);
COnecteaza-te cu noi

Promotii si evenimente

Agenda spectacolelor de teatru de la ARCUB | Martie 2017

Publicat

pe

Agenda spectacolelor de teatru de la ARCUB | Martie 2017

Comunicat de presă: Agenda spectacolelor de teatru de la ARCUB | Martie 2017

10, 11 martie, ora 20.00 /THE FEVER, de Wallace Shawn

* Spectacolul se va juca în limba engleză și va avea supratitrare în română

   Cu: Simona Măicănescu; Regie: Lars Norén; Adaptare: Simona Măicănescu, Lars Norén; Costum: Chatoon; Lumini: Jean Poisson; Sunet: Sophie Buisson; Colaborare artistică: Nelly Bonnafous, Anne Seiller, Bob Meyer; Colaborare tehnică: Radu Barbu

   Spectacol produs de: Le Nouvel Olympia – CDN de Tours, Théâtre de l’Espace – Scène Nationale de Besançon / Apocryphe Tendance.

   One-woman show-ul Simonei Măicănescu este realizat după un text de Wallace Shawn, în regia lui Lars Norén. Acest monolog dramatic de mare forță, scris între 1985 și 1990, dar mai relevant acum decât oricând, este o examinare profundă și îndârjită a inegalității sociale și a legăturilor dintre bogăția pe care mulți o iau drept firească și sărăcia și suferința care bântuie milioane de vieți.

   O femeie înstărită din New York își părăsește orașul și călătorește dintr-o țară săracă în alta, urmărită mereu de paradoxul nedreptății economice: unii au totul, iar alții – nimic. Și de fiecare dată când se reîntoarce acasă, începe să se îndoiască de toate convingerile pe care le-a moștenit.

   Monologul Febra dezvăluie subiecte incomode despre injustiția în lume. Răspunsuri clare nu veti primi, dar adevărul și umorul textului nu vă vor lăsa indiferenți. Vă vor rămâne în minte și în ziua următoare, când vă veți lua cafeaua de dimineață!

   Durata spectacol: 80 minute; Pret bilete: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenti si pensionari)

18 martie, ora 20.00 /AM IUBIT, AM PURTAT, AM PIERDUT, adaptare după Love, loss and what I wore de Nora & Delia Ephron, traducerea Bianca Oana

   Cu: Elvira Deatcu, Laura Creț, Anca Androne, Iulia Lumânare, Ioana Abur; Regia: Emil Hoștină; Coregrafia: Florin Fieroiu; Costume: Cristina Milea

   Am iubit, am purtat, am pierdut este o intimă colecție de povești feminine. Ce iubim, ce pierdem, toate emoțiile, trăirile, durerea, bucuria, toate se leagă cu fire nevăzute de obiecte, parfumuri, rochii, pantofi, genți și ne regăsim bătrâne și obosite, înconjurate de o pânză ca de păianjen, dar atât de bogată și plină de culori, istorii ce merită, probabil să fie publicate pentru fiecare în parte…; poveștile prind viață aproape de spectator, senzația de acum și aici e copleșitoare, nu poți rămâne indiferent sau rece, pentru că ce se întâmplă la un metru de tine arde, amuză, bântuie, atrage, tulbură. Spectacolul se foloseste de elemente de vestimentație, de accesorii și de amintirile pe care le stârnesc acestea fiecăreia dintre personajele feminine, pentru a picta o imagine a unei feminități vii, amuzante și puternice, reușind să creeze astfel o experiență teatrală solidă și memorabilă.

   Durata spectacol: 90 minute; Pret bilete: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenti si pensionari)

19 martie, ora 19.30 /BUCUREȘTI. INSTALAȚIE UMANĂ

* În cadrul Festivalului de dans contemporan LIKE CNDB

   Cu: Nicholas Cațianis, Ada Galeș, Dumitru Georgescu, Flavia Giurgiu, Denis Hanganu, Ilinca Manolache, Ioana Marchidan, Dana Marineci, Ciprian Nicula

   Un spectacol coordonat de Radu-Alexandru Nica după un concept de Florin Fieroiu; Dramaturgia: Ada Lupu, Florin Fieroiu, Radu-Alexandru Nica; Concept și realizare instalație video / obiect / deformance intro: Andu Dumitrescu; Mișcare scenică: Florin Fieroiu; Muzică originală și sound design: Vlaicu Golcea; Asistent regie: Irina Crăiță-Mândră

