru toate scenele există subtitrare în română și în engleză.

   Echipa spectacolului este formată din artiști din România, precum și din artiști care activează în străinătate: scenografa germană Dorothee Curio și actorul Bogdan Zamfir care a studiat și și-a început cariera în Belgia și în Franța.”

   Durata spectacolului: 95 minute, fără pauză; Prețul biletelor: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)

   Bilete pe www.arcub.ro sau la Casa de Bilete ARCUB.

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Baletul Don Quijote, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Don Quijote balet la Opera Nationala Bucuresti cultura

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 21 octombrie 2018, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet Don Quijote de Ludwig Minkus. Regia si adaptarea coregrafica poarta semnatura lui Jaroslav Slavický, scenografia Josef Jelínek. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorascu.

   Mai multe versiuni ale baletului Don Quijote au fost create în întreaga lume. Despre coregrafia ce poarta numele lui Jaroslav Slavický, artistul însusi a declarat: „Coregrafia spectacolului se bazeaza pe versiunea Petipa-Gorski, cea mai buna versiune din toate timpurile, deoarece conceptia lor si celebrele scene de dans au facut ca acest balet sa reziste în teatrele din toata lumea de mai bine de 150 de ani. Desigur, am ajustat, am scurtat sau am suprimat anumite fragmente pentru ca spectacolul sa aiba continuitatea dorita, sa aiba viteza si ritm. Mi-am dorit o expunere a actiunii clara si logica, iar regizoral am urmarit un joc convingator, ca si o descriere colorata a personajelor.”

   Ritm, culoare, atmosfera plina de viata a unui orasel din Spania, personaje pitoresti inspirate de celebrul roman semnat de Cervantes, o coregrafie spectaculoasa cu numeroase momente de virtuozitate în interpretarea unei distributii de exceptie înseamna împreuna reprezentatia din 23 februarie 2018 de pe scena Operei Nationale Bucuresti.

   La Opera Nationala Bucuresti, baletul Don Quijote cunoaste prima varianta în 1970, în coregrafia lui Vasile Marcu si scenografia Ofeliei Tutoveanu Draganescu. În anul 2000, Mihai Babuska ofera, în spiritul liniei clasice, o noua adaptare coregrafica a baletului „Don Quijote”, în scenografia Adrianei Urmuzescu. Din echipa de realizatori a actualei montari de la Opera Nationala Bucuresti fac parte Katerina Slavicka -Elšlégrovà – asistent coregrafie, scenografia a fost creata de Josef Jelinek, Andreia Martinescu este asistent de scenografie.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Litera.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Don Giovanni al geniului Mozart, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Don Giovanni Mozart Raftul cu idei opera

   Opera Nationala Bucuresti prezinta sâmbata, 20 octombrie, începând cu ora 18:30 spectacolul Don Giovanni de Wolfgang Amadeus Mozart. Regia poarta semnatura Andei Tabacaru-Hogea, scenografia si efecte video au fost realizate de catre Anca Albani, coregrafia a fost creata de Malina Andrei, iar video-ul si lighting design-ul de Gabriel Kosuth. Maestru de cor Daniel Jinga. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

   Publicul spectator va putea urmari debutul baritonului Ion Dimieru în rolul Leporello.

   Anda Tabacaru-Hogea, despre spectacolul Don Giovanni de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Don Giovanni traieste clipa în mod excesiv si într-o totala libertate de expresie: de la violenta erotica la tandrete fermecatoare, de la un umor spontan la cinism demonic. Fiecare scena si fiecare arie a sa este o degajare de energie fantastica ce depaseste zona realului. Chiar de la primele acorduri ale uverturii ni se releva confruntarea eroului cu metafizicul, cu sufletul si ochiul unui spirit justitiar care urmareste, vede si acuza toate excesele lui Don Giovanni. Ochiul lumii, ochiul omniprezent al lui Dumnezeu, ochiul propriei constiinte doreste întoarcerea la regului si principii. Libertatea de expresie a eroului nu o doreste. De aici decurge aceasta lupta fantastica, plina de voluptate, energie si mister.”

   Într-un mod absolut genial, Wolfgang Amadeus Mozart si Lorenzo da Ponte reunesc în opera Don Giovanni drama, comedia si fantasticul, cei doi creatori realizând în plin clasicism un spectacol total, de o complexitate si o substanta deopotriva shakespeariana si wagneriana. Don Giovanni traieste clipa în mod excesiv si într-o totala libertate de expresie: de la violenta erotica la tandrete fermecatoare, de la umor spontan la cinism demonic. Fiecare scena si fiecare arie a sa este o degajare de energie fantastica ce depaseste zona realului.

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
books-express.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Cavalleria Rusticana & Pagliacci în regia lui Ion Caramitru, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Cavalleria Rusticana & Pagliacci opera raftul cu idei

   Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 19 octombrie 2018, începând cu ora 18:30 spectacolul Cavalleria Rusticana & Pagliacci de Pietro Mascagni – Ruggiero Leoncavallo.  Regia poarta semnatura lui Ion Caramitru, scenografia a fost creata de Viorica Petrovici, iar conceptul light design-ului îi apartine lui Chris Jaeger. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Cristian Sandu – invitat. Corul Operei Nationale Bucuresti va fi pregatit de catre Daniel Jinga.

(Video: Sebastian Bucur/ Opera Nationala Bucuresti)

   Pentru acest spectacol regizorul Ion Caramitru vine cu o conceptie noua, ambele intrigi tratând gelozia umana si consecintele ei transpuse într-un realism puternic, dupa cum însusi declara: „Exista în spectacolul de opera subordonat pâna la perfectiune muzicii (note, masuri, arii, balet, cor) un spatiu foarte generos pentru un soi de realism magic al spectacolului. Cu cât este mai mare conventia, cu atât mai mare libertatea.  Este vorba despre realism de la început pâna la sfârsit. Nu va lasati înselati de iluzia artei artistului. Cavalleria Rusticana se desfasoara în culori de alb si negru, Pagliacci se petrece într-un decor colorat; costume, scena, decor palpabil, dar ambele ascund o crima din gelozie.

   Fiind unul din cele mai aplaudate titluri ale curentului verist, „Cavalleria rusticana” justifica prezenta sa în repertoriul teatrelor din întreaga lume. Inspiratia cu care compozitorul a gasit textul literar, corespondentul muzical, plasticitatea imaginilor si caracterul pasionat al melodiei, tipic italiene, justifica gloria acestui titlu, cu care nu a rivalizat nicio alta creatie a lui Pietro Mascagni.

Pagliacci este o opera în doua acte compusa de Ruggiero Leoncavallo pe un libret propriu. Opera este una din lucrarile care figureaza în repertoriul permanent al teatrelor lirice de pretutindeni.

   Urmatoarea reprezentatie a spectacolului va avea loc sâmbata, 3 noiembrie 2018, începând cu ora 18:30.

    Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Calendar cultural

octombrie, 2018

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X