   București. Instalație Umană este o oglindă mozaicată a tuturor celor care au contribuit la el. Arată Bucureștiul așa cum îl percepe acest grup de artiști, fără a-și propune să fie politically correct. Îți arată imaginea unui oraș pe care o poți recunoaște sau pe care o poți contesta, dar care, cu siguranță, nu te va lăsa indiferent. Spiritul acestui oraș, cu contrastele lui violente, cu energia lui adesea debordantă și agresivă, cu umorul său coroziv, dar și cu candoarea și frumusețea lui surprinzătoare, este punctul de pornire a unui spectacol de teatru. Un spectacol sincretic, care îmbină dansul, muzica, arta plastică și video, teatrul, performance-ul într-un mixaj original, care reprezintă oglinda fidelă și democratică a întâlnirii dintre mai mulți artiști. O instalație teatrală, un spectacol ofensiv, secvențial, frontal, angajat politic.

   Durată spectacol: 65 minute; Preț bilet: 50 lei / 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

21 martie, ora 19.00 / IDOLUL ȘI ION ANAPODA, după G.M. Zamfirescu, adaptare de Mariana Cămărășan

   Cu: Oana Pellea, Richard Bovnoczki, Florina Gleznea, Cristina Casian, Istvan Teglas

   Regia: Mariana Cămărășan și Toma Dănilă; Scenografia: Vladimir Turturica; Light-design-ul: Ștefan Vasilescu

   Idolul și Ion Anapoda este o producție dramaturgică al cărei text păstrează atmosfera boemă a epocii interbelice. Actorii Oana Pellea, Florina Gleznea, Cristina Casian, Richard Bovnoczki și Istvan Teglas vor da viață unor personaje ce trăiesc relații marcate de pasiunea dezlănțuită și plină de contradicții din anii frumoși ai Bucureștiului interbelic.

   Idolul și Ion ANAPODA, după George Mihail Zamfirescu, este o comedie romantică și total anapoda. Oana Pellea este Stavăroaia – o doamnă plină de viață. Richard Bovnoczki este Ion – un om anapoda, Florina Gleznea, Frusinel – idolul din vis,Cristina Casian, Mioara – o fată frumoasă, dar proastă și Istvan Teglas, Valter – un băiat tânăr și deștept.

   ANAPODA… un joc de-a teatrul, un joc de-a iubirea, un joc de-a viața – toate în amintirea unei doamne minunate care s-a îndrăgostit cândva de bărbat prea tânăr, prea gentil, prea vorbăreț… un om total, dar total ANAPODA.

   Durata spectacolului: 120 minute, cu pauză; Prețul biletelor: 50 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)

25 martie, ora 16:00 și ora 19:30/ PLASTIC, de Marius von Mayenburg, traducerea Elise Wilk

*PREMIERĂ OFICIALĂ

   Cu: Bogdan Dumitrache, Cristina Toma, Istvan Teglas, Ciprian Nicula, Nicoleta Lefter / Ioana Mărcoiu; Regia: Theodor-Cristian Popescu; Scenografia: Velica Panduru; Muzica: Lucian Ban; Light-design: Alexandros Raptis; Video și graphic design: Ioana Bodale

   „Presiuni de tot felul: să avem succes, să acumulăm material, să rămânem tineri, să fim părinți perfecți, să fim curajoși, să ne ascultăm și înțelegem partenerul și copilul, să călătorim peste tot, să-i ajutăm pe cei defavorizați. Să fim cool.

   Un cuplu, Ulrike și Michael, încearcă toate astea, dar se simt depășiți. Așa că angajează o fată în casă, Jessica. Să strângă mizeria (care se tot adună), să igienizeze, să aseptizeze. Efectul ei în această familie va fi de catalizator al conflictelor latente, de revelator al impulsurilor secrete, de generator involuntar de situații jenante. Copilul aflat la pubertate, Vincent și un excentric artist contemporan, Haulupa intră și ei, din motive diferite, în sfera ei de atracție.

   Plastic e o satiră ce trage din toate pozițiile în toate direcțiile. Marius von Mayenburg dezvoltă și amplifică procedeele din Urâtul și Perplex, parcă nevrând să mai rateze nimic. Viața unor oameni bine intenționați din clasa mijlocie, acest acvariu frumos/kitchos pare un tăvălug ce nivelează fără să vrea orice relație ce ar trebui, în teorie, să funcționeze. Căci ei au renunțat la orice raport de forță în familie, în profesie, în artă.

   E omul capabil să-și creeze un mediu funcțional, nedestructiv? De ce nu merge nimic din ceea ce încercăm decât parțial, chinuit, ridicol?” Theodor-Cristian Popescu

   Durată spectacol: 135 minute; Preț bilet: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți și pensionari)

26 martie, ora 20:00 și 27 martie, ora 20:00 /ARTISTS TALK, un spectacol de Gianina Cărbunariu

* În cadrul Lunii Francofoniei; * Nominalizat la UNITER pentru Cel mai bun spectacol al anului 2016

   Cu: Ruxandra Maniu, Ilinca Manolache, Alexandru Potocean, Gabriel Răuță, Bogdan Zamfir; Scenografia: Dorothee Curio; Video: Mihai Păcurar; Muzica: Bobo Burlăcianu

   Producător: ARCUB; Co-producător: Asociația Piese Refractare; Cu sprijinul: Institutului Goethe, Ambasadei Franței la București și a Institutului Francez

   „Discuțiile echipelor artistice cu spectatorii ocupă un loc important în festivaluri, turnee, în spațiul public în general. Se întîmplă să fim fie spectatori, fie personaje în astfel de situații. De obicei artist’s talk au rolul de a conecta discursul artistic cu publicul căruia i se adresează. În ultimii doi ani am asistat la situații interesante, în care contextul social și politic și-a pus amprenta într-un mod foarte puternic asupra felului în care discursul artistic a fost livrat și receptat. De la ‘canibalizarea refugiaților’ la discursuri conservatoare, chiar ultranaționaliste avem de a face cu artiști care propun în spațiul public diferite tipuri de discurs. Un artist este un formator de opinie și are responsabilitate. Într-o lume din ce în ce mai puțin dispusă la dialog, cu ce instrumente artistice operăm?

   Folosind convenția artist’s talk (discuții ale artiștilor cu publicul) am încercat să aducem împreună poziționări diferite: situații în care etica, deși clamată la nivel discursiv, e lăsată în plan secund, uneori din rea voință, alteori pur și simplu din ignoranță, din neglijență sau din vanitate, precum și cazuri în care etica nici măcar nu intră în discuție pentru adepții artei pentru artă. Cele 6 scene ale spectacolului sunt inspirate fie din discuții cu publicul la care am asistat în ultimii doi ani în țară și în străinătate, fie din interviuri, însă, deși asemănările cu persoane reale nu sunt întîmplătoare, identificarea unui anume artist cu un anume discurs nu este miza acestei ficțiuni. Ceea ce ne-a interesat a fost să înțelegem, noi înșine parte din acest sistem, felul în care (i)responsabilitatea artistului transpare din discursul despre propriul demers și despre lumea în care trăiește.

   Spectacolul se joacă în limba engleză – acea engleză aproximativă în care se duc astfel de discuții la festivaluri internaționale, în limba română și în limba franceză. Pentru toate scenele există subtitrare în română și în engleză.

   Echipa spectacolului este formată din artiști din România, precum și din artiști care activează în străinătate: scenografa germană Dorothee Curio și actorul Bogdan Zamfir care a studiat și și-a început cariera în Belgia și în Franța.”

   Durata spectacolului: 95 minute, fără pauză; Prețul biletelor: 35 lei, 25 lei (reducere pentru elevi, studenți si pensionari)

   Bilete pe www.arcub.ro sau la Casa de Bilete ARCUB.

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Click pentru a comenta

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Promotii si evenimente

Alberto Verones, invitat la pupitrul dirijoral al Operei Nationale Bucuresti pentru spectacolul La Bohème de Giacomo Puccini

Publicat

pe

Raftul cu idei opera La Bohème Puccini

   Opera Nationala Bucuresti prezinta duminica, 20 ianuarie  2019, începând cu ora 18:30 spectacolul La Bohème de Giacomo Puccini, în regia lui Ionel Pantea. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

 

(Video: Opera Nationala Bucuresti)

   Spectacolul de pe scena Operei Nationale Bucuresti este construit ca o fresca de epoca, dar fara a respecta perioada în care au plasat actiunea libretistii, adica prima jumatate a secolului XIX- lea. Convins de faptul ca, pentru aceasta opera, Puccini s-a inspirat din propriile experiente ale anilor sai de studentie, regizorul Ionel Pantea si echipa sa de creatie au mutat actiunea peste câteva decenii, catre finalul secolului, în Parisul anilor 1880-1890.

   Astfel, scenografii Stefan Caragiu si Liliana Cenean au recreat cu fidelitatea atmosfera Cartierului Latin din aceasta perioada, cu celebra cafeanea „Momus” si vânzatorii ambulanti de pe strazile orasului, imaginea unei mansarde întunecate, adapost pentru artistii vremii, zorii unei zile aproape de bariera Parisului etc. Practic, spectacolul este o productie traditionala de opera, cu accent pe adevarul istoric si pe interpretarea personajelor, asa cum le-au dorit autorii. Personajele din La Bohème retraiesc astfel pe scena Operei Nationale Bucuresti realitatea cruda data de statutul tinerilor artisti în epoca lui Puccini, dar din care ei reusesc sa evadeze uneori prin creatie, iubire si vis.

   Regizorul Ionel Pantea despre productia La Bohème de pe scena Operei Nationale Bucuresti: „Cred ca este opera cea mai iubita si mai des reprezentata din creatia pucciniana. Am dorit o opera pe bune, convingatoare si vie, facuta cu noima si armonie, cultivând spontaneitatea, naturalul ca valoarea, care sa puna în fapt visele echipei. Doresc acestui spectacol sa-i bucure pe bucuresteni si nu numai, astfel încât sa savureze timp îndelungat aceasta productie.”

   Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni – duminica între orele 10:00 – 13:00 si 14:00 – 19:00).

Discutii pe Facebook
libhumanitas.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

Faust – impunatoarea opera a lui Charles Gounod, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Publicat

pe

Raftul cu idei opera Faust ONB

   Opera Nationala Bucuresti prezinta joi, 17 ianuarie, începând cu ora 18:30 spectacolul Faust de Charles Gounod. Regia poarta semnatura lui Alexandru Tocilescu, scenografia a fost creata de Catalin Ionescu Arbore, coregrafia de catre Alexa Mezincescu, iar miscarea scenica de catre Roxana Colceag. Maestru de cor Daniel Jinga. La pupitrul dirijoral se va afla Tiberiu Soare.

   Legenda lui Faust, aparuta în Evul Mediu, este germana prin atmosefra si spirit. Ea trateaza tema pacatosului care, pentru un scop pamântean, face un pact cu diavolul. De la prima scriere devenita celebra pe acest subiect eroul este un încurca-lume vulgar. Apoi, o data cu reforma lui Martin Luther, legenda capata si unele  influente anticatolice. Temperamentul sentimental al compozitorului Charles Gounod a luat din capodopera lui Goethe subiectul, dar i-a imprimat caracteristici noi, îndepartându-se astfel de semnificatia poemului german. Persoanjele compozitorului simt mai mult decât gândesc, sunt personificari ale sentimentelor, nu ale ideilor sau aspiratiilor. Faust este un sarman batrân, chinuit de dorinta de a obtine dragostea. El recurge la pactul cu diavolul pentru a se bucura din nou, prin tinerete, de placere. Pe de alta parte, Faust nu este nici macar protagonistul principal, cid oar o cauza a desfasurarii dramei, a carei eroina este Margareta. Libretistii, Jules Barbier si Michel Carre au înteles sa adune toate sau aproape toate scenele poemului lui Goethe care se refera la iubirea Margaretei într-o sinteza. La aceste scene, ei au adaugat un personaj nou, cu caracter liric, Siebel.

   Prin opera Faust, Charles Gounod reuseste sa impuna si un nou gen de opera, practicat mai ales în Franta, numit „Grand opera”. El introduce în opera si un divertisment, fragment de balet introdus în opera, „Noaptea Valpurgiei”, devenit un pretext pentru sinteza tematica a unei fantastice calatorii în lumea tenebrelor, a iluziilor si simbolurilor. Includerea tabloului coregrafic nu a facut decât sa sporeasca faima acestei opera, deoarece adauga un plus de spectaculozitate si înlesneste, totodata, accesul publicului la o problematica ermetica în viziunea lui Goethe.

   Urmatoarea reprezentatie va avea loc sâmbata, 16 martie 2019, începând cu ora 18:30.

Biletele se pot achizitiona de la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti sau online, la http://tickets.operanb.ro.

Discutii pe Facebook
Libris.ro
Continua sa citesti

Promotii si evenimente

DESTINE. O serie de documentare biografice despre puterea de a reusi în viata

Publicat

pe

Raftul cu idei documentar Destine Cristiana Grigore

   Documentarul biografic DESTINE, difuzat în premiera nationala la KANAL D, în data de 2 decembrie 2018, la ora 13:00, prezinta incredibila poveste de viata a Cristianei Grigore, o tânara de etnie roma care a copilarit într-un mic sat din Olt, si care din dorinta de a-si depasi conditia si prin multa munca, a ajuns sa fie astazi cercetator în drepturile omului la Universitatea Columbia, din New York, Statele Unite ale Americii.

   Cristiana Grigore deschide, astfel, primul capitol dintr-o serie de filme inspirationale ce prezinta povestile unor oameni deosebiti care au triumfat în viata în ciuda faptului ca destinul nu parea sa le ofere vreo sansa.

   Filmat în stil cinematografic, în acest episod urmarim calatoria Cristianei catre Columbia University si noua ei viata în New York, aflam cum a plecat din România, într-o vara, ca student cu viza de Work &Travel, si cum America a fost tara unde ea a recunoscut pentru prima data ca este de etnie roma.

    „Ma gândesc la destin si, legat de chemarea pe care o ai tu pe lume, la oamenii pe care ajungi sa îi cunosti, poate de la celalalt capat al lumii, poate dintr-o alta clasa sociala. Si toate acestea au ceva magic, ceva ce e dincolo de tine. A vorbi despre identitatea mea roma si experientele care mi s-au întâmplat în State si în România face parte din destinul meu. Uneori ma gândesc oare cum am reusit sa fac toate lucrurile astea, cum am avut puterea sa trec prin multe situatii complicate…  E ca o forta, care uneori îti arata drumul”, povesteste Cristina Grigore.

   Care erau sansele ca aceasta fata, care îsi neaga radacinile, sa ajunga sa scrie pentru The New York Times? Aproape zero! Si, cu toate astea, Cristiana reuseste si este aici sa ne inspire pe toti, ca tot ce trebuie sa facem este sa credem în sansa noastra si sa nu ne abandonam drumul catre împlinirea visului, indiferent de piedicile aparute în cale.

    „Cristiana Grigore are o personalitate extrem de interesanta si are o poveste de viata care poate inspira orice tânar sa îsi urmeze visul. În documentarul <DESTINE> veti vedea cum o fetita, dintr-un sat de lânga Slatina, ajunge sa aiba propriul program la una dintre cele mai prestigioase universitati din Statele Unite ale Americii. Un adevarat exemplu de ambitie si perseverenta”, explica Cristina Dobritoiu si Titi Radoaie, regizorii acestui documentar.

 

   DESTINE face parte dintr-o serie de documentare care prezinta povestile unor români care au dovedit ca succesul poate fi obtinut în pofida celor mai dificile medii sociale si care vor fi difuzate în curând la Kanal D. Documentarul este o productie Oblique Media Film si Movie Production Entertainment, producatori Adela Vrînceanu Celebidachi, Titi Radoaie, Dan Iancau, Cristina Dobritoiu si este regizat de Cristina Dobritoiu si Titi Radoaie.

   Filmul este premiat international la LAIFFA – Los Angeles Independent Film Festival Awards, 2018, pentru Best First Time Filmaker: Adela Vrînceanu Celebidachi, Dan Iancau, Titi Radoaie, Cristina Dobritoiu si a primit OUTSTANDING ACHIEVEMENT AWARD CATEGORY WOMEN’S FILM &  FINALIS DEBUT FILMMAKER & Selectie oficiala & FINALIS DOCUMENTARY FILM & OUTSTANDING ACHIEVEMENT AWARD CATEGORY FILM ON WOMEN, la Calcutta International Cult Film Festival 2018.

Discutii pe Facebook
Continua sa citesti

Calendar cultural

ianuarie, 2019

Filtreaza evenimente culturale

Niciun eveniment cultural

Facebook

Secretul fericirii – din 19 oct. in cinema

Trending

X